24tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Markus 3:28
Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.«

Betyder det at den der er død, som aldrig i evighed får en tilgivelse, alligevel vækkes til live, til sidst i det tusindårsrige biblen taler om, for at få at vide han/hun er skyldig i noget der ikke er tilgivelse for, og dør umiddelbart igen?
Eller er der en helt anden betydning, der kan sammenholdes med Åbenbaringen 20:12
Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.......... Det er den anden død, ildsøen. v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.
tilføjet af

betyder at hvis du spotter helligånden

vil du ikke få del af de gaver der er omtal i denne bog ;)
som at sige, at helliånden ikke kan tænke selv..
så frygter du gud? eller bestemmer du selv, hvad der er rigtigt og forkert?
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Markus 3:28
Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.«

Betyder det at den der er død, som aldrig i evighed får en tilgivelse, alligevel vækkes til live, til sidst i det tusindårsrige biblen taler om, for at få at vide han/hun er skyldig i noget der ikke er tilgivelse for, og dør umiddelbart igen?
Eller er der en helt anden betydning, der kan sammenholdes med Åbenbaringen 20:12
Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.......... Det er den anden død, ildsøen. v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.[/quote]

Som sædvanlig flygter du fra en tråd, når du ikke kan få din biblen til at passe med vagttårnslæren.
Du skrev :
[quote]Betyder det at den der er død, som aldrig i evighed får en tilgivelse, alligevel vækkes til live, til sidst i det tusindårsrige biblen taler om, for at få at vide han/hun er skyldig i noget der ikke er tilgivelse for, og dør umiddelbart igen? [/quote]

Hvad med dem som gennemborede Jesus på korset - tror du heller ikke, de skal straffes ?
Det siger din egen biblen ellers !
7Se! Han kommer med skyerne, og hvert øje skal se ham, også de der har gennemboret ham; og alle jordens stammer skal slå sig selv af sorg på grund af ham. Ja, amen Åb.1
Hvad betyder hvert øje- er der så nogen der ikke skal se Jesus ?
Nej - hvert øje - betyder hvert øje !
Jeg spurgte dig, om du ville forklare hvad din biblen skriver, når den nu skriver noget andet, end det vagttårnet har bildt jer ind.

Du skrev :
[quote]Den der er død er frikendt. Vi får ikke en dom nr. 2 for samme synd. Det fremgår ikke af biblen.[/quote]
Lad os så lige se, hvad din biblen siger :

Åb.20
6Lykkelig og hellig er enhver som har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen myndighed over,
12Og jeg så de døde, de store og de små, stå foran tronen, og skriftruller blev åbnet. Og en anden skriftrulle blev åbnet; det er livets skriftrulle. Og de døde blev dømt ud fra det der stod skrevet i skriftrullerne, efter deres gerninger.
Heb.B9
27Og ligesom det er forbeholdt menneskene at dø én gang for alle, og derefter dom

Bibelen
v27 Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes Heb.B.9
JV biblen :
Åb.2
11Lad den der har øre, høre hvad ånden siger til menighederne: Den der sejrer vil på ingen måde blive skadet af den anden død.
Johs.5
28I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst29og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse, de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.
____________
Det er utroligt så uvidende du er - 16 timer 46 minutter siden

"lyjse" post=2701900]når vi taler om din egen biblen !

"sk" skrev :
[quote]Der står ikke i min bibel at der er nogen der venter i graven i tusind år, inden de får at vide de skal dø, efter at have fået en opstandelse for at få det at vide, og så dør de.
Det er utroligt så uvidende du er.

Nu vil jeg hjælpe dig, du må se at lære din biblen at kende :
5(De øvrige af de døde blev ikke levende førend de tusind år var til ende.) Åb.20
Og når de tusind år er til ende :
28I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst29og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse,
de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse. Johs.5
Og de døde blev dømt ud fra det der stod skrevet i skriftrullerne, efter deres gerninger.
14Og døden og Ha′des blev kastet i ildsøen. Dette er den anden død, ildsøen.15Og enhver som ikke fandtes skrevet i livets bog blev kastet i ildsøen. Åb.20
Citat slut
Var de døde ikke døde alligevel ?
De kom ellers til live, efter de tusind år 😉
De stod jo op af gravene - det står der jo !
Der står også, at nogen af dem vil få en opstandelse - til dom ! - de blev kastet i ildsøen = den anden død !
Det er da ikke en straf at dø - bum færdig 😕
v4 Nu, da I ikke længere styrter jer ud i den samme strøm af udsvævelser, undrer de sig og spotter jer for det,
v5 men de skal stå til regnskab over for ham, der er rede til at dømme levende og døde. v6 For derfor blev evangeliet forkyndt også for døde, for at de skulle dømmes i kødet, som mennesker dømmes, men leve i Ånden, som Gud lever. 1.Peter.B.4
Og din biblen :
r5Men de skal aflægge regnskab over for den der er rede til at dømme levende og døde.
6Ja, af den grund blev den gode nyhed også forkyndt for døde, for at de, set fra menneskers standpunkt, kunne blive dømt med hensyn til kødet, men, set fra Guds standpunkt, kunne leve med hensyn til ånden.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Du svarer ikke - du svarer faktisk aldrig.
Som sædvanlig stiller du nye spørgsmål, som afledning. Spørgsmål der som sædvanlig trækker væk fra emnet. Flytter focus kalder du det.
Dernæst viser du om og om igen nogle skriftesteder du overhovedet ikke aner hvad betyder.
Du tror man skal opfatte alt rent bogstaveligt.
Jeg kunne med lethed stille spørgsmål ud fra din bibel og det der står rent bogstaveligt.
Hvor du ikke ville vide hvad du skulle gribe og gøre i.
Konklusionen er ingen blev mere klog på hvad du egentligt mener om det der står i din egen bibel.
Men det er heller ikke din hensigt vel.
Det er ren vindbøjtel, der kun tjener din egentlige gud, og det er hverken Jehova eller Jesus.
Indrøm du ikke evner at forklare din tro eller bibel, for det er slet ikke det der er din tro.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?


