15tilføjet af

Microsoft Office Outlook 2007

Hej!
Indtil nu har jeg kørt med outlook det meste af mit liv på en noget gammel computer. Nu har jeg så fået en ny computer med Vista, hvor jeg så har installeret det nye Outlook.
Problemet er, at jeg vil have Outlook til at fungere nogenlunde ligesom på den gamle computer. Outlook skal simpelthen konfigureres. Der bliver kun stillet få krav, men det sidste fatter jeg intet af:
- Navn
- E-mail
- Adgangskode ("skriv den adgangskode, du er blevet tildelt af internetudbyderen")
Valgbox: konfigurer serverinstillingerne eller yderligere servertyper manuelt. (her er boxen tom)
Det er adgangskoden, som jeg er i tvivl om. Umiddelbart har jeg aldrig brugt nogen kode på min outlook på den gamle computer. Kigger jeg på mine Stofanet-papirer, har jeg ingen idè om, hvordan koden muligvis kan se ud.... kunne selvfølgelig prøve dem alle, men noget siger mig, ingen af dem fungere....(har prøver nogle stykker nu)
Trykker man næste, får jeg udmærket oprettet forbindelse til nettet selvfølgelig, men forbindelsen til "en server" fejler.... tror koden er forkert måske - ved ikk?😕
Så hvad gør man lige? Vil desuden også gerne vide, hvordan man helt præcist overfører sine kontaktpersoners e-mail-adresser til en anden outlook🙂
Så hvad gør man lige her? ......hjælp, hehe
Mvh. Dragon
tilføjet af

og forresten

--> brugte Outlook Express på den anden computer :)
tilføjet af

Hvis der

er TDC du har som udbyder,skal du bruge den adgangkode der er på den lille stykke papir der fulgte med da du fik internet
tilføjet af

Først og fremmest..

Der er ret stor forskel på Outloook og Outlook Express, og jeg har ikke set Office 2007 endnu, så om den kan konfigureres til at ligne din gamle OE ved jeg ikke.
Det jeg ved med sikkerhed er at du under ALLE omstændigheder har brugt et password på OE. Du kan simpelthen ikke læse din mail på Stofanet uden at bruge et password. Det har sikkert været kodet ind i din OE, så du ikke behøvede at taste det ind hver gang.
Kan du læse mail via Stofa's webmail? Hvis ja, så prøv med det password du bruger der.
Ellers må du kontakte Stofa's support og bede dem nulstille dit password - eller endnu bedre... Sætte det rigtige password for dig.
I OE kan du exportere din adressebog til en fil, og den burde du så kunne importere i din nye Outlook. Jeg bruger ikke Outlook eller OE selv, så præcis hvor de funktioner liger ved jeg ikke, men prøv at kigge dig lidt omkring, eller søg i hjælpen efter export og import.
tilføjet af

start den gamle computer

hvis du kan.
Gå ind i dit gamle outlook og kik i opsætningen der - der står det hele, som du bare skal taste ind i dit nye outlook.
tilføjet af

Ingen fremskreden endnu

Hej
Rigtig gode besvarelser fra jer alle må jeg sige. Umiddelbart overvejer jeg at ringe til Stofa, for det "Mail_ID" der står her på papirerne virker desværre heller ikke.
Hvad angår Microsoft Outlook Express 5 på den gamle computer, kan jeg altså ikke helt finde frem til de nødvendige oplysninger, Kvinde-42. Øverst oppe har jeg "Filer" - "Rediger" - "Vis" - "Funktioner" - "Meddelelse" - "Hjælp". Så fortæl mig lige hvordan jeg finder frem til opsætningens info oplysninger. Har prøvet at skrive opsætning i "Hjælp", men så får man bare svar på hvordan det skal gøres, og jeg har jo en account, kan man sige. Måske en vil guide mig igennem?🙂
Mvh. Dragon
tilføjet af

Google

Har googlet det problemet lidt, og folk mener åbenbart at man burde lave den manuelle opsætning? Kan det betale sig at gøre det sådan, eller skulle jeg hellere tag og vente på assistance fra enten jer eller stofa?🙂- Stofa har lukket i dag pga. helligdag, sååå... Det jo lidt trist.
tilføjet af

Så virker det

Ringede og fik ny kode🙂
Nu er indbakken jo så bare tom, og har ingen kontaktpersoner. Alt dette lægger stadig på den gamle computer.
Hvordan overfører jeg min indbakke og mine kontaktpersoner til denne computers Outlook?
Mvh. Dragon
tilføjet af

Altså...

At taste dine oplysninger ind og konfigurere dit mail-program manuelt er en simpel ting som kun skal gøres den ene gang, men det kræver selvfølgelig at du har dit brugernavn og password til Stofanet. Uden det er der ingen vej udenom Stofa.
Du er vel logget på Stofanet? Du kan surfe normalt?
Dit UserID hedder noget i retning af nnnnnnnM001 - altså syv tal, efterfulgt af M og så nul-nul-en. Det er vigtigt at du husker M, fordi du faktisk har hele tre forskellige UserID's.
nnnnnnnS001 - Signon-ID. Bruges til at logge på Stofanet.
nnnnnnnM001 - UserID til email
nnnnnnnH001 - UserID til din hjemmeside
tilføjet af

Fint

Gå ind i det gamle program.
Vælg Exporter (sikkert under Filer eller Funktioner) og exporter dine mails og din adressebog til en fil.
Flyt så filerne over på den nye computer og importer dem i det nye mailprogram
tilføjet af

