116tilføjet af

180.000 kr for at hente Lene Espersen i privatfly.

Nu må det simpelthen snart være nok !
180.000 skattekroner, vel at mærke nettopenge kostede det at chartre et fly og hente Lene Espersen hjem fra ferie i Portugal så hun kunne være i Danmark ved regerinsskifte.
Det tager mig cirka 2½ år.................at tjene så mange penge, det er intet under vi plukkes mere og mere allevegne i skatter og afgifter.
Meget har den nuværende regering snydt og svindlet med i forma af bilag, men det her overgår simpelthen mine værste fantasier.
Samtidig sidder gamle og syge mennesker og kan ikke blive passet og plejet godtnok mens dullen her sidder alene i et privatfly.
Det er simpelthen til at kaste grusomt op over og jeg er rasende !
Får vi aldrig nok i Danmark og synes DU det er i orden ?
tilføjet af

Fråds og grådighed intet andet

Og kun for, at Anders Fogh ville gå af som sttsminister inden sin tale i Tyrkiet.
Denne regering har været så misundelig på fattige og stakkels uarbejdsdygtige mennesker på overførselsindkomst. De har hyttet de riges interesser og intet andet. Lars Løkke vil ikke engang tale om den økonomiske krise og erkende, at hvis regeringen i 2004 havde sagt nej til afdragsfrie lån, så havde Danmark ikke røget med i krisen.
Nu må der et valg til.
tilføjet af

tag en tudekiks

Det er en engangsomkostning, du snakker om.
Regeringens opgaver er mangeartede - og nogen gange er der bare ikke andet at gøre.
tilføjet af

Tudekiks?

Dem har jeg spist de sidste 10 år, men hjælper det de syge og svage til bedre omsorg❓NEJ ! Fordi den regering vi har ikke ønsker bruge pengene på dem. Og hvorfor ikke? Fordi de hellere selv vil æde,drikke,feste og holde ferier og rejse på VORES regning.
Selv syge og gamle betaler til deres fest.
Så tudekiks hjælper ikke, det eneste der hjælper er at få sendt svinene hen hvor de hører til :)
tilføjet af

Magthaverne har altid svinet med pengene

Det er grunden til, at Danmark har oplevet en
statsbankerot i 1813, og meget tæt på i 1981 under
Socialdemokratiets ledelse. Både kongen, socialdemokraterne
og den nuværende regering har gjort det samme.
Penge giver magt og medføre magtmisbrug.
Vi plukkes mere og mere, fordi vi har alt for mange
uduelige embedsmænd. Desuden er den store efterkrigs-
generation på vej mod pensionsalderen. Det er med til
at holde det samlede skattetryk og afgiftsniveau i top.
Hvergang regeringen indfører nye skattelettelser, så
stiger det samlede skatte- og afgiftsniveau. Fordi
skatten flyttes over på afgifter. For de vil nødig
fortælle, at de samlede udgifterne til pensioner mv.
er støt stigende. 😮
tilføjet af

what?

"hvis regeringen i 2004 havde sagt nej til afdragsfrie lån, så havde Danmark ikke røget med i krisen."
Du mener altså at hvis de rentefrie lån ikke var blevet indført, så kunne vi sælge flere af vores varer idag? 😃 😃 😃
Danmarks vækst afhænger jo i meget høj grad af vores samhandel med udlandet og hvis de har krise, så har vi også!
Lige bortset fra Norge, så er Danmark det land i verden som har klaret den globale økonomiske krise bedst...

Man er yderst arrogant, hvis man påstår at man har kunnet klare det bedre. 😉
tilføjet af

Fuldstændig uacceptabelt...

Det er aldeles uacceptabelt at ofre så mange på på at et enkelt partmedlem kan blive transporteret hjem fra sin ferie...
Der er så mange ordinære rutefly der ville kunne anvendes til formålet såfremt det måtte anses som livsnødvndigt at samtlige medlemmer var til stede.... gad vide om man også har hentet evt. syge medlemmer i ambulance og stavlet dem op i rækken af rygklappere..???
Det er et fuldstændigt uacceptabelt fråd med penge........
men desværre er det meget symtomatisk for den siddende regering at skalte og valte med finanserne.... Hvad enten de bruges privat af ministre eller smides ud på fuldstændige ligegyldige ting..
Er her tænker jeg også de milliarder af kr. som hvert år smides ud på regeringens krige i Irak og Afghanistan.... Eller IC 4 tog som aldrig leveres, men er betalt.... og sådan kunne jeg blive ved... Piratjagt i afrika (Dog uden resultater) Ubåd til mellemøsten, og så videre og så videre.. ja, og pensioner til alle de sårede soldater; johh, Fogh har været et dyrt bekendtskab........ Det kostede mange penge for skatteyderne at han havde så store ambisioner...😕
tilføjet af

Hallo hallo......

Mener du seriøst, at det er indførelsen af afdragsfrie lån i lille Danmark der har lagt verdensøkonomien i grus...??????😮😮😮
tilføjet af

Den dyreste

enkelt-billet koster ca.3000.kr på en søndag, og der er muligheder nok
http://www.nemrejse.dk/billig-flybilletter.cfm?gclid=CJ6S1PiE3pkCFYFA3godmHlyag
Madammen må sgu' selv hoste op med differencen 177.000.kr at betale ved kasse et, så vigtigt er det sgu' heller ikke at hun når hjem.
tilføjet af

Hvorfor skal du

lige skrive den nuværende regering,det havde sgu været lige meget hvem der havde siddet på regeringsposten,de er alle en flok svindler der kun er ude på at rage til sig,prøv bare at se aller de rejser de forskellige partier tage på til ingen verdens nytte,men inden vi piver for meget,så hånden på hjertet,hvis vi andre dødelige havde mulighed for det havde vi sgu gjort det samme
tilføjet af