Markus 3:28
Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end
spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.«

Hvad vil det helt præcis sige at spotte heligånden?
Og jeg mener det helt seriøs.
tilføjet af

Er du begyndt at snakke med dig selv ?

det ser sådan ud 😖
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

[quote]
Markus 3:28
Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end
spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.« [/quote]
Hvad vil det helt præcis sige at spotte heligånden?
Og jeg mener det helt seriøs.

Den der ødelægger et menneskes mulighed for at få et evigt liv i troen på Gud, gør sig skyldig i en synd mod Helligånden. satan benytter gerne sådanne mennesker.
Husk at Jesus kaldte satan farisæernes far.
Jesus oplyser om mennesker der gør sådan.
Mattæus 23.15
Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! for I rejser over havet og det tørre land for at gøre en enkelt til proselyt, og når han bliver det, gør I ham til et emne for Gehen′na, dobbelt så slem som I selv.
Gehenna eller Hinnoms dal er et udtryk for evig udslettelse. Hinnoms dal ligger neden for Jerusalems gamle bymur, og var et sted man brændte affald og døde forbrydere. Ikke at blive begravet var den største forsmædelse en jøde kunne få. At blive kasseret som affald.
Stedet blev tilsat svovl for at holde ilden vedlige så den altid brændte.
Det var noget jøderne vidste, derfor bruger Jesus dette symbol. Det har intet med det såkaldte brændende helvede at gøre.
Judas Iskariot der forrådte Jesus syndede mod Jesus. Hans synd mod Helligånden var faktisk ikke at Jesus blev pågrebet og henrettet, men at Judas ved at gå farisæernes ærinde, var med til at hindre udbredelsen af forkyndelsen om Guds rige, og den frelse der ligger i man søger dette. Judas søgte aldrig at angre.
Jesus siger noget der umiddelbart lyder mærkeligt.
Bjergprædiken 5:22
"enhver der siger: ’Din foragtelige tåbe!’ vil være hjemfalden til ilden i Gehen′na"
Ikke at man kalder nogen for tåbe, men at man kalder troen på Gud tåbelig og ikke værd at følge. Den der forhindrer dette, synder mod Helligånden.
Det vigtigste budskab i biblen og den røde tråd er Guds rige.
Da Jesus udsendte disciplene pålagde han dem følgende.
Lukas 10:9
"stadig sige til dem: ’Guds rige er kommet nær til jer"
Det er et bud. Der kan være andre.
Jeg må tilstå jeg har en ret kort lunte, overfor sådanne personer.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

[quote="Bjarne2411" post=2702215][quote]
Markus 3:28
Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end
spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.« [/quote]
Hvad vil det helt præcis sige at spotte heligånden?
Og jeg mener det helt seriøs.[/quote]
Den der ødelægger et menneskes mulighed for at få et evigt liv i troen på Gud, gør sig skyldig i en synd mod Helligånden. satan benytter gerne sådanne mennesker.
Husk at Jesus kaldte satan farisæernes far.
Jesus oplyser om mennesker der gør sådan.
Mattæus 23.15
Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! for I rejser over havet og det tørre land for at gøre en enkelt til proselyt, og når han bliver det, gør I ham til et emne for Gehen′na, dobbelt så slem som I selv.
Gehenna eller Hinnoms dal er et udtryk for evig udslettelse. Hinnoms dal ligger neden for Jerusalems gamle bymur, og var et sted man brændte affald og døde forbrydere. Ikke at blive begravet var den største forsmædelse en jøde kunne få. At blive kasseret som affald.
Stedet blev tilsat svovl for at holde ilden vedlige så den altid brændte.
Det var noget jøderne vidste, derfor bruger Jesus dette symbol. Det har intet med det såkaldte brændende helvede at gøre.
Judas Iskariot der forrådte Jesus syndede mod Jesus. Hans synd mod Helligånden var faktisk ikke at Jesus blev pågrebet og henrettet, men at Judas ved at gå farisæernes ærinde, var med til at hindre udbredelsen af forkyndelsen om Guds rige, og den frelse der ligger i man søger dette. Judas søgte aldrig at angre.
Jesus siger noget der umiddelbart lyder mærkeligt.
Bjergprædiken 5:22
"enhver der siger: ’Din foragtelige tåbe!’ vil være hjemfalden til ilden i Gehen′na"
Ikke at man kalder nogen for tåbe, men at man kalder troen på Gud tåbelig og ikke værd at følge. Den der forhindrer dette, synder mod Helligånden.
Det vigtigste budskab i biblen og den røde tråd er Guds rige.
Da Jesus udsendte disciplene pålagde han dem følgende.
Lukas 10:9
"stadig sige til dem: ’Guds rige er kommet nær til jer"
Det er et bud. Der kan være andre.
Jeg må tilstå jeg har en ret kort lunte, overfor sådanne personer.


Re.: Kort lunte.
Hvad er dit syn på dig selv sk? Og hvem tror du lige du er?
Går du pludselig Guds ærinde?
Hvem skal dømme?
Hvordan kan du vide, hvem der synder mod Helligånden?
Lige præcis den sætning sk fortæller mig så meget om, hvordan du er i forhold til tro.
😖 [:X]
Du afslørede lige dig selv. Og jeg har meget lyst til, at tage alt tilbage jeg i aften har skrevet til dig.
Jeg forsøgte virkelig at sætte mig i dit sted, hvor jeg selv var engang.
Dvs. at du mener at jeg synder mod Helligånden eller hvad?
Tror du ikke, at du tager munden for fuld nu? Tror du ikke sk, at det er en sag du skal lade være i Guds hænder?
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?


