22tilføjet af

kun 144.000 i "den nye pagt".

Ærede debattører og gode borgere.
Jeg må tilstå, at jeg er ramt dybt i mit hjerte. Jo mere jeg ”graver” i Jehovas Vidners tro og lære og derfor undervisning, jo mere smertefuldt bliver det og fylder mig i den grad med sorg (over for dem).
Prøv nu, at læse med her hvor jeg citere direkte fra Jehovas Vidners bøger og blade. Jeg kan kun beklage.

"Likewise, the Greater Moses, Jesus Christ, is not the Mediator between Jehovah God and all mankind.
He is the Mediator between his heavenly Father, Jehovah God, and the nation of spiritual Israel, which is limited to only 144,000 members.
" Worldwide Security Under the "Prince of Peace" pp. 10-11
---------------------------------------------
"Is Jesus the "mediator" only for anointed Christians? … So in this strict Biblical sense Jesus is the "mediator" only for anointed Christians. …
The "great crowd" of "other sheep" that is forming today is not in that new covenant.
However, by their associating with the "little flock" of those yet in that covenant they come under benefits that flow from that new covenant."
Watchtower 1979 April 1 p.31
-------------------------------------------------------------------
"They recognize that they are not spiritual Israelites in the new covenant mediated by Jesus Christ, nor part of the "chosen race, a royal priesthood, a holy nation."-1 Pet. 2:9. 24
Yet they do benefit from the operation of the new covenant. They benefit from this just as, in ancient Israel, the "alien resident" benefited from residing in among the Israelites who were in the Law covenant.-Ex. 20:10; Lev. 19:10, 33, 34; Rev. 7:9-15. 25
To keep in relationship with "our Savior, God," the "great crowd" needs to remain united with the remnant of spiritual Israelites."
Watchtower 1979 November 15 p.27: Benefiting from "One Mediator Between God and Men"
---------------------------------------------------------------------------------------
Watchtower 1991 February 15 p.18
"Christ does not act as Mediator of the new covenant toward them, yet they benefit from this covenant through the work of God's Kingdom. Christ still acts toward them, however, as High Priest, through whom Jehovah can and does apply the ransom to the extent of their now being declared righteous as God's friends. (Compare James 2:23.)"
http://www.jwfacts.com/watchtower/mediator.php
-------------------------------------------------------------
Kommentar: Ingen.
Jeg er, Ven af Sandheden.
tilføjet af

Jeg har en kommentar-

Hej Ven af Sandheden
Jeg lægger lige et oversat link:
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.jwfacts.com/watchtower/mediator.php&ei=9f_QSqzLNs74-QaXuOWJAw&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&ved=0CBMQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.jwfacts.com/watchtower/mediator.php%26hl%3Dda%26sa%3DG
Og jeg kan ikke lade være med at tænke på, HVOR mange gange Ajv2 har kaldt Jalmer for en løgner - kong Jalmer - psykisk syg o.s.v. - fordi har ramte plet, og fortalte sandheden om sekten jehovas vidner 🙁
Citat :
[sol]
Watchtower
"So in this strict Biblical sense Jesus is the "mediator" only for anointed Christians." "Så i denne streng bibelsk forstand Jesus er" formidler "kun for salvede kristne." - Watchtower 1979 April 1 p.31 - Watchtower 1979 April 1 s.31
[sol]
"På samme måde, Greater Moses, Jesus Kristus, er ikke Mægler mellem Jehova Gud og hele menneskeheden. Han er mellemmand mellem sin himmelske Fader, Jehova Gud, og den nation af åndelige Israel, som er begrænset til kun 144.000 medlemmer." Worldwide Sikkerhed Under "Prince of Peace" pp.. 10-11 10-11
[sol]
****************
Ja det er dem, der fornægtede den Herre, der købte dem fri af synden på korset [l]
😕[:|]
tilføjet af

