5tilføjet af

tour de france 2008

hej har lige læst et eller andet sted at touren 2008 bliver uden prolog og den starter i bretagne
tilføjet af

Næppe

Hvordan skulle man kunne udregne klassementet i den første uge inden den første enkeltstart, når man ikke har tiderne fra en prolog. På en almindelig etape bliver ryttere, der kommer i mål samlet (mindre end en cykellængde imellem sig) noteret for samme tid.
tilføjet af

"Et eller andet sted" ?

Kan du ikke være mere specifik ?
Der står ikke noget på deres hjemmeside: www.letour.fr
tilføjet af

God nyhed

Man kunne vel bare tage rytterne i den rækkefølge de kom ind, på målfoto, og så give dem et sekund (eller 10) afstand i stillingen. Det ville give begrebet massespurt en helt ny betydning :o)
tilføjet af

BAAA

Touren stinker!! ingen har vundet touren uden at dope sig. hvorfor frigiver de ikke bare doping. alle tager det alligevel. tror de selv på at touren bliver populær i år? det tror jeg sku ikke. hvertfald ikke i Danmark!! i har ikke noget liv, hvis i gider se tour de france. skal jeg fortælle jer hvem der vinder touren? det gør den som har taget mest doping uden at det bliver opdaget. sådan er det bare!!
tilføjet af

Tak for din katagorisering

Hej "Hader Tour De France"
Mit liv er cykling - og det er et liv for MIG. L-I-V, vel at mærke. Jeg begræder det tiltagende dopingmisbrug fra slutningen af 80erne, op gennem 90erne og til idag. Jeg startede som 8årig i 1980 med at følge med i cykling intenst. Og det har jeg gjort i samfulde 28år lige siden. Ikke kun Touren men jeg støvsuger også ALT andet cykelløb, der kan ses på TV. Derudover er jeg en habil cykelmotionist - der vel at mærke klarer sig på bananer og klart vand. Det er mit liv og jeg ville ikke vælge det anderledes.
At du direkte foreslår at frigive doping er dybt forkasteligt, vi er mange elskere af sporten som ikke kun passivt, men også aktivt tager afstand fra doping via forebyggende arbejde ude i klubberne.
Nu har journalister så lige kastet sig over cykelsporten som prügelknabe. Medierne tør ikke kaste sig over fodbolden, da det er deres levebrød. Du skulle se et ramaskrig, hvis der ikke blev lagt låg på alle de sager om overforbrug af gigtpiller, cortison, amfetamin, etc, der hersker i fodbolden.
Men hvorfor skriver du egentlig i gruppen cykling og forkaster al cykling? Skulle jeg så blande mig i gruppen "hunde og katte" med et indlæg om at alle kæledyr bør plaffes ned fordi jeg er allergiker?
Kan du se pointen, eller skal jeg stave det for dig.
Hav en fortsat god dag eller nat (du sidder åbenbart og surmuler om natten, kan jeg se).
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.