5tilføjet af

Highschool 2011

Hey vi er to tøser på 17, har overvejet at tage en tur på highschool næste år (2011) vi kender ikke nogen som har været afsted og vil egentlig godt lige høre hvor der er fedest at tage til i USA og hvem som er bedst at rejse med.
Vi skal til åbent hus hos STS den 28 november, så vil gerne have lidt svar indenda:=)
På deres side står der at man kan vælge mellem 6 områder og vi er nok mest til endten område 1=Nordøstlige usa eller 6= vestlige usa.
http://www.sts.dk/denmark/hs/program_lande/usa/valg_omrade/
Men da ingen af os har været der er vi ikke sikre på at det er rigtige valg.
VI glæder os til at høre fra jer[s]
tilføjet af

USA

Jeg var i USA i 06/07 som 15/16 årig med AFS. Jeg var så heldig at komme til det sydlige Californien. SoCal var nu ikke lige, hvad jeg drømte om, da jeg havde forestillet mig at jeg skulle ligge på stranden hver dag efter skole. Jeg endte i den californiske ørken med 100 km til nærmest vand. Det var dog stadig en oplevelse jeg aldrig ville leve foruden, da jeg lærte så meget om mig selv. Èn ting I kan være sikker på, når I tager ud i verden er, at det ikke bliver på noget nær det I havde forestillet jer. Det bliver meget bedre! God tur, piger!
-Jonas
tilføjet af

Jeg kan anbefale YFU

Jeg var selv med YFU i USA i 1988-89 og kan varmt anbefale at I tager kontakt til YFU-Danmark (www.yfu.dk). YFU er en non-profit organisation drevet af frivillige, hvilket var en af de ting der tiltalte mig. Efter mit ophold valgte jeg at deltage som frivillig i organisationen i næsten 10 år, hvor jeg selv var med til at forberede de næste hold af udvekslingsstudenter.
Men, selvom I ikke vælger at blive aktive medlemmer af YFU på højt niveau når I kommer hjem, så er det stadig fedt er der er en gruppe som I kan fortælle jeres oplevelser til, for jeres familie og venner bliver grundigt træt af at høre om jeres røverhistorier indenfor de først 4-6 måneder efter I kommer hjem.
tilføjet af

Hey!

Hey Tøser!
Jeg var afsted i 2005-2006 og det er klart den bedste oplevelse jeg nogensinde har haft. Det var det helt rigtige valg fremfor at tage på efterskole!!!
Jeg vil dog ikke råde jer til at tage med STS. Jeg har hørt rimelig mange forfærdelige historier fra tidligere udvekslingsstuderende som har rejst med dem.
Selv rejste jeg med Aspect, som i dag hedder Speak Education. Men dem vil jeg end ikke anbefale.
Jeg anbefaler klart AFS. De har styr på sagerne, sender jeg på intro-ophold hvis i ønsker det og det er tip top. Ellers er der også YFU som jeg har haft gode erfaringer med :)
God tur!!
tilføjet af

Klart Nordøst:=)

Hej Celina & Mille,
Jeg var selv afsted med STS sidste år, boede i New Hampshire og det var verdens fedeste tur.
Min værtsfamilie var så cool og jeg har lært så meget på det år.
Jeg kan klart anbefale jer at rejse med dem.
Jeg har været i LA men synes det var surt at afstandene var så store, så man kunne faktisk ikke noget uden en bil.
Hele det nord østlige USA er super fedt og indbegrebet af god stil.
Håber i kommer afsted😉
tilføjet af

Kender flere unge,

der har været af sted, og dem, der valgte det nordøstlige USA var vildt begejstrede for både mennesker og området generelt.
Ha' en rigtig god tur!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.