de 144.000 og den store skare

Så længe har du læst om Jehovas vidner, og den efterlevelse af biblen vi har.
Alligevel er alt passeret forbi dig, og du har intet forstået.
Det er som der siges
Apostelgerninger 28:25
Den hellige ånd talte træffende gennem profeten Esajas til jeres forfædre 26 da den sagde: ’Gå til dette folk og sig: „I skal høre og høre, men slet ikke forstå; og I skal se og se, men slet ikke indse. 27 For dette folks hjerte er blevet uimodtageligt, og med ørerne har de hørt modvilligt, og deres øjne har de lukket, for at de ikke skal se med øjnene og høre med ørerne og forstå med hjertet og vende om, og jeg helbrede dem.“
Som jeg flere gange har skrevet og som du bliver sur over "Du fornægter biblen", men det ændrer altså ikke ved det der står, også i din bibel.
Du har erstatet ordene med dogmer og overleveringer.
Hvorfor ikke følge biblen ?
Her er hvad der står om den store skare.
Johannes 10:16
Og jeg har andre får, som ikke hører til denne fold; dem bør jeg også føre, og de vil høre min stemme, og de vil blive én hjord, én hyrde
Så det er ikke svært at se Jesus frelse gælder den lille salvede skare og den store skare der skal leve på jorden.
Hvis de ønsker at være sande kristne der lader sig lede af den ånd der leder de udvalgte 144.000
Se din egen bibel.
Åbenbaringen 7:4
"Og jeg hørte tallet på de beseglede: ét hundrede og fireogfyrre tusind beseglede ud af alle Israels stammer"
Hvordan kan du dog benægte det.
Se også
Zakarias 8:23
"Dette siger Hærskarers Herre: I de dage skal ti mænd fra alverdens folk gribe fat i en judæers kappeflig og sige: Vi vil følges med jer, for vi har hørt, at Gud er hos jer."
Hvad tror du det betyder ?
Kan du forklare det ?
Din forklaring er :
Når Jesus kommer skal nogen i himlen, i et ikke fastsat tal, andre skal dø og have et fortabelseslegeme (er IKKE omtalt i biblen) de skal dø og være ved bevidsthed i dødsriget i 1000 år. Når de 1000 år er gået bliver de levende og får deres dom, hvorefter de dør. Jorden ligger øde hen i de 1000 år. Hvad der derefter skal iflg dig, kan jeg ikke regne ud.
Jehovas vidner tror på biblen. og den siger vi alle dør, (det er ligesom sådan det sker i den virkelige verden)
men der kommer også en opstandelse til liv på jorden. SÅDAN SOM JESUS SAGDE DER VILLE VÆRE.
Du kan benægte det, men det står i biblen.
tilføjet af

Jesus døde på korset-

for at frelse HELE verden - hverken mere eller mindre.
De 144000 der kun er nævnt her :
Johannes Åbenbaringen kap. 14:
”de hundrede og fire og fyrretyve Tusinde, som ere løskøbte fra Jorden.

4 Dette er dem, som ikke have besmittet sig med Kvinder, thi de ere jomfruelige; dette er dem, som følge Lammet, hvor det går. Disse ere løskøbte fra Menneskene, en Førstegrøde før Gud og Lammet,
5 og i deres Mund er der ikke fundet Løgn; thi de ere ulastelige”.
Citat af Ven af Sandheden
Der kan ikke være tale om nogen fra vagttårnsselskabet - det MÅ du da kunne SE !!!😃
**********
Men jeg kan se, at du endnu ikke har forstået hvad BIBELEN siger til os, til trods for, at jeg nok har skrevet det til dig mindst 25 gange..i løbet af et års tid..
Hvad ER det for noget VRØVL du fabler om her Ajv2 😮
####
Når Jesus kommer skal nogen i himlen, i et ikke fastsat tal, andre skal dø og have et fortabelseslegeme (er IKKE omtalt i biblen) de skal dø og være ved bevidsthed i dødsriget i 1000 år. Når de 1000 år er gået bliver de levende og får deres dom, hvorefter de dør. Jorden ligger øde hen i de 1000 år. Hvad der derefter skal iflg dig, kan jeg ikke regne ud. ###
Citat slut
Læs hvad der står i BIBELEN:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1789575#1789575
[f]
Johs.Åb.20
De tusind år:
v1 Og jeg så en engel stige ned fra himlen med nøglen til afgrunden og en stor lænke i hånden.
v2 Englen greb dragen, den gamle slange, som er Djævelen og Satan, og bandt ham for tusind år
v3 og styrtede ham i afgrunden og satte lås og segl for ham, for at han ikke mere skal forføre folkeslagene, FØR de tusind år er omme.
Derefter skal han slippes løs en kort tid.
******************
[f]
Og her er TUSINDÅRSRIGET
Esajas.65
v17 Nu skaber jeg en ny himmel
og en ny jord;
det, der skete tidligere, skal ikke længere huskes,
og ingen skal tænke på det.

v18 Men I skal fryde jer og juble til evig tid
over det, jeg skaber.
For jeg skaber Jerusalem om til jubel,
dens folk om til fryd;

v19 jeg vil juble over Jerusalem
og fryde mig over mit folk.
Der høres ikke mere gråd
eller skrig.
v20 Der er ikke længere børn,
der dør som spæde,
eller gamle, der ikke lever
deres tid til ende.
Ung er den, der dør som hundredårig,
og den, der ikke når de hundrede, er forbandet.
v21 De skal bygge huse og bo i dem
og plante vingårde og nyde deres frugt.
v22 Andre skal ikke bo i det, de bygger,
eller spise, hvad de har plantet.
Mit folk skal nå træets alder,
mine udvalgte skal nyde frugten af deres hænders værk.

