56tilføjet af

SAS er færdig

SAS blev da reddet!
Mon ikke vi står overfor en afdækning af symptonerne hos "den syge mor" Danmark.
På papiret blev SAS reddet ved spareplanerne blev gennemført. Det foruroligende er det forhold, fagforeningesmedlemmerne - de ansatte - blev trukket rundt ved næsen af de sædvanlige fagforeningspampere der mente, situationen ikke var anderledes en den altid er.
Trusler om arbejdsnedlæggelse, fysiske blokader osv. Forhandlinger kalder man det.
Situationen var billedligt set, at SAS var gået helt hen til afgrundens rand og den eneste vej næste skridt ville være, hvis ikke man styrtede i afgrunden, var et skridt tilbage.
Nu blev udgangen at for en gangs skyld blev fagforeningsbosserne tvunget i defensiven.
Fortsat drift af firmaet var ikke socialistisk fagforeningspamperi med det sædvanlige opbud af ølvommede Erik Skov typer, iført uniformen, hvidt skæg, ølvom og en enorm portion stupiditet og pamperi. Redningen skyldtes nødvendig omhu, der næsten kom for sent.
Der var ingen arbejdsnedlæggelser, ingen demonstrationer med "de røde faners" parade.
Dette ur-primitive handlingsmønster hvor fanerne skal gøre de demonstrerende større, og mere skræmmende, som fortidens hære med deres høje hjelme og flag. Latterligt og primitivt.
Alligevel er det klart fagforeningsbosserne VIL have det til at se ud som om de førte overenskomstforhandlinger, selvom de fik en på tuden. De vil simpelthen ikke give slip på den forældede samfundsskadelige ideologi, der hører til på historiens losseplads.
I den kommende tid skal vi allesammen lære, at det var fagforeningsbosserne der reddede SAS, og vi er dem evig tak skyldig. Der vil blive talt om det mand og mand imellem,"så du hvordan kammerat det og det" fik skovlen under arbejdsgiverne. Det var en snedig taktik de førte.
De steder hvor socialisme er blevet afløst af et liberalt styre, er det gået befolkningen bedre. Hvis nogen af de stedlige rødgardister mener noget andet, så spørg i Østtyskland om de vil tilbage til Honnecker/Sohn tiden med stasi und so weiter.
SAS blev reddet midlertidigt. Var fagforeningsbosserne ikke tilfredse med det. Nej de var 100% utilfredse og lagde ikke skjul på det på TV news. Deres magtbegær havde lidt et knæk, og hævnen lurer til næste gang.
I forbifarten var de da tilfredse med, deres medlemmer stadig havde et arbejde. Som om det ikke var glædeligt. Lukningen havde medført nedlagte arbejdspladser langt ud over SAS selv. Hvilke interesser tilgodeser en fagforeningsboss? Man kommer i tvivl.
Det hele startede i 1968 med de lilla bleer og Maos den lille røde, og hvad deraf fulgte i hashtågerne. Indvandring af såkaldte kulturberigere, fordummende skoler, og slendrian.
Nationalmelodien kunne lige så godt blive skrevet om til:
"Der er et slattent land, det spises af med sødgrød....."
Det ser ud til det hele hænger sammen. Skoleleverne, oven i købet dem der skal berige vor kultur, kan dårligt skrive deres eget navn. Der er skyderier i gaderne, der sælges narko overalt.
Hvad har det med SAS at gøre, med 1968 at gøre. Nok mere end du regner med.
Vi har udviklet en forkælet krævementalitet, hvor nogen - de andre - skal betale gildet -og påtage sig skylden når det hele går galt.
Op mod 200.000 arbejsløse "Roberter" der er på overførsel. Alverdens økonomiske nomader søger til Danmark, og får status som "Danmarks fremtid og redning"
Den kultur der er udviklet, gør SAS er færdigt på længere sigt. Det er et firma der om nogen spiser kirsebær med udenlandske firmaer der opererer i den globale landsby. Her gælder ingen kære mor. Og så kommer de sædvanlige jernbetonsocialister med deres magt over fagbevægelsen (hvem siger fagforeninger skal være socialistisk domineret) og tror de lever i 1917 revolutionens dage. På længere sigt vil den psyke der hersker gøre, man igen skal til overenskomstforhandlinger, læs: pistol for panden, og stille krav og forlangende, der er en pind til ligkisten.
Jeg tror ledelsen kun søgte at få et pusterum, så SAS kan afvikles uden panik, sælges ud lidt efter lidt, og stumperne blive opslugt af Lufthansa eller andre.
Endnu et firma der udflages, til tonerne af "når jeg ser et rødt flag smælde"
Mor Danmark er voldtaget, hun får aldrig sin dyd igen.
Hvem kommer til at sidde med aben?
tilføjet af

Hvis man giver jer en pind og en lort ...

VK's mand, milliardæren Fritz Schur - der var formand for Den Liberale Erhvervsklub gennem 14 år - og som er formand for bestyrelsen i SAS i dag - har nu præsteret at køre SAS i sænk - og det er selvfølgelig medarbejderne, der må lide mest under den dårlige ledelse.
Fritz Schur, som VK plantede som leder af SAS - og VK - har sit på det tørre

Det gælder næsten alt, hvad I rører ved. Mor Danmark klarede sig også dårligere gennem krisen, end de lande vi konkurrerer med.
Du får det til at lyde, som om VK's mand og milliardæren Fritz Schur, som er formand for bestyrelsen i SAS i dag - er rød - men han er jo anti-rød!
Det var også Fritz Schur som VK havde plantet som leder af DONG, da ledelsen forærede sig selv uhyrlige summer - kan du huske skandalen?

Du får det også til at lyde, som om de borgerlige partier i Norden ikke har stået bag SAS - men sandheden er, at de skiftende borgerlige regeringer gennem hele 67 år har stået bag SAS - inklusive VK regeringen - som havde held til at plante Fritz Schur som formand for bestyrelsen i SAS selvom den danske stats ejerandel er lille.
Du glemte også at fortælle, at 50% af aktierne i SAS er på private hænder, så SAS kun halvt er offentligt ejet.
Fagforeningerne, du omtaler, har intet med arbejderbevægelsen at gøre (som du så falskt påstår), fordi der er tale om højtlønnede - Fratrukket pension tjener hver ansat i SAS i gennemsnit 43.925 danske kroner. Det svarer til en årsløn på godt 527.000 inklusiv feriepenge.
Så også der giver du en sludder for en sladder 😉
tilføjet af

SAS er færdig

Det kan ALDRIG blive de menige medarbejderes skyld, ansvaret ligger alene hos ledelsen. At ledelsen har sovet i timen er en anden snak.
Begge parter er vist lige gode om at komme med "trusler" det er en del af spillet.
Hvis SAS skulle lukke, så holder folk jo ikke op med at flyve, der bliver brug for erfarne medarbejdere i andre selskaber, så helt så galt går det nok ikke 😉
Lad falde hvad ikke selv kan stå.
tilføjet af

SAS er færdig

De ansatte skal ned på et lønniveau som passer til deres kolleger i andre flyselskaber. Det er på tide.



