9tilføjet af

Metoer skulle ramme jorden i år 2029 eller 2036

Hej
Så i tv'et i går aftes (14-07-2008) at der var nogel forsker der mente at men kæmpe metoer vil ramme jorden i år 2029 eller år 2036... men nu kan jeg ikke finde mere om det på nettet eller ligende..
Er der andre der så det i tv'et i går?? så vil jeg gerne høre vilket progra det var i... Tak
tilføjet af

21 år endnu

jamen så gider jeg sku ikke fortsat betale til de skide pensioner!
tilføjet af

Rolig nu !

Verden er nok mere truede af USA en en lille sten ude i rummet.
tilføjet af

du kan læse om den her

Jeg ved ikke hvad udsendelsen hedder og kan heller ikke fínde noget om den, men du kan læse om asteroiden her.
http://politiken.dk/videnskab/article247816.ece
tilføjet af

mundkurv på

Det blev også nævnt for 5 år siden, også den gang blev alt om det fjernet fra nettet og en time efter det kom på tekst tv, nok fordi de ville undgå verden går amok.
tilføjet af

Tja..

Har været meget opsat selv på at finde noget og det er kommet med en del års mellemrum...
Men så vidt jeg ved så er det et eted mellem 21-28 år til hvis forskerne har regnet rigtigt og med vores udvikling så er der nok flere forskellige ting vi kan gøre til den tid.
I værste tilfælde har de 15 år til at bearbejde problemet så til den tid er det nok ikk et problem.
Men hvis det er ren nysgerrighed du søger om mere viden omkring det kan jeg kun sige Held og Lykke med at finde noget om det...
tilføjet af

Mig igen...

Igennem en kontakt har jegfået mulighed for at skaffe lidt info...
Spørg ikk hvordan han har skaffet det...håber i vil nyde den smule info jeg kunne skaffe for de pange jeg havde på mig...

Asteroiden Apophis er en 300 meter stor stenklump. Den kan se ud som asteroide
Itokawa fotograferet af den Japanske Hayabusha sonde i november 2005.


Copyright JAXA/JAPAN
Beregninger viser at der en mulighed for at Apophis styrter ned på Jorden i 2036. Det hele afhænger af hvordan den i 2029 bevæger forbi jorden. Jordens tyngdekraft kan få dens bane til at ændre sig sådan at den i 2036 vil slå ind et eller andet sted på kloden.
I 2029 vil den komme så tæt på jorden, 30.000 kilometer at den vil være tydeligt at se fra for eksempel London.
Den vil også komme indenfor det område f.eks kommunikations, tv og vejrsattelitter befinder sig i, den geostationære bane.
Alt i alt en ikke særlig spændende situation.
I hvert tilfælde ikke hvis den slår ned på jorden.
Organisationen The Planetary Society som blev stiftet af bl.a. Carl Sagan en af grundlæggerne af astrobiologi har udlovet et støttebeløb på 50.000 dollar til den organisation, enkeltperson ( nok mere udsandsynlig ), firma med mere. De 50.000$ kan man så bruge til udtænke en mission til Apophis hvor en nøjagtig banebestemmelse kan finde sted med hjælp af en radiosender eller en anden form for afstandsbestemmelse.
Missionen skal helst finde sted inden 2014. Hvis det så viser sig at Apophis er på katastrofekurs kan man stadigvæk forsøge at udvikle en mission til at ændre dens bane. ESA er i gang med et forsøgsprojekt
Don Quijote hvor man vil forsøge om man ved hjælp af en rumsonde kan ændre bane på en asteroide en smule...
Don Quijote mission
En Animation af Don Quijote kan hentes på ESA´s ESA Don Quijote video
Held og lykke håber i får læst dette indlæg inden det bliver fundt og slettet...
tilføjet af

Det kan ikke lade sig gører......

Jordens magnet felt et for kraftigt til at noget som helst kan komme ind i atmosfærren. Magnetfeltet omkring jorden ville straks støde den væk. Nu ved jeg godt at man snakkede om det i dinosauernes tid, men det er jo ikke bevist? Vi var der jo ikke. Dinosauerne uddøde primært pga. at de var for store og der ikke var mere mad til dem. En meteor kan også være meget lille. Der er nogen som er blevet målt til, at de ikke skulle være meget større end dit hoved. Det kan slet ikke lade sig gøre. Desuden er det blever spået før. Jeg hørte engang om at der skulle ramme en meteor ind i jorden i år 2009. Thø.... det skulle være til næste år. Det spåede de om i år 2004. Og så ville folk jo sludre løs om det nu. Intet at frygte.
tilføjet af

hygge hejsa

🙁😮😮🙂😉😖[:*(]😕[s][s][f][l]jaja rolig nu😃🙂[l]
tilføjet af

lysglimt over sjælland kl. 20.15, hvad var det....

kl. 20.15 i dag kom et meget kraftigt lysglimt som lyste vores køkken op, det var ikke torden, det kunne ses over 20 km væk, blev bekræftet af andre, så det var ikke en raket? nabo så det også?😮
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.