8tilføjet af

L191

Loven om røgfri miljøer L191 blev vedtaget med stemmerne
96 for
2 imod
12 hverken for eller imod
Hvor er lige den politiske støtte til de storrygende hensynsløse?
tilføjet af

'Støtten' til de hensynsløse ?

Den sunde fornuft er parkeret i baglommen på politikerne. Nosser har nutidens politikere nemlig ikke. De ligger under for flertals tyranni og pressehetz. Ene og alene fordi det er vigtigere at 'sidde' på magten for økonomisk vindings skyld, samt den smule sociale préstige de stadig føler er tæt forbundet med deres tarvelige hverv.
Total fallit erklæring af 'demokratiet'. Regningen kommer en dag. Men så er det for sent, at ændre på årtiers kynisme.
tilføjet af

Nå ja det er da klart

Selvfølgelig er det kyniske bagtanker og flertalstyrani når politikerne vælger noget der går de afhængige i mod. Det er i hvertfald ikke fornuftig omtanke.
Bare ufatteligt at SÅ mange valgte at stemme for forslaget. Har du mon stemt på nogen af dem?
Stakkels afhængige. Fuldkommen uden for pædagogisk rækkevidde og fornuftig sans. Afhængige - mennsker man ikke kan nå!
tilføjet af

Hvad med blodtrykket

Hr. Terminator(er du en af dem, der udrydder alt afskum?)
Pas dog på dit blodtryk. Måske skulle man hellere koncentrere sig om hvad man selv foretager sig, fremfor andres eventuelle fejl og mangler, som du alligevel har meget ringe indflydelse på. Det bedste eksempel er det gode eksempel. Lev efter det og det vil give dig fred i dit sind.
Venligst
Spøgefuglen
tilføjet af

Nej - jeg udrydder ikke alt afskum

det klarer de ved selvhjælp. Mit nick handler om noget andet.
Mit blodtryk er iøvrigt perfekt og har altid været det. Jeg passer min kost og motion. Dermed ødelægges helbredet ikke.
Dermed et godt eksempel for andre.
At der findes mange uopdragne personager i Danmark, er ikke nyt. Men de skal generes så meget, som muligt. Det er nemlig en gratis og glædelig fornøjelse.
Venligst
Terminator
tilføjet af

You make me laugh

Der er ikke noget i vejen med flertals afgørelser, selvom nogen føler sig trådt på. Sådan vil det altid være.
Spørgsmålet er i al sin enkelthed blot om vi skal lade regeringer snage/bestemme i vort privatliv i det omfang, der nu lægges op til. Det skal du jo ikke bekymre dig om denne gang. Da du jo ikke er ryger. Du begynder først at råbe op, når de vil opdrage på dig og din levevis. Om der er fornuft i det eller ej er ligegyldigt. Du må da bøje dig efter laveste fællesnævner/'flertallet' og makke ret. Det er vi nogle, der finder tåbeligt og bekæmper.
Men hvis denne snagen og tyranni er ok med dig, er dine debat bidrag jo ligegyldige. Du kan blot tie og samtykke......indtil de kommer efter dig og dine vaner.
:o)
tilføjet af

og hvor er lige de politikere

der er valgt ind for at varetage vores interesser? Iflg. Politiken 22/5 er der kun 19% der går ind for rygeloven. Det viser med al ønskelig tydelighed hvor lidt de folkevalgte kender til demokrati og flertal! Sørgeligt.
tilføjet af

Mon det vitterligt er tilfældet?

Nu går du jo ikke ind for statistik, så uanset hvilken avis der kommer med resultatet af en eller anden selvbestaltet undersøgelse, så kan vi jo ikke bruge resultatet til noget som helst. Hvis du og politikken har ret, så ser vi nok en grundig udskiftning ved næste valg.
Men mon ikke politikken - og du - tager fejl? Jeg har set flere andre undersøgelser der viser at op i mod 80 % af alle syntes at rygerloven er fornuftig. Herunder 60 % af rygerne.
Men lad os nu se om vi kan udskifte samtlige folketingsmedlemmer efter næste valg, og at disse vil ændre på loven, så du og dine kan fortsætte jeres hensynsløse adfærd. Jeg tvivler.
tilføjet af

Det glæder mig at jeg kan underholde dig.

Men jeg finder det sørgeligt at du betragter rygerloven som et resultat af laveste fællesnævner. Laveste fællesnævner plejer at være noget med mindretallet der ikke kan nå helt samme højder som flertallet, og derfor må flertallet følge mindretallet. Og det er jo ingenlunde tilfældet her.
Jeg har skam ladet mig opdrage af de offentlige tiltag. Jeg dyrker væsentligt mere motion end jeg gjorde for 5 år siden. Min mad er primært økologisk, og jeg spiser langt mere end de 6 sunde om dagen som der tilrådes.
Men det er ingen hemmelighed at jeg har været temmelig usund i min livsstil. Til sidst blev jeg bare træt af altid at være i energiunderskud, altid have bumser, altid have faldt og glansløst hår, altid være grå i huden osv med alt hvad en usund livsstil medfører.
4 uger med sund mad overbeviste mig om at jeg gik den rigtige vej. Og efter 3 måneder med den sunde mad og god motion, var jeg fysisk blevet et helt nyt menneske, med et kolosalt energioverskud.
I dag skal jeg bare undvære mine grønsager i 3-4 dage, og jeg kan mærke det.
Prøv det - det kan slet ikke beskrives.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.