6tilføjet af

SAS fyrer igen - 3000

Nu skal der fyres yderligere 3000 ansatte i hele SAS koncernen DK/S/N
Der ryger nok ikke SÅ mange i DK da det er den mindste afdeling, men der ryger jo stadig nogle😕 Min kæreste arbejder der og er ved at være lidt træt af, at have en fyreseddel hængende over hovedet. Hun søger nyt arbejde fra i dag. Og hun er bestemt ikke den eneste. Flere har frivilligt sagt op og har søgt nyt arbejde. Medarbejderne er trætte af, aldrig at vide, om de er købt eller solgt!
http://borsen.dk/transport/nyhed/150287/
Desuden forventes mere end 5000 medarbejdere at forlade selskabet pga udlicitering. Er der snart nogle tilbage i SAS? 😃😕

Nu ser det dog ud til, at de tre regeringen vil slå sig sammen og at redde koncernen, på skatteydernes bekostning.
http://borsen.dk/invester/nyhed/150293/
tilføjet af

Jeg smuttede sidste år

Og jeg har ikke fortrudt det. Havde godt set hvor det bar henad - og har faktisk fået et bedre arbejde🙂
Det eneste jeg savner er de morsomme samtaler og historier man kan have sammen med passagererne og så lige kollegaerne. Der findes bare ikke bedre kollegaer, jeg savner dem så meget🙂 Det er en helt bestemt type der arbejder der.
tilføjet af

Du har ganske ret

De eksamensbeviser ledelsen har fået udleveret
på CBS, MBA studier mv. er ikke det værd, som
de i sin tid blev skrevet på!
SAS mangler en karismatisk og dynamisk leder, der
kan fjerne støvet fra direktionsgangen. 😮
Din kæreste burde have forladt firmaet i god tid, for
skuden har været på vej ned i temmelig lang tid.
Staterne må være naive, når de bliver ved med at
smide gode penge efter dårlige. Det ville ingen
erhvervsleder gøre med respekt for sig selv.
Hvis jeg var landenes tilsynsførende, så skulle der
ryddes godt og grundigt op i ledelsen. Der skal
nemlig en helt anden ledelsesstil til, når firmaet
skal op af sumpen. For de kan sagtens spare sig ihjel, og
så er skatteborgernes penge spildte!
tilføjet af

Det er så rigtigt

alt det du skriver der!
Nu er der vist tale om, at man vil slå nogle afdelinger sammen, sådan så man ikke spilder så mange ressourcer på ledelse og organisering. Det er en start. Måske!?
Og ja, man kan snildt spare sig ihjel, hvis ikke der kommer en ordentlig strategi for fremtiden. Det er også lidt det mange frygter er ved at ske...altså at man bare sparer og sparer. Ved besparelser kan man jo være bange for, at kvaliteten daler og sååeh...bye bye til flere passagerer og så ruller lavinen på ny...
Tror også godt min kæreste kan se, at hun skulle være begyndt at lede efter job tidligere, men hun var optimist. Det kan være farligt. Nu sidder jeg og hjælper med at finde jobtilbud. Hun er heldigvis indstillet på at tage lidt af hvert til at starte med og så må hun bare arbejde sig opad. Det er trods alt en meget fornuftig indstilling i disse tider🙂

Mange tak for dit meget konstruktive indlæg🙂
tilføjet af

Det var meget klogt

Min kæreste kan også godt se, at hun skulle have gjort det samme. Tror bare hun HÅBEDE at hun kunne blive de to år til, som hun havde planlagt. Men det er vist kun dem der har været ansat i over 15 år nu, som ikke bliver ofret på bålet. Hvis 15 kan gøre det, det er jeg ikke længere sikker på.
Man skal virkelig have været der i mange år, før man kan føle sig sikker.
tilføjet af

Det gør de ofte

Gad vide hvor overbemandede de faktisk var fra start?
tilføjet af

Jamen de var ikke overbemandede

I den bedste højkonjunkturperiode udvidede man med x antal flere afgange om dagen samt lagde nye ruter. Dermed havde man brug for flere medarbejdere.
Nu hvor det ikke kører så godt og afgangene ikke bliver fyldt op, vælger man at nedlægge x antal afgange og ruter, således at man kan spare. Dermed er man også nødt til at afskedige folk.
Men sådan er lufthavnsbranchen. Lad os håbe at det bliver bedre snart🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.