36tilføjet af

Kjoler for 55.000

Hvordan har i det med marys meget store tøj og sko budget. Jeg synes at det er konstant og hele tiden at man i medieren ser hvad hun nu har købt af ekstravagance. Jeg ved at hun skal repræsentere Danmark udadtil, men kunne det ikke gøres lidt billigere. Jeg har det efterhånden sådan at det er ved at være for meget med alle deres rejser og meget dyre vaner. det er jo trods alt os der betaler. Hvordan har i det med emnet?
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/danskekongelige/article310916.ece
tilføjet af

Klæder skaber en kronprinsesse

.... lidt ambivalent.. men mest fordi jeg selv er fattig og ikke har råd til ferie og så går mine skatte kroner til en der har nok i forvejen.
Jeg ville være tilfreds, hvis hun kun brugte danske designere for at markedsfører dem.. hvis du forstår ?
tilføjet af

Er jo syet til lilleprinsessens barnedåb

så, - no problems what so ever.
*FB*
tilføjet af

Jeg forstår

det med danske designere lyder rigtig godt. Med tanke på hvor mange danskere m. børn der lever under fattigdomsgrænsen, så kan det altså godt genere mig at hun høvler så mange penge af på tøj og sko.
tilføjet af

Nu får hun vel ikke løn "efter regning"

- så hvordan hun prioriterer sine udgifter, kan vi vel egentlig være fuldstændig fløjtende ligeglade med.
tilføjet af

Sko for 50.000

på en time..Det købte hun for nylig, så set i lyset af det synes jeg at det er ved at være i overkanten.
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/danskekongelige/article307082.ece
tilføjet af

Apanage

nej for hvis ikke hun havde det overforbtug, så behøvede apanagen ikke at være så høj, og så kune de måske selv betale for deres nye teresse og swimmingpool....Bare en tanke
tilføjet af

Tror du selv at præsidenter, fruerne og børnene er billigere?

For så må jeg skuffe dig!
tilføjet af

Det er ikke

spørgsmålet her.
tilføjet af

sko

Mon tiden ikke er inde til at sige farvel til denne overforkælede familie,som lever i sus og dus af skatteborgernes surt tjente penge? Hvad med istedet på demokratisk vis,at vælge hvem vi ville have til at være kransekage figurer og repræsenteret landet,istedet for en familie ,som kort og godt stammer fra en og anden gut,som havde et slagsmål med en anden gut på en mark for 1000 år siden og derefter kunne kalde sig selv for "konge" og samle sin formue ved at indhente penge (skatter) fra folket.Siden hen fik "dronningen" som var datter af "kongen" en søn og da denne blev giftefærdig drog han og venner ud i den store verden og fandt sig en brud.Denne brud blev fundet p♪4 en bar i et land p♪4 den anden side af jorden,som aldrig havde hørt om det lille land mod nord.Parret blev gift og nu var det sådan,at fordi denne helt almindelig unge pige giftede sig med "dronningens" søn,ja så vinker alle mulige mennesker til hende og til daglig for hun at vide hvor smuk og køn hun er.Nu siges der,at hun lige har købt for 55.000 kr sko ???!!!! og masser af tøj og ferier bliver det også til.Sommetider blir hun hentet i en fin bil for at blive kørt et og andet sted hen så hun kan holde en tale og atter vinker folket til hende.Og hendens mand sejler og vinker og sejler og tager på ferie og holder tale,alt imens folket vinker til dem.Vi skriver 2007!
tilføjet af

Jooo Kongehus er ok..

Hvordan skulle vi ellers kunne bilde vores kvinder ind at de er prinsesser..
Hellere det end et nyt milliard underskud, på en ny broforbindelse..
og tænk på hvor mange designere og syrersker.. hun holder beskæftiget...
skidt for sig og snot for sig.. og hun laver jo nogle lækre unger + holder Frederik glad..
Venligst Klaus
tilføjet af

Ingen har vist hende "Den Blå Avis"

med brugt og billigt.
tilføjet af

Det er OK

- Mary som resten af kongehuset får et bestemt beløb = apanage hvert år. Hvad hun bruger pengene til må være hendes eget valg.
Jeg vil heller ikke synes det var morsomt at nogen blandede sig i hvad jeg bruger min løn til.
Sidst jeg var ude at købe tøj til en bestemt lejlighed måtte jeg af med 10.000 kr - så 50.000 for designertøj kan ikke hidse mig op.
M.h.t. sko - har hørt at der er en forretning i København, hvor skoene koster ca. 8.000 pr. par - så det kan da kun blive til 5 par sko.
tilføjet af

Men ikke nogen smart tanke

- Jeg får løn for det arbejde jeg udfører ikke i forhold til hvilken levestandard min chefer mener jeg kan nøjes med.
- Kender du andre, du vil have sat ned i løn, fordi du mener, de "bør" gå i billigere tøj?
tilføjet af

