81tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Hej alle,
Jeg var indblandet i et trafikuheld, her får i historien kort:
I marts 2010 kl 22:25 kører jeg ud i et kryds i København, det er mørkt og jeg kigger mig godt for i den modkørende bane da jeg skal svinge til venstre i krydset. Lige da jeg sætter igang og svinger når jeg at opfange med det blotte øje, en cyklist komme kørende i modkørende bane. Jeg bremser op men det er ikke nok og cyklisten rammer den forreste højre kant af min bil. Hun havde hverken reflekser eller lys på (i de mørke tider), hvilket er lovpligtigt ifølge færdselsloven. Der var gadebelysning i midten af vejen (hængene lygter), men i baggrunden af min synsvinkel var der et meget mørkt boligkompleks.
Jeg fik ordnet det hele med forsikringen, hun fik erstatning, jeg fik betalt min selvrisiko og det hele. Jeg fik ikke taget mit kørekort på stedet, og jeg fik at vide at jeg snarest muligt ville få en afgørelse fra politiets jurister om jeg skulle beholde kortet eller ej. Her, næsten 5 måneder efter har jeg ikke modtaget nogen afgørelse fra politiet, men derimod et brev fra retten på Frederiksberg om at der er blevet anlagt sag imod mig omkring det uheld. Det er af min overbevisning at Politiet har givet halv skyld, eller frikendt mig, men så at anklagemyndigheden ikke har været tilfreds med dette.
Derfor vil jeg gerne høre jer ad om hvordan jeg står juridisk? Anklagemyndigheden mener at jeg har tilsidesat væsentlige hensyn af færdselssikkerheden, der medførte materiel skade. Jeg vil selv mene at cyklisten lige også har tilsidesat de væsentlige hensyn af færdselssikkerheden ved ikke at køre med lys og reflekser.
Hvordan står jeg? Anklagemyndigheden kræver bødestraf og endvidere kørselsforbud
Hvem har lagt sag an mod mig? Jeg synes ikke at det fremgår af mit dokument. Hvem er det højst sandsynligt? Staten eller cyklisten?
Jeg kan hyre en advokat til at give mig hjælp i sagen, er det noget som min forsikring på nogen måde kan hjælpe mig med? En advokat er meget dyr, og i en alder af 18, 19 på retssagstidspunktet, så er min indtjening jo ikke ligefrem den højeste.
Jeg har aldrig læst jura eller noget lign. så jeg ved ærlig talt ikke hvordan jeg selv kan klare retssagen på den bedste måde. Har i evt. nogle gode råd?
tak på forhånd!
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Du skal henvende dig til retshjælpen i den retskreds du bor i. Det er gratis.
Du bør også rette henvendelse til dit forsikringsselskabs juridiske afdeling. Hvis skadevoldte har accepteret afgørelsen, indgået et forlig i sagen, er der ikke mere at komme efter fra hende.
Hvis en person anlægger sag imod dig, har du naturligvis krav på at vide hvem.
Spørg på dommerkontoret.
Husk også at ret for du i retten, retfærdighed i kirken.
Med andre ord, man kan aldrig vide sig helt sikker på hvilket humør dommeren er i.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Når sagen er nået så langt som den er her, ville jeg kontakte anklage myndigheden,
og spørge dem om, hvad det vi have.
Lige gyldigt hvad de kræver vil jeg acceptere deres afgørelse,
for du taber i byretten.
Det gør du af flere grunde.
Du har ikke overholdt den vigtigste regel i færdselsloven,
nemlig den højre vige pligt.
Du har ikke kørt efter forholdene. (Vejr, lys o.s.v.)
Det taber du på, idet du som bilist har omvendt Culpa.
D.v.s. at du skal bevise, at du ikke kunne undgå denne "ulykke".
Det er meget svært, idet der er en skadelidt, der modsat dig har alm. Culpa.
Denne Culpa-regel er lavet for at beskytte de svageste i trafikken,
nemlig dem der færdes uden nummerplader.
Os med nummerplader har nemlig en lovpligtig ansvarsforsikring bag os.
At idioten ikke har lys på, kan give en lille bøde på 500,00 kr.
men fritager ikke dig for skyld.
Beklager, men du ryger til en orienterende køreprøve under alle omstændigheder.
Det du kan gøre nu, er at begrænse dine udgifter mest muligt,
og det gør du ved at ikke kæmpe imod.
M.v.h.
Charlee
[sup][sup][sup]pens. assurandør.[/sup][/sup][/sup]

Hej alle,
Jeg var indblandet i et trafikuheld, her får i historien kort:
I marts 2010 kl 22:25 kører jeg ud i et kryds i København, det er mørkt og jeg kigger mig godt for i den modkørende bane da jeg skal svinge til venstre i krydset. Lige da jeg sætter igang og svinger når jeg at opfange med det blotte øje, en cyklist komme kørende i modkørende bane. Jeg bremser op men det er ikke nok og cyklisten rammer den forreste højre kant af min bil. Hun havde hverken reflekser eller lys på (i de mørke tider), hvilket er lovpligtigt ifølge færdselsloven. Der var gadebelysning i midten af vejen (hængene lygter), men i baggrunden af min synsvinkel var der et meget mørkt boligkompleks.
Jeg fik ordnet det hele med forsikringen, hun fik erstatning, jeg fik betalt min selvrisiko og det hele. Jeg fik ikke taget mit kørekort på stedet, og jeg fik at vide at jeg snarest muligt ville få en afgørelse fra politiets jurister om jeg skulle beholde kortet eller ej. Her, næsten 5 måneder efter har jeg ikke modtaget nogen afgørelse fra politiet, men derimod et brev fra retten på Frederiksberg om at der er blevet anlagt sag imod mig omkring det uheld. Det er af min overbevisning at Politiet har givet halv skyld, eller frikendt mig, men så at anklagemyndigheden ikke har været tilfreds med dette.
Derfor vil jeg gerne høre jer ad om hvordan jeg står juridisk? Anklagemyndigheden mener at jeg har tilsidesat væsentlige hensyn af færdselssikkerheden, der medførte materiel skade. Jeg vil selv mene at cyklisten lige også har tilsidesat de væsentlige hensyn af færdselssikkerheden ved ikke at køre med lys og reflekser.
Hvordan står jeg? Anklagemyndigheden kræver bødestraf og endvidere kørselsforbud
Hvem har lagt sag an mod mig? Jeg synes ikke at det fremgår af mit dokument. Hvem er det højst sandsynligt? Staten eller cyklisten?
Jeg kan hyre en advokat til at give mig hjælp i sagen, er det noget som min forsikring på nogen måde kan hjælpe mig med? En advokat er meget dyr, og i en alder af 18, 19 på retssagstidspunktet, så er min indtjening jo ikke ligefrem den højeste.
Jeg har aldrig læst jura eller noget lign. så jeg ved ærlig talt ikke hvordan jeg selv kan klare retssagen på den bedste måde. Har i evt. nogle gode råd?
tak på forhånd!
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Jeg mener at det er på tide at der bliver statueret et eksempel på at de forbandede totalt ignorante cyklister skal hænges op på trafikulykker når de ikke følger loven, så Du og advokaten bør støtte Jer fuldt og fast på rapporten om manglende lygteføring, reflekser er ikke nok til cyklister.
Indtil.....jeg tror det var 1970......skulle cyklister have en lysende forlygte, men kunne nøjes med en rød refleks bagpå, det såkaldte "katteøje", derefter blev det påbudt at have en rød lysende baglygte.
Hvis det var en mørkelagt bil Du var braget ind i havde føreren fået det fulde ansvar.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

I en retssal er det ikke et spørgsmå om, hvem som har retten på sin side, eller hvem som var forkert på den, men et spørgsmå lom hvem der fører din sag, og det er en af grundene til, at rockerne har de fineste, og dyreste, advokater, da det jo er på statens regning, hvis du ingen penge har, eller skulle man sige forbindelser. 😃
Hvorfor hedder det Court, på engelsk, ligesom en tennisbane. [???] 😕
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Hej Feruppe.
Du skriver: Hvis det var en mørkelagt bil Du var braget ind i havde føreren fået det fulde ansvar. citat slut.
Det er en helt anden sag, da begge har omvendt culpa, som nu bliver reduceret til alm,. culpa.

Jeg mener at det er på tide at der bliver statueret et eksempel på at de forbandede totalt ignorante cyklister skal hænges op på trafikulykker når de ikke følger loven, så Du og advokaten bør støtte Jer fuldt og fast på rapporten om manglende lygteføring, reflekser er ikke nok til cyklister.
Indtil.....jeg tror det var 1970......skulle cyklister have en lysende forlygte, men kunne nøjes med en rød refleks bagpå, det såkaldte "katteøje", derefter blev det påbudt at have en rød lysende baglygte.
Hvis det var en mørkelagt bil Du var braget ind i havde føreren fået det fulde ansvar.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Hej Fruppe.
Du skriver: Hvis det var en mørkelagt bil, du var braget ind i havde føreren fået det fulde ansvar. citat slut.
Det er en helt anden sag, da begge har omvendt culpa, som nu bliver reduceret til alm. culpa.
I den aktuelle sag, skal bilisten juridisk stå meget svagere end cyklisten,
idet bilisten altid har en lovpligtig forsikring bag sig.
Om det er fair?
Det kan diskuteres, men et er en anden sag.
Bette luskede Kurt er helt gal på den!
M.v.h.
Charlee


Jeg mener at det er på tide at der bliver statueret et eksempel på at de forbandede totalt ignorante cyklister skal hænges op på trafikulykker når de ikke følger loven, så Du og advokaten bør støtte Jer fuldt og fast på rapporten om manglende lygteføring, reflekser er ikke nok til cyklister.
Indtil.....jeg tror det var 1970......skulle cyklister have en lysende forlygte, men kunne nøjes med en rød refleks bagpå, det såkaldte "katteøje", derefter blev det påbudt at have en rød lysende baglygte.
Hvis det var en mørkelagt bil Du var braget ind i havde føreren fået det fulde ansvar.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Der er lige noget jeg ikke forstår.
Der skrives jo at cyklisten allerede har fået erstatning, og bil-føreren har betalt selvrisiko.
Så kan der vel ikke være mere at sagsøge efter... eller hvad?
Udover det så er en cykel om natten en dødsmaskine og alle cyklister som bevæger sig efter mørkets frembrud UDEN lygter er simpelthen for dumme, at han skulle have 100% skyld og betale erstatning til DIN selvrisiko og evt skader på bilen.
tilføjet af

Som anklaget.

