16tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Kan man bare sætte 100.000 kr. i banken på en gang ved at henvende sig i skranken og sige, at man gerne vil have dem sat ind på sin konto, eller vil de vække mistanke og undersøge, hvor pengene stammer fra?
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Hvis du ikke kan forklarer hvor de kommer fra, skla de nok ikke i banken.
Er det lån fra familie, er det jo kun det det kommer ved.
tilføjet af

Hvem?

Kan man bare sætte 100.000 kr. i banken på en gang ved at henvende sig i skranken og sige, at man gerne vil have dem sat ind på sin konto, eller vil de vække mistanke og undersøge, hvor pengene stammer fra?

Mener du en af de tvivlsomme personer, der har valgt at gøre karriere i Venstre som Riiskjær og Brixtofte - eller en af de andre, der ikke er nået så langt i deres karriere endnu?
tilføjet af

Individuelt

Jeg kan, og har gjort flere gange, det er ikke sikkert du kan.
Som regel bankoverføres de fra what ever.
Hvis det sættes ind på ens konto er de vel sjældent der er noget fusk med de penge, sorte glider bare ind i dagligdagsforbrug.
tilføjet af

Individuelt

Alle beløb over 10000 kr skal oplyses til Skat...
tilføjet af

Hvis man er dum nok til at sætte de sorte ind

så finder SKAT nok selv ud af det, de indgår bare i forbrug.
Drengerøvens uintelligente indgreb i den personlige frihed, kan med lethed omgås.
Sådan er det jo!
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Helt ærligt, hvis du ikke kan sætte den smule penge ind på din bank konto uden de vil udsætte dig for et 3 grads forhør, betyder blot at du har en forkert bank,
Hvad fande rager det din bank, hvor og hvorfor du sætte penge ind og hvor mange, det ikke deres opgave de skal bare passe på dine penge, og ikke en skid andet, jeg har flere gange sat 100 i banekn p åengang uden problemer.
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Kan man bare sætte 100.000 kr. i banken på en gang ved at henvende sig i skranken og sige, at man gerne vil have dem sat ind på sin konto, eller vil de vække mistanke og undersøge, hvor pengene stammer fra?

Umiddelbart er banken totalt ligeglade med om du sætter 100.000 kr ind på en konto.
Da der er grænser for hvad en kontanthjælpsmodtager må eje(max 10.000), og ligeledes hvor store afgiftsfrie beløb, man kan modtage fra 1. og 2. arveled årligt, skal banken oplyse skat om beløb, der overstiger 10.000 kr.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Jeg kan ikke give dig et klart svar, simpelthen fordi jeg ikke kan finde den artiklel jeg leder efter.
Men, bankerne har en meldepligt til myndighederne, når der er tale om overflytninger af større beløb eller uregelmæssigheder ved klinternes konti.
Begrebet "større beløb", er jo relativt, afhængig af hvem man er, og det er så dels bankens kendskab til den enkelte kunde det beror på, samt der eksisterer en grænse for hvor meget man kan sætte ind på en gang uden at myndighederne informeres.
Det er mig bekendt en del af terrorpakken.
Størrelsen af beløbet hvor myndighederne skal informeres, er så den jeg ikke kan finde.
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Jeg kan ikke give dig et klart svar, simpelthen fordi jeg ikke kan finde den artiklel jeg leder efter.
Men, bankerne har en meldepligt til myndighederne, når der er tale om overflytninger af større beløb eller uregelmæssigheder ved klinternes konti.
Begrebet "større beløb", er jo relativt, afhængig af hvem man er, og det er så dels bankens kendskab til den enkelte kunde det beror på, samt der eksisterer en grænse for hvor meget man kan sætte ind på en gang uden at myndighederne informeres.
Det er mig bekendt en del af terrorpakken.
Størrelsen af beløbet hvor myndighederne skal informeres, er så den jeg ikke kan finde.

Ja, bankerne har såkaldt meldepligt, men det var vist noget man indførte før terrorpakken, så man kunne komme de kriminelle til livs, da folk så skulle kunne dokumentere hvor pengene kom fra, og de kalder det vist Capone metoden lige for tiden.
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Det er muligt denne pligt eksisterede allerede før terrorpakken, men med terrorpakken er der vist kommet et beløb på, samt at meget af terrorpakken er dikteret af Øv, og der dermed sandsynligvis er større fokus på disse transaktioner.
tilføjet af

Ring til din bank og spørg

hvor svært kan det være...
tilføjet af

kan man koge spagetti i en elkedel?

få svar på dette og mange andre af Kristians spændende spørgsmål....
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Du søtter da bare 9999,00 kr ind af gangen
tilføjet af

Sætte 100.000 kr. i banken på en gang

Det kan du sagtens. 😉
tilføjet af

kan man koge spagetti i en elkedel?

få svar på dette og mange andre af Kristians spændende spørgsmål....

I teorien ja, man skal blot tænde hver gang termostaten slukker.
tilføjet af

kan man koge spagetti i en elkedel?

Er de ikke for lange til at være der ?? [(:]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.