Det kan ALDRIG blive de menige medarbejderes skyld, ansvaret ligger alene hos ledelsen. At ledelsen har sovet i timen er en anden snak.
Begge parter er vist lige gode om at komme med "trusler" det er en del af spillet.
Hvis SAS skulle lukke, så holder folk jo ikke op med at flyve, der bliver brug for erfarne medarbejdere i andre selskaber, så helt så galt går det nok ikke 😉
Lad falde hvad ikke selv kan stå.
tilføjet af

Hvis man giver jer en pind og en lort ...

Det er ledelsens skyld.
Den sang har vi ligesom hørt nogen gange efterhånden.
Det er de andres skyld.
Den klassiske socialistiske frase, der står forrest i håndbogen for de røde rettroende.
Husk den sidste undskyldning i rækken er: Vi kunne ikke gøre for det. (dermed er ansvaret ikke vores)
Hvorfor var det så medarbejderne der måtte gå ned i løn fordi ledelsen havde givet efter for de mange krav og forlangende, der utallige gange blev presset igennem med arbejdsnedlæggelser?
Jeg går ud fra meningen med arbejdskonflikter er at presse ledelsen til noget de ikke ønsker og tror er godt for firmaet.
Statsminister Helle Thorning stod for et øjeblik siden og takkede fagbevægelsen for at have reddet SAS.
Klart at den måtte komme.
Det var fagbevægelsen der reddede SAS ved at fralægge sig nogen af deres mange opfyldte krav om øget løn. Hen til kommoden og tilbage igen.
Hvad skal vi så med ledelsen?
Allright, det er ledelsens skyld, de kunne ikke drive SAS, de kunne ikke redde SAS.
Hvad så med at overlade nøglerne til SAS til fagbevægelsen. Så kan arbejderne selv drive SAS.
Det ville være spændende at iagtage.
Har noget et bud på hvordan det ville gå.
Ja ,når de bestemmer, skal der hele tiden komme nye lønstigninger iflg, samtlige de krav der har været ved overenskomstforhandlingerne - korrekt?
Det kan være anklageren kan give os en sludder for en sladder.
Hvordan ville DU have tacklet situationen???
tilføjet af

SAS er færdig

Helt enig, men det er da stadig ledelsens ansvar [(:]
tilføjet af

SAS er i frit fald

Jeg nåede lige at få med på DR Update, at SAS efter de sidste nedskæringer flyver for 74 øre pr km, imens f.eks. Norwegian flyver for 46 øre pr km.
Der skal ikke nogen særligt stor matematikeksamen til at regne ud, hvor det er fornuftig at anbringe sin aktieinvestering, hvis der skal en pulje i luftfart.
Efter de sidste 14 dages nedskæringer, så er der vel ikke mere at komme efter på lønomkostningerne, så nu skal ledelsen så finde andre måder at gøre SAS rentabelt.
Lur mig, om det overhovedet er muligt. Mon ikke de får et "skjult statstilskud" i form af nogen garantier som i al stilhed bliver indfriet, hvorved gældsposten i SAS bliver bragt ned.
Men det er sandsynligvis ikke nok, for selv om man forære SAS en flåde af fly, så vil de ikke engang kunne konkurrere, for ledelse, administration og organisation, er et lævn fra forrige århundrede.
Føj, overhovedet at tillade en sådan virksomhed.
Det er en skamplet på Dansk erhvervsliv, og en skændsel for de frie markedskræfter.
tilføjet af

SAS er færdig

Det kan ALDRIG blive de menige medarbejderes skyld, ansvaret ligger alene hos ledelsen. At ledelsen har sovet i timen er en anden snak.
Begge parter er vist lige gode om at komme med "trusler" det er en del af spillet.
Hvis SAS skulle lukke, så holder folk jo ikke op med at flyve, der bliver brug for erfarne medarbejdere i andre selskaber, så helt så galt går det nok ikke 😉
Lad falde hvad ikke selv kan stå.

Nu indikerer dit nick ikke ligefrem den helt store seriøsitet.
Men bevares. Hvad betyder det danske firmaer udflages. Om Mærsk, Lego, Grundfoss, Danfoss, SAS og købmanden lukker.
Iflg. dig ikke en dyt. Andre vil overtage produktionen og købmandsvarer køber man alligevel hos Fleggård.
Andre skal nok tage over, og du får arbejde der.
Du må hellere begynde at lære kinesisk.
tilføjet af

SAS er færdig

Det gør de selv samme ræve røde socialister,
med Mokken Mette og anklageren på første række.
M.v.h.
Charlee
😉


Mor Danmark er voldtaget, hun får aldrig sin dyd igen.
Hvem kommer til at sidde med aben?
tilføjet af

Hvad vil der ske med SAS i fremtiden

Så langt så godt.
SAS blev reddet af fagbevægelsen, men de er ikke selv tilfredse. Det hele skulle altså være anderledes, sandsynligvis sådan som de før har krævet.
Ledelsen er skyldige i at have tilladt fagbevægelsen at stille for store krav til omkostninger. Vi bliver belært om det er en dårlig ledelse. Fagbevægelsen beklager sig, det må være over ledelsen har tilladt dem at får for høje lønninger. Eller er der noget jeg har misforstået?
Der vil komme nye overenskomstforhandlinger, hvis ikke SAS er lukket forinden.
Hvordan vil det foregå.
På den ene side er en produceret kilometer hos SAS dyrere end noget andet luftfartselskab. 3 gange dyrere end hos Ryanair. Og SAS er endda 50% kollektivt ejet af samfundet. Det som enhedslisten og den røde regering anser for at være den bedste styreform der findes. Underligt.
Nu vil jeg mene det ikke er umuligt at drive et luftfartselskab med overskud, nogen gør jo.
Det oplagte ville så være at gøre som dem, altså ikke er offentligt nepotistisk styret selskab.
Hvilke metoder er så de rigtige, Fagbevægelsens -"vi kræver" eller den kapitalistiske, "tilpasning af omkostningerne"
Hvordan ville anklageren klare opgaven, ansæt dog ham som direktør for SAS.
Hvor lang tid giver I SAS?
tilføjet af

Hvis man giver jer en pind og en lort ...

Iflg. pressen er det de tre lande, der er skyld i krisen,
idet der i fortiden har været mindst en rød regering i et af landene,
som har sat en stoppe for en nedskæring.
Husk lige det anklager!