Har du ret til en advokat under retsagen, og det med friproces, og der bør du vælge en RIGTIG forsvarsadvokat, ikke bare en nede på hjørnet, prøv at ringe til Eml Qwist, har ikke hans Tlf: Nr, men det kan du finde på nettet.
Men har du ikke en forsikring ?, en indbo forsikring F. eks, der er stor sansyndelighed for at du gennem den har en retshjælps forsikring, i nogle bil forsikringer er der også retshjælp.
Jeg vil råde dig til.
1. Få fat i en rigtig forsvarsadvokat.
2. Få advokaten til at få fat i politireporten, også et kopi af hvad de har skrevet til cykelisten, og om der også er rejst sag imod hende for groft at havde tilsidesat færdselsloven, lygteføring Osv, og tag den så derfra.
For har de sigtet hende, så står du stærkt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Det vil jeg også mene.

Det er dybt god-nat at køre uden lys om natten, men det må man jo altså heller ikke, så der bør han stå stærkt, problemet er bare at det er en cykelist, de er næsten fredet.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

hej poul
Rigtigt mange tak, jeg vil undersøge sagen yderligere omkring det med forsvarsadvokat. Jeg bor stadig hjemme så jeg er ikke helt clear på det med forsikringen, men det er noget jeg vil høre mine forældre om. :-)
Som en anden nævnte ville det egentlig være et godt eksempel at statuere. Jeg har endnu ikke fundet ud af logikken om at det kun er mig der har skylden.. Jeg ville selvfølgelig være holdt tilbage fra noget som kørte imod mig... Men det var der jo ikke på den måde at cyklisten var "usynlig".
Problemet for mig er ikke kun at jeg kan risikere at miste kortet, et andet væsentligt problem er at hele den her episode har taget hårdt på mig, psykisk og jeg føler mig noget utilpas hver gang jeg tænker på det.
Ang. hvem der har lagt sag an, så ringede jeg til retten. Jeg blev fortalt at det er politiet selv som har ført sagen videre i retten fordi jeg ikke har tilstået at jeg er skyld i uheldet. Det er åbenbart normal procedure.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Ang. hvem der har lagt sag an, så ringede jeg til retten. Jeg blev fortalt at det er politiet selv som har ført sagen videre i retten fordi jeg ikke har tilstået at jeg er skyld i uheldet. Det er åbenbart normal procedure.

Du skal ikke tilstå noget Du ikke er skyld i.
tilføjet af

Nej Poul.

Du blander jura og følelser sammen.
Den går ikke.
Forestil dig, at et lille barn løber ud på en vej efter en bold,
og bliver kørt ned af en bil.
Barnet bliver slået til 98% invalid.
Det er uden tvivl barnet, der har skylden set med følelsernes øjne.
MEN med erstatnings lovens øjne,
har vi skærper reglerne netop for at tage højde for en sådan situation.
For at sikre barnet en kæmpe erstatning, er der indført omvendt culpa.
I denne forbindelse betyder det, at der er omvendt bevisbyrde.
D.v.s. at bilisten skal bevise, at han ikke kunne undgå at knuse barnet.
Det kan han så ikke idet barnet er knust.
Barnet vil få sin erstatning.
I praksis vil bilisten blive dømt for ikke at køre efter forholdene.
Så enkelt er det Polle.
På samme måde her med bilisten og cyklisten.

M.v.h.
Charlee

Har du ret til en advokat under retsagen, og det med friproces, og der bør du vælge en RIGTIG forsvarsadvokat, ikke bare en nede på hjørnet, prøv at ringe til Eml Qwist, har ikke hans Tlf: Nr, men det kan du finde på nettet.
Men har du ikke en forsikring ?, en indbo forsikring F. eks, der er stor sansyndelighed for at du gennem den har en retshjælps forsikring, i nogle bil forsikringer er der også retshjælp.
Jeg vil råde dig til.
1. Få fat i en rigtig forsvarsadvokat.
2. Få advokaten til at få fat i politireporten, også et kopi af hvad de har skrevet til cykelisten, og om der også er rejst sag imod hende for groft at havde tilsidesat færdselsloven, lygteføring Osv, og tag den så derfra.
For har de sigtet hende, så står du stærkt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Både og.

Selvom at man er ofret i en ulykke kan man godt få skylden, jeg har gennem mine indlæg imod tryg lært en at kende, han blev kørt ned af en bus på langebro, han var kun en dreng på cykel, bussen havde defekte bremser og kunne Pga det ikke stoppe, hvordan det så lige kan lade sig gøre, det ved jeg ikke, bybusserene har tryklufts bremser, og forsvinder trykket, så bremser bussen automatisk.
Charføren blev ikke retsforfuldt eller noget andet, drengen fik ingen erstatning, hans forældre fil en lille erstatning, Pga det var drengens egen skyld, i politireporten står der at han ikke måtte cykle på langebro, han skulle havde taget gangtunellen ?, jeg ved godt Olsen Bandten stjal bedtford diamanterene på langebro, men at de også stjal gangtunellen, det vidste jeg ikke, FOR DER ER INGEN TUNEL.
Men drengen fik skylden for ulykken Pga han skulle havde taget tunellen som ikke er der, sagen har været i retten, alle instanser, og lige nu ligger den vist i meneskeretsdomstolen i "eu", jeg ved ikke om de kan finde tunellen under langebro, jeg har selv mange gange kørt over langebro på cykel og i bil, jeg har aldrig set nogen tunel, tværtimod, nu er der lavet cykkelsti i siden af broen.
Og i omtalte sag er der tale om en meget grov overtrædelse af lygteføringen fra cykelistens side, han satte ikke kun sit eget liv på spil, men også andres liv, bilisten kunne havde prøvet at ungå ham, og derved havde været kørt galt, og måske havde ramt andre, og det er strafbart at køre uden lys, selv på en cykel i lygtetændningstiden, det står der i færdselsloven.
Så cykelisten har 99,9 % af skylden for ulykken, selvfølgeligt har man ikke påkørselsret i Danmark, men man kan altså ikke undgå at køre noget ned som man ikke ved er der, hvis det er der altså.
Jeg vil håbe at retten laver en principsag ud af det, så cykelister som ikke kører med lys om natten og som kommer ud for en ulykke Pga manglene lys selv får skylden, og bliver erstatningspligtig for de skader de forvolder på andres ting.
Så hvis du kan skaffe beviser for at man skal havde en kæmpe erstatning selvom at man selv er ude om det, (gangtunel eller ej), så kender jeg en som vil blive meget glad for det.
Det har også været sådanne i "gamle dage" at hvis man ramte en hest, så havde man hele skylden, uanset hvordan hesten så end havnede på kørebanen, fik selv 2 heste gennem forruden på en helt ny bil dagen efter jeg havde fået kørekort, de var stukket af fra en indhegning, de var lige kommet fra usa dagen før, det var 2 springer, og hegnet var kun 80-Cm højt, men jeg fik skylden, jeg holdt stille da de prøvede at hoppe over bilen, men de stødte sammen og kom igennem forruden, svenden der sad ved siden af fik hænderene i klemme og skar sig en del, men han blev sindsyg af den oplevelse, og kom på genbrugspladsen/tossefabrikken/den lukkedet afdeling, jeg slap med oplevelsen og 3 glasskår i brystlommen, men nu skal heste havde en lovpligtig erstatningsansvarsforsikring.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Både og.

Hej Poul.
Du giver "knægten" falske forhåbninger.
Som sagen er beskrevet her, får bilisten skylden for ikke at overholde sin vigepligt.
Cyklisten kan risikere en bøde.
Sådan enden denne sag!
Jeg har haft adskille magen til.
Derfor er mit råd stadig, at undgå at få flere udgifter!.
Beklager.
M.v.h.
Charlee
[sup][sup]Pen. eksam. assurandør
[/sup][/sup]