v23 De slider ikke forgæves,
de føder ikke børn til den bratte død;
for de er Herrens velsignede afkom,
og de har deres efterkommere hos sig.
v24 Før de kalder, svarer jeg,
endnu mens de taler, hører jeg.
v25 Ulven og lammet græsser sammen,
løven æder strå som oksen;
men slangens føde er støv.
Der findes hverken ondskab eller ødelæggelse
på hele mit hellige bjerg, siger Herren.
******************
Og EFTER de tusind år :
[f]
Den endelige sejr i krigen mod Djævelen

v7 Når de tusind år er omme, skal Satan slippes løs fra sit fængsel
v8 og gå ud og forføre folkeslagene i alle de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til krig, talrige som havets sand.
v9 De drog op på jordens flade og omringede de helliges lejr og den elskede by, men der faldt ild ned fra himlen og fortærede dem.
v10 Og Djævelen, som forførte dem, blev styrtet i søen af ild og svovl, hvor også dyret og den falske profet er, og de skal pines dag og nat i evighedernes evigheder.
Livets bog og den endelige dom
v11 Og jeg så en stor hvid trone og ham, der sad på den. For hans ansigt måtte både jord og himmel flygte, og der var ingen plads til dem.
v12 Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.
v13 Og havet gav sine døde tilbage, og døden og dødsriget sine døde, og de blev dømt, enhver efter sine gerninger.
v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen. Det er den anden død, ildsøen. v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.
[f][f][f]


Nej jeg bliver skam ikke sur, fordi du skriver at jeg fornægter vagttårnsoversættelsen - som du kalder biblen - jeg vil da ikke røre den med en ildtang !
DET har du ret i.
Men nu har du fået GUDS ORD citeret DIREKTE fra BIBELEN - og den fornægter jeg ikke, jeg tror på hvert et ord.[s][l][s]
tilføjet af

"Ikke omtalt" ??

Nu ser jeg du STADIGVÆK ikke forstår, at et når der advares om, at vi skal passe på ham ( Satan) der kan lade både vores sjæl OG legeme gå fortabt i helvede, så ved du ikke hvad et legeme der går fortabt betyder - det betyder et fortabelses-legeme Ajv2.
For hvis nogen kun slår os ihjel legemligt, så har han ikke slået vores sjæl ihjel - den forlader legemet og går op til Gud ( det vi kalder dødsriget - hvor nogen har det godt, mens andre lider og tørster, afhængigt af - om vi har taget imod Jesus som vores Frelser og Gud her på jorden - eller vi har fravalgt ham, og f.eks. kaldt ham en engel )
Når Jesus kommer igen for at hente sine børn hjem, dem der tilhøre ham - også kaldet bortrykkelsen - så vil både levende og døde få et nyt legeme, ligesom det Jesus fik - et opstandelses-legeme
Dem der ikke tog imod Jesus, og som er døde - deres sjæl er i dødsriget - de vil først få en opstandelse på dommens dag - efter Tusindårsriget - og deres legeme vil gå fortabt.
Forstod du det nu Ajv2 - nu har du både fået skriften fra Bibelen, og min forklaring ?
*************
Der bliver sået et sjæleligt legeme, der opstår et åndeligt legeme.
Når der findes et sjæleligt legeme, findes der også et åndeligt legeme.

v50 Men det siger jeg jer, brødre: Kød og blod kan ikke arve Guds rige, og det forgængelige arver ikke det uforgængelige.
[f][f][f][f][f][f]
BORTRYKKELSEN som jeg har skrevet om - når BASUNEN lyder - for den SKAL lyde.
Har du hørt den Ajv2❓
[f][f][f][f][f][f]
v51 [s][s] Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. [s][s]
[f]Det kaldes opstandelseslegeme[f] "Herlighedslegeme" - Jesus var den første der fik et himmelsk legeme.[f]
v54 Og når dette forgængelige har iklædt sig uforgængelighed og dette dødelige iklædt sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt:
Døden er opslugt og besejret.
v55 Død, hvor er din sejr?
Død, hvor er din brod?
v56 Dødens brod er synden, og syndens kraft er loven.
v57 Men Gud ske tak, som giver os sejren ved vor Herre Jesus Kristus!
v58 Derfor, mine kære brødre, stå urokkeligt fast, og giv jer helt hen i arbejdet for Herren. I ved jo, at jeres slid ikke er spildt i Herren.
****************
De som ikke tilhører Jesus - deres legeme vil gå fortabt - men alle skal dømmes - de slipper ikke for dommen.
tilføjet af