VK's mand, milliardæren Fritz Schur - der var formand for Den Liberale Erhvervsklub gennem 14 år - og som er formand for bestyrelsen i SAS i dag - har nu præsteret at køre SAS i sænk - og det er selvfølgelig medarbejderne, der må lide mest under den dårlige ledelse.
Fritz Schur, som VK plantede som leder af SAS - og VK - har sit på det tørre

Det gælder næsten alt, hvad I rører ved. Mor Danmark klarede sig også dårligere gennem krisen, end de lande vi konkurrerer med.
Du får det til at lyde, som om VK's mand og milliardæren Fritz Schur, som er formand for bestyrelsen i SAS i dag - er rød - men han er jo anti-rød!
Det var også Fritz Schur som VK havde plantet som leder af DONG, da ledelsen forærede sig selv uhyrlige summer - kan du huske skandalen?

Du får det også til at lyde, som om de borgerlige partier i Norden ikke har stået bag SAS - men sandheden er, at de skiftende borgerlige regeringer gennem hele 67 år har stået bag SAS - inklusive VK regeringen - som havde held til at plante Fritz Schur som formand for bestyrelsen i SAS selvom den danske stats ejerandel er lille.
Du glemte også at fortælle, at 50% af aktierne i SAS er på private hænder, så SAS kun halvt er offentligt ejet.
Fagforeningerne, du omtaler, har intet med arbejderbevægelsen at gøre (som du så falskt påstår), fordi der er tale om højtlønnede - Fratrukket pension tjener hver ansat i SAS i gennemsnit 43.925 danske kroner. Det svarer til en årsløn på godt 527.000 inklusiv feriepenge.
Så også der giver du en sludder for en sladder 😉
tilføjet af

SAS er færdig

Bingo "rita23":
Du har forstået budskabet!
m.v.h.
Charlee
😉


De ansatte skal ned på et lønniveau som passer til deres kolleger i andre flyselskaber. Det er på tide.



[quote="sjoveren" post=2643862]Det kan ALDRIG blive de menige medarbejderes skyld, ansvaret ligger alene hos ledelsen. At ledelsen har sovet i timen er en anden snak.
Begge parter er vist lige gode om at komme med "trusler" det er en del af spillet.
Hvis SAS skulle lukke, så holder folk jo ikke op med at flyve, der bliver brug for erfarne medarbejdere i andre selskaber, så helt så galt går det nok ikke 😉
Lad falde hvad ikke selv kan stå.[/quote]
tilføjet af

SAS er færdig

Og......? Nu indikerer dit nick jo ikke at du er særlig objektiv 😃
I bund og grund er det jo ligemeget, hvis man ikke kan tjene penge på at producere en ydelse i Danmark, så skal produktionen da flyttes eller stoppe. Vi har ski da ikke råd til at støtte alle firmaer der ikke selv evner at skabe overskud. Af samme grund laves der ikke biler mere i Danmark og gud forbyde at der oprettes sådan et.
SAS er bare en hellig ko, sløj og under behandling for en livstruende sygdom. Men det er stadig bondemandens ansvar og ikke malkepigens.
tilføjet af

SAS er færdig

Har da hørt noget andet.
tilføjet af

SAS er færdig

Du mener .....ligesom i bankerne 😉
tilføjet af

Det er de andres skyld. - En tynd kop te

VK's mand - Fritz Schur - er den øverste daglige leder i SAS, så det er hans ansvar.
Hvis det ikke skulle være ledelsens skyld, så må det være de andres skyld - så det er da dig selv, der bruger den dumme undskyldning.
tilføjet af

SAS er færdig

Det er sjovt, du siger det på den måde,
men da SAS er så kæmpestor en "spiller" på Amager,
berører det rigtigt mange "malkepiger",
hvis de går neden om og hjem.
Det skal du lige have med i din malkespand!
😉


Og......? Nu indikerer dit nick jo ikke at du er særlig objektiv 😃
I bund og grund er det jo ligemeget, hvis man ikke kan tjene penge på at producere en ydelse i Danmark, så skal produktionen da flyttes eller stoppe. Vi har ski da ikke råd til at støtte alle firmaer der ikke selv evner at skabe overskud. Af samme grund laves der ikke biler mere i Danmark og gud forbyde at der oprettes sådan et.
SAS er bare en hellig ko, sløj og under behandling for en livstruende sygdom. Men det er stadig bondemandens ansvar og ikke malkepigens.
tilføjet af

SAS er færdig

Det lidt ligesom noget helt andet.
Det munder ud i, at alt for mange unge grådige mennesker,
ikke har hørt efter i matematik timerne i sin tid.
Der er en god grund til,
at Danmark har en verdensrekord i forgældede unge mennesker!
Alt har sin pris.
😉


Du mener .....ligesom i bankerne 😉
tilføjet af

Det er de andres skyld. - En tynd kop te

VK's mand - Fritz Schur - er den øverste daglige leder i SAS, så det er hans ansvar.
Hvis det ikke skulle være ledelsens skyld, så må det være de andres skyld - så det er da dig selv, der bruger den dumme undskyldning.


Vi bukker det lige i neonrør.
Hvis man skal drive SAS eller et hvilket som helst andet firma, skal indtægterne overstige omkostningerne.
I SAS har fagbevægelsen bevirket omkostningerne er højere end indtægterne. Hvis er skylden?
Er det fagbevægelsen, ledelsen eller er begge parter skyldige?
Et typisk forhandlingsforløb. Fagbevægelsen sidder overfor ledelsen.
Fagforeningen kræver lønforhøjelse, som ledelsen ikke vil give.
Fagforeningsbossen siger: "Så er I ledelse skyld i vi strejker"
Ledelsen siger: Så bøjer vi os, og I får jeres krav opfyldt, men I fagbevægelse er skyld i, vi ikke kan videreføre firmaet.
Hvem har ansvaret.
Ledelsen eller fagforeningerne?
Hvad skulle fagbevægelsen have gjort?
Hvad skulle ledelsen have gjort?
Unaset hvilken påstand man formulerer, er det nødvendigt indtægterne overstiger omkostningerne.
tilføjet af

Det er de andres skyld. - En tynd kop te

Anklager:
SAS har kørt på pumperne lige siden Carlson´s tid.
Han skulle dengang have udskiftet flåden, til nye moderne fartøjer,
men han nøjedes med at male dem om, og wupti de så ud som nye.
Den gang et smart træk for at få sorte tal på bundlinjen,
men regningen betales nu, hvor alle de andre konkurrerer med nye motorer,
der er meget billigere pr. fløjen kilometer.
Selvfølgelig vil du korsfæste arvingen til den dårlige flåde.
Modsat dig, ser jeg en bestyrelsesformand, der har taget tyren ved hornene,
og har fået knækket jeres fagforeningstyrani.
Spørg selv Mokken Mette, hvad hun mener om ham.
Al hendes sure galde, er den rene ros for manden!
M.v.h.
Charlee
😉



