4tilføjet af

jeg har en wv jetta fra 1988

synet og godkendt, uden nævneværdige bemærkninger, borset fra horn og bremsecylinder, kan jeg få servostyring da mine arme er lidt svage, evt pris og et værksted nær randers.
tilføjet af

Selvfølgeligt kan du det, men?

Det koster nok lige så meget som en anden bil med servostyring, ked af det, men ændre du på styring eller bremser, så skal du til syn igen, og en Gammel "dyt" fra 1988, den bliver aldrig godkent, med mindre du kan få den synet som indvalidebil.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Den kan..

Den kan da godt blive godkendt med servostyring.. Der er andre af den samme model, som har servo, så hvis de har det, så kan den også blive godkendt med det.. Jeg tror at hvis man kommer med den til syn og siger, den har fået monteret servo fra en tilsvarende Jetta, så siger de nok bare ok det er fint nok..
Men man skal bare have fat i et komplet servo-sæt fra en ophugger og så monteret det.. Der er en ophugger i Hadsund og efter fælleslageret, så ligger han inde med servo-pumpe og tandstang til en `86 Jetta.. Han burde også kunne finde resten af delene til monteringen..
tilføjet af

Jeg har hentet Gl, jern

Fra auto forhandler, og du tror det er løjn, men der var helt nye servostyringer imellem, de var afmontaget fra biler der var kommet ind i Danmark, også var der sat Alm, styretøj på i stedet for, Pga, registreringsafgiften, hvis du "bare" sætter en servostyring på en bil som ikke er registreret med det på, så kan du meget vel risikere at du skal betale en ekstra registreringsafgift på bilen.
Feks, jeg har en WV syncro, (en transporter 4X4), den er kommet ind i Danmark med en 1.6L dieselsmotor på 75Hk, det er en meget lille motor til en 4X4, man kan i Danmark få en syncro magen til min, men som bensin, den har 175Hk, hvis jeg tager sådanne en motor og sætter i min syncro, så skal jeg betale en ny registreringsafgift, men har jeg en syncro med 175Hk, så må jeg godt lægge en 75Hk motor i, det sker der ikke noget ved, men hvis man går den anden vej, så gør man bilen mere værd, også skal man lige betale 180% ekstra i afgift til staten.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

...

Hæld 500kg beton i bagerummet og pump fordækkene godt op med luft, det vil muligvis kunne hjælpe dig...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.