Du gik i en stor bue udenom

Zakarias 8:23
"Dette siger Hærskarers Herre: I de dage skal ti mænd fra alverdens folk gribe fat i en judæers kappeflig og sige: Vi vil følges med jer, for vi har hørt, at Gud er hos jer."
Hvad tror du det betyder❓
Kan du forklare det❓
Hvorfor undrer det mig ikke.
Heller ikke Prædikeren 9:5 ønsker du at forholde dig til.
"De levende ved nemlig at de skal dø, men de døde ved slet ingenting"
Og det bliver nok ikke bedre med Prædikeren 9:10
"Alt, hvad din hånd finder på at gøre, skal du gøre af al din magt, for i dødsriget, hvor du går hen, er der ingen handling eller sammenhæng, ingen kundskab eller visdom.
Men du fastholder der er bevidsthed i dødsriget !
Kan du ikke selv se, det er at fornægte biblens ord.
Du vil ikke vide hvad det er biblen virkeligt lærer - det er dit valg.
tilføjet af

de 144.000

Nu er det altså ikke mig der har skrevet Vagttårnet og Vågn Op, så du behøver ikke at belære mig om Bibelen. Jeg er ikke i tvivl om hvad Jesus gjorde.
Jeg tror skam på Bibelen, men som i alle andre debatter således også denne. Du forholder dig overhovedet ikke til det jeg skriver.
Jeg skriver, at det er Jehovas Vidner der i de blade og bøger du fornægter skriver, at det kun er 144.000 der har gavn af Jesu syndoffer; og at det derfor kun er igennem dem andre kan få glæde af Jesus korsfæstelse, ikke jeg.
Jeg ved godt du ikke vil ha` at det er sådan, men sådan er altså teksten i jeres blade og bøger; læs selv. Jeg kan næsten ikke gøre det tydeligere end ved at citere hvad I har skrevet.
Så læs dine blade eller fornægt dem.
Jeg er, Ven af Sandheden.
tilføjet af

også for mig og alle andre

Hej Lyjse,
citat:
"Nej jeg bliver skam ikke sur, fordi du skriver at jeg fornægter vagttårnsoversættelsen - som du kalder biblen - jeg vil da ikke røre den med en ildtang ! DET har du ret i.
Men nu har du fået GUDS ORD citeret DIREKTE fra BIBELEN - og den fornægter jeg ikke, jeg tror på hvert et ord."
Citat slut.
Svar:
jeg stiller mig ved siden af dig.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden
tilføjet af

Det her er rent vrøvl

Citat.
Jeg skriver, at det er Jehovas Vidner der i de blade og bøger du fornægter skriver, at det kun er 144.000 der har gavn af Jesu syndoffer; og at det derfor kun er igennem dem andre kan få glæde af Jesus korsfæstelse, ikke jeg.
Jeg ved godt du ikke vil ha` at det er sådan, men sådan er altså teksten i jeres blade og bøger; læs selv. Jeg kan næsten ikke gøre det tydeligere end ved at citere hvad I har skrevet.
sv.
Det rene sludder og vrøvl

Her har du hvad Jehovas vidner skriver:
Løsesummen gælder alle som den er betalt for. Omfanget af den kærlighed og ufortjente godhed Gud viste ved at give sin søn for at ’enhver som tror på ham kan få evigt liv’, tillader ikke at løsesummen begrænses til at omfatte dem som Gud udvælger til den himmelske kaldelse. (Joh 3:16) Jesu Kristi genløsningsoffer ville ikke blive anvendt i fuldt omfang hvis det kun kom til at gavne medlemmerne af det himmelske rige.
Så ville det ikke i fuld udstrækning tjene det formål hvormed Gud har tilvejebragt det, for det var Guds hensigt at Riget skulle have jordiske undersåtter. Jesus Kristus er ikke kun ypperstepræst for de underpræster der tjener sammen med ham, men også for den verden af mennesker der lever når de der er kaldede til himmelen, hersker som konger og præster sammen med ham. (Åb 20:4, 6)
Han er „blevet prøvet i alle henseender ligesom vi [hans åndelige brødre], men uden synd“. Han kan derfor føle med deres svagheder som samvittighedsfuldt søger at tjene Gud. Hans medkonger og underpræster er blevet prøvet på samme måde. (He 4:15, 16; 1Pe 4:12, 13) De kan ikke tjene som præster for andre end de mennesker (deriblandt de opstandne) der lever på jorden under tusindårsriget, som samtidig er en domsperiode.
Guds tjenere har med forventning set frem til den dag da opstandelsen skulle blive til virkelighed. Gud har afmærket en tid til dette i gennemførelsen af sin hensigt, og det vil vise sig at hans tid har været den rette, og at han har gjort vel i at vise sin langmodighed indtil da. (Præ 3:1-8) Han og hans søn, som begge er i stand til og villige til at oprejse de døde, vil fuldføre dette værk til den fastsatte tid.
tilføjet af

lige mine ord.