Privat sag

Vi blander os jo heller ikke i hvad du bruger dine penge til.
tilføjet af

Men man kan jo

overveje om ikke de får for meget, når der er råd til den slgs!
tilføjet af

helt ærlig

bare grineren - godt gået!!
tilføjet af

jeg er nu enig med mocafe´

selvfølelig skal vi ikke bestemme hvad de kongelige bruder deres penge på, men jeg synes ærlig talt deres apagne er alt for meget i forhold til hvad de laver for pengene!
jeg synes faktisk slet ikke vi burde have et kongehus - vi er alle ligeværdige mennesker, og jeg synes ikke om at se dem trone og vinke og blive fedtet og slesket for.
Jeg synes det er SÅ forkert at de som aldrig har bestilt noget som helst - får og får, fra folks skattekroner - når der ikke engang er "råd" til vi kan tage os af eks vores ældre menesker på en ordentlig og værdig måde. Gamle syge pensionister, sendes hjem fra sygehusene til minimal hjemmehjælp - fordi det er for dyrt at have folk liggende på sygehuse. Gamle svækkede mennesker der ikke kan få hjælp til at komme i bad eller få gjort rent trods det de har betalt skat i mange år. Eller omsorgssvigtede børn, kommunen ikke kan hjælpe fordi der ikke er "råd"
Hvis man sparede de mange milioner til kongehuset, ville man trods alt have mulighed for at hjælpe lidt flere mennesker - istedetfor de skal leve som overmennesker på alm menneskers skattepenge.
Ja det forstår jeg simpelthen ikke!
Enya-
tilføjet af

Og du bilder dig ind

at afskaffelse af kongehuset vil give flere penge? Hvad tror du ikke at en præsident koster?
Præsidenter i alle Europæiske lande er faktisk dyrere i drift end de kongelige - så dit regnestykke må du meget, meget længere ud med.
tilføjet af

Bilka

Hvis hun skal have løn efter hvor meget hun laver, så skal turen nok gå til bilka næste gang hun skal handle..
tilføjet af

Personligt taler

jeg ikke om afskaffelse, men om at skrue ned for apanagen....Jeg vil sandelig ikke af med kongehuset
tilføjet af

Afskaffe kongehuset...

for at få råd til at tage os af de ældre og børnene????
Så skulle vi hellere lade være med at betale ulandsbistand!!!!!!!!!!
Der ryger tonsvis af penge til u-lande, som vi kunne bruge her!
Min holdning er at vi skulle tage os af vores eget land først, og så hjælpe med de penge der evt ville være i overskud! Det er jo også sådan en alm. dansk husholdning foregår. >Først os selv, så andre.
Jeg er bestemt ikke racist, men finder det besynderligt at folk piver over ALLE de penge kongehuset får, men der er ingen der tænker på alle de penge der bliver postet i u-landende... De skal bare have lov til at være u-lande hvis i spørger mig! Det kaldes balance...
Jeg håber kongehuset består! Og helt ærligt skal vi bare være glade for at vi ikke sidder med et kongehus som de gør i England.. det må være pinligt...
Klap på skulderen til Frede og Mary!
tilføjet af

ja, det

kunne du lide!!
Dansk smålighed er nu noget af det værste!!
Her skal vi alle være lige fattige - hvad enten vi råd til mere elle ej!!
tilføjet af

Hvad er du dog for et ansvarsløst uempatisk menneske ????

Citat :
De skal bare have lov til at være ulande hvis i spørger mig! Det kaldes balance...
Og hvis du spørger mig er du et egoistisk, uempatisk koldt menneske, jeg ikke gider spilde min tid på at debatere med!
Hvor ville du have godt af at tage en tur til Etiopien, og hjælpe med at begrave udsultet baby efter baby efter baby....
Du er da mindre begavet og grådig!
Fy for F.....
Enya-
tilføjet af

Behøver man

at dele din mening, for ellers skal man svines til....Hvem tror du selv den er mest gal med
tilføjet af

Nej det er der ingen

der gør. Jeg synes dog at man som skatteyder har ret til, ikke medbestemmelse, men ret til at se at ens skattepenge bliver givet ud til noget konstruktivt, og at der kommer noget ud af dem i sidste ende
tilføjet af

Har du erfaring med dette da?

"Hvor ville du have godt af at tage en tur til Etiopien, og hjælpe med at begrave udsultet baby efter baby efter baby.... "
'
Vi har vist så rigeligt at tage fat på selv!
tilføjet af

Har du erfaring med dette da?

JA !
tilføjet af

Nej det behøver man ikke -

men når man kort sagt synes det er ok at ulandene sulter - fordi der så er balance, så leder man selv efter øretævere.
Kender du, eller andre, nogen i Danmark der INTET har på samme måde, som de mennesker der på ingen måde har hverken rent vand at drikke eller mad???
Jeg ved udemærket godt at der er stor klasse forskel i Danmark - men ingen i Danmark mangler på samme måde, som de gør visse steder i den 3 verden.
At man kan synes at folk dør af sult og tørster ihjel er helt fint, for ikke at forstyrre balancen - jamen hvad er man så lavet af?
Synes du ikke man er et koldt usympatisk menneske hvis det er den indstilling man har til andre menneske liv?
Enya-
tilføjet af

Det var ikke min mening...

