31tilføjet af

Remember 9/11

Hvad der overgik USA var et angreb på hele den Vestlige Verden og Kultur.
http://www.youtube.com/watch?v=BXnA9FjvLSU&NR=1
Love & Respect
freedom-fighter
tilføjet af

Svar

Verden går videre, der er flere folk der mister livet hver dag pga sult uden det bliver fremhævet så meget! Bare fordi det hedder USA er dt åhhh så synd.
tilføjet af

Rettelse.

Hvad der overgik USA var et modangreb efter et halvt århundredes offensiv mod mellemøsten. Folk er da vel ikke naive nok til at tro man kan lege "world police" for evigt uden at der bliver slået igen?
tilføjet af

anden verdenskrig

Hvem kom Danmark og de øvrige lande til undsætning da vi havde brug for hjælp her,vi er forbundet til USA på godt og ondt,hvad enten vi vil det eller ej.
Verden har brug for USA som modoffensiv til alt det dårlige rundt omkring,hvis det ikke var for USA ville vi idag højst sandsynligt enten havde været sendt til Sibirien alle der ville have været imod det gl.USSR eller være etnisk udryddet af Nazisterne,pga vi enten ikke havde rigtige øjne eller hårfarve,eller havde Jødisk blod i årene.
Tror den vestlige verden står i taknemmeligheds gæld til USA,mange århundreder frem i tiden.
tilføjet af

Og det gør det ok Imente?

Hvad med Danmarks indgriben i Afghanistan og Irak? Gør det det ok at angribe Danmark?
Gør det det ok at tage uskyldige mennesker som bombemål? ville det betyder, at du forstår, hvis din familie, venner, kolleger bliver mål for bomber som gengældelse pga af Danmarks deltagelse i Mellemøsten?
tilføjet af

Den sædvanlige ensporethed.

Lad mig gætte, du ville stemme på McCain hvis du havde stemmeret i det valg, ikke?
Har jeg sagt vi ikke skal være taknemmelige for at USA modvilligt blev hevet ind i 2. verdenskrig af Japan? nej, det har jeg ikke.
Har jeg sagt jeg ikke vil være på deres side? nej, det har jeg ikke.
Jeg har blot sagt at jeg simpelthen ikke gider høre på mere tuderi over 9/11. Når man i over et halvt århundrede farer rundt i en verdensdel og myrder ledere, støtter militærkup, leverer våben (ofte til begge sider af en intern kamp), sætter tropper ind, laver handelsblokader og så videre i en uendelighed - så kan man kraftedme ikke regne med andet end at der på et tidspunkt bliver slået igen. Og når man så er så militært overlegen som man er, så har de ikke andet at ty til end usle terror-angreb.
Nogle tusinde dødsfald til et terror-angreb i ny og næ. Det er prisen for at lege world police. Sådan er det. Man kan enten acceptere det og stoppe tuderiet, eller man kan stoppe med at lege world police - eller man kan udrydde samtlige mennesker i de verdensdele der har et andet moralsystem end en selv. Sådan er det, værsgo at vælge.
tilføjet af

Svar.

1) ja. Vi har soldater der render rundt i deres land og skyder folk. Hvorfor har vi lov, og de ikke? hvorfor er vores moralsystem bedre end deres? svaret et simpelt: fordi det nu engang er os der har de stærkeste allierede, de største guns og er i stand til at slå hårdest.
2) nej.
3) ja. Ville jeg være glad for det? nej for helvede. Men ville jeg forstå hvorfor det skete? ja. Vi er gået ind i en KRIG. Fat det dog folkens. Det er ikke en søndagstur i parken. Det er soldater der skyder mennesker. Det er mennesker der mister deres forældre, deres søskende, deres børn, deres ægtefæller. Hvis i tror den slags får folk til at danse rundt af glæde, jamen så tro i på det. Jeg vil nu engang mene det ikke er tilfældet.
tilføjet af

ved ikke hvad du har sagt og hvor

Jeg er da ikke tankelæser.
Kan ikke umiddelbart sige hvem ville stemme på derovre;men højst sansynligt McCain,selvom landet godt kunne trænge til noget forandring,ville foretrække en kvindelig Præsident som et alternativ til McCain og Obama;men der ikke lige nogle gode kvindelige kandidater i øjeblikket.
Der var 3000 ofre,over 70000 mennesker lider af posttraumatisk stress mv.omkring 40% af disse indåndede støvskyen fra angrebet,lider idag på grund af det.
Hvad er der galt i at mindes dagen,syntes du bare den skal gå i glemmebogen.
tilføjet af

Nej du

det var nogle terrorister der begik ugerningen. Det minder os om at vi skal være på vagt. Og hvem er terrorister? Kan det vær al qaeda, taliban og Bush?
Hvor mange døde er de enkelte ansvarlige for?
tilføjet af