Yes

De afdragsfrie lån væltede læsset. Og problemer og krig med den halve verden hjalp heller ikke på samhandel og økonomi.
Flere kunne komme gennem krisen, hvis de afdragsfrie lån ikke var indført. Nu står mange med en villa der ikke er lånene værd og den kan kun sælges til langt under den pris som den er belånt til . Jeg er på mikroplanet , du er på makroplanet. Arbejdsløshed kan godt overleves uden den store katastrofe , hvis man kan klare sine afdrag, men det er der mange der ikke kan idag fordi VKs eneste politik har været forbrug forbrug og forbrug. Hvilket den stadig er og det er helt forkert. Forbruget førte os i krise og forbruget kan ikke få os ud af krisen, selvom Lars Løkke naivt prøver , at bilde os det ind.
Så ja krisen havde ikke ramt os som enkelte danskere , hvis de rentefrie lån ikke havde været indført.
At vi så havde været nød til, at finde andre markeder end den vestlige verden er indlysende.
tilføjet af

Fordi

Jeg mønter denne konkrete sag på de som har taget beslutningen her og nu.
Mit spørgsmål er nu ligeså meget om hvorlænge vi finder os i det ligemeget hvem det er, vi betaler og betaler..oplever kriser...ser vores gamle får dårlig pasning, ser vores børn i nedslidte skoler og ser nogle enkelte....."flyve på 1.klasse hele vejen"
tilføjet af

Come on

Dette lille and kan sagtens gøre andet end leje et fly til 180.000 kr. Jeg håber sandelig ikke, at Anders Fogh rejstetil Tyrkiet for danske skatteyderes penge, d han ikke vr statsmiister mere.
Kirsebær me de store når man bare er et lille fjols har alti bragt ulykke.
tilføjet af

Så må det stoppe nu !

Hellere igår end idag.
tilføjet af

Nej det havde vi ikke

stop det øregas.
Det er kun nyrige milliardærere og stormagtspræsidenter, der flyver med privatfly.
Ikke engang millionærere i starten af millionen gør det.
tilføjet af

De gamle får ikke dårlig pasning

De ældre har aldrig haft det bedre, men ældresagen
vil gerne have at de skal leve på 1. klasse. Det
kan vores socialsystem ikke holde til!
I gamle dage... for kun 40 år siden, var der ingen
plejehjemsplads for hovedparten af de ældre. De sad
i deres hjem fyldt med skidt, spindelvæv mv. Deres
hjem var kun pæne, hvis de brugte penge på hjælp.
Men ældre mennesker er nærrige, så det skete sjældent.
Ellers skulle familien hjælpe med rengøringen.
tilføjet af

det er jo forkert!

Den eneste måde at afdragsfrie lån kan vælte læsset på er hvis rente pludselig stiger 10 - 15%...
Vi har stadig historisk lav rente!
Havde vi ikke fået lånene, så havde danskerne stadig lånt over den økonomisk forsvarlige grænse for at købe deres hus.
Krisen på boligmarkedet skyldes ikke disse lån, men derimod at hver eneste dansker har lånt over evne og det er jo deres eget problem.
Dem som ikke kan klare deres afdragsfrie lån havde heller ikke kunnet klare dem alligevel.
Det handler jo ikke om hvor meget at du bidrager i renter eller afdrag, da det jo hver for sig kun afgør længden af tilbagebetalingen, men hvor meget at du afdrager i renter + afdrag fordi at det afgør om du har råd.
Vi har haft en generation af huskøbere som har valgt efter hvad de kan få af nyt i garagen og nu finder de ud af at den før nye bil er blevet 4 år gammel, men at de stadig skal betale af på den i tredive år.

Men er det Foghs, regeringens eller husejerens problem?

Den danske arbejdsløshed skyldes ikke den danske krise, men at der er krise i hele verden. Vi overlever på eksporten!
Og forklar mig da gerne hvordan at danske lån på boligmarkedet påvirker at italienerne ikke har råd til vores B&O-fjersyn...

Og de lande som du vil samhandel med nu og som du beskriver som "andre markeder end den vestlige verden", hvor har de så pengene fra?
tilføjet af

Ekstra Bladets beregning er forkert

Danmarks statsminister har et privatfly
til rådighed, det bruges også af de andre
ministre. Der er tale om en fast udgift til
personale mv. Det er kun lufthavnsafgifter og
flybrændstof der er variable... 😃
tilføjet af

Jaså

Det gør da blot sagen værre, hvad i alverden seriøst skal vi bruge sådan et fly til, de kan vel flyve på de rigtig mange faste ruter der er i forvejen, så presserende kan det da ikke være at skulle til en middag og håbe på at komme i klub med de store kanoner.
Vil man udgive sig for noget man ikke er ( vi har jo ikke pengene i kassen) må man selv betale ikk ?
tilføjet af

Sludder

Det har intet med renten at gøre.
Er du også en Lars Løkke krisefornægter.
tilføjet af

Jeg gætter på

Du ikke har eller har haft pårørende på plejehjem eller i beskyttet bolig der trænger til mere hjælp end når man nogenlunde kan klare sig selv, så ville du ALDRIG sige sådan !
tilføjet af

Hør nu ordentligt efter

Der blev charter et fly! Basta.
tilføjet af

De ældre har betalt millionvis af kroner i skat

Så selvfølgelig skal de leve på 1. klasse.
Der er ingen logik i , at unge mennesker , der tjener mange penge ikke også skal betale til de ældre over skattebiletten.
Men måske det burde være sådan at de unge skal tage sig af deres forældre de sidste 18 år af forædrenes liv ligesom forældrene tog sig af de unge de første 18 år.
tilføjet af

Javel

Jeg er ikke rig, men hellere ikke misundelig!
Ser du... Danmark lever ikke isoleret på en lille planet.
Hvis vi skal bevare vores velfærdssamfund, så skal vi
skabe og bevare gode internationale netværk. Der er
tale om hjælp til selvhjælp. Hvis vi ikke matcher de
udenlandske ledere, så kommer vi ikke på talefod med dem.
Hvor meget hjælp tror du vi får, hvis Anders Fogh mødte
op i en skinddragt og en knippel af sten? Ingen gider
hjælpe en primitiv mand, fra et primitivt land. 😃
De udenlandske ledere har forretningsnetværk og andre
fordele, der kan gavne Danmarks samhandel. Hvilket
i sidste ende gavner den alm. dansker, når vi får
virksomheder og opgaver til landet. 😉
tilføjet af

det ville klæde debatten...

