8tilføjet af

21.000kr for en flaske vin

http://borsen.dk/nyheder/privatoekonomi/artikel/1/200343/rigtig_roedvin_er_det_rene_guld.html
Så er det billigere med de 2 Netto-flasker som jeg og Karla deler over smøgerne en lørdag aften.
tilføjet af

Som vinden blæser

For 3 år siden drak jeg en "Chateu De Meget Sjælden" som en kvinde jeg kender havde købt på et marked i Frankrig i 1991.
Det var en himmerrigsmundfuld idet den var modnet uden prop eller bundfald, den havde nu også ligget samme kølige sted hos mig i 14 år.
Hun fortalte mig senere at flere af dem hun havde købt samtidig var døde da hun åbnede dem.
Man skal vel have tre flasker af samme vin for at få en ordentlig pris.
tilføjet af

Er.

Det den "med tyren", eller "Præstetanker" fra 70 erne opvarmningsprogram, ja vin kan få såkaldte eksperter at lave grimasser, når man ser disse skvaderhoveder, stå og drikke den samme vin, og påstå at det er vidt forskellige vine, ja så er glasset tømt, det er nogenlunde det samme med moderne kunst, disse vice mænd, står med et forstørrelsesglas og "vurderer" ægtheden, engang var det en chimpanse, der havde malet "værket", og det vandt naturligvis første pris, så man skal tage tingende med lidt salt til.
tilføjet af

Angående gamle vin

fra 1991. Så er der forskel på ditten og datten. Det er druen og fremstillingen, der gør hele forskellen på, om en vin er "langtidsvin" eller ej. Det har ikke såå forfærdelig meget med præmier, Medailleu d'Or, Grand Boucle osv at gåre. Så kan det godt være, at de kan lugte råddent lige når man trække dem op. Men prøv med en vinilter - og så at lade vinen stå ½ døgn ved 14-16 grader. Så skal du se løjer.
Jeg har prøvet det selv med en alm. Rioja ...fra..ja netop '91!
tilføjet af

For hulen Lars

Hold dig nu bare til dine arbej'er bajer og John Mogensen musik 😃
tilføjet af

Rioja

Ikke dårligt 🙂
Jeg hører nu også til dem der har fundet ud af at andre end franskmændene kan lave gode vine.
tilføjet af

Præstetanker

Hold da kaje, det var dengang at fattigmand begyndte at købe vin mere end een gang om året og pralede med at de havde fundet livets kilde 😃
tilføjet af

Samme her

Grundet min far var frankofil drak jeg fra jeg var 13 (ja, 13 år) til 28 år kun de gode Bourgogner, Languedoque og Bordeaux/Gironde-vine. Så fik jeg en italiensk kæreste. Nu består mit vinskab af 60-70 % italienske vinde, lige fra Piemonte, Verona, Chianti, Umbrien og endda nogle sjældne fra Calabrien. Men for ca. 10 år siden fandt jeg også ud af de rigtig gode californiske, chilenske og australske vine (foruden de spanske og portugisiske)- endda en fantastisk bulgarsk vin, man kunne få for 25kr i Fakta i 2005. Ja vinverdenen er stor 🙂
tilføjet af

Ha, ha - ja -

og så er der også mindst 1 kr. i overskud - 😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.