Javel, men

OKay, Flemse, men lad mig lige forstå det ret. Jeg kan udmærket gemme adressebogen til en tekstfil og gemme den på skrivbordet. Dernæst går jeg udfra jeg bare skal bruge et flytbart media (såsom min mp3-afspiller), og importere det i Outlook som du siger.
MEN
Hvad angår meddelelser, så eksporterer den godt nok det alt sammen, men der kommer ingen fil frem på skrivebordet eller noget? Er det fordi man skal bruge internettet til at modtage meddelelserne? I så fald går jeg ud fra, at man simpelthen bare modtager dem alle sammen på sin nye konto på den anden computer?
Der er en anden funktion under "Lokale mapper", der hedder "Send og modtag alle meddelelser" - det er vel ikke den jeg skal have fat i?
Om eksporteringen af meddelelser behøver internet må jeg lige vide, for så skal jeg lige koble den gamle computer op til nettet igen, men det er heller ikke noget problem.
Mvh. Dragon
tilføjet af

Korrekt

Du exporterer til en eller flere filer, flytter disse over på den nye comuter og importerer derfra.
Når du exporterer dine meddelelser fra OE som kommer de til at ligge i en flok .dbx filer, men jeg skal indrømme at de ikke er nemme at finde. De ligger i OE's lagringsmappe, og den er som standard gemt dybt nede i fil-hierakiet. Oven i købet er flere af mapperne i stien skjulte, så hvis du ikke har indstillet din stifinder til at vise skjulte filer, kan du slet ikke se dem.
I OE kan du gå i Funktioner og vælge Indstillinger. I fanebladet Vedligeholdelse kan du klikke på Lagringsmappe, og der kan du se stien til dine filer. Der kan du også ændre lagringsmappen til noget andet, og det vil jeg anbefale dig at gøre.
Opret først en ny, tom mappe - fx. c:\mail - og gå så ind i OE - Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Lagringsmappe - Skift og vælg den nye mappe. Klik OK og luk OE.
Når du starter OE igen flytter den automatisk alle dine mails over i den nye mappe. Nu kan du så exportere dine meddelelser og i c:\mail ligger der nu en række .dbx-filer.
Disse .dbx-filer flytter du over på den nye computer og importerer så derfra. Opret på forhånd en ny mappe, og gem filerne deri.
Du behøver ikke være på internettet for at gøre dette.
tilføjet af

Nuværende situation

Status er nu, at der på den nye computer er oprettet en mappe til både kontaktpersoner og mails.
Filerne til kontaktpersonerne er gemt som et Microsoft Ecxel dokument.
Filerne til mails (dvs. indbakke, udbakke, sendte meddelelser osv.) består af 10 stk. dbx-filer i alt med diverse navne.
Nu går jeg ud fra, at jeg bare behøver at importere disse filer via. Outlook. Problemet er, at hvis man i Outlook vælger "Filer" og så "Importer", vil der komme en hel liste af valgmuligheder alt efter, hvad du ønsker at importere. Så når man vælger en importerings-mulighed, kommer der en ny liste. Hvilke overføringsmuligheder man skal vælge, er lidt svært, da filerne altså ikke dukker op i den pågældende mappe, hvis ikke man vælger den/de rigtige mulighed(er).
Det skete, at jeg vist fik fat i den rigtige mulighed, hvor man altså havde i sinde at "overføre filer fra programmer" - i mit tilfælde Excel (adresserne), men så da jeg klikkede på dokumentet med adresserne i, valgte mappen kontaktpersoner i Outlook, kom der slet ingen adresser frem under fanen "kontaktpersoner".
Er lidt forvirret. Mener helt klart jeg vælger den rigtige overførelsesmulighed, men kommer selvfølgelig pludselig i tvivl...
Flemse, hvis du selv har Outlook 2007, er det måske nemmere for dig at guide mig igennem, men er ikke helt sikker på, om du har det, hehe?
Mvh. Dragon - som er nogenlunde på rette vej :-)
tilføjet af

Tror jeg har det

Altså ikke Outlook 2007, men løsningen.
Outlook 2007 kan importere direkte fra OE på den samme computer.
Du skal altså blot have kopieret indholdet af din gamle OE over i OE på den nye computer og så importere i Outlook 2007 bagefter.
Læs her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA100799191030.aspx
tilføjet af

Mails

Så er der styr på adresserne, men ikke på mails.
Jeg kan ikke åbne Outlook Express på den nye computer her. Hvorfor ved jeg ikke, men det synes at være umuligt når Outlook 2007 også er tilstede. Får bare sådan en error-meddelelse.
Dbx-filerne lægger som sagt i en mappe på skrivebordet, og ret mig, hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg ved, behøver jeg vel bare at ændre lagringsplaceringen for Outlook 2007 og vælge mappen med dbx-filerne i for at få det til at virke.
Lad os antage, jeg har ret, så ved jeg godt hvordan man ændre lagringsplaceringen i Outlook Express, men ikke i Outlook 2007. I "Funktioner" -> "Instillinger", er der ikke, ligesom i OE, noget der hedder "Vedligeholdese"......
Måske du kender stien til at kunne ændre lagringsmappen for Outlook 2007? - eller hvad jeg ellers burde gøre?
Mvh. Dragon
tilføjet af

Nej

Jeg har som sagt ikke Outlook 2007 selv, men prøv at lede efter .dbx filer.
Prøv at kigge i hjælpeteksten.
Prøv at kigge rundt omkring i indstillingerne om der er noget.
Prøv at søge på http://www.microsoft.dk eller http://www.google.dk
Prøv evt. at se om du har denne sti:
c:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale Indtillinger\Application Data\Identities\<kryptisk navn>\Microsoft\Outlook Express
Det er der hvor OE normalt gemmer sine filer, men om det stadig er sådan under Vista ved jeg ikke.
Og nu skal jeg til julefest.
God juleaften til alle
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.