Hvis du smed nogle økonomiske argumenter, eller bare argumenter i det hele taget!

Det er netop din holdning som har skabt krisen på boligmarkedet...
"Det har intet med renten at gøre"
Eller
"Det har intet med afdraget at gøre"

Begge dele kan knække enhver privatøkonomi og det er så sket for en hel del mennesker, desværre...
Min er ikke knækket, men jeg budgetterer også med BÅDE renter og afdrag. 😉
Jeg er faktisk lidt chokeret over at skulle skrive det,men jeg gør det alligevel...

Man skal regne med BÅDE renter og afdrag HELE lånets låbetid!
Det er der så nogen som ikke har forstået og selv i en krisetid (dig) som ikke forstår! 😮

Og det er naturligvis alle andres skyld...
tilføjet af

Det hedder chartret fly

Desuden er det underordnet, Basta!
Med Ekstra Bladets journalisters smålighed, ville
Danmark stadigvæk leve i stenalderen! Men de
elsker at provokere den alm. dansker, så de
kan sælge deres aviser. Fordi de mangler
evnen til, at skabe journalistisk stof af
høj kvalitet.
tilføjet af

Beregninger

Vil jeg gætte på et svært at fremkomme med da vi jo reelt slet ikke kender nogle beregninger for den Danske økonomi overhovedet, vi kan få adgang til nogle opslag med nogle hovedtal der er variable, men egentligt regnskab fremlægges jo ikke for nogle punkter overhovedet.
Altså nærmest en blanko-check vi forærer dem via skattekronerne og så kan vi gætte os til forbruget medmindre pressen er årvågne og opdager noget der ikke stemmer- eller et overforbrug.
tilføjet af

Alle kalkyler er taget i betragtning her

Men VK (O) har været så forblændet af forbrug, at de har nægtet, at tage andre ting i betragtning.
VK er stadig forblændt af forbrug og da de ikke har taget den variable " forbrugeradfærd i betragtning, så har deres politik været totalt forfejlet.
Og VK ved det men prøver ,ved gode ord og fedt flæsk, at få forbrugerne ud i butikkerne igen, men det kan de godt opgive.
tilføjet af

Du angriber

EB?
Hvad så med dr.dk....jp.dk og alle de andre der også skriver om historien i dag?
Er alle utroværdige ?
tilføjet af

Du lever i en illusion

Jeg har ligesom resten af befolkningen familiemedlemmer, der
lever under de samme vilkår. Jeg oplever også at personalet
mindre om pædagoger, der ikke gider flytte numsen. De vil
hellere have en morgenmadspause på 40 minutter om dagen.
Det er kun meget få steder på danske arbejdspladser, hvor
det kan lade sig gøre. Resten knokler det meste af dagen.
Mennesket er født med følelser. Det vil altid gøre ondt,
når vi oplever, at de gamle bliver behandlet dårligt...
Nogle mennesker kan aldrig stille sig tilfreds med behandlingen.
Hvis de selv skulle have hænderne op af lommen, så skulle
de nok tie stille! 😮
tilføjet af

Danmark er på stenaldertrin

i forhold til USA det er en kendsgerning.
Men USA er selv stærkt på vej til stenalderen igen.
Takket være Georg Bushes politik.
Er det småligt at mene, at det er udenfor enhver logik , at Lene Espersen, der ikke engang vil idrømme, at hun vidste, t der var forsvundet millioner af kroner fr den kasse , der står poiti på. At hun lige skal bruge e et par hundrede tusinde til e privatfly.
tilføjet af

De ældre har ikke betalt millionvis af kroner

Skatten var ganske lav indtil slutningen af 60'erne!
Desuden har de ældre stemt på politikere, der har
brugt pengene til ligegyldige projekter. Hvad skal
Nordjylland bruge en motorvej til, når vejen kun
er belastet ved færgetrafik? Resten af tiden er den
gabende tom!!! Der er brugt mia. af kroner til tåbelige
projekter, ligegyldige rådhuse i Jylland, der skulle
sælges efter kommunesammenlægningen. Vel vidende at
politikerne i jylland kendte til sammenlægningen!!! 😮
Jeg kunne blive ved med at fylde tåbelige politiske
beslutninger på listen, der har koster mia. af kr.
Så sidder der en dansker, og bliver forarget over sølle
180.000 kr! 😃😃😃😃😃😃
tilføjet af

Der er primitive

Aber sidder altid og gaber i flok! [:*(][:*(][:*(]
tilføjet af

Det er da helt ok...

Jeg betaler såmænd også for at folk med brækkede ben kommer hjem fra skiture i chartret jets... Det er via mine forsikringer, men systemet er det samme.
Det får nu ikke misundelsen op i mit røde felt at jeg skal betale ekstra for andres selvforskyldte skader...

Jeg var engang på Berlusconis statsfinansierede jet i Kastrup lufthavn.
Den havde udover det sædvanlige gejl også plads til ca 60 embedsmænd som eller skulle have været med rutefly. Jeg er overbevist om at det er en udemærket forretning på den lange bane, men mon ikke at der sidder en opposition som ikke kikker på økonomien igennem misundelsens briller.

Et regeringslederstifte uden vicestatsministeren virker uhørt!
Nogle mener at 180.000 kr også er uhørt!
Havde man udsat lederskiftet, så havde det nok kostet betydeligt mere i indkaldelse af embedsmænd...
Jeg vil tro at prisen for at kalde 50 embedsmænd ind overstiger det chartrede fly og jeg har et god fornemmelse for at der minimun er over 100 embedsmænd i brug sådan en dag...

Så kan man jo sige at man bare skal bryde etiketten, men det gør en professionel ledelse bare ikke!
Det får den til at fremstå useriøs for omverdenen og vi må derfor glædes over at det kostede 180.000 kr at magte denne opgave.
Andre regeringer før denne havde sikkert valgt anderledes, men dem sloges udlandet jo heller ikke om at få fingerne i...