Sand kristen skrev:
Markus 3:28
Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.«
[/quote]
.......................................................................................

afa kommenterer:
I min Bibel (DA 31)er der kryds henvisninger ved Markus 3:28
Dem jeg gerne vil fremhæve er:
Hebræerne 6:4
OG
Hebræerne 10:26
[quote]
Hebræerne 6:4-6
Thi når mennesker een gang er blevet oplyst og har smagt den himmelske gave og har fået del i Helligånden og har smagt Guds gode ord og den kommende verdens kræfter - og så falder fra, da er det umuligt atter at bringe dem til omvendelse på ny; thi de korsfæster for deres del Guds Søn igen og gør ham til spot.
[/quote]

[quote]Hebræerne 10:26-27
Thi synder vi med vilje efter at have lært sandheden at kende, gives der ikke mere offer for vore syndere,men en frygtelig forventning om dom og en nidkærheds brand, som skal fortære de genstridige.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

"sk" skrv :
Den der ødelægger et menneskes mulighed for at få et evigt liv i troen på Gud, gør sig skyldig i en synd mod Helligånden. satan benytter gerne sådanne mennesker.
Husk at Jesus kaldte satan farisæernes far.

Hvis du har ret, så spotter jehovas vidner jo Helligånden, for I tager Jesus fra de mennesker, I tager til fange i vagttårnet !
I fornægter at Jesus er Gud - jv kalder Jesus en engel, der ikke må tilbedes !

Og så spotter dig og Bjarne jo også Helligånden, når I kalder Hans Berntsen for Satans tjener.
For Markus.3 siger jo :

Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.«
v30 De havde jo sagt: »Han er besat af en uren ånd.«
v22 Og de skriftkloge, der var kommet ned fra Jerusalem, sagde: »Han er besat af Beelzebul! Det er ved dæmonernes fyrste, at han uddriver dæmonerne
___________
v26 For synder vi med vilje, efter at vi har lært sandheden at kende, findes der ikke længere noget offer for synder, v27 tilbage er kun en frygtelig forventning om dom og en brændende nidkærhed, som skal fortære modstanderne.
v29 hvor meget hårdere straf mener I da ikke, at et menneske fortjener, når det træder Guds søn under fod og vanhelliger pagtens blod, hvormed det selv er helliget, og håner nådens ånd? Heb.B.10
"pagtens blod" v27 Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; v28 dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse.
Det siger jv jo også nej tak til.. men der er trøst at hente, for : For synder vi med vilje, efter at vi har lært sandheden at kende.. det gør jv ikke, da I ikke har lært sandheden at kende !!
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Tak for svaret, tror jeg har forstået det.
Du er åbenbart den eneste herinde der har et svar, da alle de andre blot kommer med bebrejdelser og hån, men ingen svar.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Der kom bivognen lige forbi igen [(:] du er en nar Bjarne - undskyld 😖
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Der kom bivognen lige forbi igen [(:] du er en nar Bjarne - undskyld 😖

Det skal du sørme da ikke undskylde, det kan du jo ikke gøre for.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Der kom bivognen lige forbi igen [(:] du er en nar Bjarne - undskyld 😖

Ups.
Glemte at takke dig for svaret på hvad det vil sige at spotte helligånden.

At spotte helligånden, er altså at spotte Hans Berntsen.
Hm. Så må Hans Bernsten altså være helligånden.
Det kunne de nu godt have skrevet i biblen, det havde jo sparet mange misforståelser, øv altså at jeg først fatter det nu.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

[:X]
Du afslørede lige dig selv. Og jeg har meget lyst til, at tage alt tilbage jeg i aften har skrevet til dig.
Jeg forsøgte virkelig at sætte mig i dit sted, hvor jeg selv var engang.
Dvs. at du mener at jeg synder mod Helligånden eller hvad?
Tror du ikke, at du tager munden for fuld nu? Tror du ikke sk, at det er en sag du skal lade være i Guds hænder?

Kort lunte.
det ene øjeblik for jeg at vide jeg ikke kan tænke selv. Når jeg gør det, er det også galt.
Jeg ejer ikke empati, når jeg ikke Straks underlægger mig alle jeres mærkværdige modsatrettede bibelske udlægninger, og jeg ikke fluks selv hopper op i tjæretønden og ruller mig i fjer.
Om du synder mod helligånden. Det tror jeg ikke.
Din indflydelse er nok ikke så stor, skal du se.
tilføjet af

Hvad er grunden til, du bliver så vrøvlet -

Bjarne❓
Er du på piller eller andre stimulanser - nogen gange er det værre end andre gange... 😕

Der er håb for dig :
"For synder vi med vilje, efter at vi har lært sandheden at kende.. det gør jv ikke, da I ikke har lært sandheden at kende !!"
tilføjet af

Hvad er grunden til, du bliver så vrøvlet -

Bjarne❓
Er du på piller eller andre stimulanser - nogen gange er det værre end andre gange... 😕

Der er håb for dig :
"For synder vi med vilje, efter at vi har lært sandheden at kende.. det gør jv ikke, da I ikke har lært sandheden at kende !!"


Så vis mig sandheden fra biblen, hvor Jesus siger han er Gud selv, sammen med faderen og Helligånden, uden gætterier, men klart og tydeligt.
Det vil jeg gerne se dig gøre. Det sker aldrig, for det findes ikke i biblen.
Glem alt om at stille spørgsmål, citere, Jesus red på et æsel.
Vis det jeg spørger om, eller indrøm det er umuligt.
Du skal være ualmindelig velkommen til at bevise jeg tager fejl.
tilføjet af

Hvad er grunden til, du bliver så vrøvlet -

Jeg har indtil videre bevist jehovas vidner tager fejl, sådan ca. 6-8 år efterhånden !
Og mange andre har gjort det samme.
Men så længe løgnes fader har blindet jeres øjne, ser I det ikke !
Vær glad for, at spotte Helligånden, ikke gælder jer, men at I endnu har muligheden for, at lære Sandheden = Jesus Kristus at kende, hvis I selv vil.
tilføjet af

Hvad er grunden til, du bliver så vrøvlet -

Jeg har indtil videre bevist jehovas vidner tager fejl, sådan ca. 6-8 år efterhånden !
Og mange andre har gjort det samme.
Men så længe løgnes fader har blindet jeres øjne, ser I det ikke !
Vær glad for, at spotte Helligånden, ikke gælder jer, men at I endnu har muligheden for, at lære Sandheden = Jesus Kristus at kende, hvis I selv vil.


