6tilføjet af

Kollektiv trafik? Glem det!!

Der snakkes meget om at vi skal bruge den kollektive trafik noget mere.
Men inden jeg igen gider lægge øre til den slags snak skal dem der har fat i reglerne se at tage sig sammen og få den til at fungere.
Som tingene er i dag kan man ikke løbe an på at kollektiv trafik fungerer hvis man skal bruge den over længere strækninger, og/eller man skal skifte mellem flere forskellige former for kollektiv transport.
Jeg skal i øjeblikket bevæge mig mellem landsdelene. En strækning der med bil vil tage ca. 2 3/4 time.
Men da jeg ingen bil har er jeg nødt til at bruge det kollektive. Det giver mig en rejsetid på 6½ time den ene vej og, i bedste fald, 5 1/4 time den anden vej.
I bedste fald fordi hvis toget er 2 minutter forsinket kan jeg ikke nå bussen videre. Alternativerne er så at jeg kan vente på næste bus, 25 min. senere. Men den ankommer, efter planen, til skiftestedet 1 minut senere end sidste bus på sen strækning jeg skal videre med er kørt. Et andet alternativ er at jeg kan vente på et tog til den anden ende af busruten. Og dermed forøge rejsetiden med 1 time.
Så skal kollektiv trafik kunne bruges er der altså nødt til at være nogen der strammer ballerne samme og får vedtaget nogle regler om at tingene skal passes til så de kan bruges sammen. Og naturligvis indeholdende vejledning for hvad mulighed brugerne har hvis tingene ikke passer sammen.
F.eks. at trafikselskaberne er pligtig til at betale en taxi til rejsemålet hvis en i forvejen lagt rejseplan viser sig ikke at kunne holde. Det burde kunne få dem op på tæerne i planlægningen.
Så indtil det sker, hvilket det nok aldrig gør, står egen bil øverst på min ønskeseddel.
tilføjet af

Individuel trafikplanlægning

kan og skal aldrig være målet med den kollektive trafik.
tilføjet af

Det er.,.,.

heller ikke det jeg er ude efter.
Mere det at når man skal fra A til B går man ind på (p.t.) 'Rejseplanan' og se hvornår der er forbindelse.
Og kan den plan så ikke holdes skal det koste. F.eks. en taxi fra hvor det går galt og til destinationen.
Så bliver det op til dem der bestemmer over den kollektive trafik at sørge for at virkeligheden lever op til planen.
tilføjet af

"Dem der bestemmer over den kollektive trafik"

er de folkevalgte politikere, og så kræver det jo at der indstemmes de korrekte.
Det er når politikere blander sig i virksomhedsledelse at det går galt. Ex: DSB har kørt tog i over 100år, men da politikerne skulle blande sig, gik det galt.
tilføjet af

Jeg er helt enig med dig :-)

Det er sørgeligt, men sandt, tingene passer overhovedet ikke sammen.
Som du selv skriver så står bil øverst på ønskesedlen, det forstår jeg sandelig godt.
Jeg må tørt konstatere at offenlig transport, kun er for de fattige, havde det været for de rige så skulle du bare se hvordan der kom tjek på tingene.
Jeg håber at du snart bliver befriet for din afhængighed og føler med dig i den forbindelse.
Der er ingen der gider at tage ordentlige beslutninger på trafikområdet, de hæver bare deres fede hyre og skider det hele en lang march, det er sandheden.
Hvis det ikke, mod forventning iøvrigt, skulle være tilfældet så må de væe syge i hovederne.
Offentlig transport og offentlige sygehuse er desværre blevet nederen, hele vejen igennem fra A til Z.[s]
tilføjet af

Der er fordi

Danmark definerer sig med laveste fællesnævner. Alle taberne i landet har fået alt for meget at skulle have sagt, trods det faktum at de overhovedet intet skaber af værdi, tværtimod.
Jeg er 100% enig i at offentlig transport er - ikke for de fattige - men overtaget af taberne. På samme måde som lufttrafik er for fornuftige mennesker, burde eksempelvis togtransport også være det. Alle narkomanerne, alkoholikere og uintegrerbare truende indvandrere burde slet ikke kunne komme på stationer og tog. Ligesom det gjorde sig gældende tidligere.
Der er iøvrigt ingen grund til at bistandsfolket skal ud og køre, da de ikke skal på job eller andet fornuftigt.
Nej du, vi skal have alle overførselsindkomsterne ned og helst helt væk. Langt størstedelen kan sagten udføre arbejde, med mindre de ligger lammet fra halsen ned.
Samfundet skal igen være for de produktive og anstændige.
tilføjet af

Spørgsmål

Her må du hjælpe Skrevet af Lukas - Kl 07:26, 10.apr.2009
Jeg kan desværre ikke finde hverken regler for overhaling eller tegngivning, vil du være elskværdig at hjælpe, også gerne med :
" det er en domstol der har afgjort at det at køre ind på en motorvej i en tilkørsel er en "ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej", hvorfor der skal blinkes."
På forhånd tak L
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.