5tilføjet af

Endelig kom SAS til fornuft.

Disse Dash fly bliver endelig fjernet helt fra SAS flyflåde.
Folks sikkerhed frem for alt.Forstår udmærket godt at Piloterne nægter at flyve med disse fly,for det var med livet som indsats at flyve med disse fly.
Første gang jeg så et sådan Dash fly troede jeg det var renoverede gamle krigsfly,for hvor er de dog grimme og fuld af fejl.
tilføjet af

Baggrund

Og hvad er din baggrund for at komme med sådan en udtalelse?
Er du tekniker i SAS og arbejder med flytypen, eller er du bare en af de højsøstede "idioter" der slynger påstande ud du ikke har belæg for?
Ligesom vores Trafikminister, og ham idioten fra konsulent firmaet der kom ud og fortalte at SAS ikke var til at stole på. De fortalte at de havde foretaget de nødvendige eftersyn og modifikationer, og nu "lyver" de....
Hvorefter havarikommisionen en halv dag senere kommer med en medelese om at det er en helt anden fejl denne gang.... Men det er jo så nemt at fise ud med et eller andet...
tilføjet af

og hvor ofte

har du fløjet med disse fly?
Husk lige, at der stadig er 127 fly, af samme type, fordelt over hele verden, som flyver uden problemer.
tilføjet af

Faktisk

Ret ofte, i det jeg arbejder i SAS.
Er du pilot, eller er det bare et nick du smykker dig med for at virke troværdig? For det lyder ikke som om du ved ret meget om hvad du taler om....
De fly SAS har er alle 1ste generation, så det er slet ikke umuligt at de 127 andre fly får eller ville have fået samme problemer som SAS....
tilføjet af

Folks sikkerhed,forstå det dog.

Håber at*Bare mig*vil prøve at lande som de andre fly gjorde,så ville du nok blive klogere med dine svar.Beviserne er klare nok med de Dash fly,ellers ville SAS ikke skrotte dem,din nar.
tilføjet af

Dash8-Q400

Som rutineret pass. på disse fly - næsten en gang om ugen i 3 år. Jeg synes der i SAS mangler noget - en person der har ansvaret for at et fly er kontrolleret og fundet 100% OK. For der har ofte været først det ene og så det andet - Nogle gange har man "glemt" at tanke før pass går ombord. Så har døren ikke funket, så har flyet været forsinket - altsammen peger på at flyene er blevet udnyttet for hårdt, så der ikke har været tid til at fortege en ordentlig service / vedligehold. Har i øvrigt ikke noget imod et højvinget turboprop - det er helt fint - HVIS det sparer brændstof, og flykroppen er pansret ud for propellen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.