Jeg vil gå så langt som til at påstå at netop denne misundelse som blusser op, gør at det afholder alle vores dygtigste hoveder fra at søge ind i politik...
Og helt ærligt... Jeg syntes at politik er spændende, men jeg gad sq heller ikke!
Ævl og kævl fra morgen til aften uden hold i virkeligheden!
tilføjet af

Hold da op

Du har ikke flere undskyldninger for dine mærkværdige holdninger til dine forældre og bedsteforældre.
tilføjet af

Jeg mener ikke at VK(O)

Har tvunget en eneste dansker til at skrive under på et skøde!
Det er op til hver enkelt at vurdere om de ville købe eller ej og på hvilke betingelser!
Nu sidder du som privatperson og påstår at det er regeringens skyld at nogle valgte afdragsfrie lån...
Hvordan ser du på, som privatperson, at disse mennesker skal kunne give samfundet skylden for at de satte sig for dyrt?
For i bund og grund er det jo ikke huskøbet som har væltet mange boligejere af pinden, men derimod de to nye biler i garagen!
Brugte biler kan købes i stakkevis for ingen penge, har du en ide om hvilke lån der lå bag disse investeringer?
Jeg tror at det er afdragsfrie boliglån som er hovedfinansieringskilden, hvad med dig?
tilføjet af

Du har da intet fattet

Det handler ikke om misundelse, det handler om retten til at være medbestemmende omkring hvad vores allesammens penge skal bruges til.
Men det er nok for meget forlangt en "blå" tilhænger skal kunne begribe det, for i plejer jo bruge dem som i har lyst til og helst i egne rækker .)
de 100 embedsmænd du refererer til....hvad i alverden skal de lave sådan en dag og kunne man måske skrue tingene sammen sådan man kunne nøjes med 10 personer? Eller skal det være med pomp og pagt altsammen!
Tingene og Danmark og en ny statsminister ville da( forhåbentlig) fungere alligevel !
Ellers - så er det på tide at skifte dem ud.
tilføjet af

Nej sund fornuft

At skattepenge ikke skal svines med ford Fogh avde et forfængeligt krav om , at være stoppet som statsminister før han kunne tale i Tyrkiet.
tilføjet af

Danmark er et yderst veludviklet samfund

Det styret af nogle begavede politikere, ellers ville
vi leve af burgere og oksekød fyldt med hormoner. Det
er den føde de fleste amerikaner lever af. Desuden
ville vi have store arsenaler af skydevåben liggende
i vores hjem, og give mentalt forstyrrede folk ret til
at bære dem. 😮
Hvem snakkede om et stenaldersamfund?
Flertallet af danskerne er ret begavede, når du sammenligner
med USA.
Det var de svageste europæere, der flygtede til USA under
diverse krisetider.
Hvem opfandt CT scanneren? Det gjorde folk i Danmark!
Ingeniørerne i USA kunne ikke engang samle den, selvom
de havde fået en installationsvejledning! 😮 Det
er bare en af de højtteknologiske produkter, som
europæerne har solgt til USA.
tilføjet af

Hvad har Berlusconi med dansk økonomi

at gøre ?
tilføjet af

Danmark er et lille snotland

der er stenalderagtigt i forhold ti USA.
tilføjet af

Du ønsker måske effektivt samlebåndsarbejde

Når det gælder dit omtalt personale, som du åbenbrt ser ned på.
Måske du kunne tage fingeren ud og tage ansvar for dine familiemedlemme.
tilføjet af

Jeg lever i

Virkeligheden med en Mor på plehjem og et barn på instution, så jeg tror nok jeg ved hvad jeg taler om !
tilføjet af

Vær nu realistisk...

10?
Er det så med alt?
Der skal vel mindst 2 rengøringsfolk til efter sådan en dag...
Og portneren skal jo også komme og låse op, stille podie og lydudstyr op. Han får travlt, da man naturligvis ikke udbetaler fråds som f.eks overarbejdsbetaling og derfor må han naturligvis også holde fri om tirsdagen istedet...
Så så jeg faktisk et par chauffører i bilerne også, og så er vi oppe på 7...
De sidste tre må så være færdselsbetjente, jo du har sørme ret, arrangementet kan hænge sammen med 10 personer!
Vi har så ikke nogen til at passe på Natos generalsekretær og landets ledelse, men det gør vel mindre i dine øjne...

For sagen er at mange ser ham som "Fogh" hvilket er helt forkert!
Han er Natos (kommende) generalsekretær og er derfor et mere attraktivt terroristmål end han var under muhammed-krisen!
Kun i lille jantelovsstyrede DK er han "Fogh"...
Alle andre steder var han DKs statsminister og nu Natos generalsekretær!
Kan du nævne et eneste land i denne verden som ville modtage Natos generalsekretær med et arrangement på 10 mand?
Han skal modtages som var han af anden nationalitet, da det ikke er manden eller nationaliteten, men jobbet som kendetegner ham!

En statsejet jet vil jo iøvrigt komme alle regeringer til gode!
Det kommer også DK til gode at vi forstår at gennemføre et politisk arrangement professionelt. Vi får en masse PR for danske varer og synspunkter i verden.
Det er sikkert svært at forstå hvad vi skal med den, hvis man frasiger sig markedsøkonomi og privatejerskab, men der er vi jo så forskellige...
tilføjet af

VK(O) har forført danskerne

til, at skrive under.
Ligesom Lars Løkke ikke vil tale om den avorlig krise nu, men vil prøve at forføre danskerne til, at forbruge.
tilføjet af

Jeg vil tro...

At den gode ide med hans fly ikke bliver dårligere af at det holder på en dansk flyvestation...