Selvom at man er ofret i en ulykke kan man godt få skylden, jeg har gennem mine indlæg imod tryg lært en at kende, han blev kørt ned af en bus på langebro, han var kun en dreng på cykel, bussen havde defekte bremser og kunne Pga det ikke stoppe, hvordan det så lige kan lade sig gøre, det ved jeg ikke, bybusserene har tryklufts bremser, og forsvinder trykket, så bremser bussen automatisk.
Charføren blev ikke retsforfuldt eller noget andet, drengen fik ingen erstatning, hans forældre fil en lille erstatning, Pga det var drengens egen skyld, i politireporten står der at han ikke måtte cykle på langebro, han skulle havde taget gangtunellen ?, jeg ved godt Olsen Bandten stjal bedtford diamanterene på langebro, men at de også stjal gangtunellen, det vidste jeg ikke, FOR DER ER INGEN TUNEL.
Men drengen fik skylden for ulykken Pga han skulle havde taget tunellen som ikke er der, sagen har været i retten, alle instanser, og lige nu ligger den vist i meneskeretsdomstolen i "eu", jeg ved ikke om de kan finde tunellen under langebro, jeg har selv mange gange kørt over langebro på cykel og i bil, jeg har aldrig set nogen tunel, tværtimod, nu er der lavet cykkelsti i siden af broen.
Og i omtalte sag er der tale om en meget grov overtrædelse af lygteføringen fra cykelistens side, han satte ikke kun sit eget liv på spil, men også andres liv, bilisten kunne havde prøvet at ungå ham, og derved havde været kørt galt, og måske havde ramt andre, og det er strafbart at køre uden lys, selv på en cykel i lygtetændningstiden, det står der i færdselsloven.
Så cykelisten har 99,9 % af skylden for ulykken, selvfølgeligt har man ikke påkørselsret i Danmark, men man kan altså ikke undgå at køre noget ned som man ikke ved er der, hvis det er der altså.
Jeg vil håbe at retten laver en principsag ud af det, så cykelister som ikke kører med lys om natten og som kommer ud for en ulykke Pga manglene lys selv får skylden, og bliver erstatningspligtig for de skader de forvolder på andres ting.
Så hvis du kan skaffe beviser for at man skal havde en kæmpe erstatning selvom at man selv er ude om det, (gangtunel eller ej), så kender jeg en som vil blive meget glad for det.
Det har også været sådanne i "gamle dage" at hvis man ramte en hest, så havde man hele skylden, uanset hvordan hesten så end havnede på kørebanen, fik selv 2 heste gennem forruden på en helt ny bil dagen efter jeg havde fået kørekort, de var stukket af fra en indhegning, de var lige kommet fra usa dagen før, det var 2 springer, og hegnet var kun 80-Cm højt, men jeg fik skylden, jeg holdt stille da de prøvede at hoppe over bilen, men de stødte sammen og kom igennem forruden, svenden der sad ved siden af fik hænderene i klemme og skar sig en del, men han blev sindsyg af den oplevelse, og kom på genbrugspladsen/tossefabrikken/den lukkedet afdeling, jeg slap med oplevelsen og 3 glasskår i brystlommen, men nu skal heste havde en lovpligtig erstatningsansvarsforsikring.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Nej Fruppe, det skal han ikke,
men denne traffik hændelse, er han hovedperson i.
Det er en klassiker, og derfor forfølger politiet sagen pr. automatik.
Se mit svar til Polle.
Den unge mand kan gerne gå til en advokat,
forsikringens retshjælp eller til retshjælpen,
men han vil få det samme svar alle tre steder!

M.v.h.
Charlee

[quote]Ang. hvem der har lagt sag an, så ringede jeg til retten. Jeg blev fortalt at det er politiet selv som har ført sagen videre i retten fordi jeg ikke har tilstået at jeg er skyld i uheldet. Det er åbenbart normal procedure. [/quote]
Du skal ikke tilstå noget Du ikke er skyld i.
tilføjet af

At han ikke overholdte.

Sin vigepligt skyldes jo at der ikke var noget at se, der var ingen på vejen, ja jo !, det var der jo, men ingen kunne se hende Pga hendes lovovertrædelse.
Jeg ved ikke om jeg giver nogen forhåbninger´, det var/er ikke meningen, jeg vil bare håbe at de statuerer et eksempel overfor cykelisten, de pisser rundt som om de ejer det hele, og tilmed skider de på alle færdselsreglerene, ikke kun i denne sag, men i det store hele.
En klasikker ?, ja måske, men det er også derfor han skal havde en rigtig advokat, en der kan fremlægge sagen ordentligt, efter loven og ikke efter lovpraksis, for det skide lovpraksis er noget svindel.
I min sag imod tryg, der fremhævede tryg`s advokat en sag af samme karakter, det var en sag om en sønderjysk kvinde der i 1909 kørte på en cykel ind i siden på en bil, altså Ca 1-år efter 1908-loven trådte i kraft, hvad har sådanne en sag med hvad der er sket i min sag at gøre ?, intet, bare lir for dommeren fra tryg`s side, men den sag fra 1909 er blevet brugt som lovpraksis i mange sager, plat og atter plat, for ingen undersøgte den sag, og hvad der skete dengang, der var ingen politireport, kun et forsikringsspørgsmål.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

I min sag imod tryg, der fremhævede tryg`s advokat en sag af samme karakter, det var en sag om en sønderjysk kvinde der i 1909 kørte på en cykel ind i siden på en bil,

I og med cyklerne kørte stærkere end bilerne dengang burde man måske overveje at revidere loven og glemme præcedens fra dengang.
tilføjet af

At han ikke overholdte.

Hej Poul.
Vi har en færdselslov idag.
Det har sikkert været så som så med en sådan lov i 1909,
hvor der gik en mand med et rødt flag foran et automobil.
Kan du huske fra den gang, du tog kørekort,
at du skulle afpasse hastigheden efter forholdene,
og så nævnes der en række eksempler,
som vejens beskaffenhed, vejr og lysforhold o.s.v.
Det er denne, man vil hænge sig i,
fordi den svageste part skal have erstatning.
Vi kan hurtigt blive enige om,
at cyklisterne er nogle pestilenser i trafikken,
men det gør dem ikke skyldige i denne forbindelse.
Du skal stadig tænke på det eksempel med det lille barn med bolden,
som jeg har beskrevet tidligere.
Nå bliver jeg nødt til at blive lidt grov:
Hvem siger at vor ven har fortalt hele sandheden?
Hvad var hans hastighed?
O.s.v.
Politiet vil gerne afklapse sådan en ung "lømmel" ( undskyld trådstarter).
Der er mange forhold, der skal ind i disse vurderinger,
MEN højrevigepligten er den vigtigste færdseldesregel i denne lov.
Havde han ubetinget vigepligt?

Hvis politiet har sigtet ham,
kan jeg garantere dig for, at de er ret sikre på at vinde den sag.
Det er ikke en hr. Hvemsomhelst, der sidder som politi advokat!
M.v.h.
Charlee


Sin vigepligt skyldes jo at der ikke var noget at se, der var ingen på vejen, ja jo !, det var der jo, men ingen kunne se hende Pga hendes lovovertrædelse.
Jeg ved ikke om jeg giver nogen forhåbninger´, det var/er ikke meningen, jeg vil bare håbe at de statuerer et eksempel overfor cykelisten, de pisser rundt som om de ejer det hele, og tilmed skider de på alle færdselsreglerene, ikke kun i denne sag, men i det store hele.
En klasikker ?, ja måske, men det er også derfor han skal havde en rigtig advokat, en der kan fremlægge sagen ordentligt, efter loven og ikke efter lovpraksis, for det skide lovpraksis er noget svindel.
I min sag imod tryg, der fremhævede tryg`s advokat en sag af samme karakter, det var en sag om en sønderjysk kvinde der i 1909 kørte på en cykel ind i siden på en bil, altså Ca 1-år efter 1908-loven trådte i kraft, hvad har sådanne en sag med hvad der er sket i min sag at gøre ?, intet, bare lir for dommeren fra tryg`s side, men den sag fra 1909 er blevet brugt som lovpraksis i mange sager, plat og atter plat, for ingen undersøgte den sag, og hvad der skete dengang, der var ingen politireport, kun et forsikringsspørgsmål.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

At han ikke overholdte.

Hej jeg tror du har misforstået hvilken retning jeg svingede i, det var en venstresvingning.
Hej Poul.
Vi har en færdselslov idag.
Det har sikkert været så som så med en sådan lov i 1909,
hvor der gik en mand med et rødt flag foran et automobil.
Kan du huske fra den gang, du tog kørekort,
at du skulle afpasse hastigheden efter forholdene,
og så nævnes der en række eksempler,
som vejens beskaffenhed, vejr og lysforhold o.s.v.
Det er denne, man vil hænge sig i,
fordi den svageste part skal have erstatning.
Vi kan hurtigt blive enige om,
at cyklisterne er nogle pestilenser i trafikken,
men det gør dem ikke skyldige i denne forbindelse.
Du skal stadig tænke på det eksempel med det lille barn med bolden,
som jeg har beskrevet tidligere.
Nå bliver jeg nødt til at blive lidt grov:
Hvem siger at vor ven har fortalt hele sandheden?
Hvad var hans hastighed?
O.s.v.
Politiet vil gerne afklapse sådan en ung "lømmel" ( undskyld trådstarter).
Der er mange forhold, der skal ind i disse vurderinger,
MEN højrevigepligten er den vigtigste færdseldesregel i denne lov.
Havde han ubetinget vigepligt?

Hvis politiet har sigtet ham,
kan jeg garantere dig for, at de er ret sikre på at vinde den sag.
Det er ikke en hr. Hvemsomhelst, der sidder som politi advokat!
M.v.h.
Charlee


[quote="pouljoergensen" post=2424067]Sin vigepligt skyldes jo at der ikke var noget at se, der var ingen på vejen, ja jo !, det var der jo, men ingen kunne se hende Pga hendes lovovertrædelse.
Jeg ved ikke om jeg giver nogen forhåbninger´, det var/er ikke meningen, jeg vil bare håbe at de statuerer et eksempel overfor cykelisten, de pisser rundt som om de ejer det hele, og tilmed skider de på alle færdselsreglerene, ikke kun i denne sag, men i det store hele.
En klasikker ?, ja måske, men det er også derfor han skal havde en rigtig advokat, en der kan fremlægge sagen ordentligt, efter loven og ikke efter lovpraksis, for det skide lovpraksis er noget svindel.
I min sag imod tryg, der fremhævede tryg`s advokat en sag af samme karakter, det var en sag om en sønderjysk kvinde der i 1909 kørte på en cykel ind i siden på en bil, altså Ca 1-år efter 1908-loven trådte i kraft, hvad har sådanne en sag med hvad der er sket i min sag at gøre ?, intet, bare lir for dommeren fra tryg`s side, men den sag fra 1909 er blevet brugt som lovpraksis i mange sager, plat og atter plat, for ingen undersøgte den sag, og hvad der skete dengang, der var ingen politireport, kun et forsikringsspørgsmål.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen[/quote]
tilføjet af

Det er en god melding.