VK's mand - Fritz Schur - er den øverste daglige leder i SAS, så det er hans ansvar.
Hvis det ikke skulle være ledelsens skyld, så må det være de andres skyld - så det er da dig selv, der bruger den dumme undskyldning.
tilføjet af

Det er selvfølgelig Fritz Schurs skyld

Ja vi bukker det lige i neonrør.
Det er udelukkende Fritz Schurs skyld, fordi andre luftfartsselskaber har de samme markedsvilkår at arbejde under - både med hensyn til at de også har medarbejdere, som skal have løn - men også alle mange-mange andre beslutninger, som bliver taget.
Blå stue evner bare ikke at lede - og efter jeres mening evner Fritz Schur heller ikke at være leder vedrørende overenskomstforhandlinger, men det undrer mig sådan set ikke, hvis det skulle være tilfældet.
Fritz Schur har måske det problem, at han lader medarbejderne tage selv uden at reagere - gjorde han ikke det i DONG for nylig, hvor ledelsen forærede sig selv mange millioner - uden at Fritz Schur som den øverste leder reagerede inden skandalen kom frem i pressen?
tilføjet af

Det er de andres skyld. - En tynd kop te

Næ næ "anti-rød" ikke når man er socialkammerat eller mere rød.
Så er det egne interesser, det handler om, før men kommer til samfundet.
Det der med at være social,
er kun noget de himler op om,
men ikke noget de gør, som jeg har gjort.
M.v.h.
Charlee
😉

[quote="anklageren" post=2643924]VK's mand - Fritz Schur - er den øverste daglige leder i SAS, så det er hans ansvar.
Hvis det ikke skulle være ledelsens skyld, så må det være de andres skyld - så det er da dig selv, der bruger den dumme undskyldning.[/quote]

Vi bukker det lige i neonrør.
Hvis man skal drive SAS eller et hvilket som helst andet firma, skal indtægterne overstige omkostningerne.
I SAS har fagbevægelsen bevirket omkostningerne er højere end indtægterne. Hvis er skylden?
Er det fagbevægelsen, ledelsen eller er begge parter skyldige?
Et typisk forhandlingsforløb. Fagbevægelsen sidder overfor ledelsen.
Fagforeningen kræver lønforhøjelse, som ledelsen ikke vil give.
Fagforeningsbossen siger: "Så er I ledelse skyld i vi strejker"
Ledelsen siger: Så bøjer vi os, og I får jeres krav opfyldt, men I fagbevægelse er skyld i, vi ikke kan videreføre firmaet.
Hvem har ansvaret.
Ledelsen eller fagforeningerne?
Hvad skulle fagbevægelsen have gjort?
Hvad skulle ledelsen have gjort?
Unaset hvilken påstand man formulerer, er det nødvendigt indtægterne overstiger omkostningerne.
tilføjet af

Det lyder godt nok sært

Carlson forlod SAS for 19 år siden i november 1993, og SAS har en flyflåde som har en gennemsnitsalder imellem 12,5 år og 13,6 år - nemlig:
12 Bombardier CRJ900 NG
8 Airbus A321-200
4 Airbus A319-100
26 McDonell Douglas MD-80 series
7 Airbus A340-300
4 Airbus A330-300
11 Boeing 737-400/500
67 Boeing 737NG
Den må du altså længere ud på landet med - det er den borgerlige ledelse af SAS, som bærer ansvaret!
tilføjet af

Det lyder også meget sært

Iflg. pressen er det de tre lande, der er skyld i krisen,
idet der i fortiden har været mindst en rød regering i et af landene,
som har sat en stoppe for en nedskæring.
Husk lige det anklager!

50% af aktierne i SAS er på private hænder og handles på børserne.
Husk lige det Charlee!
Det betyder selvfølgelig, at bare et af de tre lande stemmer sammen med de private aktionærer - har de et meget stort flertal.
tilføjet af

Det lyder godt nok sært

Om at bukke neonrør.
Svar mig venligst på:
Hvad skulle fagbevægelsen have gjort ?
Hvad skulle ledelsen have gjort ?
Hvad ville du have gjort ?
Husk indtægterne skal overstige omkostningerne. Det er vi vel enige om.
tilføjet af

I SAS er der en borgerlig ledelse

Næ næ "anti-rød" ikke når man er socialkammerat eller mere rød.
Så er det egne interesser, det handler om, før men kommer til samfundet.
Det der med at være social,
er kun noget de himler op om,
men ikke noget de gør, som jeg har gjort.
M.v.h.
Charlee
😉

Man kan pege på fakta: at det er VK's mand, milliardæren Fritz Schur - der var formand for Den Liberale Erhvervsklub gennem 14 år - som er formand for bestyrelsen i SAS i dag.

[size=36pt][color=red]
Fritz Schur er anti-rød!
[/color][/size]
Trænger det ind når man råber, at det er VK regeringen som havde held med at overtage styret i SAS!
tilføjet af

Det lyder godt nok sært

Tak for beviset.
Tror du selv på, at man udskifter en sådan flåde på en weekend?
Hvorom alting er, er alle flyene med gamle fuel ædende motorer,
der æder i gennemsnit for 30 øre mere fuel pr. flyvende kilometer,
end konkurrenternes fly!
Æd den!
😉


Carlson forlod SAS for 19 år siden i november 1993, og SAS har en flyflåde som har en gennemsnitsalder imellem 12,5 år og 13,6 år - nemlig:
12 Bombardier CRJ900 NG
8 Airbus A321-200
4 Airbus A319-100
26 McDonell Douglas MD-80 series
7 Airbus A340-300
4 Airbus A330-300
11 Boeing 737-400/500
67 Boeing 737NG
Den må du altså længere ud på landet med - det er den borgerlige ledelse af SAS, som bærer ansvaret!
tilføjet af

Det lyder godt nok sært

Om at bukke neonrør.
Svar mig venligst på:
Hvad skulle fagbevægelsen have gjort ?[/quote]

De har gjort hvad de skulle, og det er at varetage medlemmernes interesse. Mig bekendt er der ingen medarbejdere, som har klaget over fagforeningen.

[quote]
Hvad skulle ledelsen have gjort ?[/quote]

Ledelsen skulle have ledt SAS frem til at give aktionærerne overskud.

[quote]
Hvad ville du have gjort ?[/quote]

Det er et underligt spørgsmål, da jeg ikke har erfaring i at lede et flyselskab.

[quote]
Husk indtægterne skal overstige omkostningerne. Det er vi vel enige om.