Vel, skal du

have alle landes navne?
Sovjetunionen betalte med flest menneskeofre, USA havde i første omgang mange udgifter, som de har tjent tifold igen. Skal vi sig at Usa's indsats var en investering?
Og præsident Roosevelt var den rigtige til at deltage i at stoppe nazisterne, præsident Bush er en cowboy der vil lege verdensmester.
Nej, vi står ikke i gæld til USA, vi står i gæld til præsident Roosevelt, Eisenhower og det sovjetiske folk, der med hjælp af den strenge russiske vinter og amerikanske våben, og med mange lidelser, knuste det 3. rige.
tilføjet af

Ikke galt i at

mindes ofrene for en terror, hellere ikke den amerikanske terror i Mellemøsten og Sydamerika, begge steder har de i nyere tid meget blod på hænderne.
tilføjet af

Utroligt-

du, Rodvad, beskylder ikke DF for at være terrorister, hvad går galt med dig?
Du er da ellers langt nok ude når du skriver at det kan være 3 grupper der har slået sig sammen, med Bush i spidsen.
Du spørger hvor mange døde de enkelte er ansvarlige for?
Er det ikke lidt vanskeligt at svare på, hvor mange er Bush ansvarlig for, taliban og al et eller andet, men hvis de alle, som du påstår, har været sammen om det, må jeg konkludere, at de tilsammen er ansvarlig for alle døde.
Jeg tvivler nu på, at Bush var med i attentatet.
Men være på vagt, det har du ret i vi skal være, og det er der heldigvis nogen der er.
tilføjet af

Rodvad

er du en flammekrigs debattør ?
Du behøver ikke linke direkte til mig målrettet,som om jeg er din fjende nr.1,ønsker ikke at kommentere yderligere.
Dette indlæg blevet som en reminder at vi ikke skal glemme;men fleste har glemt det.
Med Venlig Hilsen
freedom-fighter
tilføjet af

Ikke OK at

tage uskyldige liv, hverken i USA, Europa, Mellem- eller Fjernøsten eller i Sydamerika.
Danmarks indgriben i Afghanistan var som medlem af NOTO og på et FN mandat, i Irak var der på falsk grundlag uden FN mandat. Selvfølgeligt skal vi regne med at miste liv. Det gælder både blandt de soldater vi sender ud, ag ved terror her hjemme.
tilføjet af

....er pine-grænsen ikke ved at være nået...??

helt ærlig, hvor længe skal vi dog koge suppe på den historie??
mon ikke de mennesker der mistede så at folk ikke blev ved med at rippe op i den dag og dato så de kunne komme videre med deres liv og ikke skudt tilbage til nulpunktet hvert år??
der er altså en masse andre katastrofer og datoer at tage af!!
tilføjet af

20 år med

Reagan, Bush sen og Bush jr. har kostet mange uskyldige liv, DF kan ikke friholdes for terror, det er medansvarlige for det ulovlige, på falsk grundlags krig i Irak.
De har ikke slået sig sammen, taliban, al qaeda og Bush, for det maste er de på hver sin side. Men Bush har også været med til at tage liv af uskyldige, først som guvernør i staten Texas, hvor han ikke kunne bruge skattepenge på at efterprøve dødsdømtes sag ved bevis på at anklager var falske, og at ofrene ikke havde penge til de dygtige advokater.
Som præsident skulle han gøre sin fars arbejde færdig, og gik i krig mod Irak på et falskt grundlag, det kostede mange irakiske civile borgeres liv.
De nævnte 3 amerikanske præsidenter har også mange uskyldige civiles liv på samvittigheden i Sydamerika.
tilføjet af

Naturligvis.

Vil det ikke blive glemt, de dansede på gaderne nede i mullalandene, så man kan nok regne ud hvordan de ville reagerer, hvis det havde været en A-bombe, de skal holdes nede som en schæferhund, et rap over snuden lige så snart de tror de har magten, det får de aldrig, de er dømt til en afvikling fra den moderne verden, de første tegn vil blive den dag vores dygtige kemiker finder en ny energi kilde uden brug af af olien, så vil de gå til grunde sammen med deres religion og deres afskylige livssyn.
tilføjet af

Hvad med dit afskyelige livssyn?

hvis du kan tænke sådan om andre mennesker vil jeg mene at det er dit livssyn den er gal med. Du har faktisk mere tilfældes med Al-Quida end du sikker selv tror. I er begge klar til at slå uskyldige mennesker ihjel.
Og til all jer der mener at vi på en eller anden måde "skylder" USA noget, Det var nazi-tyskland der erklærede USA krig. Ikke omvendt. Usa kom først Europa til hjælp da de ikke længere havde et valg.
Vi kan godt sørge over dem der døde i terror-angrebet, men den sorg skal ikke udvikle sig til yderligere harme. Flere drab, og mere vold vil ikke gøre noget bedre på det her tidspunkt.
tilføjet af

Muslimerne...

som var skyldige i denne katastrofe må ikke gå i glemmebogen, for så får DF færre stemmer.
mvh.
realisten
tilføjet af

Et rap over snuden?