Det er en god melding.
Det ændrer fuldstændig hele forløbet,
og stiller dig meget bedre rent kørekort´s mæssigt.
Det er så et lille gement færdselsuheld.
Så kan du se frem til en lille bøde, men du beholder nok dit kørekort.
M.v.h.
Charlee


Hej jeg tror du har misforstået hvilken retning jeg svingede i, det var en venstresvingning.
[quote="charlee" post=2424208]Hej Poul.
Vi har en færdselslov idag.
Det har sikkert været så som så med en sådan lov i 1909,
hvor der gik en mand med et rødt flag foran et automobil.
Kan du huske fra den gang, du tog kørekort,
at du skulle afpasse hastigheden efter forholdene,
og så nævnes der en række eksempler,
som vejens beskaffenhed, vejr og lysforhold o.s.v.
Det er denne, man vil hænge sig i,
fordi den svageste part skal have erstatning.
Vi kan hurtigt blive enige om,
at cyklisterne er nogle pestilenser i trafikken,
men det gør dem ikke skyldige i denne forbindelse.
Du skal stadig tænke på det eksempel med det lille barn med bolden,
som jeg har beskrevet tidligere.
Nå bliver jeg nødt til at blive lidt grov:
Hvem siger at vor ven har fortalt hele sandheden?
Hvad var hans hastighed?
O.s.v.
Politiet vil gerne afklapse sådan en ung "lømmel" ( undskyld trådstarter).
Der er mange forhold, der skal ind i disse vurderinger,
MEN højrevigepligten er den vigtigste færdseldesregel i denne lov.
Havde han ubetinget vigepligt?

Hvis politiet har sigtet ham,
kan jeg garantere dig for, at de er ret sikre på at vinde den sag.
Det er ikke en hr. Hvemsomhelst, der sidder som politi advokat!
M.v.h.
Charlee


[quote="pouljoergensen" post=2424067]Sin vigepligt skyldes jo at der ikke var noget at se, der var ingen på vejen, ja jo !, det var der jo, men ingen kunne se hende Pga hendes lovovertrædelse.
Jeg ved ikke om jeg giver nogen forhåbninger´, det var/er ikke meningen, jeg vil bare håbe at de statuerer et eksempel overfor cykelisten, de pisser rundt som om de ejer det hele, og tilmed skider de på alle færdselsreglerene, ikke kun i denne sag, men i det store hele.
En klasikker ?, ja måske, men det er også derfor han skal havde en rigtig advokat, en der kan fremlægge sagen ordentligt, efter loven og ikke efter lovpraksis, for det skide lovpraksis er noget svindel.
I min sag imod tryg, der fremhævede tryg`s advokat en sag af samme karakter, det var en sag om en sønderjysk kvinde der i 1909 kørte på en cykel ind i siden på en bil, altså Ca 1-år efter 1908-loven trådte i kraft, hvad har sådanne en sag med hvad der er sket i min sag at gøre ?, intet, bare lir for dommeren fra tryg`s side, men den sag fra 1909 er blevet brugt som lovpraksis i mange sager, plat og atter plat, for ingen undersøgte den sag, og hvad der skete dengang, der var ingen politireport, kun et forsikringsspørgsmål.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen[/quote][/quote]
tilføjet af

Ihe jo da ! det havde vi da.

😉
Færdselslovens Historie
1683:
Danske Lov idømmer straf for skade ved færdsel.
Det er ufatteligt hvad man kan finde på nettet 🙂 .
http://www.rootes.dk/?Artikler:Love_og_regler:F%E6rdselslovens_Historie
Spøg til side, du må da indrømme, det er en underlig måde lov og ret bliver håndteret på, mange gange virker det langt fra fornuftigt og langt fra retfærdigt.
Hvis man nu tager min skade D:13/8-1985 F. eks, så har jeg fået et EET på 15% og et MEEN på 5% pga de skader jeg fik, men nu så mange år efter viser det sig at skaderene er blevet meget værer med tiden.
Du har vel nok engang eller måske 2 gange, sat tungen på et 9 V batteri, bare for at se om der var strøm på, det opdager man hurtigt, og for helvedet hvor det gør ondt at opdage at DER var strøm på det, den smerte har jeg inde i mit venstre skullerled hele tiden nu, i starten var det kun engang imellem, det kan gøre så ondt at jeg besvimer af det, Pga smerten, for en i helvedet hvor man bliver træt af den smerte, for slet ikke at tale om at man også får en meget kort lundte, man farrer op over ingenting.
Inden ulykkerene kunne jeg tage først 100 armbøjninger med højre arm, løbe 10-Km, også tage 100 med venstre arm, også løbe igen 10-Km, også tage 100 Alm armbøjninger, efter ulykkerene har jeg ikke kunne tage bare 10 armbøjninger Pga smerterene i skuldrene, albuerene, håndledene og nakken, om jeg var stærk inden ulykken ?, jo det tror jeg, jeg læssede engang en fort eskort op på ladet af en lastbil, med håndkraft, en hel bil 1½ meter op på ladet af en lastbil.
Men det var også den styrke jeg havde der redede mit liv da jeg fik de 750-Kg i hovedet og blev mast ned imod beton gulvet, for jeg stoppede røret, havde jeg ikke kunne gjort det, så ville jeg havde været blevet mast under røret, problemet var bare, mine led kunne ikke holde til den belastning, alle mine led i overkroppen tog skade af den kortvarige belastning, og det har de så sat til et EET på 15% og et MEEN på 5%.
Og hvad har det så lige med denne sag at gøre ?, som sådanne ikke ret meget, men og dog, for vi ved ikke hvad bilisten har sagt til politiet da ulykken skete, han blev selvfølgeligt afhørt, selvfølgeligt fik han afvide at han havde ret til en advokat, det skal politiet jo sige, men fik han en advokat ?, jeg tvivler, Pga det sagen har udviklet sig til, og jeg blev også afhørt efter mine ulykker, jeg blev bare ikke tilbudt nogen form for juridisk bistand eller hjælp, og hvad har det så med sagen at gøre, jo!.
Så er vi tilbage til manden der skulle hænges, men man ventede på brev fra kongen, brevet kom, men der manglede et komme, du kan godt huske den ikke ?, nå men, der stod, " Hænges ikke benådes ", og hvad har det så lige med sagen at gøre, jo, når man har været ude for en ulykke bliver man afhørt, men man husker ikke ulykken, ikke hele ulykken, det kommer først senere, men det man siger når man bliver afhørt bliver skrevet ned, og det bliver brugt imod en, ikke til ens forsvar, politiet SKAL rejse en vis antal retsager hvert år, også vælger de nogle "nemme" sager, for det er ikke sagen karakter der tæller, det er antallet, og denne sag er jo "nem", der er en retsprosedyrere der altid giver bilisten skylden, uanset om han har skylden eller ej, så en eller anden politibetjent har fået en sag for retten, og han mangler så en mindre det år.
Jeg kan F. eks ikke huske jeg blev afhørt Vedr. ulykken D:23/10-1985 OK ! jeg var POèr og så jeg fik ingen skyld i den ulykke, der var bare ikke politi på ved den første ulykke, kan du se komikken i det, Ok nu var det også klart at den anden havde skylden, sigtbarheden var 100%, han så mig bare ikke, for han kikkede et andet sted hen.
I denne sag er det modsat, bilisten var opmærksom, men kunne bare ikke se noget Pga "noget" legede gemmeleg og kørte uden lys i mørket på en cykel, selv når vi gik fuldfældtmæssige om natten, så skulle vi når vi gik på offentligvej havde lys på, både foreste og bagerste mand, for blev vi påkørt var det vores egen skyld, og den lov må også gælde i denne cituation, når en bilist ikke kan straffes for at køre en soldat ned som ikke har lys på om natten, hvorfor skal en bilist så straffes for at køre en civilist ned som heller ikke havde lys på om natten.
Nej ! han skal havde fat i en RIGTIG advokat, en som kender loven og som gider sætte sig ordentligt ind i sagen, og som uanset hvad gider kæmpe bilistens sag, uanset om sagen så skal hele vejen i Højesteret, problemet er bare at de advokater man får, er dem nede fra brugsen der er på tilbud.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

PS. !.

Nu ved jeg ikke lige hvilken slags færdsel der var i 1683, men jeg tror ikke der var nogen toyota corolaer 😃 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hold nu op Poul!

Hold nu op Poul!
Nu har du lige repeteret ansvars loven for os, og så fyrer du alt dette pis af.
Det er derfor, du altid roder dig ud i komplikationer.
Lær nu af det, du selv har fundet frem til. 😉
Her skrives der højt og flot: Når et motorkøretøj er impliceret i et færdselsuheld, er det altid motorkøretøjets lovpligtige ansvarsforsikring, der skal betale erstatning for den personskade, der er sket. Citat slut
Det er altså ved person skade.
Når talen kommer på retten, så er sandheden den,
man kan bevise og intet andet.
Tro, håb og ævl, hører ikke hjemme i den butik.
Det er jura og kendsgerninger.

M.v.h.
Charlee


Fl. § 109:
Motordrevne køretøjer, der tilhører staten, en kommune, fremmede stater eller en international organisation er undtaget fra forsikringspligten efter § 105.
Motoransvar:

Ansvarsregler: Når et motorkøretøj er impliceret i et færdselsuheld, er det altid motorkøretøjets lovpligtige ansvarsforsikring, der skal betale erstatning for den personskade, der er sket. Det gælder også, selv om føreren af motorkøretøjet var uden skyld i færdselsuheldet. Har du selv handlet groft uagtsomt, kan din erstatning blive nedsat.
Fører af motorkøretøjet: Som fører får du erstatning, hvis modparten er et motorkøretøj. Det er modpartens motoransvarsforsikring, der skal betale. Erstatningen kan blive nedsat, hvis du har været meget uagtsom. Er der tale om eneuheld, har du kun mulighed for erstatning fra dine egne forsikringer.


