4tilføjet af

Husleje pr. studerende 5000 kr.

Jeg kender to udvekslingsstuderende som vil studere i kbh. Det eneste boligtilbud de kan komme i nærheden af er lejligheder til ca. 5000 kr. pr. snude alt i alt plus at de skal totaltistandsætte lejligheden med udlejers håndværkere, når de flytter fra den om 2 år, da den er splinterny nu. Det bliver rigtig, rigtig dyrt.
Hvordan er det lige at man skal have råd til at studere, når et værelse i kbh nemt løber op i 4000 kr. og en delelejlighed er endnu dyrere?
Altså man tror jo næsten at generation 1985 og fremover aldrig kommer på universitet, hvis de vil, fordi de høje boligpriser gør det umuligt at bo og leve i kbh.
Det er ikke en menneskeret at bo et stenkast fra rådhuspladsen, men alligevel så under jeg da gerne de studerende den mulighed - ikke mindst fordi de giver liv i gadebilledet, så man ikke tror man bor på et plejehjem.
tilføjet af

Udbud og efterspørgelse

Det et surt at ikke kunne finde en billig bolig.
Men sådan er det så for alle. Også danske studerende og andre der bare ikke har en indkomst der kan give den pebret pris.
Det ikke fordi jeg forsvare den, men når det er så dyrt at indkøbe grunden, bygge og vedligholde en bygning det er. Så er prisen også derefter. Specielt i en hovedstad, næsten ligemeget hvor man tager hen i verden. Så længe at kommune eller regeringen ikke vil dække mere end de gør med bolig støtten. Og en udlejer er ikke dummere end at vedkommende sætter prisen efter hvad der kan komme ind.
Det er lidt skruen uden ende.
Hvad med at studere i en anden landsdel? Jeg kender selvfølglig ikke typen af studiet og om det kan studeres andre steder. Men det kan muligvis blive konsekvensen når man bare ikke har råd til at være der.
tilføjet af

hvorfor brokke dig?

Prøv boligportalen.dk
kan nemt finde nogen til under 3000 pr månede..
De kunne jo så lade vær med at udleje en splinter ny lejlighed
tilføjet af

Sådan er det bare...

Jeg vil sgu da også gerne have en lækker lejlighed i centrum af København, men man kan sgu ikke få det hele og jeg har i hvert fald ikke råd til at bo sådan. I stedet har jeg lejet et værelse i en lejlighed hos en enlig midaldrende dame. Hun da er sød og flink men det er ikke lige det fedeste. Jeg har ca 14m2 til 2300 kr pr md inkl. el, vand og varme. Køkken og bad deler jeg selvfølgelig med min udlejer.
Jeg står på venteliste til et kollegieværelse men den er lang og jeg ved ikke hvornår det bliver. Indtil da er jeg nød til at bo her hvor der er 10km til centrum og skolen og nattelivet. Sådan er det bare...
tilføjet af

Bolighajer har altid haft kronede dage

Har du overhovedet brugt tid på, at finde de billigste på internettet?
Eksempel: http://www.ledige-lejligheder.dk/?page=show_area_udlejer&area=4
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.