14tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

Jeg har købt et elektrisk motionsredskab men stikket passer ikke i en almindelig stikkontakt. Der er 3 ben, men de er flade og min stikkontakt med 3 huller er til runde ben. Der står det er en kraftig motor som trækker 300 watt, så kan jeg slet ikke bruge den i en almindelig stikkontakt? Har prøvet min stikkontakt til vaskemaskinen, men den er aflang, så det dur heller ikke.....
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

Det kunne være rart med et billede af stikket
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

er det et edb stik? passer den i din stikkontakt med 3 huller? hvis den passer, så prop den dog i for hulen da!
300 watt er ingenting. din støvsuger sluger 1000 og din 10 A sikring kan klare 2300 watt.
tilføjet af

En adopter

Noget du har købt i udlandet?
Nok derfor stikket ikke passer.
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

Ja, men jeg ved ikke hvordan jeg vedhæfter billeder her?
Det ligner faktisk et stik man bruger i England, men jeg har købt den gennem et firma i Danmark. Jeg har skrevet til dem flere gange om det, men de svarer ikke...
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

prøv her
http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=7132_5722_6154
diverse rejse adaptore
der er også billeder af dem, der er også en fra engelsk til alm dansk,
Varenummer: DKM-UKF-W
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

Et billede havde nu været rart eller i det mindste et navn eller en henvisning til hvilket apparat der er tale om.
Hvis det trebenede stik passer til et normalt dansk netstik med jord, derfor det tredje ben, og apparatets netspænding ellers er 230V så burde der ikke være nogen problemer selvom dit stik er med flade ben, som ellers er den type der er beregnet til data udstyr.
300W er ikke meget, faktisk ikke mere end omkring 1,3 Ampere.
Hvis du har fået fat i et apparat med et netstik passende til et andet land, f.eks USA, så vær meget opmærksom på hvilken netspænding apparatet er beregnet til.
Det skal stå et eller andet sted på apparatet.
USA kører såvidt jeg husker med 130V så dit apparat vil ikke virke mange sekunder med de danske 230V.
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt...rigtigt men

Så skal der bruges en omformer
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

Jeg har et billede men kan ikke sætte det på her???
Stikket kan ikke sættes i en almindelig stikkontakt. Benene er flade, hvor stikkontakten er til runde ben. Og det er en stikkontakt til jord, men de 3 ben passer heller ikke til hullerne - men ville alligevel heller ikke kunne komme ind i dem.
Der står det her:
Volt: 240V
Amplitude: 0-12mm
Frekvens: 0-30 Hz (op til 1800 vibrationer pr. minut)
Strømforbrug: 300 Watt (kraftig el motor)
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

De oplysninger siger ikke ret meget og ligner en sammenblanding mellem det apparatet kan og det apparatet skal have tilført af spænding.
Spændingen på 240V lyder korrekt og det samme gør strømforbruget.
Amplituden og frekvensen ligner noget som apparatet gør når det altså får den korrekte spænding.
Jeg aner heller ikke hvordan man ligger billeder ind så kan du ikke linke til hjemmesiden eller skrive nøjagtig hvad der står på apparatet?
Altså model og mærke og eventuelle numre?
Ligner stikket dette her?:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=114075
Hvis det gør så er det den britiske type du har fat i og de har såvidt jeg husker også 230- 240V 50Hz, så med lidt fingersnilde kan du selv sætte et dansk trebens stik på, men hvis du ikke ved hvilke ben der er hvad, så få en der ved det til det.
Ellers må du købe adapteren f.eks fra elektronik lavpris.
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

Ja, det kunne godt ligne den.
Det undrer mig bare hvorfor en dansk side sender sådan et stik uden at skrive noget om det på deres hjemmeside.......
tilføjet af

Du må gerne sætte en 3000w stikkontakt op selv!

Du skal bare sætte 0 sammen med fasen og jord så impedansen går direkte op i bøsningen. Men husk at der regler for forskellige fornosninger som man skal overholde ifgl. Dansk Stærk Tobaks Reglement!
vh.
Hr. S. Pind
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

300 wat er ikke meget, hvad arbejder den motor med?
Er det en bevægelig Lolitadukke eller hvad? 😮
Den kan ikke have indbygget varme med detlave forbrug.
tilføjet af

Stikkontakt 300 watt

Det nemmeste er at få fat i en adapter, enten fra en elektronikbutik eller byggemarkeder eller hvad du har i nærheden.
Eller du kunne bide i det sure æble og få en installatør eller elektriker til at sætte et dansk stik på, hvis du ikke selv har mod på det.
Det undrer også mig at et dansk firma sender dig en vare med et udenlandsk stik uden at gøre dig opmærksom på det, men det kan jo være grunden til at du ikke længere kan komme i kontakt med dem.
Det kunne selvfølgeligt være ret oplysende at få firmaets navn så andre ved hvem de skal undgå.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.