21tilføjet af

Mand i USA. 546 kg i vægt.

Hvor må det være besværligt at veje så meget.
Manden kan ikke gå,kan ikke komme udendørs,ligger bare i sin seng og FLYDER UD.Det kalder jeg bare en koloriebombe.Hvordan pokker kan det gå til,at blive så fed.
Et andet tilfælde var noget det samme.Han vejede knap så meget,men for at få han ud af huset,måtte en væg og mur rives ned i huset,og han blev bjærget ud af en kran.Han skulle til Florida og have en mave opration,men inden han kunne bugseres ind i et fly,måtte døren tages af,og der blev også fjernet 20 flysæder,for at give plads til det fedbjerg,også han blev kranet ind i flyet.
Hvor er det klamt,at se sådanne fedtklumper,eller fedtbjerg.Hvordan kan de holde sig selv ud.
tilføjet af

jerry springer

det er ekstremt, og også derfor så jeg det jo på Jerry Springer for nogle år tilbage - ved ikke om det er den samme mand som du hentyder til?
i al fald, ja, så er det sgu klamt. men hold kæft hvor de dog fortjener det, når man hører hvor stupide de er.
konen eeeeeelskede jo denne mand, men hvorfor helvede bliver hun så ved med at fodre ham KFC etc. han er jo levende bevis på hvad hun gør ved ham!!!
faktisk når folk når den størrelse, så ser jeg dem ikke længere som et menneske. det er bare en 'den' - en fedtklump. en sensations historie, en vanskabning som jo i sin tid også tiltrak folk til cirkuser etc.
det er så sygt....men som sagt selvforskyldt og fortjent
tilføjet af

Ak ja.

Du er selv et stakkels menneske, når du har behov for at håne andre mennesker. Jeg føler med dig.
tilføjet af

der er grænser

ja ja, lavt selvværd etc.
men som sagt hvis hans kone, familie og venner elskede denne mand, så ville de ikke lade det komme til dette.
det program jeg så, der var de involverede personer totalt tomme oveni - det var virkelig et cirkus, man sad bare og tænkte dumme amerikanere...
tilføjet af

!!!!?!

Er der nogle der er stupide så er det fandme jer der håner andre mennesker på den måde. Hvor er det småligt at have sådan et menneskesyn... At referere til manden som "den" er det laveste jeg længe har hørt.. Hvor er jeres medmenneskelighed????
Det kan sgu godt være det er "selvforskyldt", men at fordømme dem på den måde er for meget!! I har jo ingen anelse om hva problemet skyldes - genetisk eller miljø-betinget (psykiske problemer, ect.)!!!
Hvis I ik har noget godt at sige om andre så hold kæft.. Kunne se hvis det var en eller anden pædofil stodder eller massemorder der vakte jeres vrede og forargelse - men helt ærlig!!!??!!
tilføjet af

Du aner

da ikke om de elsker ham.. Det kan da være de bare ikke har viden eller remedierne til at hjælpe ham.. Det er jo nemmere at la tingene stå til end at gøre noget - sådan er det altid...
tilføjet af

spis lige brød til

jeg læser ikke hån ud af oplægget, snarere forundring.
Jeg er selv ligeså forundret, at du tager sådan på vej kunne tyde på du føler dig ramt !
tilføjet af

Go grund til forargelse

det er noget svineri at æde til man ligner en hvalros.
tilføjet af

Hvad med jer selv???

Jer, som sidder her og sviner andre til - hvad med jer selv? Hvor perfekte er I? At "æde til man ligner en hvalros"...helt ærligt - det lyder som en børnehaveklasse!!
Jeg synes ikke selv, at det er rart at se på mennesker, som er så svært overvægtige, at de er blevet immobile. De er kommet dertil, fordi de kæmper med noget inde sig selv, har et fysisk handicap ell. andet. Det er der ingen af os herinde der ved, så at svine dem til er forargeligt.
Og nej, jeg føler mig ikke ramt! Jeg er blot et menneske med hjertet på rette sted og ikke så kold, som så mange her i debatten! Jeg synes det minder om mobning herinde!! Vor herre bevares!!!
tilføjet af

Ring og spørg dem

intolerante smatso
tilføjet af

Jo men ser du

hvis man ikke har selvtilliden iorden, så bruger man uroligt meget tid på at afreagere sin egen bitterhed på andre.
Gætter på at det er diagnosen her.
tilføjet af

Jeg er forresten ikke

den "anonym" der skrev hovedindlægget og det er ham/hende jeg mener har en "diagnose" der lyder på lavt selvværd.
tilføjet af

