16tilføjet af

Regeringen bruger 236 mio. om året på spindoktorer

Der er ansat en sand hær af spin-, presse- og kommunikationsfolk under det statsapparat, som statsminister Helle Thorning-Schmidt har det overordnede ansvar for.
Det afslører et nyt svar fra Finansministeriet til Folketinget.
I svaret er oplistet 401 årsværk for statslige spin-, kommunikations- og pressefolk.
Ifølge beregninger tegner denne spin-hær sig for en årlig lønudgift inklusive pension på 236.000.000 kr. - betalt af skatteborgerne.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2260348.ece
tilføjet af

Regeringen bruger 236 mio. om året på spindoktorer

Klart med det forbrug når de fleste regeringsmedlemmer kommer direkte fra vuggen 😖
tilføjet af

Ingen dokumentation for overskriften

Der er heller ikke nogen tal der sammenligner med hvor meget der blev brugt under Fogh og Løkke.
tilføjet af

Ingen dokumentation for overskriften

Der er heller ikke nogen tal der sammenligner med hvor meget der blev brugt under Fogh og Løkke.


Det er da også bedøvende ligegyldigt.
Uanset om det er de røde eller de blå, smider politikerne altså igen igen mere end 236 millioner af skatteydernes kroner lige ud i luften uden at spørge dem først.
Politikerne beviser på denne måde, at den sociale velfærd kan opretholdes for en flad skat på 20 %, - alt hvad du betaler derud over er du 100% til grin for.
Alt over 20% skat, går nemlig kun til politikernes fråds og spillen fandango for galleriet både her og i udlandet.
Godt vi ikke længere betaler til det cirkus.
Du syntes måske det er i orden at blive snydt og til grin bare det er de røde der gør det ???
tilføjet af

Ingen dokumentation for overskriften

Der er heller ikke nogen tal der sammenligner med hvor meget der blev brugt under Fogh og Løkke.

Du mener dermed at S brugte flere penge under Fogh og Lykke, til spindoktorer ❓
Men det med at bruge penge, og hæve skatterne, er jo S politik, det er der vist mange der har fattet 🙁 [???]
tilføjet af

Regeringen bruger 236 mio. om året på spindoktorer

Der er ansat en sand hær af spin-, presse- og kommunikationsfolk under det statsapparat, som statsminister Helle Thorning-Schmidt har det overordnede ansvar for.
Det afslører et nyt svar fra Finansministeriet til Folketinget.
I svaret er oplistet 401 årsværk for statslige spin-, kommunikations- og pressefolk.
Ifølge beregninger tegner denne spin-hær sig for en årlig lønudgift inklusive pension på 236.000.000 kr. - betalt af skatteborgerne.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2260348.ece

De er da simpelt hen blottet for alt skam. Dem og deres finanskrise. 😖 Finanskrisen er jo åbenbart så alvorlig, at vi både ser løndumping såvel som social dumping rundt i det ganske land. Fordi det er den nødvendige politik, siger de! Samtidig prædikes der moral om "ret og pligt" mv., for at få de arbejdsløse til at føle sig skyldige og skamfulde (fordi nogen skal) - samtidig med som der spares så meget i kommunerne, at plejen af dem med behov, bliver uansvarlig. Og det er finanskrisen og den nødvendige politik!!?????
Men se nu hvordan de selv lever og kaster rundt med pengene! Det er derfor man ikke skal lytte til hvad de siger, men se på hvad de gør. Og det er saftsuseme ikke noget kønt syn!
tilføjet af

Regeringen bruger 236 mio. om året på spindoktorer

Og imens spindoktorerne arbejder med retorikken rundt omkring, spares der på den helt basale pleje: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV13/Artikler/Hele_landet/2013/11/12/170059.htm
tilføjet af

Fattet og fattet?

[img]http://www.skm.dk/media/848291/skattetryk_december2013_sand.jpg[/img]Her kan du se, hvornår skattetrykket er steget og sammenligne med regeringens farve - men det er vel for meget forlangt, at du skulle kunne få noget fornuftigt ud af det, når du ikke har forstået det hidtil.
Hvor gammel er det nu du er?
http://www.skm.dk/skattetal/statistik/generel-skattestatistik/skattetrykket-i-danmark-2008-2014/
tilføjet af

Regeringen bruger 236 mio. om året på spindoktorer

Ikke overraskende mener cory ding-dong at det er helt naturligt med disse udgifter.

Ekstra Bladet har modtaget denne skriftlige kommentar fra finansminister Bjarne Corydon (S):

"Der er fornuft i at have folk ansat, der sikrer, at det offentlige kommunikerer med omverdenen. Kommunikationsfolk informerer fx befolkningen om kemikalier i produkter, patienters rettigheder eller beredskabsmeddelelser ved brande eller lignende. Men det er klart, at de enkelte ministerier, naturligvis selv må stå på mål for, hvorfor de organiserer sig, som de gør."