😉
Færdselslovens Historie
1683:
Danske Lov idømmer straf for skade ved færdsel.
Det er ufatteligt hvad man kan finde på nettet 🙂 .
http://www.rootes.dk/?Artikler:Love_og_regler:F%E6rdselslovens_Historie
Spøg til side, du må da indrømme, det er en underlig måde lov og ret bliver håndteret på, mange gange virker det langt fra fornuftigt og langt fra retfærdigt.
Hvis man nu tager min skade D:13/8-1985 F. eks, så har jeg fået et EET på 15% og et MEEN på 5% pga de skader jeg fik, men nu så mange år efter viser det sig at skaderene er blevet meget værer med tiden.
Du har vel nok engang eller måske 2 gange, sat tungen på et 9 V batteri, bare for at se om der var strøm på, det opdager man hurtigt, og for helvedet hvor det gør ondt at opdage at DER var strøm på det, den smerte har jeg inde i mit venstre skullerled hele tiden nu, i starten var det kun engang imellem, det kan gøre så ondt at jeg besvimer af det, Pga smerten, for en i helvedet hvor man bliver træt af den smerte, for slet ikke at tale om at man også får en meget kort lundte, man farrer op over ingenting.
Inden ulykkerene kunne jeg tage først 100 armbøjninger med højre arm, løbe 10-Km, også tage 100 med venstre arm, også løbe igen 10-Km, også tage 100 Alm armbøjninger, efter ulykkerene har jeg ikke kunne tage bare 10 armbøjninger Pga smerterene i skuldrene, albuerene, håndledene og nakken, om jeg var stærk inden ulykken ?, jo det tror jeg, jeg læssede engang en fort eskort op på ladet af en lastbil, med håndkraft, en hel bil 1½ meter op på ladet af en lastbil.
Men det var også den styrke jeg havde der redede mit liv da jeg fik de 750-Kg i hovedet og blev mast ned imod beton gulvet, for jeg stoppede røret, havde jeg ikke kunne gjort det, så ville jeg havde været blevet mast under røret, problemet var bare, mine led kunne ikke holde til den belastning, alle mine led i overkroppen tog skade af den kortvarige belastning, og det har de så sat til et EET på 15% og et MEEN på 5%.
Og hvad har det så lige med denne sag at gøre ?, som sådanne ikke ret meget, men og dog, for vi ved ikke hvad bilisten har sagt til politiet da ulykken skete, han blev selvfølgeligt afhørt, selvfølgeligt fik han afvide at han havde ret til en advokat, det skal politiet jo sige, men fik han en advokat ?, jeg tvivler, Pga det sagen har udviklet sig til, og jeg blev også afhørt efter mine ulykker, jeg blev bare ikke tilbudt nogen form for juridisk bistand eller hjælp, og hvad har det så med sagen at gøre, jo!.
Så er vi tilbage til manden der skulle hænges, men man ventede på brev fra kongen, brevet kom, men der manglede et komme, du kan godt huske den ikke ?, nå men, der stod, " Hænges ikke benådes ", og hvad har det så lige med sagen at gøre, jo, når man har været ude for en ulykke bliver man afhørt, men man husker ikke ulykken, ikke hele ulykken, det kommer først senere, men det man siger når man bliver afhørt bliver skrevet ned, og det bliver brugt imod en, ikke til ens forsvar, politiet SKAL rejse en vis antal retsager hvert år, også vælger de nogle "nemme" sager, for det er ikke sagen karakter der tæller, det er antallet, og denne sag er jo "nem", der er en retsprosedyrere der altid giver bilisten skylden, uanset om han har skylden eller ej, så en eller anden politibetjent har fået en sag for retten, og han mangler så en mindre det år.
Jeg kan F. eks ikke huske jeg blev afhørt Vedr. ulykken D:23/10-1985 OK ! jeg var POèr og så jeg fik ingen skyld i den ulykke, der var bare ikke politi på ved den første ulykke, kan du se komikken i det, Ok nu var det også klart at den anden havde skylden, sigtbarheden var 100%, han så mig bare ikke, for han kikkede et andet sted hen.
I denne sag er det modsat, bilisten var opmærksom, men kunne bare ikke se noget Pga "noget" legede gemmeleg og kørte uden lys i mørket på en cykel, selv når vi gik fuldfældtmæssige om natten, så skulle vi når vi gik på offentligvej havde lys på, både foreste og bagerste mand, for blev vi påkørt var det vores egen skyld, og den lov må også gælde i denne cituation, når en bilist ikke kan straffes for at køre en soldat ned som ikke har lys på om natten, hvorfor skal en bilist så straffes for at køre en civilist ned som heller ikke havde lys på om natten.
Nej ! han skal havde fat i en RIGTIG advokat, en som kender loven og som gider sætte sig ordentligt ind i sagen, og som uanset hvad gider kæmpe bilistens sag, uanset om sagen så skal hele vejen i Højesteret, problemet er bare at de advokater man får, er dem nede fra brugsen der er på tilbud.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Næ næ Fruppe.
Det der er afgørende er, at vi taler om en bil,
der har omvendt culpa,
mod en cyklist med almindelig culpa.
Det gør det helvedes svært for bilisten.
(Og det skal det osse være.)
Nøglespørgsmålet er om cyklisten kommer fra billistens højre eller venstre side.
Det melder historien ikke noget om.
Kommer cyklisten fra billistens højre side, har han til side sat højrevigepligten,
og så er kortet i fare.
Kommer cyklisten til gengæld fra den venstre side, står bilisten langt bedre.
Al jeres flødeskums filosofi, kan I godt glemme.
Det er klokkeren jura.
M.v.h.
Charlee


[quote]I min sag imod tryg, der fremhævede tryg`s advokat en sag af samme karakter, det var en sag om en sønderjysk kvinde der i 1909 kørte på en cykel ind i siden på en bil,[/quote]
I og med cyklerne kørte stærkere end bilerne dengang burde man måske overveje at revidere loven og glemme præcedens fra dengang.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

charlee skriver:
Næ næ Fruppe.
Det der er afgørende er, at vi taler om en bil,
der har omvendt culpa,
mod en cyklist med almindelig culpa.

Drd som culpa, volvo eller vulva er urelevante for mig. Jeg kender kun 2, retfærdighed og retsfølelse.
Jeg er også klar over at man i retten ikke kan eller må bruge eksempler som det jeg skrev med en mørkelagt bilist der så ville få hele skylden, men hvis det var mig der var anklaget ville jeg ikke holde kæft i skranken.
Man har en lov der påbyder cyklister at være tydelige i mørke for at kunne blive set, hvorfor tilsidesætte denne når der sker noget ?
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Hej Fruppe.
Man tilsidesætter ikke noget.
Man har lavet loven, således den stærke trafikant,
skal beskytte den svage trafikant.
Sker der noget, skal den hårde trafikant,
bevise at han ikke kunne undgå at lave denne skade.
Det hedder i rets sproget i forsikrings anliggender for omvendt culpa.
Dette har man ikke lavet for at drille dig, men for at beskytte dig,
hvis du er en blød trafikant.
Den hårde trafikant har en forsikring bag sig.
At man så har lavet det således, at man skal til orienterende køreprøve efter en højrevigepligts ulykke/en ubetinget vigepligt,
er noget man har bestemt ved lov.
Det er surt at være bilist.
Det er osse surt at køre på cykel i regn og modvind op ad bakke!
M.v.h.
Charlee

charlee skriver:
[quote]Næ næ Fruppe.
Det der er afgørende er, at vi taler om en bil,
der har omvendt culpa,
mod en cyklist med almindelig culpa.[/quote]
Drd som culpa, volvo eller vulva er urelevante for mig. Jeg kender kun 2, retfærdighed og retsfølelse.
Jeg er også klar over at man i retten ikke kan eller må bruge eksempler som det jeg skrev med en mørkelagt bilist der så ville få hele skylden, men hvis det var mig der var anklaget ville jeg ikke holde kæft i skranken.
Man har en lov der påbyder cyklister at være tydelige i mørke for at kunne blive set, hvorfor tilsidesætte denne når der sker noget ?
tilføjet af

Nemligt, men kun Pga staten er selvforsikret.

Og kan staten skyde skylden over på andre, så gør de det, uanset om det er rigtigt eller ej, bare de slipper for deres ansvar, for ved selvforsikring menes at den der er selvforsikret selv skal betale, og det gælder også staten, det ved du også udemærket godt.
Også kan jeg saftsusemene ikke se det skide indlæg jeg svarer på, Pga solen er gået i SORT.
Ikke at der er noget i vejen med dit indlæg, men solen er der saftsusemene noget helt galt med, nå men jeg åbnede et vindue til, også kunne jeg se dit indlæg, men sikke et arbejde, ?.
" Her skrives der højt og flot: Når et motorkøretøj er impliceret i et færdselsuheld, er det altid motorkøretøjets lovpligtige ansvarsforsikring, der skal betale erstatning for den personskade, der er sket. Citat slut
Det er altså ved person skade.", det skrev du ?.
Og hvor er MIN erstatning, og den hjælp jeg skulle havde haft efter ulykken, og når det kommer for retten ?, blab i røven makker, hvor man bliver taget ved røven af advokaterene, de vil skide på lov og ret, bare de får deres penge, og dem skal de sgu nok få fat i.
"Tro, håb og ævl, hører ikke hjemme i den butik.
Det er jura og kendsgerninger.", men hvor er retfærdigheden så pludseligt henne, er den DØD i midt i det hele, nej Charlee, der er noget der heder retfærdighed, og noget der heder selvtægt og bedrag, og det er der henne vi er ved at være nu.
Nu er det gudske lov ikke tryg der bestemmer her i Danmark, ikke endnu, og kan jeg gøre noget til det, så kommer de aldrig til det.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

I 1683 tror jeg det var

En person der gik ind i en anden, altså ikke en motorkøretøjsskade, altså er en person til fods også erstatningspligtig for de skader den person forvolder i "trafikken", (når tryg kan gå tilbage til 1909, så kan jeg også gå tilbage til 1683 og bruge den afgørelse), kan du følge mig ?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Nemligt, men kun Pga staten er selvforsikret.

