13tilføjet af

Hvem bortviser sine ansatte?

Hvilke firmaer bortviser deres ansatte og hvem har skrevet sit navn på bortvisningen❓Hvis man stjæler, ødelægger eller andet er en bortvisning vel på sin plads. Men rigtigt mange bliver bortvist, påstand mod påstand med det formål at skade den ansatte af personlige årsager. Det er også meget rart at vide inden man søger job hvem der er idioterne.
tilføjet af

Har hørt det er blevet ret moderne

Det er da bare direkte i fagforeningen, hvis man er udsat for sådan en behandling. Det er altid en oplagt sag, hvis bortvisningen er uberettiget.
tilføjet af

reklamer

Post Danmark.
En kollega jeg kendte, blev bortvist da det blev opdaget, at han havde smidt nogle reklamer ud.
tilføjet af

Post Danmark - tjek

nogle af de reklamer de alligevel havde trykt som postbudene blev bedt om at give til alle dem som har sagt nej til reklamer.
tilføjet af

Har selv været der.

Jeg fik lige et fif om dette indlæg.
Jeg har tidligere arbejdet for Post Danmark og blev selv bortvist, det er ikke nogen hemmelighed. Og ja jeg vil godt skrive mig på her.
Jeg blev bortvist for alt muligt gylle. Og blev også bedt om at give ALLE reklamer. Nogle af dem der siger nej til reklamer var lige ved at gå amok, men vi skulle give dem reklamer alligevel.
På et tidspunkt havde en skrevet en nærmest psykotisk besked på døren om at han MENTE at han ikke ville have reklamer. Der fik jeg nok af Post Danmark.
tilføjet af

Bortvisninger er noget skidt for begge parter

I visse tilfælde trækker det ledelsen
med ned, når de bortviser de ansatte.
Selv firmaerne kan have problemer med,
at løse opgaverne efter en bortvisning.
Så ledelsen skal bruge det med omtanke, for
det kan koste rigtig mange mio. kr. på
den konto. Samt mange mistede kunder, pga.
de ikke længere kan levere deres serviceydelser
til tiden.
Det kan siges kort: Kun idioter smider guld på gaden.
Det kan godt være at de var berettiget, men
det kan nemt blive en meget kostbar løsning!
tilføjet af

Det var da også groft

kunden har betalt for omdelingen. Han er da ikke helt rigtig i hovedet.
tilføjet af

signalværdi

det nogen virksomheder glemmer ved bortvisninger, er det signal de sender til de andre ansatte der bliver tilbage. De vil, i de fleste tilfælde kende den fulde sandhed og kan tænke deres ................. sikkert ikke videre befordrende for loyaliteten overfor virksomheden.
For år tilbage oplevede jeg i en stor virksomhed at man skildte sig af med 4 medarbejdere som følge af en sparerunde. De 4 blev fyret med en rimelig aftrædelsesordning, men selve fyringen blev effektueret, som en bortvisning. Dvs - at de mødte på arbejde mandag morgen, hvorefter personalechef, tillidsmand og 2 vagter, mødte op på deres kontor og gav dem 10 minutter til at rydde skrivebordet og så blev de ellers fulgt til døren. Den måde at behandle, hæderkronede og superloyale, ansatte på gav dønninger igennem hele virksomheden. Vi var alle i total chock over at man kunne behandle ansatte og især de 4, på den måde. Det skal bemærkes at de 4 på ingen måde besad følsomme poster der kunne retfærdiggøre fremgangsmåden.
Well - virksomheden blev straffet for det, som de resterende medarbejdere opfattede som klokkerent loyalitetsbrud, ved at arbejdsmoralen faldt drastisk og at der var en medarbejderudskiftning på ca 35 % det følgende år. Normalt var den på ca 5-7 %. Som ekstra krydderi, var det naturligvis de mest eftertraktede der forsvandt, idet det jo er dem der har nemmest ved at få nyt job .......... jeg var en af dem der søgte nye græsgange som følge af det skete, så jeg ved ikke hvad der videre skete, men jeg tror ikke den virksomhed har lavet sådan et stunt siden ........ røvhuller!!
1-2-3
tilføjet af

Gud ved om vi har arbejdet i samme virksomhed

Jeg har oplevet præcis det samme. Det var i år 2000. Men jeg var også en af dem, der ret hurtigt var væk efter den episode. Ikke om jeg vil!!! Jeg kan dog fortælle dig - hvis det skulle have noget med den virksomhed at gøre, at jeg havde kontakt til et par kolleger i en tid efter. Der var rigtig meget rav i kludene, og en af dem jeg havde kontakt med (fremragende sælger) smed sit CV ind på Stepstone. Da der så til et afdelingsmøde var temmelig meget muren om loyalitet begge veje (virksomhed og medarbejder på hver side) kom den nyudnævnte souchef efterfølgende ned til min tidl. kollega, og spurgte, om han anså sig selv for loyal???!!! Jo det mente han da nok. Nå hvad hans CV så lavede på Stepstone!! Helt ærlig, hvis de ikke havde lært mere, end at det anses for iloyalitet at søge "nye udfordringer", hvad fanden har de så lært?? Min kollega blev så tosset at han sagde op på stedet. Han kom til alletiders job umiddelbart efter og er der stadig. Flere andre er fulgt efter ham.
Så du kan roligt sige det havde vide konsekvenser.
tilføjet af

Den ansvarlige

Hele virksomheden betaler prisen fordi at den ansvarlige ikke kan regne eller vedkommende tror han eller hun kan slippe afsted med alt.
tilføjet af

PostDK

Ja det er nogle gange at der 100 pct. omdeling uanset hvad der står på døren. Det giver unnødvendige konflikter og tidspilde for postbudet som i forvejen er under tidspress. Dette gælder også for lokal aviser.
Men kunden skal REGISTRERES før nej tak respekteres. Postbudet SKAL aflvere reklamer op på adressen selvom der hænger et nej tak klistermærke. Det er fyringsgrundlag hvis det ikke afleveres. Det er kunden´s ansvar at blive registeret.
Men PostDanmark har sværet ved at skaffe omdelere og det kan jeg godt forstå.
Især efter ny distribution er indført hvilket har medført meget ekstra arbejde for omdeleren. Postkasseanlægene er jo ikke kommet som man havde troet.
tilføjet af

Prøv selv

Det er meget muligt at kunden har betalt, men i hans tilfælde var det reklamer som ikke var til hans stykke. Postbudet kæmper en brav kamp om at få plads til det hele på hans i forvejen overlæsset cykel.
Du skulle prøve det selv i regn og blæst, frost og kulde. Mange gange får omdeleren ikke engang sin pause.
tilføjet af

elefanten der så sit snit til at

trampe trampe trampe den der havde truet dens familie
tilføjet af

kan i ikke bare være ligeglade

han er jo ikke en skid ham der har ansvaret for de rådne reklamer
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.