Så vis mig sandheden fra biblen, hvor Jesus siger han er Gud selv, sammen med faderen og Helligånden, uden gætterier, men klart og tydeligt.
Jeg fremhæver det, så du bedre forstår det.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

[quote="Zophia" post=2702240
Re.: Kort lunte.
Hvad er dit syn på dig selv sk? Og hvem tror du lige du er?
Går du pludselig Guds ærinde?
Hvem skal dømme?
Hvordan kan du vide, hvem der synder mod Helligånden?
Lige præcis den sætning sk fortæller mig så meget om, hvordan du er i forhold til tro.
😖 [:X]
Du afslørede lige dig selv. Og jeg har meget lyst til, at tage alt tilbage jeg i aften har skrevet til dig.
Jeg forsøgte virkelig at sætte mig i dit sted, hvor jeg selv var engang.
Dvs. at du mener at jeg synder mod Helligånden eller hvad?
Tror du ikke, at du tager munden for fuld nu? Tror du ikke sk, at det er en sag du skal lade være i Guds hænder?[/quote]
Kort lunte.
det ene øjeblik for jeg at vide jeg ikke kan tænke selv. Når jeg gør det, er det også galt.
Jeg ejer ikke empati, når jeg ikke Straks underlægger mig alle jeres mærkværdige modsatrettede bibelske udlægninger, og jeg ikke fluks selv hopper op i tjæretønden og ruller mig i fjer.
Om du synder mod helligånden. Det tror jeg ikke.
Din indflydelse er nok ikke så stor, skal du se.

Sk du er for langt ude nu. Ingen ønsker her, at du bliver rullet i tjære og fjer ej heller brænder i helvede for evigt. Men du ser gerne, at os kristne dør i Harmagedon ik?
Se sk, det kan gælde begge veje.
Jeg tror ikke, at det er dit ønske. Men jeg kunne vælge at køre på dig fremover pga det du skriver.
Kan du se pointen?
Du puster dig op i det indlæg du skriver. Og skriv endelig. Vær du bare dig selv. Og hvil endelig i din tro. Selvom jeg har kunne ønske andet for dig men jeg kan ikke leve dit liv.
Bare lad være med, at dømme alle andre. Og styr så lige den korte lunte. Og husk så på, at vi er alle forskellige. Også indenfor dine egne rækker. Alle retter sig ind. INCL. dig selv sk. For ellers kunne du ikke være et vidne som du så gerne vil give udtryk af. Vi andre ved bedre. Og hermed siger jeg, at du strør sukker omkring din tro, hvor jeg ved noget andet.
Men dig om det. Dit valg. Og dine briller.
tilføjet af

Hvad er grunden til, du bliver så vrøvlet -

Jeg har indtil videre bevist jehovas vidner tager fejl, sådan ca. 6-8 år efterhånden !
Og mange andre har gjort det samme.
Men så længe løgnes fader har blindet jeres øjne, ser I det ikke !
Vær glad for, at spotte Helligånden, ikke gælder jer, men at I endnu har muligheden for, at lære Sandheden = Jesus Kristus at kende, hvis I selv vil.

Så længe du påstår at helligånden er Hans Bernsten er det altså svært at tage dine forklaringer alvorlige.
tilføjet af

Man kan ikke spotte Helligånden -

hvis man ikke kender sandheden.
Markus.3 siger jo :

Sandelig siger jeg jer: Alt skal tilgives menneskenes børn, forsyndelser og bespottelser, hvor meget de end spotter. v29 Men den, der spotter Helligånden, får aldrig i evighed tilgivelse, men er skyldig i en evig synd.«
v30 De havde jo sagt: »Han er besat af en uren ånd.«
v22 Og de skriftkloge, der var kommet ned fra Jerusalem, sagde: »Han er besat af Beelzebul! Det er ved dæmonernes fyrste, at han uddriver dæmonerne
___________
v26 For synder vi med vilje, efter at vi har lært sandheden at kende, findes der ikke længere noget offer for synder, v27 tilbage er kun en frygtelig forventning om dom og en brændende nidkærhed, som skal fortære modstanderne.
v29 hvor meget hårdere straf mener I da ikke, at et menneske fortjener, når det træder Guds søn under fod og vanhelliger pagtens blod, hvormed det selv er helliget, og håner nådens ånd? Heb.B.10
"pagtens blod" v27 Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; v28 dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse.
Det siger jv jo også nej tak til.. men der er trøst at hente, for : For synder vi med vilje, efter at vi har lært sandheden at kende.. det gør jv ikke, da I ikke har lært sandheden at kende !!
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