Jeg tror underligt nok ikke at spindoktorerne ser det som deres opgave at "kommunikere" med omverdenen.
Deres fremmeste opgave er at finde svaghederne ved de poliske modstandere og videregive dem.
De kommunikationsfolk som cory ding-dong omtaler, hører vist ikke til betegnelsen spindoktorer.
tilføjet af

Ingen dokumentation for overskriften

Der er lidt tal om VK her:
http://www.b.dk/politik/93-mio.-til-ministrenes-spindoktorer
Udgift til spindoktorer anslået til 93 millioner, vel at mærke i løbet af 10 år.
Dengang harcellerede sossernes mården bødskov over udgifterne, men tonen er sikkert en anden, når det er hans eget parti der bruger pengene.
Da antallet af spindoktorer er flerdoblet under nuværende [strike]regering[/strike] og de næppe er gået ned i løn, er udgifterne da helt klart steget.
tilføjet af

Æbler og pærer?

I den artikel som du henviser til er udgifterne til regeringens særlige rådgivere nævnt, og i artiklen i Ekstra Bladet, som Venstres spindoktor Hans Joachim har henvist til, er samtlige udgifter til statslige spin-, kommunikations- og pressefolk nævnt.


Der er lidt tal om VK her:
http://www.b.dk/politik/93-mio.-til-ministrenes-spindoktorer
Udgift til spindoktorer anslået til 93 millioner, vel at mærke i løbet af 10 år.
Dengang harcellerede sossernes mården bødskov over udgifterne, men tonen er sikkert en anden, når det er hans eget parti der bruger pengene.
Da antallet af spindoktorer er flerdoblet under nuværende [strike]regering[/strike] og de næppe er gået ned i løn, er udgifterne da helt klart steget.
tilføjet af

Jeg har fattet det

Jeg er gammel nok til at vide, hvad jeg udtaler mig om.
Du kan se isoleret på skatterne, men hvis afgifterne lægges oven i, så uha da da [!]
Men tager jeg helt fejl, når jeg læser din graf, sådan at skatterne er steget siden 2011?
tilføjet af

Regeringen bruger 236 mio. om året på spindoktorer

Ingen dokumentation for overskriften

Læs artiklen igen:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2260348.ece
tilføjet af

Du har stadig ikke fattet det :-)

Jeg tror at jeg vil gøre det til en vane at forklare, hvad det er du læser, for så kan vi måske få en debat ud af det til sidst 🙂
Skattetrykket defineres således (hvad Skatteministeriet da heller ikke lægger skjul på i linket): De samlede skatter og afgifter i procent af bruttonationalproduktet i markedspriser (BNP).
Det vil sige, at moms og alle andre afgifter også er med i skattetrykket.
Du kan heller ikke konkludere, at skatterne er steget siden 2011 - netop fordi moms og andre afgifter er talt med - og de afhænger af hvor meget forbrugerne køber.
Stiger bilsalget f.eks. meget, så kan det ses på grafen på grund af momsen og registreringsafgifterne på biler - så derfor bliver man nødt til at se bort fra mindre udsving fra år til år.
Grafen viser i store træk, at skattetrykket har været næsten konstant siden midten af 1990'erne - og at det var regeringen Schlüter, der bankede skattetrykket op.
tilføjet af

Det er min opfattelse.......

Jeg tror at jeg vil gøre det til en vane at forklare, hvad det er du læser, for så kan vi måske få en debat ud af det til sidst 🙂
Skattetrykket defineres således (hvad Skatteministeriet da heller ikke lægger skjul på i linket): De samlede skatter og afgifter i procent af bruttonationalproduktet i markedspriser (BNP).
Det vil sige, at moms og alle andre afgifter også er med i skattetrykket.
Du kan heller ikke konkludere, at skatterne er steget siden 2011 - netop fordi moms og andre afgifter er talt med - og de afhænger af hvor meget forbrugerne køber.
Stiger bilsalget f.eks. meget, så kan det ses på grafen på grund af momsen og registreringsafgifterne på biler - så derfor bliver man nødt til at se bort fra mindre udsving fra år til år.
Grafen viser i store træk, at skattetrykket har været næsten konstant siden midten af 1990'erne - og at det var regeringen Schlüter, der bankede skattetrykket op.


Det du skriver er: Jo mere vi handler, jo mere i skat
Så, hvis alt bil salg gik i stå, resten af året, så vil grafen for 2014 vise faldende skatter?
Hvis det er korrekt, så er din graf ikke en hulenste fis værd.
tilføjet af

Æbler og pærer?

Ja, det har du ret i.
I mit link er udgifterne ikke specielt udspecificeret, men der står til gengæld ikke specifikt at udgifterne ikke også er medregnet presse og andre PR folk.
Og som tidligere anført, så er antallet af spindoktorer mangedoblet og lønnen næppe faldet under nuværende [strike]regering[/strike].
- Jeg vil udstille det grænseløse hykleri, som regeringen er ude i i forbindelse med ansættelsen af særlige rådgivere. Der har været et rødt klagekor over den tidligere regerings ansættelse af særlige rådgivere, siger Martin Geetsen.
Han henviser til, at udgifterne til de særlige rådgivere er steget med op mod 50 procent under den nye regering sammenlignet med udgiften under VK-regeringen -
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1674992.ece
tilføjet af

Regeringen bruger 236 mio. om året på spindoktorer

Det er jo helt normalt så hvor ser du problemet ❓
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.