3tilføjet af

2004 var året med det højeste antal skilsmisser ..

ifølge Danmarks Statistik. Hvorfor går det den vej?
Er vi blevet mere kræsne, mere pivede, mindre tolerante, mere ligeglade eller mere egoistiske mht. parforholdet?
Jeg ved det ikke, men ku´ godt tænke mig at høre jeres oplevelser eller meninger om det stigende skilsmissetal.
Hej, hej ...
tilføjet af

hi hi

Hele vores kultur er nærmest baseret på egoisme, samtidig med at vi bliver fyldt med pladder romantiske lyserøde film hver gang man tænder for tv'et, hvilket gør at de egocentrede lyserøde mennesker pludselig får angst anfald over et hyggeligt billede af evigheden som singel...
Derfor finder man den først og muligvis bedste partner (som jo har nogle fejl), får lænker på...
Og pludselig er denne tidligere muligvis bedste partner ikke go nok til egoisten, og så er det farvel og tak...
Måske er det derfor vi har den høje skilsmisse procent, måske er der kun en brøkdel af procenten der er egoister, hvem ved...
tilføjet af

forventninger

Vi har helt urealistiske forventninger til et ægteskab.
Tænk hvis folk brugte lige så lang tid på at planlægge et ægteskab, som de bruger på at planlægge et bryllup!!
tilføjet af

Flere årsager

.... jeg tror der er flere årsager. Dels er vi blevet mere individualistiske og dels tror jeg at kvindefrigørelse historisk spiller en stor rolle. Kvinder idag *behøver* ikke en mand på samme måde som tidligere og derfor lader de sig oftere skille end for 30 år siden. Sidst jeg hørte en opgørelse over det, skete 70 % af alle skildsmisser på kvindens begæring ........
1-2-3
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.