Jeg går ud fra, at du er ude i et ærinde om, at fagforeningerne skulle have taget et ansvar for at SAS skulle give overskud, men det er ikke deres arbejde - det er ledelsens arbejde.
- som det hedder i hovedaftalen, så har arbejdsgiverne retten til at lede og fordele arbejdet, og så er man en torsk - hvis man ikke forstår det 😉
tilføjet af

Det er den borgerlige ledelses skyld

SAS er ledet dårligt - og har været ledet af blå stue.
tilføjet af

Det lyder godt nok sært

Ingen aktionæroverskud, ingen virksomhed.
Så enkelt er det i et A/S
😉


[quote="anklageren" post=2644077]
Ledelsen skulle have ledt SAS frem til at give aktionærerne overskud.
tilføjet af

Nej de skal flyve mange flere kulturberigere

hertil for at få Sharialov snarest.
tilføjet af

For en gangs skyld har du ret

Ingen aktionæroverskud, ingen virksomhed.
Så enkelt er det i et A/S
😉


[quote="anklageren" post=2644077]
Ledelsen skulle have ledt SAS frem til at give aktionærerne overskud.[/quote]

😉
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Man kan jo prøve med lidt hjælp i procesen, så det bliver afviklet fornuftigt.
Annonceeksempel:
* Skidegodt Andensortering Selskab *
Køb dig et flyselskab, så er du altid sikker på benplads.
Masser af tunge bundsolide fly, fra dengang man virkelig forstod at bygge dem i aluminium og nitter.
Næsten uden nittefejl, lige noget for "gør det selv manden".
Store kraftige motorer, der kan trække selv det tungeste læs i luften, og så har de den mest fantastiske lyd kun overgået af en måneraket. Et brøl der bare skal høres.
Gode dæk med op til 50% mønster, sikrer at du kommer i luften med næsten hvert eneste fly.
Alle fly er lette at syne for den rigtige mand.
* Et knaldtilbud *
tilføjet af

Charlee har ret hver gang

Charlee har ret hver gang,
men det kniber for jer røde, at have mandomskraft nok,
til at kunne se det i øjnene.
😉

[quote="charlee" post=2644088]Ingen aktionæroverskud, ingen virksomhed.
Så enkelt er det i et A/S
😉


[quote="anklageren" post=2644077]
Ledelsen skulle have ledt SAS frem til at give aktionærerne overskud.[/quote][/quote]
😉
tilføjet af

Det lyder godt nok sært

Du anfører:
"Det er et underligt spørgsmål, da jeg ikke har erfaring i at lede et flyselskab"
Men du har bud på hvordan ledelse og fagforening skulle handle!
Anklageren
Hvad skulle fagbevægelsen have gjort ?
De har gjort hvad de skulle, og det er at varetage medlemmernes interesse. Mig bekendt er der ingen medarbejdere, som har klaget over fagforeningen.
[/quote]
Normalt har fagforeningen altid krav om højere løn.
Denne gang måtte de bøje sig for det modsatte af deres egne ønsker.
[quote]Hvad skulle ledelsen have gjort
Ledelsen skulle have ledet SAS frem til at give aktionærerne overskud.[/quote]
Ledelsen er altid blevet taget som gidsel af fagforeningen med trussel om strejker.
De har derfor ikke kunne gøre det de ville, men har måttet gå mod deres egne ønsker.
Kun denne gang lykkedes det, men det vil vise sig at være for sent.
Hvad sker der til næste overenskomstforhandlinger? Som intet har med forhandlinger at gøre, men er diktat fra fagbevægelsen, forhandlingerne med en pistol for panden.
[quote]Jeg går ud fra, at du er ude i et ærinde om, at fagforeningerne skulle have taget et ansvar for at SAS skulle give overskud, men det er ikke deres arbejde - det er ledelsens arbejde.[/quote]
Er det fagbevægelsens arbejde at stille så store krav at firmaer må lukke?
[quote]som det hedder i hovedaftalen, så har arbejdsgiverne retten til at lede og fordele arbejdet, og så er man en torsk - hvis man ikke forstår det 😉

Ja naturligvis har arbejdsgiverne retten til at lede og fordele arbejdet. De ejer firmaet.
Det hele er et spørgsmål om socialisme vs kapitalisme. Her er vi ikke enige.
Alle forhandlinger bør være frie og uden tvang.
Grunden til SAS fortsætter en tid endnu, skyldes kapitalistiske metoder og ikke socialistiske.
SAS satte tæring efter næring, og ikke efter utopiske krav om stadigt stigende lønninger.
Danskerne må indse, når bageren bager en mindre lagkage, så bliver stykkerne også mindre. Det nytter ikke at kræve.
Der er krise, bare du ved det.
Mit bud er den danske model kan være god nok, men fagforeningspamperne har for stor magt, og arbejdsmarkedet bør være frit, med forbud mod enhver form for eksklusivaftale lignende krav. Alle fagforeninger bør have ret til at eksistere uden chikane.
Fagforeninger må indgå kartelaftaler, men virksomheder må ikke. Det bør der ses på.
Det rigtige er og bliver udbud og efterspørgsel. Et firma vil selvfølgelig sælge deres varer dyrest muligt, og derefter må omkostningerne fordele sig.
Det er et spørgsmål om Marx planøkonomi, og den virkelige verden.
Det er et spørgsmål om DDR (østtyskland) eller vesttyskland.
tilføjet af

SAS er færdig

Hvis det ikke var meningen at sælge SAS, ville man naturligvis ikke have en ideologisk modstander af offentlig indflydelse, på private erhvervsvirksomheder som bestyrelsesformand, han har været ansat til at drive selskabet ud på afgrundens rand, thi ellers ville det ikke have været muligt at sælge. Dong er ligeledes i gang med at udvikle sig til et monster-underskuds-foretagende, hvilket ligeledes er en forudsætning for at det kan afvikles, til en eller anden kapitalfond. Sagen er jo at man ikke kan sælge et velfungerende offentligt ejet selskab og man kan ikke få danskerne til at holde op med at være nationalister, så længe der er velfungerende danske foretagender og politikerne er for længe siden blevet enige om at Danmark skal opsluges af den globale landsby. http://youtu.be/qEZpd1AY2ME [
/b]
tilføjet af

Det lyder også meget sært

Ja på en årlig generalforsamling,
hvor beslutningerne ikke tages hele tiden.
Mon ikke den lille private investor hører noget efter storebror?
For at opnå din teori, skal du have styr på en hel flok "myrer",
fordelt i hele verdenen.
Det finder du nemt ikke? 😃
M.v.h.
Charlee
😉