Lyder heller ikke som om denne person er særlig god ved hunde.😮
mvh.
realisten
tilføjet af

to forskellige ting....

jeg snakker heller ikke om "muslimerne" men om at man bliver ved med at snakke om "den dag" og "den dato". det ER 7 år siden!! der har været andre terrorangreb siden da, og det har LIGESÅ været fortaget af "muslimerne"
tilføjet af

Hvorfor ikke mindes og huske usa`s massakre

Og 1.minut´s stilhed for de over 1/2.million rwandaer som blev slagtet i Afrika, imens verden så på, hvorfor?
http://www.youtube.com/watch?v=n3Few4FDDxo
1.minuts stilhed for massakren i Shatila udført af kyniske zionister
http://www.youtube.com/watch?v=_6Bj5_AOico
1.minuts stilhed for massakren i Nablus og Jenin
http://www.youtube.com/watch?v=fyRNKWwycOM
1.minuts stilhed for massakren i Irak
http://www.youtube.com/watch?v=mn-UWfJsj5U&feature=related
1.minuts stilhed for massakren i Afghanistan
http://www.youtube.com/watch?v=-BNAYuBaAcs
Og hvad med de 60.børn der blev dræbt her for nylig af USA i Afghanistan?

1.minuts stilhed for massakren Tjetjenien, har man glemt dem hvorfor?
http://www.youtube.com/watch?v=4heXHwxH9f0
Og man kunne blive ved, al respekt for ofrene 9/11, men husk dog også alle de andre!
vh worldpeace
tilføjet af

Tjo

så det var DF der stod bar 9/11?
Pia udtænkte denne geniale plan, for at få større vælgeropbakning...
Det er først nu jeg forstår..
Hr.realist hvilken indsigt du har
tilføjet af

gør jeg også

Tænker tit på alt det der sker og hvorfor det skal være sådan;men indlægget er 9/11 tragedien,du kunne jo eventuelt lave et debatindlæg selv om alt det andet du brænder for.
Syntes bare dagen ikke skal gå i glemmebogen,folk har brug for engang imellem,at blive vækket af deres slumren,mit syn på verden ændrede sig dramatisk den dag,som jeg tænker idag og før den dag.
Hilsen
Freedom-Fighter
tilføjet af

Huskede på det i går

Og jeg er stadig tæt på ligeglad.
Jeg føler ikke noget som helst for ofrene. Intet. Sådan er jeg bare indrettet.
Det betyder ikke, at jeg fryder mig eller lignende. Jeg kan bare ikke mønstre en ærlig følelse for nogle fremmede mennesker på den anden side af Atlanterhavet.
Og hvis jeg skal være lidt grov, så fortjente USA det selv.
Det var selvfølgelig dårlig stil at angribe civile mål. Men så er det heller ikke værre. Det er altid de fattige der dør. For en gangs skyld var det de rige, og så er folk helt i chok. Det synes jeg faktisk er ret hyklerisk. Mennesker er mennesker.
tilføjet af

må være dejligt at have det sådan

Så når terroren rammer os en skønne dag,sidder du vel og småklukker over det,for du kan vel ikke føle med mennesker du ikke kender.
tilføjet af

Men..har du ligså meget medlidenhed med

dem jeg skrev om?
vh worldpeace
tilføjet af

Vil du svare på mit spørgsmål ja eller nej!

Venter stadigvæk!
tilføjet af

Worldpeace

Nej det har jeg ikke.
tilføjet af

selvom jeg ikke har samme

sympati og medfølelser over dem du fremhæver,er det da ikke ens betydende med at jeg ikke kan se der er noget galt rundt i hele verden;men jeg kan ikke forholde mig til dem,på samme måde eftersom jeg ikke har meget tilfælles med dem,udover vi lever på samme klode og indånder samme luft.
USA er trods alt den verdensdel vi tilhører og et angreb på den vestlige verden er et angreb på os alle sådan ser jeg på det.
Det kan du nok ikke forholde dig til,så uden at vi behøver gå ind i en total mudderkastning frem og tilbage,forbeholder jeg mig ret til ikke at besvare flere spørgsmål som ikke har med 9/11/2001 at gøre.
Med Venlig Hilsen
Freedom-Fighter
tilføjet af

er det ikke en film?

troede 9/11 bare var en dårlig action film fra hollywood. plat at nogen mindes en film. vågn op freedom-spejder istedet for at spilde en hel dag på at tude.
tilføjet af

tuder ikke du

synes bare det væsentlig ikke at lade gå i glemmebogen;men det kan jeg så forstå på de fleste andre,at det rager dem langsomt hvad der skete derovre.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.