Hej AnonymJv(2),
Ok, jeg kan altså godt læse og som sagt, jeg er ikke i tvivl om hvem (alle) der er omfattet af Guds kærlighed og derfor Jesu syndoffer hvor Jesus bliver ”mellemmand” mellem Gud og mennesker.
Der står jo skrevet; "Thi således elskede Gud verden, at han gav sin Søn den enbårne, for at enhver, som tro på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv." Johannes Evangeliet kap. 3 vers 16
-----------------------------------------------------------------------------
Men Jehovas Vidner skriver:
1) "Likewise, the Greater Moses, Jesus Christ, is not the Mediator between Jehovah God and all mankind.
He is the Mediator between his heavenly Father, Jehovah God, and the nation of spiritual Israel, which is limited to only 144,000 members.
" Worldwide Security Under the "Prince of Peace" pp. 10-11
---------------------------------------------
2) "Is Jesus the "mediator" only for anointed Christians? … So in this strict Biblical sense Jesus is the "mediator" only for anointed Christians. …
3) The "great crowd" of "other sheep" that is forming today is not in that new covenant.
4) However, by their associating with the "little flock" of those yet in that covenant they come under benefits that flow from that new covenant."
Watchtower 1979 April 1 p.31
-------------------------------------------------------------------
5) "They recognize that they are not spiritual Israelites in the new covenant mediated by Jesus Christ, nor part of the "chosen race, a royal priesthood, a holy nation."-1 Pet. 2:9. 24
6) Yet they do benefit from the operation of the new covenant. They benefit from this just as, in ancient Israel, the "alien resident" benefited from residing in among the Israelites who were in the Law covenant.-Ex. 20:10; Lev. 19:10, 33, 34; Rev. 7:9-15. 25
7) To keep in relationship with "our Savior, God," the "great crowd" needs to remain united with the remnant of spiritual Israelites."
Watchtower 1979 November 15 p.27: Benefiting from "One Mediator Between God and Men"
---------------------------------------------------------------------------------------
8) Watchtower 1991 February 15 p.18
"Christ does not act as Mediator of the new covenant toward them, yet they benefit from this covenant through the work of God's Kingdom. Christ still acts toward them, however, as High Priest, through whom Jehovah can and does apply the ransom to the extent of their now being declared righteous as God's friends. (Compare James 2:23.)"
http://www.jwfacts.com/watchtower/mediator.php
Citater fra Jehovas Vidners fantasiblad og deres fantasi bøger.
--------------------------------------------------
Kommentar:
Så enten må I altså ha` en fjende internt der forsøger at så splid eller også er Jehovas Vidner ikke én, men to Organisationer for bege dele kan altså ikke være sandt.
Hvilken én tilslutter du dig eller er du tilsluttet?
Så det jeg har citeret er ordret efter jeres egne bøger og blade, men jeg kan se at om end du ikke her benægter det, fordi du jo er kommet med en modsigende udtalelse (muligvis et citat fra hvad ved jeg; det oplyser du så ikke) så forsvare du jo altså heller ikke jeres bøger og blade.
Hvorfra stammer dit nye citat fra og vil du benægte de citater fra jeres andre bøger og blade jeg har givet dig?
Jeg er, Ven af Sandheden.
PS. du kan godt se det står der, ikke?
tilføjet af

Når man graver en grav for andre...