[quote="charlee" post=2643900]Iflg. pressen er det de tre lande, der er skyld i krisen,
idet der i fortiden har været mindst en rød regering i et af landene,
som har sat en stoppe for en nedskæring.
Husk lige det anklager!
[/quote]
50% af aktierne i SAS er på private hænder og handles på børserne.
Husk lige det Charlee!
Det betyder selvfølgelig, at bare et af de tre lande stemmer sammen med de private aktionærer - har de et meget stort flertal.
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Tak for dit indlæg, der klart og tydeligt viser,
at du ikke aner noget som helst om luftfartøjer!
M.v.h.
Charlee
😉


Man kan jo prøve med lidt hjælp i procesen, så det bliver afviklet fornuftigt.
Annonceeksempel:
* Skidegodt Andensortering Selskab *
Køb dig et flyselskab, så er du altid sikker på benplads.
Masser af tunge bundsolide fly, fra dengang man virkelig forstod at bygge dem i aluminium og nitter.
Næsten uden nittefejl, lige noget for "gør det selv manden".
Store kraftige motorer, der kan trække selv det tungeste læs i luften, og så har de den mest fantastiske lyd kun overgået af en måneraket. Et brøl der bare skal høres.
Gode dæk med op til 50% mønster, sikrer at du kommer i luften med næsten hvert eneste fly.
Alle fly er lette at syne for den rigtige mand.
* Et knaldtilbud *
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Nu handler denne tråd iøvrigt heller ikke om luftfartøjer.
Hold dig til emnet.
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Beklager at jeg nu er nødt til at benævne dig,
med titlen Klaphat!
Manden sætter en annoncetekst ind,
hvor "Luftwaffe" for længst har sagt fra.
Heri kommer begrebet luftfartøj ind,
og det er det, jeg forholder mig til.
Skal vi nøjes med at skrive, at du laver selvmål.
Det er noget med 2 x 11 spillere og en bold!
Kan du forstå det uden at komme galt afsted?
Luftfartøjer:
Du ved,
dem der laaaannngeee biler,
med noget strittende ud fra siderne.
Er du med nu?
M.v.h.
Charlee
😃


Nu handler denne tråd iøvrigt heller ikke om luftfartøjer.
Hold dig til emnet.
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Beklager at jeg nu er nødt til at benævne dig,
med titlen Klaphat!
Manden sætter en annoncetekst ind,
hvor "Luftwaffe" for længst har sagt fra.
Heri kommer begrebet luftfartøj ind,
og det er det, jeg forholder mig til.
Skal vi nøjes med at skrive, at du laver selvmål.
Det er noget med 2 x 11 spillere og en bold!
Kan du forstå det uden at komme galt afsted?
Luftfartøjer:
Du ved,
dem der laaaannngeee biler,
med noget strittende ud fra siderne.
Er du med nu?
M.v.h.
Charlee
😃


[quote="Charles Ingalls" post=2644362]Nu handler denne tråd iøvrigt heller ikke om luftfartøjer.
Hold dig til emnet.[/quote]

Velkommen i klubben af "klaphatte" mm.
Nu er der snart ikke mange på debatten som ikke har fået et nedsættende ord fra "Charlee".
Men at han sammenligner en bil og et luftfartøj, fortæller vel alt om manden?
http://da.wikipedia.org/wiki/Luftfart%C3%B8j
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Suk...
Nej Charlee, det handler om et luftfartsselskab, ikke luftfartsfartøjer. Det her er noget større end et fly.
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Den lader vi lige stå så alle kan se,
hvor intelligent du er, "direktionen",
og hvad din agenda er!

[quote="charlee" post=2644379]Beklager at jeg nu er nødt til at benævne dig,
med titlen Klaphat!
Manden sætter en annoncetekst ind,
hvor "Luftwaffe" for længst har sagt fra.
Heri kommer begrebet luftfartøj ind,
og det er det, jeg forholder mig til.
Skal vi nøjes med at skrive, at du laver selvmål.
Det er noget med 2 x 11 spillere og en bold!
Kan du forstå det uden at komme galt afsted?
Luftfartøjer:
Du ved,
dem der laaaannngeee biler,
med noget strittende ud fra siderne.
Er du med nu?
M.v.h.
Charlee
😃


[quote="Charles Ingalls" post=2644362]Nu handler denne tråd iøvrigt heller ikke om luftfartøjer.
Hold dig til emnet.[/quote][/quote]
Velkommen i klubben af "klaphatte" mm.
Nu er der snart ikke mange på debatten som ikke har fået et nedsættende ord fra "Charlee".
Men at han sammenligner en bil og et luftfartøj, fortæller vel alt om manden?
http://da.wikipedia.org/wiki/Luftfart%C3%B8j
tilføjet af

Høj løn = stor produktion

Jeg tror gerne, at i dit anti-røde utopia, så deler arbejdsgiverne rundhåndet ud af overskuddet til medarbejderne, når firmaet tjener godt - og til gengældt skal medarbejderne gå ned i løn, når det går skidt - men sådan er det ikke i den vestlige verden.
Lønforhandlinger med trussel om strejke og lockout har vist sig at være den bedste model.
Vi ser jo også vedrørende SAS, at det system virker i tilfælde af, at et stort selskab trues af konkurs.
De lande som har benyttet den metode, har udviklet sig til at være meget rigere end den øvrige del af verden.
Det skyldes især de høje lønninger, for enhver kapitalist har behov for nogen kunder, som har råd til at købe hans varer - ellers går produktionen i stå.
I Burkina Faso er det mere surt at være kapitalist, fordi borgerne stort set ikke har råd til købe kapitalistens varer på grund af de lave lønninger.
Falder lønningerne endnu mere, så er der slet ingen kapitalister - fordi handelen går i stå.
###
Men hensyn til ledelsen af SAS, så taler vi ikke om de virkelige problemer, men kun om lønningerne.
Krisen betyder selvfølgelig, at SAS ikke kan tjene meget for tiden, men det er forbigående.
Nu kommer vi til sagens kerne, og det er at udgifterne til brændstof er højere end lønningerne - og brændstofpriserne er steget meget hurtigere end lønningerne - dvs en fordobling af prisen på flybrændstof siden 2001.
De stigende brændstofpriser vil betyde, at borgerne vil flyve mindre i fremtiden, fordi der ingen reelle erstatningsmuligheder er til at imødegå den faldende olieproduktion.
Det vil sige at SAS kommer i hård konkurrence, når luftfartsselskaber bukker under, fordi kapaciteten tilpasses markedet på grund af de stadigt stigende priser på at flyve - priser - som vil fortsætte himmelflugten, indtil man finder et alternativ til olien.
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Charlee
Du ved
Bare ikke hvad
du skal
svare
Manden har jo
ret
Alle der ikke fløjter Charlee's melodi bliver stemplet som
klaphatte eller tabere.
Direktionens agenda i denne sammenhæng er
(formoder jeg)
At lufte frustration omkring
din tone i debatten Charlee.
For-
står
du mig bedre nu Charlee?
Nu hvor jeg benytter
charlee-knækprosa-style?
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Du har tydeligvis ikke fattet en dyt! 😃


