1tilføjet af

Regeringens nye politik. Op med prisen

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/01/18/075910.htm
Regeringen profilerede sig højt på at nedsætte prisen på den kollektive trafik da de gik til valg.
Et smukt hippie tiltag, som jo lød besnærende og tillokkende på vælgerne i valgsituationen.
Her efter valget, har der heller ikke manglet noget, når DSB manglede garanti for lån eller lignende.
IC4 er fortsat ikke på skinner og i udkantsdanmark kan man fortsat ikke komme ud og hjem samme dag.
Prisen på billetter skulle det vel være muligt at nedsætte, med de enorme procenter som var lovet inden valget, for der er jo sparet ind til benet på alle områder og givet gigantiske tilskud.
Men Nej.... også her svigter Regeringen fuldstændigt.
Man sætter prisen op....
Nu er det vanskeligt at redegøre for hvad der foregår inde i Regeringens hoveder, men der ER altså forskel på op og ned.
5 % op imod 20 % ned, er altså hele 25 % ved siden af.
4 milliarder i direkte støtte, foruden 8 milliarder i lånegaranti, det giver 12 milliarder.
12 milliarder om året, modsvarer mindst fulde 24.000 fuldtidsstillinger.
Hvad f***** bruger de pengene til ?
De tager jo oven i købet penge for billetten....
tilføjet af

Alt omkring den er løgn og bedrag

I A4s undersøgelse om løftebruddene er billigere kollektiv transport gennemført.
Som et af de 215 punkter, sammen med løsningen af klimaproblemerne de har løst for 2035 og 2050.
Men det overrasker ikke fra den kant.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.