Tror du?
tilføjet af

du svarede ikke rigtigt

Hvor tror du at pengene til alle de nye biler er kommet fra?
Regeringen tillod afdragsfrie lån til boligejere, men jeg mener ikke at have oplevet at regeringen en eneste gang opfordrede folk til at købe nye (udenlandske) biler istedet for (danske) huse.
At nogle boligejere så valgte at bruge pengene til biler er vel ikke regeringens, samfundets eller min skyld?
tilføjet af

Hvadhar det at gøre med vores politiske

virkelighed i DK
tilføjet af

Du kender ikke Danmark

Du lever i USA, og har en forestilling om,
hvordan landet ser ud i dag. 😃😃😃
Hvor mange danskere er fattige og lever i
blikskure og Mobilehomes?
I USA lever 60 mio. under fattigdomsgrænsen!
I Danmark findes der ikke blikskure og Mobilehomes, hvor
folk lever og bor. Mobilehome brugs til ferie for de rige, og
blikskure bruges af landmændene. 🙂
USA er teknisk set statsbankerot, men kineserne
er ikke interesseret i at se landet konkurs. Fordi
de ville miste store værdier, på deres 'allerede
værdiløse' dollars obligationer.
Antallet af indbyggere afgør ikke, om vi er et
lille 'snotland'. Desuden skal der kun en tanke
til, at fjerne 1. mia. mennesker på et sekund.
Så glem alt om våben, stor hære og forsvar, det
er helt uden betydning. Det mest latterlige er
den sygelige oprustning, der har fundet sted
i verden. Så kan vi takke Obama for, at han har
set noget af lyset. Han er kun villig til at
fjerne nogle af atomvåbene. Så de kun kan
springe jorden i luften en gang. I øjeblikket
kan de gøre det i 40-50 gange. 😃
tilføjet af

Statsministeriet har netop bekræftet udgiften

på 180 000 kr, iflg nyhederne.
tilføjet af

Totalt usmageligt

jeg er helt enig med trådstarter. Kald det bare røde små sko! ! 180 000 kr er mange menneskers bruttoindkomst. Lene E og co vidste at der var stor chance for Foghs udnævnelse. Hun ku sgu have lejet sig et sommerhus her i landet!
tilføjet af

Nej dommer

det gør du faktisk ikke, du skal tegne forsikring gennem f.eks Europæiske eller betale
af egen lomme hvis du vil hjem med sygetransport fra ferie😮😖 Ups det var ikke så
godt, du er busted hva😃
tilføjet af

Kan du uddybe spørgsmålet?

😉
tilføjet af

Du er godt nok en manipulator

Jeg forventer at personalet arbejder, når
de får penge for det. Jeg arbejder også for
min løn.
Vi tager skam ansvar for vores familiemedlemmer, det
er helt naturligt.
tilføjet af

Selvfølgelig gør du det

Jeg er ganske udemærket til freds med behandlingen, selvom
enkelte ansatte kan gøre livet surt for dem. Desuden
forventer jeg ikke, at de skal bo på et 1. klasses hotel.
tilføjet af

Vågn op, Borat. Kl er 09.15

Jeg skrev at jeg betalte igennem mine FORSIKRINGER for at andre har brug for en chartret jet...
Ligesom at jeg betaler igennem mine SKATTER at vicestatsministeren har brug for en chartret jet...

Jeg får jo ikke pengene tilbage fordi at det er andre end jeg som skal bruge af forsikringens penge til en jet, ligesom at jeg ikke får skat tilbage fordi at andre end jeg skal bruge en jet på skatteydernes regning, vel? 😉 😉 😉
tilføjet af

Hvor er du heldig

Hvad tror du det ville have kostet, hvis de
havde brugt statsministerens fly?
Faste udgifter til personale, lufthavnsudgifter,
flybrændstof, vedligeholdelse mv.
tilføjet af

Venter du med at bestille ferien...

Til du er 100% sikker på at din arbejdsgiver ikke får brug for dine hænder i den periode?
Eller slår du et telt op i baghaven for en sikkerheds skyld?
Og hvis du skulle hjem øjeblikkeligt, betalte du så selv?
Søndag kl 11.00 var beslutningen om at vedtage Anders Fogh som ny generalsekretær udskudt på ubestemt tid!
tilføjet af

Ja nu du siger det

Så må man sige de gennemfører "tittebøh jeg er her ikke legen med Fogh" og "lader som om" intet er på trapperne.
Intet under de kan snyde os så vandet driver når de i fuld alvor virkelig tror vi hoppede på den historie.
tilføjet af

Statsministeren i Danmark har ikke noget fly

Hvor har du den ide fra? Det fly du bliver ved med at plævre om, findes ikke.
tilføjet af

ikke noget

tilbage i 70èrne brugte fru Ritt mere end det belæb - på hotel Ritz til egen fornøjelse og begær!
Og nu er det altså bare sådan, at de skal samles ved et skifte.
Men du mener med din smålighed garanteret at dronning og hele gøjemøjet bare kunne vente til fruen fandt et rutefly der kom her op mod bette DK???
tilføjet af

Et eller andet sted har du jo ret.

Det var en utilsigtet situation, der kan opstå og det kan i hvert fald ikke være noget Lene selv skal betale for. Hold da kæft et ramaskrig hvis en ansat i det private blev kaldt hjem fra ferie og selv skulle betale billetten.
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra de forargede, hvad de egentlig tror, det ville koste med en præsident. Jeg synes jeg kan se, der er mange gengangere fra den royale debat om at "spare" kongehuset væk.
tilføjet af

Hold nu bøtte - hendes regning var på næsten 50K

Mange penge den gang, men altså ikke noget der ligner 180.000 - desuden, var den rejseregning vist også som den skulle være i forhold til, hvad det var hun skulle i Paris. Den historie kan efterhånden kaldes en vandrehistorie og blive den så også pristalsreguleret, så bliver den bestemt ikke ringere med tiden.
tilføjet af

jamen så er det jo

"godt" vi har sådan nogle som dig, der kan "lede" os på "rette" vej.
Kloge dig og forførerne - vi andre er bare nogle mæ-hæ får der lader os "forføre"
Så er 1000-kr spørgsmålet hvem vi skal lade "os" manipulere af? Ser du det er jo osse et valg! Hvis nogen vælger det du er imod, så bliver vi "forført" - hvis vi derimod følger dig! Hvad er "vi" så?? Kloge? Manipuleret? Forført?
tilføjet af

