10tilføjet af

Lenovo X131e

Hej
Jeg har fået en Lenovo X131e med windows 8
mit problem er at den bruger 50% strøm ved at blive brugt i en halv time og så stå i en times tid
det mener jeg ikke kan være rigtigt
den er 7 måneder gammel og har være tændt en gang for 7 måneder siden og nu er den så blevet taget i brug fra i Fredags
tilføjet af

Lenovo X131e

Du kan jo altid sende den til service.
tilføjet af

Lenovo X131e

Nogle genopladelige batterier kan altså ikke tåle den "tornerosesøvn", hvad mange med en skruemaskine har måttet sande, de skal helst køres i bund en gang om måneden og genoplades.
Men det er muligt at reparatøren kan redde det, jeg har læst om en speciel ladeteknik.
tilføjet af

Lenovo X131e

Jeg har tænkt mig at tage den med op til it-(idioten) der gav mig den
Og få han til at give mig en ny eller skifte batteriet
tilføjet af

Lenovo X131e

Hvem siger at han er idiot, han har jo hverken fremstillet maskinen eller brugt den.
Iøvrigt kan du ikke få en ny på stedet, de skal først kigge på den hos reparatøren.

Jeg har tænkt mig at tage den med op til it-(idioten) der gav mig den
Og få han til at give mig en ny eller skifte batteriet
tilføjet af

Lenovo X131e

Jo
jeg kan bestemt godt sige at han er er idiot
når han har haft det damme problem med 93 andre Lenovo X131e
og jo jeg kan godt få udleveret en ny computer med det samme hvis han skal beholde den ande til service 😉 [!] [!]
tilføjet af

Lenovo X131e

Stadig ikke hans skyld at der er problemer med computeren. Han sælger dem jo kun og forsøger at hjælpe dig så godt som muligt.
Han har sikkert købt dem i en stor stak og er ligeså træt af dem som du er.
tilføjet af

Lenovo X131e

Hvem siger at han er idiot, han har jo hverken fremstillet maskinen eller brugt den.
Iøvrigt kan du ikke få en ny på stedet, de skal først kigge på den hos reparatøren.

[quote="mmrr" post=2845682]Jeg har tænkt mig at tage den med op til it-(idioten) der gav mig den
Og få han til at give mig en ny eller skifte batteriet[/quote]

Og jo han har brugt den!
det er ham der satte mig op som administrator på dattanetværkscomputeren
tilføjet af

Lenovo X131e

Du skal generelt ALTID "motionere" dine batterier så de bliver brugt jævnligt - ellers dør de - det gælder for både bærbare computere, men og så fx for mobiltelefoner og videokameraer og anden grej med batteri i.
Du kan MÅSKE "gen-oplive" et batteri igen ved at op- og aflade det i nogle dage, men ingen garantier!
tilføjet af

Lenovo X131e

Hvis jeg forstår det hele korrekt, så har maskinen stået stille i 7 måneder, og lige taget i brug igen.
Så kan du godt regne med at batteriet er færdigt, lidt afhængig af hvordan ladetilstanden var på batteriet inden den blev sendt på ferie.
Man kan, nogen gange være heldig og redde batteriet, ved at aflade det helt (Lad være med at kortslutte det!), ligge det i køleskabet eller fryseren et par timer og så prøve igen.
Det virker på nogle batterier af NiCd typen, hvis de er ude for det der kaldes memory-effekt, som opstår når batteriet ikke bliver helt afladt inden opladningen.
Så kan der ske det at batteriet ikke kan genoplades til den fulde kapacitet.
Og et hastigt fundet link, da jeg ikke kan finde originalen fra Ing.dk:
http://www.mobildebat.dk/archive/index.php?t-24583.html
tilføjet af

Lenovo X131e

Jeg kan se at der er tale om Li Ion batteri i omtalte eksempel, og selvom denne type batteri også lider af memory effekten, ved jeg ikke om dybfryser tricket virker ved den type batteri.
http://phys.org/news/2013-04-memory-effect-lithium-ion-batteries.html
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.