[Zophia

Sk du er for langt ude nu. Ingen ønsker her, at du bliver rullet i tjære og fjer ej heller brænder i helvede for evigt. Men du ser gerne, at os kristne dør i Harmagedon ik?
Se sk, det kan gælde begge veje.
Jeg tror ikke, at det er dit ønske. Men jeg kunne vælge at køre på dig fremover pga det du skriver.
Kan du se pointen?
Jeg kan sagtens se pointen, og så lidt til. Du kan ikke køre mig over, men du har allerede afgjort med dig selv at det kan du, for jeg er Jehovas vidne, og har dermed tabt på forhånd. hvis man kan bruge disse termer.
Selvfølgelig ønsker jeg ikke nogen af jer dør i Harmagedon, og det vil heller ikke være Jehovas vidner der eksekverer den slags. "hævnen tilhører mig siger Jehova"
Som du kan læse i biblen. Det er Jehova Gud der ødelægger. Selvom nogen på dit hold siger han ikke gør.
Jeg kan godt vise dig hvad da92 biblen fortæller!
Jeg har aldrig udtalt det mindste om, at I skal skades fysisk eller givet udtryk for jeg kunne få en tilfredsstille ved tanken. Det er mig fjernt.
Jeg mener ikke I skal have munden fyldt med ætsende natronlud. Jeg hopper ikke rundt og fryder mig over I bliver brændt i et (ikke eksisterende helvede)
Jeg er imod krig. Også at der bliver sendt danske soldater til Afghanistan der de facto har dræbt børn, og soldaterne selv bliver dræbt.
Jeg er imod jeres præster velsigner våben. Er det af Gud?
Tænk lige dybt over den sind der ligger bag denne udtalelse:
"Nu var det jo jehovas vidner, der ville have udryddet de kristne, som de kalder "kristenheden" - så var det for at forsvare sig, at de var efter jehovas vidner ( hvis det da ellers var kristne, der "salvede dem i tjære" )"
------------------
Jeg kan bekræfte at det var "kristne" kirker i USA der var med til at anstifte pøbeloptøjer hvor fredelige mennesker der bare gik rundt med litteratur, blev fastholdt dyppet i tjære og ruller i fjer - det skal vi forhåbentligt ikke diskutere.[/quote]

Du puster dig op i det indlæg du skriver. Og skriv endelig. Vær du bare dig selv. Og hvil endelig i din tro. Selvom jeg har kunne ønske andet for dig men jeg kan ikke leve dit liv.
Bare lad være med, at dømme alle andre. Og styr så lige den korte lunte. Og husk så på, at vi er alle forskellige. Også indenfor dine egne rækker. Alle retter sig ind. INCL. dig selv sk. For ellers kunne du ikke være et vidne som du så gerne vil give udtryk af. Vi andre ved bedre. Og hermed siger jeg, at du strør sukker omkring din tro, hvor jeg ved noget andet.
Men dig om det. Dit valg. Og dine briller.
[quote] Vi er heldigvis forskellige, også i moral. Om jeg retter mig ind. Ja jeg har intet imod at følge gode sunde regler, og ikke stifte splid. Du har helt ret. Læg mærke til jeg heller ikke har noget imod at give dig ret, når du har. Jeg er ikke en "jeg alene vide type." Selvfølgelig er jeg mig selv og har min egen integritet foruden. Jeg pakker derimod ikke noget ind i flot glitrende gavepapir, for at sælge en dårlig vare, som du antyder. Eller får en bitter pille til at glide ned, fordi den er overtrukket med sukker. det er igen en af dine forudfattede følelsesmæssige meninger, du stirrer dig blind på. Har jeg måske ikke mere en en gang skrevet at man skal tænke sig grundigt om inen man bliver et Jehovas vidne. det er en alvorlig sag. Har man sagt A, må man være klar over B.
Det er op til en selv. Husk man har kun sig selv at takke for sin handling.
Så må man være udenfor, være ateist om man vil. Værsgo´ du har et liv, nyd det (der er ingen bytteret)
Underligt jeg altid skal belæres fra højre og venstre. Så om det ene og så om det andet.
Jeg må ikke dit, jeg må ikke dat.
Jeg læste for eks, en frafaldens bog "samvittighedkrise" og så stod verden da ikke længere. Min tur til helvedet via en tur på bålet (i overfært betydning var fastlagt på skinner - jamen jamen.
Jeg er her endnu!
Min tro stemmer med biblen, og der er mange goder, men også krav.
Det er efterhånden sådan med mennesker at de gerne vil have goderne, men ikke besværet.
Vi ser de højt betalte læger er utilfredse med de skal yde lidt mere, selvom de har et lukrativt arbejde, og indkomst de færreste opnår. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen.
Vil man være kristen er det lukrativt, men der er også et åg man skal tage på sig.
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