... er der altid den risiko at man selv falder i den.
Når JV fuldt bevidst fordrejer bibelvers, er det selvfølgelig for at få de enfoldige til at indse, at de er nogle små og ubetydelige fæhoveder som bare skal knokle derudaf for at de mere indviede (det er selvfølgelig ledelsen) kan nyde godt af det arbejde der udføres.
Som aldeles udenforstående ("gudsfornægter" kalder AJV2 mig) kan jeg da sagtens se hvordan det store bedrag udføres af JV's forfatterteam.
I den almindelige bibel loves "alle som tror på Jesus" den samme "frelse" ubetinget og uden forskel mellem høj og lv, kløgtig eller dum, mere eller mindre indviet osv.
Der er altså ABSOLUT ingen andre betingelser end den "at tro".
En så betingelsesløs frelse kan sekten Jehovas Vidner naturligvis ikke bruge. Den underminerer jo totalt deres pengemaskine.
Hvis det var/er så enkelt at man "bare" skal tro, så er der jo ingen grund til at gå ud og skaffe nye medlemmer, ingen grund til at trykke 25 millioner blade en gang om ugen, ingen grund til at have en ledelse som ejer det halve af Brooklyn - og som tager på fisketur til Alaska når de keder sig.
For at sekten kan opretholde sit forretningsmæssige potentiale, må der være en konstant pengestrøm fra neden i pyramideselskabet og op mod toppen. Pengestrømmen må for alt i verden hindres i at gå den anden vej. Ingen løn til dem der arbejder i sekten, kun 90$ i lommepenge til trykkeriarbejderne - resten af lønnen får de efter Harmageddon.
Ingen løn til sælgerne i marken som stemmer dørklokker - de skal endda selv betale deres salgsmateriale.
Gennem sit stikkersystem - udfærdiget i bedste nazi-stil - sørger sekten for at medlemmerne giver en masse forskellige frivillige bidrag til både det ene og det andet. Er der nogen som ikke betaler nok, lægges de på is af de øvrige.
Det siger sig at i sådan et hieraki må der nødvendigvis være både stjerner og vandbærere. Alle fjolserne i bunden af pyramiden MÅ nødvendigvis tro på at dem i toppen er noget særligt - derfor er dem i toppen indskudt i en ekstra lag i frelse-halløjet - ellers ville de menige JV'ere jo ikke behøve at bukke og skrabe og slikke lederne i røven. Hvis alle var lige berettiget til frelsen ved tro, ville alle være LIGE og intet hieraki ville kunne opretholdes.
Set udefra - hvis den "normale" lutheranske kristendom siger at "alle er lige for Gud" -KAN JV altså ikke kaldes kristne. At indskyde et ekstra lag i frelseprocessen må da betegnes som værende en så væsentlig ændring af betingelserne at det ikke længere kan kaldes kristendom.
Lad så bare JV kalde sig en afart af katolicismen - den trosretning har jo også snydt og svindlet den almindelige befolkning igennem hele sin eksistens.
Hvem kender ikke remsen: "Når pengene i kisten klinger, straks sjælen ud af skrærsilden springer". Hvis ikke katolicismen havde taget patent på det udtryk, ville det ligge lige til højrebenet for JV.
AJV2 forsøger så her med sin forvrøvlede pølsesnak at undgå at indrømme, at JV har omskrevet den almindelige bibelopfattelse i kristne kredse.
Da han blev fanget af løgnehistorien om at der ALLEREDE sidder "personer" i "himlen" som er blevet "bortrykket" - fandt han så på at det forresten var sådan at dem som var blevet bortrykket allesammen var døde først - og derfor var der ingen der havde "set" at de blev bortrykket.
Det var da vist det man kalder en feberredning. Gad vide om han også har en feberredning for at undgå at indrømme det totalt groteske i at alle dem i "mindegravene" vil komme til live i "tusindårsriget"? Alle 200 milliarder eller mere!
Han kan, efter min mening, ikke lyve sig bort fra den påstand for den har været beskrevet i disse spalter mange gange.
Lad os se hvilke flollerier han kan divertere os med denne gang.
JensenK
tilføjet af

korrekt, dog

Hej jensenK2,
Det er for det meste korrekt det du her skriver. Dog må jeg sige, at AnonymJv(2) kom med et udsagn uden link eller kilde så jeg ved ikke hvor jeg skal placere det.
Jeg må så sige, at indtil det er verificeret så er det altså "det andet" der er læren.
Hvis der skulle være tale om 2 læresætninger eller 2 forståelser forstår jeg absolut intet af Jehovas Vidners Organisation mere og jeg forstå så slet ikke Jehovas Vidner "i bunden", at de ikke gør indsigelser (oprør).
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

JV's nazimetoder...

Vas, du forstår ikke at de sølle JV'ere i bunden af pyramiden ikke gør oprør?
Jamen hvad med de tyskere (og andre) der var i bunden af nazipyramiden - de gjorde jo heller ikke oprør. Et oprør i sådanne kredse er jo lig med et nakkeskud.
Du ved jo godt at JV smider nogle medlemmer ud hele tiden - ikke? Det er for at afskrække andre til ikke at sætte sig op imod ledelsen.
Derfor opfordrer jeg også JV'erne til at hoppe af i store bundter. Familier, vennekredse med mere. Så er de ikke alene men kan støtte hinanden - og spare en helvedes masse penge.
Tænk hvis en hel rigssal hoppede af samlet - det ville give genlyd overalt i verden og det ville måske starte en lavine af afhopninger.
JensenK
tilføjet af

Godt :-)

Hej Ven af Sandheden
Jeg er glad for, at du vil stå ved siden af mig - og vi er heldigvis mange, der har taget imod Jesus Kristus - han døde for os ALLE på denne jord, vi skal bare tage imod ham [l]
tilføjet af

hm,hm,

Hej jensenk2,
Mener du man kan drage den sammenligning? Vi har jo (for Danmarks vedkommende) et velfungerende samfund der nok skulle kunne "samle dem op".
Jeg ved, at ca. 5000+ forlader Jehovas Vidners Organisation hvert år.
Du hæler til en politisk dagsorden, men jeg hæler til det enkelte menneskes frelse, altså med henblik på evigheden. Den har noget at gøre med de essentielle spørgsmål og mulige svar, at gøre.
For at forklare dig lige nøjagtig hvor jeg står, mener jeg ikke ”det ene” udelukker ”det andet”. Så i dit tilfælde kunne jeg f.eks. godt samarbejde. Hvis altså du havde den rette politiske orientering.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Er den helt galt-