Din gamle sag er ikke typisk, og hører slet ikke hjemme i denne forbindelse.
Du har fået bevilget fri proces ved højesteret,
og det viser at godt og sundt retssystem.
Ud fra det du har vist mig vdr. din sag, står du sandsynligvis godt,
men vi ved osse begge to, at du ikke har vist mig modpartens sagsakter.
Derfor kan vi ikke udtale os om denne konkrete sag!
At staten er selv forsikret betyder blot,
at erstatningerne skal komme fra de interne kasser.
Staten skal agere på samme måde som et privat selskab.
I praksis er skader mellem os alm. borgere og en bybus ret så ofte endt i noget rod,
fordi de et selv forsikret og temmelig nærrige!
Men det er en helt anden sag!
M.v.h.
Charlee

Og kan staten skyde skylden over på andre, så gør de det, uanset om det er rigtigt eller ej, bare de slipper for deres ansvar, for ved selvforsikring menes at den der er selvforsikret selv skal betale, og det gælder også staten, det ved du også udemærket godt.

Også kan jeg saftsusemene ikke se det skide indlæg jeg svarer på, Pga solen er gået i SORT.
Ikke at der er noget i vejen med dit indlæg, men solen er der saftsusemene noget helt galt med, nå men jeg åbnede et vindue til, også kunne jeg se dit indlæg, men sikke et arbejde, ?.
" Her skrives der højt og flot: Når et motorkøretøj er impliceret i et færdselsuheld, er det altid motorkøretøjets lovpligtige ansvarsforsikring, der skal betale erstatning for den personskade, der er sket. Citat slut
Det er altså ved person skade.", det skrev du ?.
Og hvor er MIN erstatning, og den hjælp jeg skulle havde haft efter ulykken, og når det kommer for retten ?, blab i røven makker, hvor man bliver taget ved røven af advokaterene, de vil skide på lov og ret, bare de får deres penge, og dem skal de sgu nok få fat i.
"Tro, håb og ævl, hører ikke hjemme i den butik.
Det er jura og kendsgerninger.", men hvor er retfærdigheden så pludseligt henne, er den DØD i midt i det hele, nej Charlee, der er noget der heder retfærdighed, og noget der heder selvtægt og bedrag, og det er der henne vi er ved at være nu.
Nu er det gudske lov ikke tryg der bestemmer her i Danmark, ikke endnu, og kan jeg gøre noget til det, så kommer de aldrig til det.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

I 1683 tror jeg det var

Nej overhovedet ikke!
M.v.h.
Charlee

En person der gik ind i en anden, altså ikke en motorkøretøjsskade, altså er en person til fods også erstatningspligtig for de skader den person forvolder i "trafikken", (når tryg kan gå tilbage til 1909, så kan jeg også gå tilbage til 1683 og bruge den afgørelse), kan du følge mig ?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Baglygte

Ja, Fruppe"
Det var dengang der ikke var røde cykelbaglygter nok i handelen.
tilføjet af

Baglygtelov fra 1966

Jeg mener at huske at det var længere tilbage i tiden end 1970.
BEK nr 366 af 29/10/1966 - Bekendtgørelse om ændring i bekendtgørelse om køretøjers ... Cykel skal i lygtetændingstiden bagpå være forsynet med baglygte.
Så vidt jeg husker engang i midt-50-erne skulle der monteres gule refleksbrikker på alle cykelpedaler.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Nu har jeg fulgt denne tråd siden den startede og selvom der er en del "snavs" og uvedkommende sammenligninger med Tryg forsikring og tudsegamle sager som man alligevel ikke kan bruge til noget, så har Charlee fat i det rigtige.
Det vil "altid" være bilisten der får skylden ved et uheld med en mere blød trafikant og det er jo også det der er sket her.
Om cyklisten ikke har haft lys på eller ej er stort set ligegyldigt da det er bilistens opgave at sikre sig at der ikke er nogen i vejen inden videre kørsel.
(Vi har ikke påkørselsret selvom andre dummer sig)
Grunden til at politiet eller anklagemyndigheden har lagt sag an kan skyldes trådstarters unge alder og dermed et ret nyt kørerkort eller hedder det førerbevis?
Nye bilister har skrappere regler og der tillades ikke helt det samme som med ældre bilister inden kortet tages.
Trådstarter nævner heller ikke om det er den første sag der har været traffikmæssigt.
Hvis trådstarter har dummet sig før så er der nok større sandsynlighed for at politiet vil statuere et eksempel.
tilføjet af

"det viser at godt og sundt retssystem.", både og

Fordi !, jeg har jo altså tabt i både by og Landsretten, det at jeg forsætter er ikke normalt, mange ville havde valgt at opgive, og hvor er retfærdigheden så henne.
Det er det der sker når man ikke dømmer efter hvad der står i loven, og bilisten vidste ikke/kunne ikke vide der var en cykelist, Pga cykelisten legede mørkeleg og overtrådte færdselsloven Vedr lygtetføring.
Min søsters søn er loko-førre, hvis bilisten skal straffes, så skulle min søsters søn jo også straffes de gange, hvor der er en der er hoppet ud foran de toge han har kørt, i princippet er det det samme, måske lidt kringlet, men begge havde ikke en chance, for at undgå ulykkerene/påkørsle/n/erene.
Men i statens interesse økonomisk bliver de selvmordskandidater der overlever mødet med et tog ikke tildelt en erstatning, tværtimod, så får de en stor bøde, og loko-føren får en betalt ferie, jeg har svært ved at se forskælden i at køre uden lys om natten på en cykel også det at hoppe ud foran et tog, begge leger med livet som indsats.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Statuere et E.ks !.

Var det så ike en ide at statuere et E.ks overfor cykelisterene, du må huske på en ting, hver gang en bilist bliver straffet for at havde ramt en "blød" trafikant, så er det ofte den "bløde" trafikant der har handlet forkert i henhold til færdselsloven.
Om min gamle sag har selvfølgeligt indtet at gøre med denne sag, men jeg brugte noget af den som et princip, lige som jeg gjore med min søsters søn som er loko-føre, og som også har "mødt" "bløde" trafikanter, både om dagen og om natten, men han har ikke fået skylden, eller er blevet straffet, tværtimod, så får loko-førene hjælp efter en påkørsel af en "blød" trafikant, det gør bilisten ikke, ham vil man straffe, hvor er det fornuftige i det, resultatet er jo det samme.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

@charlee
Muligvis blander Poul uvedkommende ting ind i tråden, men han har jo fat i den rigtige ende, nemlig den at nogle af vore love er hundreder af år gamle og kun er omskrevet til moderne sprog og men ikke helt er tilpasset vor tids virkelighed.
tilføjet af

Nej, hvor du dog vrøvler nu

Du er selv inde på det, at sammenligningen med toget nok ikke er den bedste, men alligevel fortsætter du med den.
Kan et tog pludselig "dreje"???? Næ, det kan det ikke.
Kan et tog på flere tons, standse pludseligt op på få meter???? Næ, det kan det ikke.
Var det en selvmordskandidat som bilisten påkørte???? Næ, det var det ikke
Så jeg aner ikke hvorfor du bruger dette eksempel som sammenligning
Den eneste lighed, er da at personer som vil begå selvmord ved at springer ud foran et tog meget sjældent har lys på 😃 😃 😃 😃 😃
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Jeg har prøvet stort set det samme, bare i dagslys, hvor cyklisten kørte over fodgængerfeltet i min blinde vinkel, og der blev skylden delt. Jeg fik en symbolsk bøde.
Det er en voldsom oplevelse, og som bilist vil du altid få noget af skylden (objektivt ansvar).
tilføjet af

Man kan ikke lave love med tilbagevirkende kraft

Man kan ikke lave love med tilbagevirkende kraft, som du her henviser til Poul.

Vi kan synes lige, hvad vi vil, herfra og til Kina,
men det ændrer ikke den eksisterende lovgivning på området!
Hvis du vil have lavet færdselsloven om, må du henvende dig til din folketings mand,
og lade ham/hende tage det op i folketinget.
Det er den vej, man går i et demokrati.
Vdr. din søsters søn og hans ret til at myrde med psykologhjælp,
har intet med færdselsloven at gøre!
Der er den forskel, at der står mange skilte i forbindelsen med jernbanedriften,
at færdsel på sporene er forbudt.
Samme forbud er der ikke i trafikken.
Jeg håber du kan se disse forskelle!
M.v.h.
Charlee


Var det så ike en ide at statuere et E.ks overfor cykelisterene, du må huske på en ting, hver gang en bilist bliver straffet for at havde ramt en "blød" trafikant, så er det ofte den "bløde" trafikant der har handlet forkert i henhold til færdselsloven.
Om min gamle sag har selvfølgeligt indtet at gøre med denne sag, men jeg brugte noget af den som et princip, lige som jeg gjore med min søsters søn som er loko-føre, og som også har "mødt" "bløde" trafikanter, både om dagen og om natten, men han har ikke fået skylden, eller er blevet straffet, tværtimod, så får loko-førene hjælp efter en påkørsel af en "blød" trafikant, det gør bilisten ikke, ham vil man straffe, hvor er det fornuftige i det, resultatet er jo det samme.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

@fruppe.
Jeg skal lige love for at Polle blander begreberne sammen,
og du støtter ham åbenbart.
Hvorfor vil du have lavet en gammel virksom lov ændret, bare fordi den er gammel.
Man har netop omvendt Culpa for at beskytte den svage part.
Du kan sammen med Polle have ret med, at det er træls,
at mange kamikazepiloter spiller på denne fordel.
Politiet måtte for min skyld,
meget gerne sætte meget mere ind på at knalde disse tumper i dagligdagen.
M.v.h.
Charlee

@charlee
Muligvis blander Poul uvedkommende ting ind i tråden, men han har jo fat i den rigtige ende, nemlig den at nogle af vore love er hundreder af år gamle og kun er omskrevet til moderne sprog og men ikke helt er tilpasset vor tids virkelighed.
tilføjet af

"mange skilte" ?.

Ja tak !, men lige fra man er lille får man afvide at man skal havde lys på sin cykel, og at bilerene er farlige, så nej !, det er ingen undskyldning det med skiltene, hvor mange i Danmark tror du ikke der er som slet ikke kan læse Dansk, skal man kunne køre dem ned "gratis"?.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

"tog pludselig "dreje" ", nej.