sk du skriver:
Jeg kan sagtens se pointen, og så lidt til. Du kan ikke køre mig over, men du har allerede afgjort med dig selv at det kan du, for jeg er Jehovas vidne, og har dermed tabt på forhånd. hvis man kan bruge disse termer.
Svar:
Som vanlig formår du at vende alt på hovedet. Jeg tror du læser med nogen briller på, der hedder: Alle hader mig fordi jeg er et af Jehovas vidner.
Det er så ikke tilfældet sk. Og det var IKKE det jeg skrev ej heller mente. Jeg forsøgte bare, at forklare dig, at som du tror, at vi mener vidner skal rulles i tjære og dyppes i fjer og man som vidne, dig eller andre tænker, at de onde (os verdslige treenighedstroende) skal dø i Harmagedon, så kunne jeg vælge, at køre på dig i dette som du gør omvendt ang. tjære og fjer.
Hmmmm, selvom jeg føler du godt ved, hvad jeg mener så prøver jeg lige med denne her:
Du skriver:
Jeg mener ikke I skal have munden fyldt med ætsende natronlud.
Svar:
Og det er under ingen omstændigheder det Lyjse mente heller. Hun mener da ikke, at du bogstaveligt skal have vasket munden med ætsende natronlud. Du er da helt ude over al fornuft, hvis du tror det. Og nu har du kørt på Lyjse i så lang tid ang. dette. (Re.: Det at køre på andre). Og så især med noget du udemærket godt ved ikke er ment sådan.
Jeg nægter at tro, at du tror det var det hun mente. Så hvorfor i al verden fortsætter du hele tiden og så igen med, at trække den frem? Så dum er du altså heller ikke sk. Er det kun fordi du er nødt til, at have noget at trække frem når du flytter fokus? Fordi du inderst inde godt ved, at hun rammer rigtigt? Som jeg skrev engang så fatter jeg nada af, at du ikke formår at forstå, hvad lyjse mener når hun gengiver skriftsteder. Dig som påberåber dig at du dels er kristen og dels er så godt inde i de bibelske skrifter. Lyjse forklare vha de bibelske skrifter. Og du fatter nada og klandrer hende endda for, at forklare udfra Bibelen. Er det måske ikke det vidner gør, hver dag ved dørene? Det gjorde jeg da rigtig meget da jeg forkyndte. Er det ikke Biblens ord, der er gældende eller hvad? Kan du ikke engang se, hvad skriftstederne fortæller? Jeg forstår heller ikke alt. Men ofte i sammenhæng giver det mening og hænger sammen. ( Jeg ved godt, at vi kristne er langt fra Jv i forståelsen af Bibelen. Men alligevel).
Nå men uanset, så var det nok det jeg tænkte da jeg skrev indlægget.
Og nej jeg tror da heller ikke, at du ønsker at nogen dør i Harmagedon. Selvom jeg husker godt, hvad vi vidner tænkte, da jeg var med. At: Nå men det har de jo selv valgt og dermed selv været ude om det.
Og det kan du så mene er forkert, altså her i offentlig forum, men det var hvad flere sagde dengang. Incl. dem, der var pionerer osv. (Og det kan jeg jo så vælge at køre på ikke? Selvom det har jeg overhovedet ikke lyst til. Og gør det ikke. Men kan du se pointen nu)?
Du skriver:
Jeg kan bekræfte at det var "kristne" kirker i USA der var med til at anstifte pøbeloptøjer hvor fredelige mennesker der bare gik rundt med litteratur, blev fastholdt dyppet i tjære og ruller i fjer - det skal vi forhåbentligt ikke diskutere
Svar:
Nejda. Som jeg engang tidligere for nogen dage siden har skrevet, så tager jeg dyb dyb afstand fra alt, hvad der handler om vold.
Du skriver:
det er igen en af dine forudfattede følelsesmæssige meninger, du stirrer dig blind på.
Svar:
Nå nu har du altså fået ind i dit hoved, at jeg tænker med følelser. Hmmm, nå men så få de tanker hurtigt ud igen. For det gør jeg ikke. Jeg er nok mere objektiv end du ønsker det.
Du skriver:
Har jeg måske ikke mere en en gang skrevet at man skal tænke sig grundigt om inen man bliver et Jehovas vidne. det er en alvorlig sag. Har man sagt A, må man være klar over B.
Det er op til en selv. Husk man har kun sig selv at takke for sin handling.
Svar:
Det er faktisk en meget meget alvorlig sag, at man tænker sig meget mere end grundigt om, inden man bliver et vidne sk. Meget alvorlig. Da din sekttro ødelægger mennesker. Desværre opdages det bare for sent. Alt for sent. Og heldigvis kan man nå ovenpå igen. Men det tager tid og for nogen koster det mange kr og øre i psykolog løn.
Og nej man har ikke kun sig selv at takke for sin handling. Ikke altid ihvertfald.
Er du i tvivl om, hvad jeg mener så læs de mange mange udsagn og sandfærdige beretninger fra eks-vidner. INCL. os her på sol.dk debatten.
Du skriver:
Underligt jeg altid skal belæres fra højre og venstre. Så om det ene og så om det andet.
Jeg må ikke dit, jeg må ikke dat.
Jeg læste for eks, en frafaldens bog "samvittighedkrise" og så stod verden da ikke længere. Min tur til helvedet via en tur på bålet (i overfært betydning var fastlagt på skinner - jamen jamen.
Jeg er her endnu!
Svar:
Belæres? [???] Vil nogen belære dig? Jeg troede det handlede om oplysning af ret og vrang. Men tjaeee, der kan man se.
Du læste en bog: Samvigttighedskrise. Og oplyste de ældste om det. Godt for dig sk, . Der er bare en del, der ikke har været lige så heldige som dig. Nogen er blevet udstødt, nå nej undskyld udelukket, (hvad er forskellen) [???] for at have læst den bog. Incl. Poul Dal. (Mener det var samme bog) Men nåeeee nej det gælder jo ikke vel? For han er jo udstødt nu og dermed kan man ikke regne med hans ord vel?
Ironi kan forekomme meget stærkt.
sk kan du overhovedet forstå, at når vi eks-vidner ved 100 % sikkert, at vidner er blevet udstødt for, at have læst samme bog, at vi så har meget meget svært ved, at tro dit ord? Selvom jeg ved godt, at i nogen menigheder er tilgangen end anden end i andre. Selvom i ikke ønsker, at det skal se sådan ud udadtil. ENIGHED.
Du skriver:
Min tro stemmer med biblen, og der er mange goder, men også krav.
Svar:
Din tro stemmer med Vagttårnslæren og JA bestemt i den grad deres krav.
Du skriver:
Vil man være kristen er det lukrativt, men der er også et åg man skal tage på sig.
Svar:
Jeps man skal tage et åg på. Men det er på ingen måde svært fordi Jesus bærer ens åg når det er for svært. Man bliver ikke udsat for mere end man kan klare. Sjovt nok tænkte jeg meget ofte på den sætning som vidne. Først nu som kristen forstår jeg den og har mærket Jesu/Guds hjælp. Der er godt nok en kæmpe stor og vid forskel.
Og igen sk, lad være med at undervurdere mig.