Charlee
Du ved
Bare ikke hvad
du skal
svare
Manden har jo
ret
Alle der ikke fløjter Charlee's melodi bliver stemplet som
klaphatte eller tabere.
Direktionens agenda i denne sammenhæng er
(formoder jeg)
At lufte frustration omkring
din tone i debatten Charlee.
For-
står
du mig bedre nu Charlee?
Nu hvor jeg benytter
charlee-knækprosa-style?
tilføjet af

SAS er færdig

Ingen ko på isen der 😉 Du ved jo godt, at når den ene bondemand har forbrugt al mælken fra sine køer ufornuftigt,,,,jamen så kommer der en anden mere fornuftig bondemand, ganske vist med de samme køer og han skal jo også have dem malket......så en erfaren malkepige har igen job 😃 Hvor svært kan det være 😮
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Nej?
Jeg har fattet dig!
tilføjet af

Til tider, er jeg glad for dem

Der ville blive småt med Danmarksbesøg, hvis jeg skulle bruge tre uger på at sejle derned og hjem igen.
tilføjet af

Til tider, er jeg glad for dem

Mon ikke der ville dukke et andet selskab op, bare billigere 😮 Flytrafikken stopper jo ikke blot fordi SAS lukker....... Ville du holde op med at spise hvis Netto lukkede?
Se lige at komme ind i det nye århundrede,,,, det er begyndt 😉
tilføjet af

SAS er færdig

Ingen ko på isen der 😉 Du ved jo godt, at når den ene bondemand har forbrugt al mælken fra sine køer ufornuftigt,,,,jamen så kommer der en anden mere fornuftig bondemand, ganske vist med de samme køer og han skal jo også have dem malket......så en erfaren malkepige har igen job 😃 Hvor svært kan det være 😮


Ja hun kan vel altid blande vand i mælken og danse folkedans for kineserne. Det løsr alle problemerne ifølge visse "eksperter" her på solen. 😉
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

Den lader vi lige stå så alle kan se,
hvor intelligent du er, "direktionen",
og hvad din agenda er!
Direktionen spørger:
Hvad er det lige min agenda er?
Og var svaret til Charlee?
Er et luftfartøj en bil eller noget der kan flyve?
Med venlig hilsen, fra klaphatte klubben.

[quote="direktionen" post=2644391][quote="charlee" post=2644379]Beklager at jeg nu er nødt til at benævne dig,
med titlen Klaphat!
Manden sætter en annoncetekst ind,
hvor "Luftwaffe" for længst har sagt fra.
Heri kommer begrebet luftfartøj ind,
og det er det, jeg forholder mig til.
Skal vi nøjes med at skrive, at du laver selvmål.
Det er noget med 2 x 11 spillere og en bold!
Kan du forstå det uden at komme galt afsted?
Luftfartøjer:
Du ved,
dem der laaaannngeee biler,
med noget strittende ud fra siderne.
Er du med nu?
M.v.h.
Charlee
😃


[quote="Charles Ingalls" post=2644362]Nu handler denne tråd iøvrigt heller ikke om luftfartøjer.
Hold dig til emnet.[/quote][/quote]
Velkommen i klubben af "klaphatte" mm.
Nu er der snart ikke mange på debatten som ikke har fået et nedsættende ord fra "Charlee".
Men at han sammenligner en bil og et luftfartøj, fortæller vel alt om manden?
http://da.wikipedia.org/wiki/Luftfart%C3%B8j[/quote]
tilføjet af

Til tider, er jeg glad for dem

De står og venter på at få lov til at flyve på CHP.
Der er røget en klage til EU, fra sammenslutningen af lavpris flyselskaber.
Så nu kommer Corydon til at erstatte alle flyselskaber med tilknytning til Europa, med et beløb der modsvarer hvad man støtter SAS med.
Det kommer vel også snart frem hvorfor Cimber/Stirling blev kvalt, så der er vel også et større erstatningskrav på vej.
Statzmonopoler er skyld i meget ulykke.
tilføjet af

SAS flyver ikke på grønland

Mon ikke der ville dukke et andet selskab op, bare billigere 😮 Flytrafikken stopper jo ikke blot fordi SAS lukker....... Ville du holde op med at spise hvis Netto lukkede?
Se lige at komme ind i det nye århundrede,,,, det er begyndt 😉