Det kan en bil, og hvis han nu var drejet for at undgå hende "spøgelses" cykelisten, så var han måske kørt ind i en skolebus og havde dræbt 25 børn.
Jeg kom engang kørendene ind i Ølsted, det snede kraftigt, jeg kørte stille og roligt!, pludseligt lød der et BRAG, jeg bremsede, det var glat, bilen skred ud, det var i et sving, jeg kørte kun Ca 30-40-Kmt, men aligevellet endte jeg med bagenden af bilen inde i et busstoppested, til alt hel var det sent om aftenen, så der var ingen der ventede på bussen, BRAGET var 2 drenge der kastede snebolte med sten i på bilerene der kørte forbi der hvor de boede.
Af ren refeks bremsede jeg, jeg troede der var nogen der havde ramt mig, hvad nu hvis han også havde undgået hende, og han så havde ramt nogle andre, det kan aldrig udelukkes, og hvis er skylden så.
Et tog er tungt og kan ikke stoppe på 10-meter, det ved alle, men må lastbiler så pludseligt også godt køre folk ned, de stopper heller ikke bare lige.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ps:, Vedr bremselængten !, så må det jo.

Være derfor en bybuscharfør i København godt må køre en dreng ned uden han bliver sagsøgt, for den bus der kørte en dreng ned på langebro kunne slet ikke bremse.
Så hvis man kører en ned, så skal man altså bare sige, UPS, men min bil kunne altså ikke bremse, så slipper man for bøde Osv, er det der du vil hen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

"mange skilte" ?.

Ja tak !, men lige fra man er lille får man afvide at man skal havde lys på sin cykel, og at bilerene er farlige, så nej !, det er ingen undskyldning det med skiltene, hvor mange i Danmark tror du ikke der er som slet ikke kan læse Dansk, skal man kunne køre dem ned "gratis"?.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Der er da ikke noget at sige til, at du aldrig fik erstatning, da du jo er født hjernedød, din åndsamøbe, som vel ikke er andet end en førtidspensionist vi andre forsørger, uden at vi samtidigt er medlem af DF. [:X]
tilføjet af

Du vrøvler bare videre

Det var dig selv som bragte sammenligning med toget ind i billedet og ud fra din mærkelige form for logik, så mener du åbenbart at hvis en bilist skal straffes for at påkøre en cyklist uden lys, ja så skal en togfører også straffes for at påkøre en som springer ud foran toget
EN SYG FORM FOR SAMMENLIGNING, pOUL
tilføjet af

Bæ tte Kurt er meget lav

Bæ tte Kurt er meget lav i sin argumentation.
Modsat Poul J. Er du en anonym svans.
Pollemanden er et mandfolk, der tør skrive med dit fulde navn under.
Du kan være enig eller uenig med ham, det er din ret,
men det er bestemt ikke din ret,
at fyre al det lort af du har gang i her!
Du er nedren.
Ud med bækurt.
Charlee


[quote="pouljoergensen" post=2425353]Ja tak !, men lige fra man er lille får man afvide at man skal havde lys på sin cykel, og at bilerene er farlige, så nej !, det er ingen undskyldning det med skiltene, hvor mange i Danmark tror du ikke der er som slet ikke kan læse Dansk, skal man kunne køre dem ned "gratis"?.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen[/quote]
Der er da ikke noget at sige til, at du aldrig fik erstatning, da du jo er født hjernedød, din åndsamøbe, som vel ikke er andet end en førtidspensionist vi andre forsørger, uden at vi samtidigt er medlem af DF. [:X]
tilføjet af

Bæ tte Kurt er meget lav

Bæ tte Kurt er meget lav i sin argumentation.
Modsat Poul J. Er du en anonym svans.
Pollemanden er et mandfolk, der tør skrive med dit fulde navn under.
Du kan være enig eller uenig med ham, det er din ret,
men det er bestemt ikke din ret,
at fyre al det lort af du har gang i her!
Du er nedren.
Ud med bækurt.
Charlee
muskelvovsen@gmail.com
Og så afteler du selv, tid og sted, og så møder jeg bare op, for nu er jeg led og ked af, at høre på dig og dine, hvis du forstår hvad jeg mener. 😖


[quote="Kurt Westergaard." post=2425438][quote="pouljoergensen" post=2425353]Ja tak !, men lige fra man er lille får man afvide at man skal havde lys på sin cykel, og at bilerene er farlige, så nej !, det er ingen undskyldning det med skiltene, hvor mange i Danmark tror du ikke der er som slet ikke kan læse Dansk, skal man kunne køre dem ned "gratis"?.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen[/quote]
Der er da ikke noget at sige til, at du aldrig fik erstatning, da du jo er født hjernedød, din åndsamøbe, som vel ikke er andet end en førtidspensionist vi andre forsørger, uden at vi samtidigt er medlem af DF. [:X][/quote]
tilføjet af

nej jeg gør ikke, du læser det bare ikke.

Hvis en togføre ikke kan straffes for at køre en ned på en station, Pga han ikke så ham, hvorfor skal en bilist så straffes for at køre en cykelist ned som han ikke KUNNE se.
Både cykelisten og fumlegængeren fuldte ikke loven da de kom tilskade, fumlegængeren får en bøde, cykelisten får en erstatning, loko-føren fik psygisk hjælp efter ulykken, bilisten får en bøde Osv.
Begge har kørt en ned som de ikke så, tilmed så kunne bilisten ikke se cykelisten Pga cykelisten overtrådte færdselsloven § om lygteføring, begge er føre af et køretøj, begge har lavet personskade, men så slutter ligheden også op.
Nej, jeg mener ikke at togføren skal straffes, men det skal bilisten heller ikke når skaden er skat Pga ofret har handlet uansvareligt, og selv har været skyld i ulykken, og at køre rundt på en cykel i bælhamrene mørke, det er ikke bare dumt, det er snothamrene dumt.
Og hvorfor blev buscharføren på langebro ikke straffet for at havde kørt en dreng ned med en bus der ikke kunne bremse, kørte du eller jeg rundt i en bil der ikke kunne bremse, så midstede vi kørekortet med det samme, og vi ville også få en kæmpe bøde, men ikke når det er en af statens busser og ansatte der laver fejl.
Hvor er det retfærdige i det.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Jo du gør

Og du fatter ikke hvad der bliver skrevet.
MEN DET VAR ALTSÅ DIG SOM BRAGTE SAMMENLIGNINGEN MED TOGET IND I BILLEDET. Det kunne du så bare have indrømmet var en fejl.
Men vi kan vende situationen om. Bilisten skal så i stedet have en eller anden form for hjælp, ligesom togføreren får.
For øvrigt kan der OVERHOVED IKKE HERSKE TVIVL om at bilisten IKKE har overholdt sin vigepligt og det gør man ikke ustraffet. Også selvom cyklisten ikke havde lys på.
Og da du selv er ret god til at komme med eksempler/sammenligninger/historier, vil jeg da også tillade at komme med et.
Hvis nu det havde været en fodgænger,som jo ville være lige så usynlig som cyklisten uden lys, som bilisten havde påkørt, skulle fodgængeren så straffes?
Og husk lige, man har ingen ret til at påkøre andre, hvis de foretager sig noget ulovligt i trafikken.
Og du kan også være ganske sikkert på at cyklisten får en bøde for at køre uden lys.
tilføjet af

"IKKE har overholdt sin vigepligt ", jo han gjore.

Man skal holde tilbage for modkørendene, når man svinger til venstre, det er logik, men det kræver altså lige at man kan SE, at der kommer en modkørendene, og når den modkørendene leger gemmeleg og kører uden lys på om natten, så har den modkørendene selv hele skylden i ulykken.
Om natten SKAL en fodgænger havde refleks på, men i teorien så jo, ikke forstået på den måde at fodgængere og cykelister skal være en slags jaget vildt i trafikken, men de skal overholde de love og regler der er for at færdtes i trafikken, og det gør de ikke, også må de tage konsikvensen af deres handlinger, de kan ikke bare give andre skylden for deres dumheder, også er vi tilbage til togulykken igen.
Det var fodgængerens egen skyld at han fik kørt foden af, og selvfølgeligt skal loko-føren havde hjælp for at komme over det, men, det skal bilister også når de kører ind i eller over forgængere eller cykelister der skaber sig dumt i trafikken.
Straffen for at køre ind i nogen skal skærbes, men kun i de tilfælde hvor det er bilistens skyld, ikke bare Pga det er en fumle cykelist eller fodgængere, man skal huske på det kan ske for alle, dig og mig Osv. at vi møder en eller anden der dummer sig i trafikken, og det skal vi vel ikke straffes for.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Nu er den da hel gal

Så har du bare at komme med et link i færdselsloven, hvor der står at fodgængere skal have en refleks på sig om natten 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃
Sæt dig dog ind i de ting du vil diskuterer, ellers kommer man nemt til at fremstå som en kæmpeid.......
Og du bliver da bare ved med dit futtog. Indse dog at dit eksempel slet ikke dur i denne sammenhæng
PS. At det så er en god ting at have en synlig refleks på sig når man færdes i trafikken, når det er mørkt, kan vi hurtigt blive enig om, MEN DET ER ALTSÅ IKKE ET LOVKRAV.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

hr.jansen skriver:
For øvrigt kan der OVERHOVED IKKE HERSKE TVIVL om at bilisten IKKE har overholdt sin vigepligt og det gør man ikke ustraffet. Også selvom cyklisten ikke havde lys på.

Læs dog starten af tråden igen.
Cyklisten kunne ikke ses
Du skriver det som om at bilister har pligt til at stige ud af vognen og se med natkikkert to kilometer ude i landskabet i mindst een time for at være sikker på at der ikke kommer nogen.
Hvis der ikke kommer nogen er der ikke nogen man skal overholde vigepligten overfor, det er sgu da logik for burkalkuner.
Vi skal måske helt forbyde venstresving❓ 😃
tilføjet af

Man kan ikke lave love med tilbagevirkende kraft ?

