7tilføjet af

Israel-Libanon 418-18.

Tillykke Israel!
I fører nu kampen over Libanon med 418-18 dræbte.
Israel er bange siger de, derfor krig.
Men tallene viser tydeligt hvem der burde være bange.
Er et liv ikke lige meget værd, lige meget hvor man kommer fra?
Hvad mener du?
tilføjet af

Næe, for mig er

det total ligegyldigt hvem der dør dernede, så længe de holder det dernede. De har fortjent hinanden. De er begge lige gode om det
tilføjet af

Ingen udsigt til fred

Jeg er lige kommet hjem fra Syrien i går aftes, efter 3 ugers rundrejse. Damscus er godt fyldt op med libanesiske biler... men ellers påfaldende fredelig. Vi besøgte en skole som midlertidigt var blevet lavet om til en flygtningelejr for flygtninge fra Libanon. Jeg snakkede med en lille familie, som var flygtet ud af deres hus, inden israelerne forvandlede det til grus. De havde stort set kun det tøj med de havde på, alt andet var forvandlet til støv. Konen var højgravid og skulle føde et par dage efter... de havde ikke noget at vende tilbage til, men heller ikke noget varigt at flygte hen til, da alle lande efterhånden lukker deres døre for flygtninge.
Hver gang Israel slår en libaneser ihjel, får de blot 10 nye Hisbolla tilhængere.
Det er en uendelig historie som kun de våbenproducerende lande har noget ud af.
Hvem er det mon der tjener penge på de våben som der bliver brugt i konflikten?
Påfaldende nok er det samme lande som ikke er interesseret i at stoppe krigen.
Jeg spørger mig selv - hvem er de virkelige terrorister i dette spil?
tilføjet af

Kan ikke være mere enig med sidste indlæg

Hvem tjener på krigen?
Det gør USA.. Der ligger de store våbenproducenter.. De har sq ikk interesse i at stoppe noget som helst. Der skal bare penge i kassen. Menneskeliv er ikke noget værd.
Israelerne siger de er et land omringet af store arabiske lande, men hvem skal være bange? De slår en masse civile ihjel. Efterlader folk med intet. Alene tanken er skræmmende...
tilføjet af

Det du har set. !!!!!

Du har set det med dine egne øjne.
Det må have været fofærdeligt at se disse flygtninge som alle er ligeglade med.
Du har ret.... Hvem styrer egentlig disse krige?
Og kan man tillade at kalde en mand en terrorist bare fordi han ønsker at beskytte sin familie og sit land?
Det er umuligt at gennemskue våbenhandlernes taktik, de kan finde på alt, og gør det.
Hvad kan vi gøre for at undgå at blive narret af dem. Intet, absolut intet. Men det hjælper at have fornuftig tankegang og tænke lidt i andre baner. Det gør du, og tak for det.
tilføjet af

Har du husket

og tælle alle selvmords bomberne med ????????
De er sku lige skøre på begge sider, og der bliver aldrig fred
tilføjet af

Nej.

Jeg refererer til de oplysninger medierne giver.
Og du har sikkert ret, det bliver meget svært med en løsning på problemet.
At bruge selmordsbomber som også går ud over uskyldige menesker er da ikke godt, men nu er det bare sådan at de jo ingen præsionsbomber har.
At blive født i en flygningelejr vokse op og blive ung der, skaber selvfølgelig en vrede, mange har desuden mistet nære familiemedlemmer, og de har ingen fremtid.
Det er for mig den perfekte opskrift på at skabe en terrorist.
Lad os ikke skabe dem vi er så bange for, det gavner kun våbenindustrien.
tilføjet af

Ta' ned og se det med egne øjne !

Jeg har på mine 2500 km rundt i Syrien mødt alt fra gadehandleren der solgte vand til stormuftien af Syrien (den øverste religiøse leder af 17 mio syrere). Meldingen fra dem alle var påfaldende enslydene: "Tro ikke på jeres medier. Tro ikke på vores medier. Tro ikke engang på os. Kom selv og se det med jeres egne øjne - og døm så".
Der er et skrigende behov for at sende unge mennesker til det melleøsten som for det meste er fredeligt, så de med deres egne øjne kan se hvordan verden ser ud.
Det er vejen frem. Hvordan gør man så det vil du spørge? Prøv at kigge på Next Stop Mellemøstens hjemmeside (www.nextstop.dk).
Det er nemt og lige til.
Min erfaring er, at virkeligheden ude i verden sjældent stemmer overens med det billede vores frie medier forsøger at skabe.
Hvad vi så kan gøre ved det? Ja det er et godt spørgsmål.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.