Ja Faktisk

Der har været hele Lørdag+Søndag til at "planlægge" en tur med rutefly, der går små 33 om dagen- så ja, det havde jeg faktisk forventet man kunne finde ud af at arrangere !
tilføjet af

ved du hvad

jeg syntes du skulle prøve at bestille en billet der - du kan nemlig altid stoppe når du kommer til betalingen uden at "brænde" fingerne.
Så skal du se "løjer" både med priser, afgange og ledige pladser!!!!!
Danmark er bare slet ikke verdens navle hvad angår flytrafik - LAAAAAAAAAAAAAAANGT fraa!
tilføjet af

Nul putte

Min sviger har været på folkepension nu i 26 år får derudover 85% af sin husleje i boligstøtte (skattefri) får personlig og praktisk hjælp.
HUN HAR ALDRIG BETALT EN BRØKDEL AF DET HUN FÅR NU, I SKAT!
Min Mor har fået invalidepension og nu folkepension(det jamrer hun sig gevaldig over - hun er jo stadig lige "syg), hun får derudover 85% af sin husleje i boligstøtte (skattefri)HUN HAR ALDRIG BETALT EN BRØKDEL AF DET HUN FÅR NU, I SKAT!
Ordet opsparing er et åbenlys skældsord i deres verden!
tilføjet af

Selvfølgelig har han et fly

Det er rigtig nok at han ikke ejer flyet, for det er
statens ejendom. 😃
Forsvaret stiller flyet til rådighed for statsministeren og
dronningen mv.
tilføjet af

det er sq dig

der intet fatter.
Retten til at være medbestemmende - skal de ud og spørge dig?
du kan sætte dit kryds kan du - det burde egentligt være hos fru Pia, det er da der janteloven trives allerbedst - næ forresten der er også lige enhedslisten!
Det simpelthen dig der er naiv, hvis du mener at de gamle skal plejes i hoved og r.. førend der kan blive til noget som helst andet - ja så skal du bare se et samfund der kvæler sig selv!
Tanken er da meget sympatisk, men jeg tror ikke på at vi kan bevare et dynamisk samfund hvis det er måden at priortere på og det er nu engang nødvendigt, eller ender vi op med ikke at have penge til noget overhovedet!
tilføjet af

Hvor har du det fra?

Hvis man kikker forbindelserne fra Lissabon eller Faro til Kastrup, så får man resultatet at der er 3 afgange om lørdagen...
Alle afgangene havde gjort at Lene E skulle være kaldt hjem FØR at Anders Fogh var udnævnt som generalsekretær...
Da den danske presse kl 12.00 meddelte at Fogh ikke blev udnævnt denne weekend, mener du da at hun skulle være kørt til lufthavnen?

Hvor har du tallet 33 fra?
Juraen er faktisk på Lenes side...
Professor i forvaltningsret ved Aalborg Universitet Claus Haagen Jensen mener ikke, at der juridisk er noget at komme efter i sagen.
- Det lyder dyrt, og jeg har ikke hørt om noget lignende før, men der er også tale om en ekstraordinær situation. I et demokrati bliver det ikke meget større end et statsministerskifte, så set i det lys er den store regning berettiget, siger Claus Haagen Jensen til ekstrabladet.dk.
tilføjet af

pladder

der går IKKE 33 fly mod snot-dk fra LISSABON om dagen!
tilføjet af

Nå ja

det er også rigtig - kan du selv læse hvad du skrev. Du har så lige den rette opdeling på moral. Hend kan jæ li - så er den god nok. Åh ham ka jæ ikk li - så looooooooort.
moral=dobbelmoral
PS. hun hunne vel have nøjes med en to/tre-stjernet turistklasse!
tilføjet af

ja!

Sikke da noget svineri. Hun burde i stedet have taget sin cykel inkl. cykelhjelm med på ferie og taget en hurtig spurt hjem, i stedet for at frådse med at flyve i privatfly.
Ærlig talt, klemmer dine sko meget?
Selvfølgelig skal hun da flyve hjem fra ferie når der sker så vigtige begivenheder i regeringen. Det er vist kun dig og andre læsere af Ekstrabladet der kan få ondt et hvis sted over det.
Sjovt nok er det de socialdemokratiske kommuner som behandler de gamle og syge dårligst.
Konservative og Venstre kommuner er meget bedre til at løse den opgave. Det siger jeg ud fra egen erfaring. Jeg har arbejdet i 2 socialdemokratiske kommuner det var ikke lykken. Nu arbejder jeg et sted hvor jeg er i kontakt med kommuner fra København,omegnskommunerne og nordsjælland. Sjovt nok er det de socialdemokratiske kommuner som sidder hårdest på pengekassen når der skal gives ydelser til de svageste. Venstre og konservative kommuner er meget mere humanistiske og vil de svageste det bedste.
Topscore for dårlig behandling af de svageste er helt klart København og alle ved jo at socialdemokraterne har magten der.
Umiddelbart skulle man ikke tro at det er sådan, men det er fakta😕
tilføjet af

Nej du får ikke

skat tilbage, med de lukseriøse vaner de har i regeringen! Også flot at se at LE,
støtter miljøkampen😕
tilføjet af

Ja hvis de ikke kan finde

ud af at booke et flyplads til madame, hvordan skulle de så kunne lede et land??????????
tilføjet af

Nej hun kunne ikke

og nej igen - jeg kan ikke fordrage hende, men derfor er der ingen grund til at omgås fakta letsindigt.
tilføjet af

Der er et land

men der var sgutte noget fly at booke på. I må have det svært med den mikroskobiske fatteevne I besidder.
tilføjet af

Er de 4 måneders

sommerferie hun har ikke ferie nok?????????????
tilføjet af

Mikroskobiske

Det hedder MIKROSKOPISKE! 4 måneders sommerferie + det løse er altså ikke nok for
hende😃
tilføjet af

Kommunalpolitik / partipolitik

Jeg tror ikke på, at du kan holde partipolitikken og kommunalpolitikken op mod hinanden og deraf udlede socialt ansvar. Kommunalpolitikken er langt mere lokalpolitisk, og du kan se personlige stemmer på lokalpolitikere fra folk, der "normalt" aldrig ville få de stemmer, hvis det gik efter partilisten. Så det er mere "tradition" end politik.
Men Københavns kommune skal lige have lidt ekstra ris, fordi de er så store og tunge i røven, at det er umuligt at flytte systemerne der.
[l][s][s][l]
tilføjet af

Hvem kaldte du manipulator?

