7tilføjet af

Rygestop 1/10

Hej!
Jeg er på 3 dag uden røg. Men benytter mig af Nicorette plaster 10mg til at tage de værste abstinenser....er begyndt at blive i tvivl om det overhovedet er en god idé idet, jeg hver morgen fortsætter "hungrer" efter en morgencigaret, helt som om jeg fortsat røg....! Ved godt at jeg fortsat får nikotinen gennem plasteret, men risikerer jeg nu bare at blive afhængig af plasteret istedet?
Nogle gode råd?
tilføjet af

Svar til rygeren.

Det vil du mærke længe.Der er kun nikotin i plasteret,og ikke alle de underlige ting der puttes i smøgerne.Det er ikke så meget nikotinen du er afhængere af,men det der puttes i.Det er det der giver afhængighed.Det kan være svært at komme ud af det rygning.Jeg holdte i 1½ år,og røg på den igen.Jeg tog 13 kg på i den tid,og jeg hadede mig selv for de kilo.Det var grunden til jeg startede igen(dårlig undskyldning fra min side)Jeg har tabt mig de kilo igen,og trives fint med det.Jeg vil gerne stoppe rygning igen,men gruer for alle de kilo jeg vil tage på.
Du kunne tage en kold tyrker,så slipper du for det plaster(nemmere sagt end gjort).Hel og lykke med dit rygestop.
tilføjet af

Hold ud

3-dagen er en af de allerværste, når du stopper med at ryge, så hold ud et par dage endnu, så begynder det forhåbentlig at lette en smule.
Jeg er selv stoppet for 14. dage siden, og kan efterhånden mærke, at det letter.
Jeg har valgt ikke at bruge plaster eller andet. Jeg tror på, at det måske gør det en anelse lettete på kort sigt, men samtidig forlænger afvænningsperioden. For mig er det vigtigt at få den vanskelige proces overstået så hurtigt som muligt, så mit råd er - hvis du kan overskue det - at droppe plastre m.v. og tage den hårde kamp et par uger endnu.
tilføjet af

Mht. Nikotin

Det er den følelse Nikotin giver dig, du bliver afhængig af. Det er ikke selv stoffet, men din hjernes reaktion på det. Tilsætningsstofferne, du tænker på, er en avanceret udvikling af Acetone. Man tilsætter det for at øge optagelsen af nikotinen, så lykkefølelsen bliver kraftigere og afhængigheden starter tidligere.
Med plasteret bliver din krops fysiske afhængighed fodret over længere tid. Du kender noget lignende fra depottabletter. Vitaminer for eksempel som frigives langsomt i løbet af dagen.
Det vil fjerne en masse af ubehagen,irritationen, koncentrationsbesværet og mange af de andre symptomer på abstinenser. Så du kan fokusere på at være en aktiv ikke-ryger.
Brug din selvtillid og den styrke du bringer frem i dig selv konstruktivt. Gå en tur efter aftensmaden. Køb noget ekstra sundt og eksklusivt til frokost i dag. Mærk hvordan du både hjælper dig selv og dine elskede, din krop og din hjerne ved at vinde over afhængigheden.
Og glæd dig til at få lugtesansen tilbage. Det er sjovt.
tilføjet af

Nå jo en anden vigtig ting

De små receptorer i hjernen, som lykkefølelsen sidder på, gemmer din afhængighed. For de fleste resten af livet. Der skal ikke mere end en smøg eller to til. Bare en enkelt pakke til fester. Så husker din hjerne igen lykke, og du må forfra.
Sådan er al afhængighed, også for alkoholikere, pilleslugere og heroinjunkier. Selvfølgelig er vi forskellige, og forskellige stoffer skaber forskellige afhængigheder i os. Men der er også adskillige ligheder mellem de forskellige afhængigheder.
tilføjet af

enig

Hej!
Det er nemlig det jeg også tænker, at jeg bare "trækker pinen" ud med at tilføre migselv nikotinen gennem plastret istedet. Nu har jeg indkøbt til 1 uges forbrug, tænker at jeg burde bruge det op og så tage kampen op UDEN hjælpemidler!
Tak for alles svar!
tilføjet af

Rygetrangen forsvinder fuldstændigt

tilføjet af

Sørg for at holde dig beskæftiget.

Det er dine tanker der skal tænke på noget andet, for trangen vokser når man tænker på det, men mindskes nær man beskæftiger sig med andre ting. Tro ikke på, at rygetrangen ikke forsvinder, for det passer simpelthen ikke, men hvor lang tid der vil gå har at gøre med, hvor godt du kan styre dine tanker.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.