10tilføjet af

Hæv i din bank kr. 88,75

Skal bankerne have lov til drive gæk med den almindelige dansker, igen!? Mens de spinder guld på et helt igennem uretfærdigt og ubegrundet gebyr.
Siger du også NEJ! har du nu chancen for at blive en del af en fuldt ud lovlig og fredelig landsdækkende protestaktion, der skal få bankerne på bedre tanker.
Dankortet sparer bankerne for millioner af kundebetjeninger årligt, det er åbenbart ikke hvad de
ønsker.
Derfor skal vi alle gå i banken og hæve 88,75kr, så tit vi kan.
Hvorfor 88,75 kr? Fordi det er en 25 øre, 50 øre, 1 kr, 2 kr, 5 kr, 10 kr, 20 kr og en halvtredser. Den absolut vanskeligste udbetaling og et maksimalt pres på deres kontantbeholdningen.
Torsdag d. 27. januar er en mærkedag i aktionen, her opfordres alle til at møde op i banken og hæve de famøse 88 kr og 75 øre. Vær med i en aktion der vil skabe historie!
For at deltage i den landsdækkende protestaktion skal du altså blot gøre følgende:
1. Så ofte som muligt gå i banken og hæv 88,75 kr.
2. Alle der har mulighed for det går i banken og hæver 88,75 kr, torsdag d. 27. januar 2005.
Det er en fredelig og lovlig demondtration og næsten for morsomt til at lade være ;)
tilføjet af

hehehehehe

Det skal du sgu ha, du har tænkt over sagerne!! Herligt initiativ. Men desværre, vi er altfor tilpassede.
tilføjet af

Jeg tager en hund mere...

nemlig 188,75 - så kan jeg nemlig betale kontant i butikken når jeg handler ind til weekenden...
tilføjet af

den er jeg med på :)

Den er jeg med på - så kan de sgu lære det !
tilføjet af

virker ikke.

og hvis alle gør det, vil bankernes omkostninger til kasse-ekspedition stige og så kommer der gebyr på det også.
Det tager de overarbejdet men effektive kassemedarbejdere ingen ting at betale de penge og man irriterer bare andre normale mennesker der står i kø for at klare deres penge problemer.
Drop Dankortet. Bankerne HAR slået det ihjel og skift til banker der har mindre eller ingen gebyrer.
tilføjet af

Hvorfor ikke 1.888,75 kr?

så får du udbetalt én af hver, dvs. bankassistenten skal i samtlige skuffer, og husk så at bede om en kvittering, så du har noget til regnskabet. Ikke alle banker udleverer automastisk en kvittering, min gør ikke.
:o)
tilføjet af

Nogle banker tager gebyr for kontanter

Inden du går helt amok og går i banken hver dag og hæver 88,75 kr. så tjek lige om din bank tager gebyr for de kontanter du hæver.
I nogle banker er det kun gratis to gange om måneden, andre 5 gange eller du skal være en speciel kundetype for at kunne hæve gratis osv.
Så hvis du ikke tjekker det, kan det hurtigt ende med at du kommer til at betale mere i gebyr end ved brug af dit dankort.
tilføjet af

Tag en fridag -gå i banken

Ja hvis banken havde åbent når man har fri, ville jeg da helt klart tilslutte mig! Men jeg vil ikke lige bruge en fridag (eller en halv) på det. Og nej, "længe" åbent torsdag er ikke nok når man bruge offentlige transportmidler...
Men jeg har helt droppet tanken om Dankort. Jeg har mit hævekort og derudover har jeg et Acceptkort jeg kan bruge i Netto, hvis jeg ingen kontanter har. Ja, det er halvdyrt, men ikke i gebyrer, kun i renter og dem kan man jo trække fra i skat!
tilføjet af

pis på den ide! jens@albagaard.dk

Tænk at man kan give ham spalteplads, vor herre bevares ...
tilføjet af

dankortgebyr

For en hel del år siden vedtog DA & Lo at lønmodtagere skulle havde deres løn på en konto i banken-så slap arbejdsgiverer at havde en hulens masse kontanter liggende og med hvad det indebar af besvær(omkostninger) for dem. Bankerne var ellevilde masser af nye kunder.
Vi fik lønkonto dernæst checkkonto til sidst Dankort, nemt og handy for Bankerne (personalebesparelser-filiallukninger-overskud )
så hvorfor skal Vi betale for at få Vores løn(bruge). Mulighed: Lad os få Vores løn udbetalt i kontanter igen på arbejdspladsen, så måske kommer der andre toner fra bankerne-hvem ved!!!!
Torben
tilføjet af

Hvorfor er der ingen lov om gebyrer???

Nu har jeg været nede og hæve 88,75 kr. og undrer mig ved samme lejlighed over at der ingen lov er om gebyrer. Som det er nu, er det Markedsføringsloven paragraf om "god markedsføringsskik", der er den eneste lov. Det vil kort sagt sige, at makedet for gebyrer er givet helt frit.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.