Var det en meddebattør eller dit spejlbilled? 😃😃😃😃😃
tilføjet af

der er masser af ledige

pladser,. var lige inde og tjekke som du opfordrede til,. billigste pris: 3911 Kr. inkl. skat moms, og diverse afgifter.
det kan godt være det er noget nær 25% mere end anonym skriver,. men der er edderf**kme langt op til 180.000 kr.. utroligt at folk som dig accepterer sådan noget,. om så de gav sig selv en lønstigning på 5.000.000 hver inde i narreteatret, (folketinget) så ville du jo bare sige at de sakl jo betale skat af det,.
syge menneske..
tilføjet af

hallloooo!!!

der var masser af andre muligheder,. en billet fra portugal til cph, koster ca. 3911 kr på en søndag,. og hvad skal en patriformand lave ved en ministerrokade,. hun kan alligevel ikke blive forfremmet..
og hvilke opgaver er så mangeartede at man skal bruge 1/5 million på at flyve en dum kælling 3000 km..?
tilføjet af

Selv halloooooo

Kunne hun så være i cph kl. 14, når hun fik beskeden kl. 11.00? Var der lige et fly - smid da et link med nogle af alle de muligheder du kan se...
tilføjet af

Tak jeg staver udemærket

4 måneder til hvad?
tilføjet af

JOW

hun kunne - ingen undskyldning der. Hendes valg og ikke "faktak light" dow!
tilføjet af

Jeg mener så!

at man som folketingsmedlem har et andet ansvar og en anden hyre end alm offentligt ansatte. Men ok, jeg må da lade dig, at det var en uventet situation, og det i til en VIS grad retfærdiggøre det i mine øjne.
tilføjet af

Ja det når

sikkert op i 180.000.kr for en enkeltbillet ikk? 😃
tilføjet af

Jeg er da delvis enig

🙂 Korrekt at folk stemmer på "deres" politiker ved kommunevalg, Men alligevel føler jeg at højrefløjen i folketinget har det mest fornuftige program, men det er så min mening.🙂
Helle Thorning har slet ikke format til at lede landet. Hun er alt for uerfaren og flyver rundt på en lyserød sky ang. hvordan man styrer et helt land.
DSU som lavede en pinlig demonstration på Amalienborgs slotsplads høre heller ingen steder hjemme og forsøger at overdøve Lars løkkes interview.... det er godt nok barnligt, og flytter ikke min stemme ved næste valg!
Om Lars Løkke kan blive en god statsminister aner jeg ikke, men der er jo pt. i mine øjne ikke andre egnede kandidater🙂
m.v.h.
Bulderfnis
tilføjet af

Arbejde i forhold til løn

Måske sparer de på helbreddet. Ryggen skal de have hele livet.
tilføjet af

Fordelingspolitik

har vi heldigvis her i Danmark.
De har vel opfostret nogle snottede unger, der kan tjene landet. Det er en bedrift i sigselv.
tilføjet af

jeg ønsker et svar

???????
tilføjet af

De blev betalt tilbage

Læs nu dine kilder ordentligt.
Og hun blev fyret som minister.
tilføjet af

180.000

Ja det er mange penge sådan lige umiddelbart, men samtidig ikke særlig mange set i forhold til statens øvrige udgifter, der er det kun en dråbe i havet.
Loven siger at for at en tiltrædende statsminister kan blive godkendt SKAL -partilederne- pege på ham og derfor var det nødvendigt at hente hende hjem.
der var intet ordinært rutefly, derfor henter man hende i et chartret fly fra ferie så loven kan overholdes. Hun havde ikke haft ferie i mere end eet år så det var vel egentlig en velfortjent ferie hun blev hentet hjem fra i utide.
En talsmand fra Enhedslisten foreslog at hun kunne have ladet næstformanden udpege Løkke, men det er ikke godtaget i loven, ligeledes er det heller ikke med en telefonisk godkendelse, det skal være en personlig godkendelse.
Havde de konservative nu forsøgt at gøre det via telefonen eller ved næstformanden, ja så havde enhedslisten heller ikke været længe om at erklære det ugyldigt netop fordi det var imod loven.
der bælev gjort det der var nødvendigt, desværre med en for de fleste mennesker stor ekstraudgift, men i statsregnskabet med det der svarer til ca en tier i vores andres regnskab. Alt sammen for at loven kunne overholdes og det skal den jo.
tilføjet af

Småpenge, ja

selvfølgelig, men unødvendigt og provokerende i en krisetid. For min skyld må hun hjertens gerne holde ferie, men behøver hun at rejse til Langbortistan lige i det kritiske øjeblik, eller kunne hun evt tage en uge i sommerhus og så udskyde solferien til sommermånederne?? Det ville mange andre nok ha gjort😉
tilføjet af

sikke noget vrøvl

det er åbenbart meget nemt at blive juraprofessor nu om dage - hvis man kan blive udnævnt med den viden som du har.
I forhold til vores parlamentariske traditioner, så kan dronningen ikke udnævne en statsminister hvis det er sandsynligt at et flertal i folketinget ikke har tillid til vedkommende.
Der er ingen krav til hvordan dronningen skal skaffe sig denne viden. I forhold til traditionerne læner hun sig op ad den rådgivning hun får fra den sidende statsminister (også selv om han er fratrådt) og fra sin kabinetssekretær. Der er heller ingen krav til hvordan han skal skaffe sig viden om det.
Derfor havde en telefonsamtale været nok. Derfor havde en udtalelse fra andre fra de konservative som havde fuldmagt til at tegne partiet været nok.
Men det havde jo ikke givet Lene E mulighed for at få 10 minutter i tv hvor hun roser sig selv og Løkke. Og det var åbenbart vores penge værd.
Men lad hende da ellers nyde ferien i Portugal - så kører hun jo ikke nogen ned i mellemtiden.
tilføjet af