..at du skulle få det dårligt over min begavelse. Den fejler skam ikke noget. Og hvad angår dine udgydelser om empati og egoisme så... tja det kan vi da godt sige. Hvis det er det du vil kalde en der vil sørge for sit eget land først...Fint med mig.
OG nej jeg har aldrig været i etiopien og begrave børn. Men det lyder, for mig, til at du aldrig har prøvet at sidde på et plejehjem og se din bedstemor græde fordi hun ikke kan komme på wc når hun har brug for det! Ville du ikke føle dig uværdigt behandlet hvis du bare fik smækket en ble på og så kunne du sidde der??? Pleje personalet er så hårdt presset for tid. I stedet for at tage til Etiopien skulle du hellere tage og blive frivillig på et plejecenter! Det gir da mening.
Jeg vil hellere at mine skattekroner gives til dem, som har bygget vores land op til det der er i dag, og ikke til en eller anden stakkel hvis regering har brugt alle pengene på våben og had!!! For det er derfor de er u-lande, søde ven. Så prøv lige at slappe lidt af og lad være med at angribe folk personligt bare fordi man ikke lige mener det samme som dig! Og hav styr på din baggrunds viden inden du kaster op ud over sol'en.
tilføjet af

Hvis du læser mit indlæg længere oppe

så vil du se at jeg netop er inde på problemet ang. ældreplejen i Danmark - jeg er udemærket godt klar over hvordan de ældre lider under tidspres og økonomi i forhold til de ansatte.
Jeg har selv arbejdet inden for ældreplejen - så jo det er jeg skam udemærket klar over.
Men det har jo intet med den 3 verden at gøre, men hvordan regeringen forvalter vores penge.
Og jeg synes ikke man kan tillade sig at brokke sig ret meget i Danmark, vi dør altså ikke af sult her i landet.
Men at ældreplejen ikke er til ret meget gavn, kan vi kun være enige om.
Enya-
tilføjet af

enig

jeg er ogsaa totalt uforstaaende vedr. konceptet Den Kongelige Familie anno 2007.Jeg mener at i vores saakaldte oplyste tid,er det for mig at se,ganske ulogisk,at en bestemt famile og alle deres børn,onkler og tanter og fraskilte til stadighed skal leve i sus og dus blot de vinker og holder taler en gang imellem og tager paa fantastiske dyre ferier og sejler i flotte baade,kører i dyre biler o.s.v faktisk uden af hvad jeg kalder løfte en finger.Frankrig og Tysklnd afskaffede deres kongelige familier og istedet valgte demokratisk valgte personer til at repræsentere deres respektive lande.Hvorfor kan vi ikke gøre det samme? Er det mon fordi diverse ugeblade ville miste læsere eller hvad?
tilføjet af

ulande

selvfølgelig skal vi hjælpe ulandene,men var det ikke en ide,man lige undersøgte de forskellige regeringsmedlemmers(de ulande man hjælper) bank konti? sagen er jo og det har ingen betydning om du kan lide denne sandhed Enya,at mange (de fleste)højrestaaende regeringsmedlemmer simpethen sætter 90procent af ulandshjælpen ind på deres egne bankkonti.Og saadan har det varet ved i mange aar,ulandene er bundløse.
tilføjet af

grænsen er nået

Det ville være rigtig dejligt at se Mary genbruge en del af sit smukke tøj. Selv om hun skal repræsentere Danmark, er hun også en rollemodel - og det overforbrug er gået helt over gevind. Det virker sygeligt. En skrev længere nede, at forretningen, hvor hun brugte ca. 50.000 kroner på sko, har sko til ca. 8.000 kroner pr. par - er DET virkelig nødvendigt? HVis kongehuset skal fortsætte med det store forbrug(senest også prisernes bil-indkøb) bør de begynde at betale moms og afgifter, så statskassen trods alt kan få glæde af det.
tilføjet af

Ja, det kan blive meget billigere

Staten anser det i dag for sin opgave ikke bare at financiere dronningens, men også hele hendes pukkelryggede families luksustilværelse. Når vi får en republik er det kun en eventuel præsident, der skal have løn - hans familie må tjene deres egne penge.
I det hele taget er der ingen der siger at vi skal have en præsident. Et godt eksempel er Schweiz - her har man godt nok et embede som forbundspræsident, men der ligger ingen magt i det og forbundspræsidenten er ikke statsoverhoved, for Schweiz har slet ikke noget statsoverhoved. Frobundspræsidenten har kun rent repræsentative opgaver. Embedet går på tur mellem ministrene i forbundsrådet (den schweiziske regering), så der er ikke en ekstra person på lønningslisten. Det er i det hele taget et meget fornuftigt system - meget mere fornuftigt end at nogen skal fødes til at kunne leve en luksustilværelse ved at nasse på skatteborgerne.
tilføjet af

Hvad brokker du dig over????

Hvad brokker du dig over???? Du har da ikke betalt en ekstra krone til hendes kjolen, og du har heller ikke haft pungen op af lommen (ekstra) i den tid hun har været her,,,
tilføjet af

Jamen dem

kan jeg skifte ud, det kan jeg ikke med det vanvittige kongehus🙁
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.