Jeg forstår ikke din kommentar.
tilføjet af

Høj løn = stor produktion

Jeg tror gerne, at i dit anti-røde utopia, så deler arbejdsgiverne rundhåndet ud af overskuddet til medarbejderne, når firmaet tjener godt - og til gengæld skal medarbejderne gå ned i løn, når det går skidt - men sådan er det ikke i den vestlige verden.[/quote]
Er det ikke?
Hvorfor beslutter man så ikke at lønmodtagerne i Burkino Faso skal have 10x mere i løn, så er landets fattigdom afskaffet. Hvis der er nogen der lever i utopien, må det være dig.
SAS måtte kræve lønmodtagerne gik ned i løn, ellers intet SAS.
Grunden til den blandingsøkonomi der hersker i den vestlige verden automatisk medfører arbejdsløshed, skyldes det socialistiske element.
Der vil altid være iværksættere, det har der været siden tidernes morgen, men der har også været nogen der ønsker at lægge hindringer i vejen for dem.
Hvad skete der i SAS konflikten. Jo fagforeningspamperne ville forhandle ud fra deres sædvanlige metoder. Helt modsat hvad man skulle tro, meddelte Bjarne Corydon fagforeningsbosserne, at der ikke var nogen plan B, hvis de havde regnet med det, en rask arbejdsnedlæggelse så kom aftalen på plads og SAS måtte endnu en gang danse efter socialisternes pibe. Den gik ikke, og det var den kapitalistiske model der vandt. Den socialistiske ville have medført SAS var gået fallit. Eller du har måske en opskrift på hvordan yderligere krav og forlangender, uafhængigt af SAS´muligheder ville kunne redde firmaet. Det bliver en historie, ikke fra de varme lande, men fra utopien.
Som jeg ser det, ville den socialistiske fagbevægelse have medført SAS lukkede, og fagbossen for kabinepersonalet var ikke tilfreds. sagde han, Hvis ingen havde slået bremsen i, ville SAS være fallit.
De indædte socialister ville have ladet SAS gå fallit, da de inderst inde har en anden dagsorden, et andet sæt gener. De ønsker at ødelægge og destruere, de må være besjælet af en form for ødelæggelsestrang som man ser pøblen i Grækenland der går på gaden og brænder biler og bygninger af, smider sten mod politiet, og råber og skriger.
Eller som fortidens vandaler eller sindsyge krigsgeneraler der anser det for en sejr at smadre en by.
Hvis dine utopiske ideer havde været af det gode, hvorfor er et land som Cuba, så ikke et af verdens mest velhavende og frie samfund. Ja jeg spørger?
Du har selv deltaget i strejker på slagteriet, hvor megen velstand kom der ud af det?
Noget kom der ud af det, nemlig arbejdspladser til tyske slagteriarbejdere.
Som en af dine åbenbart medsammensvorne mener, så betyder det ikke en skid, andre slagter svinene vi skal have juleaften som flæskesteg, med sprød svær og rødkål. Men det er tyskerne der tjener på det, ligesom fleggård tjener penge på at sælge, de efterhånden stadigt færre danske industriprodukter. Som køres over grænsen, sælges til danskerne med tysk fortjeneste, og køres tilbage over grænsen. Dybt godnat.
Hvis anti-rød partiet var ved magten, kan jeg garantere det hele så anderledes ud.
Der ville være mangel på arbejdskraft hvilket ville medføre et sundt og solidt arbejdsmarked hvor firmaerne betalte den løn der skulle til for at skaffe arbejdskraft.
Du tror fordi en arbejder kræver en timeløn på 250kroner i timen så skal arbejdsgiverne også ryste op, uanset hvad.
Men jeg havde gerne set mit eksperiment var blevet gennemført, hvor man gav SAS til fagforeningsbosserne. Så kunne de drive SAS videre, Hvordan tror du og andre det ville være endt ?
[quote]Lønforhandlinger med trussel om strejke og lockout har vist sig at være den bedste model.[/quote]
Er det det?
Hvorhenne? i Nordkorea.
Strejker medfører ikke velstand. Det der medfører velstand er, alle kommer op om morgenen og bestiller noget.
[quote]
Vi ser jo også vedrørende SAS, at det system virker i tilfælde af, at et stort selskab trues af konkurs.
[/quote]
Var det en strejke der reddede SAS ?
[quote]
De lande som har benyttet den metode, har udviklet sig til at være meget rigere end den øvrige del af verden.
[/quote]
Såh?
Blev England rigt af arbejderne smadrede dampmaskinerne?
Blev USA rigt? Her har fagbevægelsen slet ikke samme mulighed for strejker.
[quote]
Det skyldes især de høje lønninger, for enhver kapitalist har behov for nogen kunder, som har råd til at købe hans varer - ellers går produktionen i stå.
[/quote]
Så forstår jeg ikke man ikke bare havde fortsat i SAS, som om intet var hændt.
Hvorfor trykker staten ikke bare en hulens masse penge og sender til samtlige danskere, så kommer der gang i hjulene. Du kan pisse i bukserne, det varmer også.
[quote]
I Burkina Faso er det mere surt at være kapitalist, fordi borgerne stort set ikke har råd til købe kapitalistens varer på grund af de lave lønninger.
[/quote]
National økonomi for dummies!
[quote]
Falder lønningerne endnu mere, så er der slet ingen kapitalister - fordi handelen går i stå.
[/quote]
Lad mig spørge har SAS brug for socialistiske SAS fagforeninger, eller har SAS fagforeningerne brug for SAS. Jeg ved bare at uden SAS, var fagforeningen overflødig, og uden mening- ikke?
[quote]
Men hensyn til ledelsen af SAS, så taler vi ikke om de virkelige problemer, men kun om lønningerne.
[/quote]
Jeg medgiver der er andre problemer end lønninger. Offentlige firmaer har en tendens til at handle skødesløst.
[quote]
Krisen betyder selvfølgelig, at SAS ikke kan tjene meget for tiden, men det er forbigående.
[/quote]
Det kunne man håbe på, jeg tror bare det er for sent, og bjerne Corydon har læst skriften på væggen og søger at begrænse skaden, ved at skyde et milliardbeløb ind, der allerede er tabt.
[quote]
Nu kommer vi til sagens kerne, og det er at udgifterne til brændstof er højere end lønningerne - og brændstofpriserne er steget meget hurtigere end lønningerne - dvs en fordobling af prisen på flybrændstof siden 2001.
[/quote]
Det samme gælder for konkurenterne!
[quote]
De stigende brændstofpriser vil betyde, at borgerne vil flyve mindre i fremtiden, fordi der ingen reelle erstatningsmuligheder er til at imødegå den faldende olieproduktion.
Det vil sige at SAS kommer i hård konkurrence, når luftfartsselskaber bukker under, fordi kapaciteten tilpasses markedet på grund af de stadigt stigende priser på at flyve - priser - som vil fortsætte himmelflugten, indtil man finder et alternativ til olien.

Det kan der være noget om.
tilføjet af

Det kommer nok....

Bare vent, til foråret åbner de 30 nye ruter 😉
tilføjet af

Konstruktiv hjælp

[quote="charlee" post=2644436]Den lader vi lige stå så alle kan se,
hvor intelligent du er, "direktionen",
og hvad din agenda er!
Direktionen spørger:
Hvad er det lige min agenda er?
Og var svaret til Charlee?
Er et luftfartøj en bil eller noget der kan flyve?
Med venlig hilsen, fra klaphatte klubben.

[quote="direktionen" post=2644391][quote="charlee" post=2644379]Beklager at jeg nu er nødt til at benævne dig,
med titlen Klaphat!
Manden sætter en annoncetekst ind,
hvor "Luftwaffe" for længst har sagt fra.
Heri kommer begrebet luftfartøj ind,
og det er det, jeg forholder mig til.
Skal vi nøjes med at skrive, at du laver selvmål.
Det er noget med 2 x 11 spillere og en bold!
Kan du forstå det uden at komme galt afsted?
Luftfartøjer:
Du ved,
dem der laaaannngeee biler,
med noget strittende ud fra siderne.
Er du med nu?
M.v.h.
Charlee
😃


[quote="Charles Ingalls" post=2644362]Nu handler denne tråd iøvrigt heller ikke om luftfartøjer.
Hold dig til emnet.[/quote][/quote]
Velkommen i klubben af "klaphatte" mm.
Nu er der snart ikke mange på debatten som ikke har fået et nedsættende ord fra "Charlee".
Men at han sammenligner en bil og et luftfartøj, fortæller vel alt om manden?
http://da.wikipedia.org/wiki/Luftfart%C3%B8j[/quote][/quote]


Ja den stakkels gamle ensomme mand, uden venner. Måske er det ensomheden der gør at han bider og håner?`
Mindreværdskomplekser kan gøre meget ondt, specielt hvis man har et stort oppustet ego. 😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.