16tilføjet af

SAS er intet værd !

Oplysningen er fra TV News.
Det er lykkedes fagbevægelsen og de evigt utilfredse ansatte at nå dette resultat.
Ved andre lejligheder har fagforeningmanden Nicolas Fischer indgående forklaret hvor dygtige medarbejderne er til at drive SAS.
Burde vi ikke forære medarbejderne SAS, når de er dygtigere end ledelsen ?
Det ville om ikke andet være interessant at se hvordan det ville gå.
De skal selvfølgelig arbejde 12 minutter mere.
Vil SAS overleve og vil det gå dem bedre end dagbladet Aktuelt, bryggeriet Stjernen og andre af fagforeningens hedengangne firmaer.
Det kunne fremgå af næste afsnit i sæbeoperaen "vinger at gå på"
tilføjet af

Måske skulle de få sig en uddannelse først

så de har noget at falde tilbage på
tilføjet af

Damn i er

friske at høre på 🙂 nu er det jo ikke alle der arbejde i SAS, der ikke har en uddannelse, men bevares der er jo nok nogle, der gider at slæbe på kufferter i 10 time eller laste 2 ton fisk eller noget andet der skal ud og flyve for så at springe over for at tømme en anden flyver, og ja det har de da selv valgt men der er ikke nogle der har sagt man ikke må "kæmpe eller slås" for at få en bedre arbejdesplads eller noget mere i løn, men sådan er der jo så meget ikk 🙂 og ja jeg er i SAS 🙂 har været det i 13 år og syntes det er en helt iorden arbejdesplads ellers var jeg der jo ikke vel 🙂 glemte at skrive jeg har en uddannelse 🙂
tilføjet af

Spørgsmål om systemskifte

Naturligvis er der mange i SAS der har en høj uddannelse.
Spørgsmålet er om det nuværende blå system burde skiftes ud med et rødt system.
Kapitalisme contra socialisme.
Hvad er bedst?
Du har inden længe ikke arbejde i SAS da det styrer direkte mod konkurs.
Mener du som Nicolas Fischer, at medarbejderne kan få SAS til at køre eller rettere flyve ?
tilføjet af

Det gik godt med bryggeriet Stjernen

Bryggeriet bryggede øl i 62 år, og klarede sig fint indtil bryggeridøden fejede over bakke og dal, så der kun var 4 store bryggerier tilbage i Danmark.
tilføjet af

Lad falde hvad ikke kan flyve.

SAS (S)kal (A)ldrig i (S)pace, har jo aldrig haft gang hverken på jord eller i luft. Er træt af at betale skattekroner til et luftkastel der undskylder sig med askeskyer og andre tåbelige forklaringer, som alle de øvrige flyselskaber jo også slås med.
Luk lortet og sælg flyene for en krone, det vil spare skatteyderne for millioner kroner.
tilføjet af

ved ikke lige hvor

du har den viden fra, det er ikke hvad man får af vide på sin arbejdesplads, og de holder sig normalt ikke tilbage med at sige det går rigtig dårligt, men hvis det er fra TV2 News så passer det jo nok altsammen 🙂
tilføjet af

ja der er

næsten ikke andet at gøre, der koster jo heller ikke så mange andre arbejdespladser, noget med der kommer en lille folk mennesker og skal have de der dagepenge, som jo ikke koster staten nogle penge, men klart det regnstykke har du jo lavet på dit AMO kursus ellers er det da en muligehed når du skal i aktivering ikk🙂
tilføjet af

HJÆLP!

Jeg kan ikke leve i fangenskab og jeg kan ikke leve på en løgn. Jeg bliver først lykkelig den dag i lader være med at forfølge mig og blande jer i mit liv. PLEASE LAD MIG VÆRE! Jeg er ligeglad med jer og hvad der sker hos jer. Jeg ville bare ønske, at i også var ligeglade med mig, så jeg kan passe mig selv og bygge et nyt liv op. Please sæt mig fri. Jeg vil bare gerne have lov til at leve
tilføjet af

Fra TV News som skrevet

Og her.
SAS fik underskud 2,5 milliarder
09. feb. 2011 07.58 Penge Opdat.: 09. feb. 2011 08.29
2010 blev endnu et rædselsfuldt år for den skandinaviske flykoncern SAS.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/02/09/075540.htm
Tror du I medarbejdere I kan drive selskabet bedre under jeres egen ledelse?
I så fald synes jeg det kunne være interessant at prøve.
tilføjet af

Hvilken undskyldning

Står der i den lille røde bog om undskyldninger for dagbladet Aktuelt.
Og hvilken undskyldning vil der være for regeringen Thorning?
Her er en om arbejdernes ligkistemagasin.
http://www.fyens.dk/article/252750:Indland-Fyn--Arbejdernes-Ligkistemagasin-lukker
tilføjet af

Meget interessant tanke

Tænk hvis piloterne pludselig skulle arbejde 12 minutter længere. Så vi de lande ca. 30 km fra lufthavnen. Sikke et rod, det ville give
tilføjet af

Man kan ikke drive

et firma hvor fagforeningen har så stor magt som i SAS. De får rigtige gode lønninger i SAS og Pensioner i forhold til andre selskaber i Kastrup. Medarbejderne er kendt for at strejke vist der er den mindste anledning til det - ligesom skraldemænd.
Selvfølgelig kan sådan et selskab ikke overleve når man skal give langt højere lønninger end andre flyselskabet. Ligeledes er det meget sjældent en succes at staten har ejerandel af en virksomhed da virksomheden bliver ligeså ineffektiv som det offentlige og det offentlige ville gå konkurs hvis det skulle konkurrere på markedsvilkår - prøv at ringe til skat hvor man skal trykke 4-5 gange på telefonen for at komme til at snakke med nogen og så når man endelig snakker med en vil ingen tage ansvar og stiller en videre.
Sælg SAS til Lufthansa - tysk effektivitet.
tilføjet af

Sælg SAS til Lufthansa - tysk effektivitet.

Jeg tror ikke tyskerne vil købe - de er effektive og ikke dumme.
Hvem vil dog købe en Amagerbank nr 2.
Derfor synes jeg man skal forære SAS til medarbejderne. Så ser vi om de lever op til det de selv siger, at de har ideer til hvordan SAS skal drives med overskud.
Helle siger jo SSF kan lede Danmark med overskud og velstand, så her er mulighed til at afprøve det med et luftfartselskab der skal konkurrere med kapitalistisk drevne luftfartselskaber.
tilføjet af

De har en uddannelse

indenfor flybranchen
Der skal heller ikke gå inflation i UNI uddannelserne
tilføjet af

Du løber med en halv vind

Underskuddet skyldes en engangsudgift, for der
er overskud på den primære drift.
tilføjet af

Den anden halvdel

Går på SAS har så store pensionsforpligtigelser at egenkapitalen er væk.
Dermed er SAS reelt intet værd.
Lad os se om de opnår overskud i indeværende år. Troen siges at kunne flytte bjerge, kan den også få flyvemaskiner til blive i luften.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.