nej da

det paralmentariske flertal kan kun opnås ved at partilederne peger på manden og meddeler de står bag ham. dette også påpeget af andre politikere bl.a. fra venstrefløjen, dog ikke fra enhedslisten som jo pr. tradition er nogenlunde ligeglade med loven medmindre den er til deres fordel.
derfor var det nø'dvendigt at hun kom hjem.
At tidspunktet for hendes ferie er uheldig kan man så tale om, men det var så det tidspunkt i mange månedr hvor hun kunne sætte tid af. Tro ikke det er sjovt at være politiker, men vil I gerne så tag I bare en 60-timers arbejdsuge i gennemsnit 50 uger om året
tilføjet af

Stop lige

ja - fej for egen dør, og tænk på hvornår du selv bestiller ferie, jeg tror ikke, Lene og familiens ferie var bestilt indenfor den sidste uge. Jeg tror ej heller, at hun har kigget i en krystal kugle i starten af året, og der vidst - at denne ferie kunne blive ødelagt af en ministerrokade.......
Put påske ægget ind - og slap af, det var dyrt, men det var nok mest træls for hende...
tilføjet af

Kunne gøres over Webcam og satelittlf.

Så det er noget sludder.
tilføjet af

Medlidenhed er upassende

Hun får løn for at stå til rådighed 24 timer i døgnet og har selv sagt ja til stillingen.
Men ellers kan der købes mange handicapscootere for 180.000 kr.Endnu flere rolatorere.
tilføjet af

Endnu mere upassende

At se den gang øregas.
Vi andre arbejder også 60 timer om ugen i 50 uger om året.
tilføjet af

Jeg har ikke så meget ferie

har nemlig to små børn, så vi ændrer meget tit planer! Men jeg ka ikke rigtigt se, hvad det kommer sagen ved.. det er jo ikke mig, der er vicestatsminister, vel??
tilføjet af

Hvad skulle hun bruge dem til?

fat dog hun er vicestatsminister og var nødt til at møde. I er ikke rigtig kloge.
tilføjet af

Historiebøgerne viser det var forkert beslutning

så tag du bare fat i de kilder du anbefaler andre.
tilføjet af

Vil du nu have afskaffet Påsken?

Er du ikke lidt rigelig skæv? Hvem har 4 måneders sommerferie?
tilføjet af

ja ja blæs grundloven et stykke.

eller endnu bedre, se at få den ændret.
tilføjet af

TÆNK HVIS DENNE TRÅD ER UDTRYK FOR

for debattørernes intelligensniveau i det her forum, så forstår jeg godt anonymitet er tilladt. Størstedelen af deltagerne ville ikke være i stand til at oprette en profil. Ihhhh Guder en flok....censuren nappede den.
tilføjet af

Dulkis, det sku vel aldrig være dig;)

Jeg synes, jeg genkender det der med Ihhh Guder😃
tilføjet af

Ja den regering er i færd med at grave sin egen gr

Ildevarslende da vi ikke kan stole på soc.dem. i indvandrer/flygtningesørgsmålet.
tilføjet af

Under 1 øre pr. dansker - proportions-sans?

Espersens overflødige luksustur koster faktisk under en HALV øre pr. dansker.
Et rigtig godt emne at bruge tid på at diskutere?
Bare fordi politikerne indimellem mangler proportionssans, behøver borgere og journalister vel ikke også at gøre det?
tilføjet af

Vil hellere give en halv øre til:

Gamle, børn o.a.
Og så skal de ministre lade være med at frådse og opføre sig somom de bor i en supermagt.
tilføjet af

Hold da op det

er jo pebernødder 180.000 hvad piver du over. de skulle da heller lukke hjemmeværnet og spar alle de milioner de får i tilskud, og bruge dem på ældre og sygehuse
tilføjet af

Ud med de riges parti Konservative

stem dem helt uddddd
tilføjet af

SO WHAT

og, hvorfor skal vi hører om politikernes forbrug every fucking day. de er ansat af os, vi kan lade være med at stemme på dem. kan det ikk være ligegyldig hvad de bruger pengene til, bendt bendtsens' gofl og jagter, hvad rager det os. jeg siger da ikke nej til at få gaver, hvorfor så alt den påstyr.
lene havde set sig om et andet fly, og kunne ikke finde et. so be it. lad dem da få ro til at styre landet.
tilføjet af

allo' allo'

og hva så, havde hun brugt 4000 kr. så har i sgu stadig forlangt at hun skulle betale dem tilbage. havde hun taget en concorde hvis de fandtes, havde det for min skyld ikke gjort noget. og jeg er ikke engang konservativ. lad hende dog for 7 s....
nu det kommer til stykket, kan vi takke tyrkerne for deres ubeslutsomhed. ud med dem, hvis vi skal snakke om noget fornuftigt.
tilføjet af

hun kan sku da

selv betale for den luxus.hun har sammen med manden over 100mill kr😕 i værdier
hvad hun får i pension for sin Xminister post[sol] og alle de andere Xministere som får ministre pension før pensions aldren (62 år for mig)
der kunne sku hentes milllarder på den konto
tilføjet af

fråds

i den størrelsesorden begået af en minister, er ikke i orden, uanset partifarve, og skal bekæmpes med alle midler. De penge som bliver indkrævet som skatter m. m. skal bruges med fornuft og omtanke, det har den nuværende regering bevist den ene gang efter den anden ikke at være i stand til. Og nu en statsminister der ikke kan håndtere bilag, hvordan skal han kunne håntere en flok korrupte ministre.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.