[quote="sand kristen" post=2702790][Zophia

Sk du er for langt ude nu. Ingen ønsker her, at du bliver rullet i tjære og fjer ej heller brænder i helvede for evigt. Men du ser gerne, at os kristne dør i Harmagedon ik?
Se sk, det kan gælde begge veje.
Jeg tror ikke, at det er dit ønske. Men jeg kunne vælge at køre på dig fremover pga det du skriver.
Kan du se pointen?
[quote] Jeg kan sagtens se pointen, og så lidt til. Du kan ikke køre mig over, men du har allerede afgjort med dig selv at det kan du, for jeg er Jehovas vidne, og har dermed tabt på forhånd. hvis man kan bruge disse termer.
Selvfølgelig ønsker jeg ikke nogen af jer dør i Harmagedon, og det vil heller ikke være Jehovas vidner der eksekverer den slags. "hævnen tilhører mig siger Jehova"
Som du kan læse i biblen. Det er Jehova Gud der ødelægger. Selvom nogen på dit hold siger han ikke gør.
Jeg kan godt vise dig hvad da92 biblen fortæller!
Jeg har aldrig udtalt det mindste om, at I skal skades fysisk eller givet udtryk for jeg kunne få en tilfredsstille ved tanken. Det er mig fjernt.
Jeg mener ikke I skal have munden fyldt med ætsende natronlud. Jeg hopper ikke rundt og fryder mig over I bliver brændt i et (ikke eksisterende helvede)
Jeg er imod krig. Også at der bliver sendt danske soldater til Afghanistan der de facto har dræbt børn, og soldaterne selv bliver dræbt.
Jeg er imod jeres præster velsigner våben. Er det af Gud?
Tænk lige dybt over den sind der ligger bag denne udtalelse:
"Nu var det jo jehovas vidner, der ville have udryddet de kristne, som de kalder "kristenheden" - så var det for at forsvare sig, at de var efter jehovas vidner ( hvis det da ellers var kristne, der "salvede dem i tjære" )"
------------------
Jeg kan bekræfte at det var "kristne" kirker i USA der var med til at anstifte pøbeloptøjer hvor fredelige mennesker der bare gik rundt med litteratur, blev fastholdt dyppet i tjære og ruller i fjer - det skal vi forhåbentligt ikke diskutere.[/quote]

Du puster dig op i det indlæg du skriver. Og skriv endelig. Vær du bare dig selv. Og hvil endelig i din tro. Selvom jeg har kunne ønske andet for dig men jeg kan ikke leve dit liv.
Bare lad være med, at dømme alle andre. Og styr så lige den korte lunte. Og husk så på, at vi er alle forskellige. Også indenfor dine egne rækker. Alle retter sig ind. INCL. dig selv sk. For ellers kunne du ikke være et vidne som du så gerne vil give udtryk af. Vi andre ved bedre. Og hermed siger jeg, at du strør sukker omkring din tro, hvor jeg ved noget andet.
Men dig om det. Dit valg. Og dine briller.
[quote] Vi er heldigvis forskellige, også i moral. Om jeg retter mig ind. Ja jeg har intet imod at følge gode sunde regler, og ikke stifte splid. Du har helt ret. Læg mærke til jeg heller ikke har noget imod at give dig ret, når du har. Jeg er ikke en "jeg alene vide type." Selvfølgelig er jeg mig selv og har min egen integritet foruden. Jeg pakker derimod ikke noget ind i flot glitrende gavepapir, for at sælge en dårlig vare, som du antyder. Eller får en bitter pille til at glide ned, fordi den er overtrukket med sukker. det er igen en af dine forudfattede følelsesmæssige meninger, du stirrer dig blind på. Har jeg måske ikke mere en en gang skrevet at man skal tænke sig grundigt om inen man bliver et Jehovas vidne. det er en alvorlig sag. Har man sagt A, må man være klar over B.
Det er op til en selv. Husk man har kun sig selv at takke for sin handling.
Så må man være udenfor, være ateist om man vil. Værsgo´ du har et liv, nyd det (der er ingen bytteret)
Underligt jeg altid skal belæres fra højre og venstre. Så om det ene og så om det andet.
Jeg må ikke dit, jeg må ikke dat.
Jeg læste for eks, en frafaldens bog "samvittighedkrise" og så stod verden da ikke længere. Min tur til helvedet via en tur på bålet (i overfært betydning var fastlagt på skinner - jamen jamen.
Jeg er her endnu!
Min tro stemmer med biblen, og der er mange goder, men også krav.
Det er efterhånden sådan med mennesker at de gerne vil have goderne, men ikke besværet.
Vi ser de højt betalte læger er utilfredse med de skal yde lidt mere, selvom de har et lukrativt arbejde, og indkomst de færreste opnår. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen.
Vil man være kristen er det lukrativt, men der er også et åg man skal tage på sig.[/quote]
tilføjet af

Hvad betyder markus 3:28 i folkekirkens bibel ?