med dig Ajv2 ❓😕
Du vrøvler og fatter ikke - hvad der bliver citeret direkte fra Bibelen, du render rundt i blinde, du viser tydeligt, at du er forvirret[:|]
Prøv nu at læse mit indlæg igen:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1817770
Vil du gerne give besked, når du har forstået, det vil være SÅ befriende, hvis jeg ikke skal bruge MERE af min tid på at GENTAGE Guds Ord - omkring DET emne.
Det må da snart være muligt...😕
Jeg vil stadigvæk stå ved, at jeg fornægter VAGTÅRNETS falske biblen.
Jeg lytter ikke til falske profeter - men jeg prøver - om de dog ikke kan komme fri af løgnen.
*************
HUSKER du jeg skrev om TUSINDÅRSRIGET ?
Husker du at børn ikke skulle dø som små, og mennesker vil blive gamle ?
EFTER Tusindårsriget står der Åb.21

[f][f][f][f]
Den nye himmel og den nye jord:
v1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere.
v2 Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom. v3 Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige:

Nu er Guds bolig hos menneskene,
han vil bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
v4 Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og [l] døden skal ikke være mere,[l]
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet.

v5 Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt!«
Og han sagde: »Skriv! For disse ord er troværdige og sande.« v6
Og han sagde til mig: »Det er sket.[s] Jeg er Alfa og Omega, begyndelsen og enden.[s]
Åb.1
v7 Se, han kommer med skyerne,
og hvert øje skal se ham,
også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 [s]Jeg er Alfa og Omega, siger Gud Herren,[s] han som er og som var og som kommer, den Almægtige.
Den, der tørster, vil jeg give af kilden med livets vand for intet.
***********
v7 Den, der sejrer, skal arve dette, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min søn.
v8 Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen, der brænder med ild og svovl; det er den anden død.«
************
Du plukker i det gamle Testamente - men jeg har ingen "høne at plukke med dig" 😃
Jesus siger : [s][f][s] »Se, jeg gør alting nyt!« [s][f][s]
Gid du kunne læse OG forstå [:|]
tilføjet af

Nu ser jeg-

at jeg fik plantet mit svar forkert - det hører til herunder:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1818177
Alene det du skriver her:
### Det vil altså sige at jorden bliver affolket, og ligger øde hen ! I al evighed❓###
Det viser - at du er fuldstændig fra sans og samling 😮😮😮😮
Du fatter ikke en brik 🙁[:*(]
Jeg gider ikke finde ALLE de svar frem du HAR fået hundrede gange, på alle dine skriftsteder her, du har en hukommelse som en si - men nu vil jeg ind og se TV -
Hyg dig - det vil jeg gøre nu 🙂
tilføjet af

At forlade JV vil være det samme som...

... at miste sit eneste holdepunkt i livet - så DERFOR kan man sagtens sammenligne med nazi-tiden.
Hvis man har været nogle år i JV, har man alle sine kontakter derinde og verden udenfor vil se meget skræmmende ud. Som vi har set masser af gange, er selv fornuftige mennesker (som fx. Manjana) så mærket af JV-hjernevasken, at hun stadig "falder tilbage" i den frygt som blev opøvet i hende i JV årene.
Du har ret i at jeg ønsker folk ud af JV for at de kan få et liv FØR døden, du vil så hellere vente på det næste(?). Det ene udelukker måske ikke det andet - bare folk begynder med at leve det liv de har - så kan de for min skyld godt drømme om et ekstra liv på et senere tidspunkt.
I JV har folk jo netop INTET liv medens de venter på det liv som JV hjernevasker dem til at tro vil komme - hvis de bare skraber tilstrækkeligt mange penge ind til sektens ledelse og dens overforbrug.
Politisk er vi to jo temmeligt forskellige - det skal vi nok ikke ribbe op i her og nu.
JensenK
tilføjet af

hjernevaskede, ja.

