5tilføjet af

Læringsteorier

Godmorgen til alle solbrugere...
Jeg er ved, at skrive et bachelorprojekt omhandlende bl.a. læringsprocesser. Studerer på CBS så pædagogsike teoretikere er ikke min stærke side.
Kender I grunden til, at alle uddannelsessystemer fordeler fag over længere perioder i stedet for at tage: 4 uger kun med matematik, fulgt af 4 uger kun med dansk??
Logiks er det jo en selvfølgelighed, men jeg savner nogle teoretikere som begrunder dette...
tilføjet af

Det tager tid

at "fordøje" tingene. Tingene sidder bedre fast, hvis de bliver strukket over lang tid. Jeg læser til ingenør, der får man tit en lille smagsprøve på f.eks. 4 semesterstoffet på 3. semester af den simple grund at man ubevidst går og fordøjer grundprincipperne i en tid inden det virkelig tager fat. Det bevirker at man er bedre modtagelig for det efterfølgende stof og at man husker det bedre.
tilføjet af

Ja - klart men...

Har du nogen teoretikere der underbygger dette??
tilføjet af

Ja det gør Illeris

I sin bog voksenuddannelse og voksenlæring.
Der er flere begrundelser for, hvordan og hvorfor undervisningen deles op og tilrettelægges for den vokse, så læringen kan finde sted.
Et af argumenterne kan være refleksion og refleksivitet. Et andet livslang læring, hvilket beskrives som meningsfyldt for den enkelte og sat i direkte forbindelse med det, det lærte skal omsættes til.
OSV:::::

God vind....
Har selv lige skrevet et projekt om tilrettelæggelse af undervisningsforløb til voksne faglærte.
Knus
Tidlig Morgen
tilføjet af

3 mins hjælp til en slagen kriger?

MANGE TAK!
Kan du huske siderne hvorpå han skriver dette?
tilføjet af

Nej, jeg har afleveret bogen igen.

Men hele Illeris`s fundament er bygget op omkring dette. Så omkring refleksion og livslang læring, vil jeg tænke....
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.