Zophia:
Du skriver (SK):
Jeg mener ikke I skal have munden fyldt med ætsende natronlud.
Svar:
Og det er under ingen omstændigheder det Lyjse mente heller. Hun mener da ikke, at du bogstaveligt skal have vasket munden med ætsende natronlud. Du er da helt ude over al fornuft, hvis du tror det. Og nu har du kørt på Lyjse i så lang tid ang. dette. (Re.: Det at køre på andre). Og så især med noget du udemærket godt ved ikke er ment sådan.
SK:
Jamen så må jeg hellere opfriske din hukommelse som synes at svigte mere og mere.
Lyjse skrev.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1785055-om-jalmar-iflg-anonym-jv2#1786940
Og så er det os andre der er "sataniske"
Han skulle vaske sin mund i kautisk soda !
Citat slut.
Der er ikke noget at tage fejl af. Det er hvad Lyjse skrev, og jeg vil gerne have hun indrømmer og beklager sin sadistiske udtalelse. Det var hvad hun skrev, det var hvad hun mente. Det er ondskabsfuldt. Og det er hele tiden den retorik hun lægger for dagen. Jeg skriver ikke hendes indlæg.
Zophia:
Jeg nægter at tro, at du tror det var det hun mente. Så hvorfor i al verden fortsætter du hele tiden og så igen med, at trække den frem? Så dum er du altså heller ikke sk. Er det kun fordi du er nødt til, at have noget at trække frem når du flytter fokus? Fordi du inderst inde godt ved, at hun rammer rigtigt?
SK:
Jeg vil meget gerne fastholde focus på præcis det hun skriver, eller skal man forstå alting modsat?
Jeg flytter ikke focus. Det gør I. Lyjse kommer gerne med henvisninger til alt muligt hedensk og uhyggelige billeder, skælder ud, stiller en masse umulige spørgsmål, men svarer ikke på spørgsmål der relaterer til det hun skriver.
Jeg kan spørge dig om du mener Gud afskyr de der kommer med besværgelser, som er præcis det Hans Berntsen gør. Du vil nu selv flytte focus !
Zophia:
Som jeg skrev engang så fatter jeg nada af, at du ikke formår at forstå, hvad lyjse mener når hun gengiver skriftsteder. Dig som påberåber dig at du dels er kristen og dels er så godt inde i de bibelske skrifter.
Lyjse forklare vha de bibelske skrifter. Og du fatter nada og klandrer hende endda for, at forklare udfra Bibelen. Er det måske ikke det vidner gør, hver dag ved dørene? Det gjorde jeg da rigtig meget da jeg forkyndte. Er det ikke Biblens ord, der er gældende eller hvad? Kan du ikke engang se, hvad skriftstederne fortæller? Jeg forstår heller ikke alt. Men ofte i sammenhæng giver det mening og hænger sammen. ( Jeg ved godt, at vi kristne er langt fra Jv i forståelsen af Bibelen. Men alligevel).
SK:
Lyjse forstår ikke sine egne skriftstedshenvisninger. Hun kan ikke forklare dem, hun kan ikke en gang forklare hvordan skriftstedet forklarer sig selv.
Jesus red på et æsel og blev kaldt konge - hvordan gør det Jesus til Gud?
Det er helt håbløst. Du kan heller ikke forklare hvordan det skulle hænge sammen. Men vi andre skal åbenbart straks stå med løftede arme og synge og flippe ud. Go´daw du.
Zophia:
Og nej jeg tror da heller ikke, at du ønsker at nogen dør i Harmagedon. Selvom jeg husker godt, hvad vi vidner tænkte, da jeg var med. At: Nå men det har de jo selv valgt og dermed selv været ude om det.
Og det kan du så mene er forkert, altså her i offentlig forum, men det var hvad flere sagde dengang. Incl. dem, der var pionerer osv. (Og det kan jeg jo så vælge at køre på ikke? Selvom det har jeg overhovedet ikke lyst til. Og gør det ikke. Men kan du se pointen nu)?
SK:
Af hvad?
Har folk selv valgt at dø i Harmagedon. Det tror jeg ikke, men biblen oplyser det er konsekvensen. Så kan du sige der ikke er forskel. Folk valgte heller ikke at gå ned med Titanic men det var konsekvensen. De blev ikke en gang advaret.
Folk er åbenbart ligeglad med krigen på Guds den almægtiges store dag. Ved du hvad din egen bibel skriver om det. ja præcis det samme som min bibel. Av -den var værre ?
Du skriver (SK):
Jeg kan bekræfte at det var "kristne" kirker i USA der var med til at anstifte pøbeloptøjer hvor fredelige mennesker der bare gik rundt med litteratur, blev fastholdt dyppet i tjære og ruller i fjer - det skal vi forhåbentligt ikke diskutere
Zophia:
Nejda. Som jeg engang tidligere for nogen dage siden har skrevet, så tager jeg dyb dyb afstand fra alt, hvad der handler om vold.
SK:
Det er da godt, men du undgår at tage stilling til det her.
Tænk lige dybt over den sind der ligger bag denne udtalelse som Lyjse kommer med.
"Nu var det jo jehovas vidner, der ville have udryddet de kristne, som de kalder "kristenheden" - så var det for at forsvare sig, at de var efter jehovas vidner ( hvis det da ellers var kristne, der "salvede dem i tjære" )"
Citat slut.
Ville Jehovas vidner i USA udrydde de kristne. jeg fik aldrig et normalt svar på hvor mange kirker i USA Jehovas vidner ødelagde evt. brændte ned. Hvor mange kristen fastholdt Jehovas vidner for at udsætte dem for tortur - ingen! Derfor mener Lyjse det var OK at Jv blev udsat for tjære og fjer.
SK:
Så Lyjse gør hvad hun kan for at legitimere handlingen med sit forsvar.
Hun kunne tage afstand, men det er ikke det hun gør. - Nej at dyppe Jehovas vidner i tjære og rulle dem i fjer, var et forsvar. Altså en standret, det er hvad hun ikke har noget imod.
Ja ja Zophia, jeg ved du bliver sur. men det er her er hverken flytte focus, eller andet. Det er råt for usødet hvad hun mener og skriver.
Zophia:
Svar:
Belæres? [???] Vil nogen belære dig? Jeg troede det handlede om oplysning af ret og vrang. Men tjaeee, der kan man se.
Du læste en bog: Samvigttighedskrise. Og oplyste de ældste om det. Godt for dig sk, . Der er bare en del, der ikke har været lige så heldige som dig. Nogen er blevet udstødt, nå nej undskyld udelukket, (hvad er forskellen) [???] for at have læst den bog. Incl. Poul Dal. (Mener det var samme bog) Men nåeeee nej det gælder jo ikke vel? For han er jo udstødt nu og dermed kan man ikke regne med hans ord vel?
SK:
Jeg tvivler på Poul Dal blev udelukket fordi han læste bogen. Poul Dal er en superkværulant, og ville være blevet udelukket med den holdning han lægger for dagen. Han har ret og vi andre har uret. det er vor egen skyld. Vi kunne bare bøje os for ham.
Jeg har´ læst, en del af hans udgydelser.
Zophia:
sk kan du overhovedet forstå, at når vi eks-vidner ved 100 % sikkert, at vidner er blevet udstødt for, at have læst samme bog, at vi så har meget meget svært ved, at tro dit ord? Selvom jeg ved godt, at i nogen menigheder er tilgangen end anden end i andre. Selvom i ikke ønsker, at det skal se sådan ud udadtil. ENIGHED.
SK:
Man bliver ikke udelukket af at læse bøger af de frafaldne eller tale med dem. Vrøvl.
Så var jeg udelukket for længst.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.