Hej jensenk2,
Jeg vil starte med at citere dig:
”Du har ret i at jeg ønsker folk ud af JV for at de kan få et liv FØR døden, du vil så hellere vente på det næste(?). Det ene udelukker måske ikke det andet - bare folk begynder med at leve det liv de har - så kan de for min skyld godt drømme om et ekstra liv på et senere tidspunkt”.
Citat slut.
Kommentar:
Der er én ting jeg ofte undre mig over. Hvorfor tillægges man (jeg) hele tiden udtalelser jeg ikke har fremsat? Du må gerne modbevise denne ytring. Dersom du kan vise mig hvor jeg har sagt, at ”…….(jeg), du vil så hellere vente på det næste (liv)”.
Kan du ikke lige vise mig hvor jeg har udtalt det? Jeg har intet imod at blive citeret, heller ikke i sætninger eller detaljer, men det du her citere mig for er ganske enkelt ikke korrekt.
Du drager en slutning af det jeg har skrevet, men så må du altså gøre det korrekt. Jeg skriver jo netop, at ”det ene” ikke udelukker ”det andet”. Hvilket jo betyder, at jeg netop ikke ”hellere vil vente på det næste (liv)”. OK?
Der ligger den forskel i det at jeg netop mener (som du), at vi virkelig har et meget vigtigt liv ”her og nu” vi skal leve, men jeg mener så til gengæld det skal leves ordentligt. Jeg ved ikke om du (samtidig med debatten her) følger med i udsendelsen og ”Kirken og seksualitet”; hvor en tåbe til præst forsøger at give det billede, at Bibelen ikke forbyder seksuel aktivitet ”i flæng”.
Når vi taler om at leve vort liv ”her og nu” er det altså ikke lige meget hvordan og jeg mener bestemt Bibelen har en fin måde at tilbyde råd og vejledning, men at mange idioter misfortolker Bibelen.
Nå, men det var så det.
Det andet, Politik? Ja, vi to ”er jo temmelig forskellige desangående”, men hvorfor ikke ”ribbe op i det”?
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Misforståelse??

Hej VaS
Undskyld hvis jeg misforstod dig. Det var læsning af disse sætninger som fik mig til at skrive det.

VaS citat begynd:
Du hæler til en politisk dagsorden, men jeg hæler til det enkelte menneskes frelse, altså med henblik på evigheden. Den har noget at gøre med de essentielle spørgsmål og mulige svar, at gøre.
For at forklare dig lige nøjagtig hvor jeg står, mener jeg ikke ”det ene” udelukker ”det andet”. Så i dit tilfælde kunne jeg f.eks. godt samarbejde. Hvis altså du havde den rette politiske orientering.
VaS citat slut

Jeg kan også se af dit næste indlæg at du mener at det er vigtigt at lægge bånd på sit FØRSTE liv for at få del i det ANDET liv.
Her er vi netop HELT uenige.
Jeg lægger vægt på det liv vi har her og nu - og intet andet.
Vi kan sagtens diskutere politik, men det skal vel ikke være i denne tråd?
Jeg ser ikke det TV program du nævner, jeg anede ikke at det var der.
Hvis der er en som påstår at bibelen og kirken er seksualforskrækket og snerpet - er jeg helt enig. Det må vi diskutere en gang når jeg har bedre tid.
JensenK
tilføjet af

ja, ja,

ja, men det kan man let i disse debatter. Jeg sidder og griner lidt. Måske er det mig der er lidt lattermild i aften, men der er flere ting i dit svar der virkelig er humoristiske.
Den der: ”…. Jeg kan også se af dit næste indlæg at du mener at det er vigtigt at lægge bånd på sit FØRSTE liv for at få del i det ANDET liv”.
Citat slut.
Svar:
Overhovedet ikke, men det kan godt tolkes sådan. Nå, men det er måske kun mig der kan se det sjove i det. Helt i orden jensenK2.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Hvad så mjed Jesu ord

om, at vi ikke skal frygte dem, der kan slå legemet ihjel, men ikke sjælen - Matt. 10:28❓ Hvordan skal Jesu ord forstås. Ligeledes Paulus' , hvor han skriver om at trækkes fra to sider, dels vil han gerne være med til at udbrde den gode nyhed om Jesus Kristus, men det vil være bedre at være sammen med Herren, i.e. i det øjeblik, han bliver dræbt, vil han være hos sin Herre, Jesus Kristus. -❓
Venlig hilksen Dirk [s]
tilføjet af

Ja, du har ret

og jeg har også kort været inde på det i et af mine indlæg - Bibelen synes først og fremmest skrevet til de 100.000 (efter vidners tro, selvfølgelig). Derfor må andre vidner lære af den tro og kloge træl, da den jo har fået betroet en dybere indsigt i Guds ord. Ellers kunne de menige vidner blot læse bibelen på egen hånd. Og derfor betyder vidnernes organisation så meget, som den gør, langt mere end Ham, de kalder deres herre. De vil benægte det, men både deres litteratur og deres egen fremgangsmåde m.h.t. skriften viser det.
I øvrigt har denne såkaldte tro og kloge træl skrevet - og jeg ved, du er enig - så meget volapyk i tidens løb, at man skulle tro, det ville være umuligt at holde tingene adskilt. Det lykkes jo imidlertid såre godt, for de ulyksalige fadæser, denne træl har præsteret, er heldigvis glemt - bortset fra den afslørende dokumentation i deres litteratur.
Vrenlig hilsen Dirk [s]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.