8tilføjet af

Dansk Melodi Grand Prix 2010.......

Hvordan synes I, at det Danske Melodi Grand Prix 2010 forløb i år?
- Personligt synes jeg, at det altid ender med, at jeg bliver skuffet over dem som vinder. Det er altid de forkerte. Det synes man jo. - Men er det blot vores forskellige smage for musik?
- Jeg synes, at enten skulle Simone eller Bryan Rice skulle havde vundet. De kunne begge synge, og havde en eller anden charme som skulle udtrykke, at "det her! Det her vil jeg gerne vinde!". Sådan tænkte jeg.
- Jeg sidder også og tænker lidt, vælger danskerne pga. af sangene eller pga. af sangerne?
- Dem der vandt, der synes jeg, at manden kunne synge, men kvinden? Der var noget ved hende som gjorde, at jeg ikke synes, at hun sang så godt eller bare ikke rigtig passede til den sang. - Melodien var sådan lidt 50/50. - Personligt synes jeg ikke, at det var den rigtige sang som vandt. - Min familie og jeg var også temmelig skuffet.
- Nu ved jeg ikke, hvad I mener? - Men synes I også, at det var en af de andre sange som skulle havde taget første pladsen?
- Emilie.
tilføjet af

godt udtrykt - jeg synes det samme

:-)
tilføjet af

Hjemme hos os

Kunne vi bedst lide nummer 4, 5 og 6 (nummer 5 var rock nummeret "Gloria"). Men vi talte da en del om, at vi mente mange unge ville foretrække nummer 1.
Vindersangen (nummer 6) synes jeg godt vi kan være bekendt at sende afsted. Personligt havde jeg dem på min 3-plads (nummer 5 var min favorit).
Kvinden i vindersangen synger ret godt - hendes måde at synge på minder forøvrigt utroligt meget om Shania Twain's måde at synge på....
tilføjet af

Bør de kendte altid vinde?

Hej der emilie
Jeg kan ikke være helt enig i din smag. Men heldigvis er smag og behag forskellige. Bryan Rice havde en god sang. Det samme havde Simone. Men ingen af de to sange havde et internationalt tilsnit.
Jeg kan sgu ikke huske vinderens navn, Chanelle & N´evergreen? Det er muligt at du ikke synes de havde strålende stemmer, men sammen lød de rigtigt gode. Når det handler om det Internationale Grand Prix, og glem ikke at dette blot var et "forshow" for det Internationale, så gælder det om at finde en sang som kan bære hele vejen. Og set i det perspektiv, så mener jeg at den rigtige sang vandt.
Jeg indrømmer blankt at Simone gav mig gåsehud med sin sang, især da hun gik i falset. Det var smukt, og jeg er ikke sikker på om alle krystalglassene i de mange hjem, stadig er intakte. Og dog, så tror jeg ikke hun havde haft mange chancer i det Int GP.
vh Daniel
tilføjet af

jeg holdte

nu mest på sang nr 10, da der var gang i den ligesom den der vandt, men synes nr to var bedre 😉 Bryan rice´s sang var nu ikke nær så vild med, men synes simone synger fantasisk 🙂
tilføjet af

præcis de samme

Brian Rice eller simone ,,
jeg skal da straks på you tube her i dag, og finde sangen med Brian Rice <3 <3 <3 den var super go, og han var skøn.
de andre sagde mig ikke noget , egentlig heller ikke Simones sang , men hun er jo sød, og ville da hellere ha haft, hende som vinder end dem der vandt.
tilføjet af

Hvis Danmark skal

Havde en lille chance for at vinde, var det den rigtige sang der vandt.
Grunden herfor er at ved alle melodi grand prix, har det været meget fremme at det ikke er sangen man stemmer på, men hvorvidt, lande holder med hinanden, med denne sang, har Danmark for første gang en stor chance for at få høje karakter fra Rusland og Ukraine, da Thomas nevergreen er meget kendt og har mange fans.
Da min hustru og jeg sad på en Cafe i skt.Petersborg for 4 år siden og snakkede med Thomas, kom der en flok piger som var helt vilde og ville havde hans autograf, så alle hans fans vil stemme på ham.
tilføjet af

forkert vinder

Ja, Rice var klart bedst. Gad nok vide, om de glemte nogle smsstemmer...
tilføjet af

Lidt enig

-jeg syndes IKKE at simone skulle vinde.. hun kunne synge, ja, men hun var ALT for sikker i sin sag! og så var hun også lidt falsk og se på, stod bare H E L E tiden med det store falske smil, at selv jeg fik ondt i kæberne af at se det!
og nævnte jeg at hun var falskk?? hun skulle slappe bare en tand mere af..

me jo, syndes sang nr 1, skulle vinde!jeg havde desvære ikke minmobil med mig da jeg sad med min mor, hos en af hendes veninder.
men det var jo tæt løb!
og det er lidt fordi, folk syndes der skal var BANG i en melodi grand prix sang..
Hvor jeg sådn mere kunne spotte, at vinderne, de bliver en døgnflue, fordi folk syndes at lige deen sang, er rigtig god i noget tid... men Bryans sang, og hans stemme og klang, har stører chanser for at slå igennem til folk, med en afslappene stemme, og nærmest som James blunt, en man godt kan hører på, selvom man har ondt i hovedet..
og så er Ryans sang jo heller ikke lige så kedelig at høre på, som simone..
Simone kan synge, men folk der ALTID skal synge stille sange, kan jeg ikke li'. de stråler for meget af kedsomhed og tristhed..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.