Jeg tænker det samme

om dig når jeg læser dit indlæg!
Lad nu være at gøre dig selv bedre end du er på andres bekostning.
tilføjet af

hvem er din besked til?

jeg kunne ikke lige gennemskue hvem der er den smatso du henvender dig til....
tilføjet af

det er helt ok :-)

jeg tolkede heller ikke at det var møntet til mig :-)
tilføjet af

til alle dem der piver

HUSK:
der er ikke nogle fede mennesker i de lande hvor de kæmper for at få hverdagen til at hænge sammen - altså nogle af de fattigeste lande i verden.
hvis i forventer at jeg har nogen form for sympati med en over-fed amerikaner, pga. lav selvværd og netop det med gen-fejl, som de fede altid kryber til (men som førnævnte netop modbeviser), så kan i tro om.
fedme er de rige landes sygdom.
tag og kig på det større billede og la' vær at pive
tilføjet af

Overspisning og alkohol

Det er med overspisning som med alkohol. Hvis misbrugeren ikke selv er indstillet på at gøre noget ved probelmet, så kan familien gøre nok så meget, det hjælper ikke!
Har selv været overvægtig hele mit liv, og min mor prøvede mange gange at få mig til at tabe mig da jeg var barn og ung. Men hvad hjalp det når jeg i smug spiste is, slik og chokolade?
Hilsen fra Gitte
tilføjet af

en psykologisk vinkel..

Ja.. jeg tror ikke du selv er overvægtig, men jeg tror måske du selv kan være grådig på nogen andre områder i livet, og det er symbolet grådighed (rige,fede amerikanere) der tricker dig? Eller måske er du panisk angst for selv at tage på i vægt?
I virkeligheden kunne du jo være fløjtende ligeglad, men det er du så ikke.. det er tydeligt.. Bottom line er, at du reagerer kraftigt på det,og det har du dine grunde til.
Men spørg dig selv om du ikke hellere vil bruge din kraftfulde energi på noget der gjorde dig glad. Nægter at tro på at lykken er at skælde og smælde over "fede amerikanere.. "?
Det er klart at flere her i indlægget har reageret kraftigt, skal de ikke have lov til at reagere på dit indlæg, som du reagerer på amerikanerenes.. eller det er måske ikke ok?..
Det nemmeste i verden er at rakke andre ned, det sværeste er at møde dem..
tilføjet af

måløs

Gud hvor jeg er chokeret over den behandling fordi man er anderledes, jeg vejer 115kg jeg piver ikke men er fanme bange nu når jeg ikke kan styre min mund, jeg er enlig mor til 4 dejlige unger, er godt klar over følge sygdomme osv forudsaget af fedme...men ikke for at pive har haft et helvede af et liv incest-voldigmand-osv osv...... og det hul gør at jeg skal bare ha fyldt op (så går det ikke ud aver andre) en langsom død ja men dig der sidder derude og håner os, giv mig en recept på forandring så tog jeg den med kys hånd.
tilføjet af

Ey nu holder i op

Ey nu holder i op .. det er da synd for manden, i skal da ikke lave en hjemmeside om fede mennesker.. Jeg skriver det her til jer fordi jeq selv enqanq har været overvægtig .. Det var meqa hårdt at se sine venner i det fedeste sommer tøj, med short oq kort ærmede bluser, men når jeg tog sommertøj på grinede alle af miq !! Jeg følte mig som ingen ting, alle i min familie holder meget af mig og stytter miq, men når jeg er ude med venner er det bare ikke det samme. Nu er jeg en frisk fyr på 17¨år🙂og er ikke overvægtig mere, det er dejligt .. Men alligevel skal i ikke dømme folk, for et eller andet sted bliver ens følelser såret .. Fordi vi alle gerne vil være de normale og perfekte, men intet er perfekt .. det må vi lære at leve med og respektere .. ses hyg jer.
tilføjet af

røv lorte fuglen slår til igen

da jeg skulle ud af mit hus bombede de væggen og tog mig med en kran hen til svømmehallen hvor jeg lavede mave plasker så alt vandet fløj op.. senere fik jeg en bøde for 555555555555 kr
men jeg er så tyk at der i alt kan ligge 2 og ½ flyvemaskiner i min mave. ja jeg praler
tilføjet af

døm ikke andre

i dcr bolter på disse sider, med uapppetittelige superlativer og sure opstød, nu om fede personer, skulle lige vide, og føle, hvilke omkostninger det har for en overvægtig. Ved i hvorfor man bliver overvægtig, nej ! Det er en social deroute for de som lider af spiseforstyrrelser, for det er hvad fedme / overvægt reelt er; en sygdom. Hverken mer eller mindre. var jeres mund eller prøv at forstå.
Bassedrengen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.