17tilføjet af

Pas på med at lade jer bondefange af Radio100fm

Radio100fm har startet en en musik downloadning til en listepris på 11,25 kr per nummer, men samme nummer kan downloades hos konkurrenten for 7.75 kr hos Payload i den blå avis.
Hvem sagde bondefangeri hos Radio100fm?...
tilføjet af

og gratis

hos kazaa o.lign.
tilføjet af

Hmmm...

Hvad er mon definitionen på bondefangeri?
Har du også tænkt dig at kalde det bondefangeri, når mælken kan købes 1 kr. billigere i Netto end i Brugsen?
tilføjet af

Bondefangeri med en pris der er 32% højere

Ser man på den griskhed, dette platugle foretagende radio100fm her markedsfører, så er det bondefangeri med en sådan prisforskel på virtuelle numre, der blot downloades uden ekstra omkostninger.
tilføjet af

En mere korrekt betegnelse

Ågerkarle priser.
tilføjet af

Dvs...

at når mælken koster 4 kr. i Netto, 5 kr. i Super-Brugsen og 6 kr. i Lokal-Brugsen (50% mere!!!) - så udøver Lokal-Brugsen bondefangeri.
Hvorfor skriver I mon ikke om det?
tilføjet af

Hvilket er tyveri..........

.......men det er vel helt ok ikk'?
Hvad skal du i det hele taget med musik. Hjemme hos dig kommer det vel gratis ud af radioen?
Hjernelamme tyveknægt!
tilføjet af

Fordi folk...........

.......har så fandens ondt i røven så snart de skal betale for musik og andre kreative frembringelser (Der i parantes bemærket kræver lige så meget arbejde at frembringe som de ligegyldigheder de selv sidder og fremstiller i industrien eller serviceerhvervene).
De har alle yndlingsbands og favoritnumre, men man skal altid høre på idioti i "ud at grave grøfter" afdelingen mens man oparbejder en karriere med de muligheden systemet nu engang stiller til rådighed for en, heldigvis da, for med folks almene indstilling er det sgu' svært at blive ordentligt betalt.
tilføjet af

Syyynd...

Det er sørme synd for de stakkels musikkere, hva.
Så må de lære at sikre deres produkter noget bedre. Det er kun tyveri, hvis det bliver opdaget, og det gør det sjældent. Hvorfor betale for noget, man kan få gratis ??
Den kloge narrer den mindre kloge !
tilføjet af

"Vi"..........

.....skal ikke lære en skid. Du kunne derimod lære en del om ordentlig opførsel!
"Kun tyveri hvis det bliver opdaget"?????
Du har virkelig en alternativ opfattelse af rigtigt og forkert. Det er dejligt at fængslerne bugner af tabere som dig, for du sender vel fra en skatteyderbetalt computer i Vridsløse, ikk'?
Det er industriens opgave at udvikle en kopisikring, men så piver i småsvindlere jo. Det er set hvergang det har været forsøgt.
tilføjet af

Tsk

Det kan vel komme ud på et, om man tapper sin musik fra nettet, radioen eller bibliotekets Cd'er. Hvis jeg var mindre klog, sad jeg nok i Vridsløse, ja...
Tænk, at kunne forarges over noget sådan. Tsk...
tilføjet af

Lad os antage...........

........at du sælger en vare til forskellige forbrugere, altimens enhver bare går ind og henter selv på lageret uden at betale.
Tror du så den virksomhed ville have mange overlevelseschancer? Nej vel!
Jeg tror nok at det ville ligge dig fjernt at undre dig over hvem der kunne forarges over den slags hvis det var dig der stod med problemet.
Det er præcis det samme som når du går på nettet og henter en eller anden mp3 som du burde have købt på CD (Eller som download for den sags skyld).
At en eller anden nød lægger den ud på nettet er hans fejl, og din fejl er at du tror at du er uskyldig når du henter den.
Gudskelov er der da stadigvæk mennesker der betaler for den vare de får. Det gør da at vi ikke helt går bankerot fordi vi skal finde os i småtyveknægte som dig.
Til din information kan jeg meddele dig, at Antipiratgruppen også kigger rundt efter indlæg i diverse debatfora der udtaler sig positivt om disse krænkelser af ophavsretten, og nemt kan finde på at underkaste disse skribenter et nærmere check.
Jeg ville sgu' hygge mig ved at vide at du måtte indgå et forlig på 100.000 for ikke at blive knaldet for en kvart million!
tilføjet af

...

Jeg vil blæse antipirat gruppen en laaang march.
Jeg går ikke ind på noget lager og stjæler...
Jeg henter nogle filer, der er adgang til på MIN computer. Hvis man ikke er i stand til at forhindre det, så bare ærgerligt.
Hvis du føler dig som et bedre menneske af at betale, så værs'go. Jeg venter til det bliver nødvendigt !
tilføjet af

Du godeste

Tror du at alting bare er sort eller hvidt?
Det kunne jo være at Netto bruger mælken som en slagvare og sælger den til underpris, for at lokke kunder til...
tilføjet af

Netop

Det er netop min pointe! Butikkerne bestemmer selv deres priser. Ligesom forbrugerne selv bestemmer, hvor de vil handle!
Det var ordet "bondefangeri", jeg angreb. Bondefangeri er, når man lokkes til at handle under falske forudsætninger. Og det gør man ikke her. Prisen fremgår helt tydeligt!
tilføjet af

Prisen fremgår men

det ligger mellem linierne, at det underforstået er billigere end de traditionelle køb andre steder.
tilføjet af

Radio100fm er nu taget af kabelnettet hos TDC kabel tv

Ikke overraskende, at Radio100fm er taget af TDC nettet, da denne er for plat i sin adfærd, hvor man kan opfatte den som et latrin radio, hvor den verbale diarre står ud i æteren som var det skidt fra en spædkavl. Radio100fm plagierede Sky radios musik. Her er der så tilbage Sky radio, der nu er et plagiat af Radio100fm…
Bortset fra, at de latrinære udstrømninger er knapt så udtalte som hos Radio100fm, musikken er den samme, hvilket er det væsentligste. Egentligt mente jeg den oprindelige Sky radio var den bedste, da den koncentrerede sig om det væsentligste musikken.
Men Radio100fm har sat sit fingertryk på Den nye Sky radio, hvor en moderat latrinærlinie er plagieret, man kan håbe de vil huske på, at musikken stadigt er det væsentligste.
tilføjet af

Du flager op med dumheder

Musikerne er musikere.
De skal ikke sikre deres "produkter" bedre end i dag. Deres produkter er:
1. tekst og musik
2. fremførelse af tekst og musik
3. til en grad den oplevelse publikum får.
Hvordan vil du sikre nogen af disse ting bedre end i dag?
Problemet er jo ikke at folk stjæler sangen, men at de stjæler indspilningen af den. hvis I bare stjal tekst og musik og så sad og sang den derhjemme i stedet for at møde op til koncerter eller i stedet for at købe musik, så var det et problem for kunstnerne. Men det er ikke tilfældet, vel?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.