Jeg kom lige i tanke om at det har VKO da ellers gjort et par gange de gennem de sidste 10-år, de er gået på TV og sagt de ville lave en lov, og at den ville træde i kraft fra i dag, selvom at loven først blev vedtaget flere måneder efter.
Hvilket så ville sige, at alle dem som nu tilfældigt ikke lige så TV den dag, ja de kunne overtræde en lov som slet ikke var en lov endnu, men de kunne blive straffet senere for at havde overtrådt den lov.
Jeg husker ikke hvad den sidste lov gik ud på, men jo, de vedtager love med tilbagevirkende kraft, om andre regeringer også har gjort det!, det ved jeg ikke men VKO har gjort det flere gange.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Få evt. en beskikket advokat.
Når Anklageren taber, og det gør den sandsynligvis, så koster det dig ikke noget.
Har du ikke udvist grov uagtsomhed, eller været påvirket, så er der ingen sag.
At du overhovedet er tiltalt, finder jeg underligt.
Kontakt evt. dit forsikringsselskab, de vil også have interesse i at hjælpe dig. Det virker som om, cyklisten forsøger at hænge dig op på en erstatningssag, som forsikringen så vil skulle betale, hvis du stilles som ansvarlig.
Retshjælp indgår i de fleste forsikringer.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

et eneste kvæk fra deres side og jeg kastrerer hans forretningspartnere. Jeg er ved at være godt træt af "rets"-staten. Og tro mig: det vil være hele straffen værd
tilføjet af

Nu har poul fået den ide

At sammenligningen med togføreren er et udmærket eksempel og så kan ti vilde heste eller andre debatører få ham til at indrømme, at han tog fejl.
Det bliver først den dag det sner grønt, at man får poul til at indrømme en fejl i hans påstande i hans indlæg
tilføjet af

Hr. Jansen for pokker, brug dog hovedet.

Cykelisten kørte i bældhamrene mørke uden lys på sin cykel, selvfølgeligt har hun hele skylden, det svarer til at en kører over for rødt i et kryds også at du kørte ind i personen, eller en der kørte over for fuldstop.
Man må ikke køre om natten uden lys.
Man må ikke gå ud på togskinnerene.
Når man overtræder en af disse ting, så må man havde det fulde ansvar for sin handling, og selvfølgeligt skal man være erstatningspligtig for de skader man forvolder ved sådanne en handling, alt andet vil være forkert.
Og drop så din heksejagt på mig og det jeg skriver.
Poul Jørgensen
tilføjet af

poul for pokker, brug dog hovedet.

Heksejagt????? jamen så klag dog til moderator.
Har du eller kan du ikke fatte at din sammenligning med futtoget og cyklisten ikke kan sammenlignes
LÆS DOG HVAD CHARLEE SKREV.
PS Hvordan går det med linket i færdselsloven, hvor det står at fodgænger skal bruge refleks i lygtetændingsperioden??????????????????????????????????
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

PS Hvordan går det med linket i færdselsloven, hvor det står at fodgænger skal bruge refleks i lygtetændingsperioden??????????????????????????????????

Det er kun en anbefaling, som iøvrigt mange har fulgt, også til deres hunde
Mange cyklister og knallertkørere har også "tænkt selvstændigt" og bruger en refleksvest som man nærmest får i nakken i Aldi, det gælder især dem der kører på uoplyste landeveje.
tilføjet af

Hvis han var kulturberiger, var det din skyld

Hvis han var dansker, var det hans skyld.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Du skal holde din kæft når politiet spørger dig, dvs afhører dig...
Hvad du har set eller ikke har set mht gadebelysningen.... Du graver din egen grav.
tilføjet af

Nu er den da hel gal

Her er loven:
§ 6. Ved kørsel i lygtetændingstiden skal en cykel være forsynet med mindst én forlygte, der afgiver hvidt eller gulligt lys tydeligt synligt forfra i mindst 300 meters afstand uden at virke blændende og er synlig fra siderne. På en cykel med mere end to hjul skal forlygten være anbragt højst 0,5 m inden for cyklens yderste venstre punkt.
§ 7. En cykel skal være forsynet med mindst én hvid refleks, der er synlig forfra. En cykel med mere end to hjul skal dog være forsynet med mindst to sådanne reflekser, der er anbragt højst 0,4 m inden for cyklens yderste punkter og med en indbyrdes afstand på mindst 0,6 m.
begge stk 2 omhandler baglygter- og reflekser
Hilsen billisten
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Hej alle,
Lidt ærgeligt at se på så meget mudderkastning, jeg lavede egentlig bare tråden for at få en idé om hvordan jeg står. [???]
Efter selve ulykken havde jeg det ikke så slemt, men her nogle måneder efter får jeg tildels totalt stress bare ved at tænke på det, og jeg kan have dårligt humør i flere dage før jeg kommer op med hovedet igen. Som jeg før har nævnt (mener jeg vidst nok) har politiet taget sagen i retten, da det er normal procedure når man ikke vil påtage sig skylden.
Alle jeg har spurgt til omkring uheldet forstår ikke logikken i at jeg skal have skylden, men det er jo bare deres mening. En dommer vil se anderledes på det.
Før uheldet orienterede jeg mig på følgende måde:
1. Kiggede på modkørende bane (2 biler kørte forbi)
2. Kiggede i midterspejl
3. Kiggede i venstre sidespejl
4. Kiggede over venstre skulder
5. Kiggede ign på modkørende bane (kunne ikke se nogen)
6. Satte roligt igang og kiggede både på den "nye" vej samt den modkørende bane
7. Cyklisten kommer ud i lyset (der er meget lys i selve lydskrydset) og kører ind i mig
Jeg håber virkelig ikke på at få kørselsforbud, jeg mener selv at jeg er en hensynsfuld billist der gør de ting som jeg fik fortalt fra min kørelærer dengang jeg tog kortet. :-)
Jeg fik kortet i februar, ca. 1,5 måned før uheldet og jeg sidder også med en undren over hvorfor politiet ikke tog kortet på stedet. Jeg hørte forsikringen ad omkring hvad der kunne ske, men den flinke dame jeg snakkede med fortalte at politiet som udgangspunkt tog kortet enten på stedet, eller nogle dage eller uger efter episoden.
Jeg må være uforståelig overfor hvorfor de vil lade mig køre rundt i bil i næsten et år, før de tager kørekortet. [???]
Tak for alle inputs, nu er der bare dukket et andet spørgsmål op, hvordan skal jeg få fortalt om hændelsen til dommeren? Vil dommeren spørge om jeg fx. har kommentarer til hændelsen eller noget lignende? jeg har så meget jeg gerne vil fortælle (fx. at jeg vil finde det uretfærdigt at få frataget kørekortet når hun kørte uden reflekser og lys), men jeg aner virkelig bare ikke hvad der er tilladeligt at sige i en ret?
Tak. 🙂
tilføjet af

Kan du ikke læse, din store tumpe?

Din læsesvage tumpe, der bliver spurgt om et link i færdselsloven, hvor der står at en FODGÆNGER SKAL BRUGE REFLEKS.
Og så kommer du med et link om cyklister. Hvad kan vi bruge det til???? Vi ved da alle, at cyklister skal bruge lys og reflekser, når det er mørkt 😃 😃 😃 😃 😃
Du er sørme en stor hjælp for poul. Troede ikke der var flere som debattere på hans plan. 😖 😖 😖 😖
tilføjet af

Ubrugeligt svar

Hvis du ellers havde evnen til at LÆSE og FORSTÅ andres indlæg, ville du vide, at der blev spurgt om et link i færdselsloven hvor der står, at FODGÆNGER skal bruge refleks, når det er mørkt
Og så kommer du med total ubrugelig svar, hvor du bare har kopieret nogle afsnit fra færdselsloven om CYKLISTER.
Kan du fatte, at det er et link til færdselsloven hvor der står at FODGÆNGERE SKAL BRUGE REFLEKS NÅR DET ER MØRKT. poul jørgensen påstår nemlig at det står der i færdselsloven. Selvfølgelig kan/vil han ikke svare på dette.
Men nu da DU (anonym) har blandet dig i diskussionen, kan du sikkert finde svaret, da du jo er så dygtigt til at citerer færdselsloven.
Venter spændt på dit svar.
tilføjet af

Dreng Jansen, ja det må du være.

For du fatter jo intet, uanset hvordan man prøver at forklare dig noget, så fatter du intet, du er ret uhyggelig (undskyld det men) dum.
Se nu skal jeg prøve at forklare dig noget, også skal du høre efter, se selve kørebanen (det vil sige vejen), den er forbeholdt bilerene, underligt nok ikke ?, det er jo ligesom dem der betaler for den, men.
Se i loven står der, at alt hvad der er på vejen i lygtetænningstiden skal være makeret, og det skal være med enten lys eller et reflaks, hvis det er på en oplyst vej, så kan man nøges med et refleks, men ellers skal der afmærkes med LYS, og i højre side SKAL der når det står inden i højre side være afmærket med et rødt lys og hvis det står i venstre side skal der være afmærket med et hvidt lys.
Det vil sige sig, at hvis du F. eks har en bil ståendene i vejkanten om natten på en ikke oplyst vej, så skal den havde mindst pakeringslyset tændt, og det skal efter færdselsloven kunne ses mindst 300 meter væk, og bilen skal stå i kørsels retningen, altså med højre side af bilen ind imod vejkandten.
Man må ikke efterlade noget på vejen om natten uden det er afmærket, og man må ikke transpotere noget efter lygtetænningstiden uden det er mongatet med lys, om dagen kan man bruge reflekser, hvilket der også skal være om natten i lygtetænningstiden.
Nu kan du så godt forstå det, IKKE ????, så selvfølgeligt må man ikke køre på en cykel ude lys om natten, det er strafbart, kællingen var sikkert på vej hjem fra et værtshus i en ordentlig brandert, og hun havde nok pantsat sine nefalygter for en bajer ekstra inden hun skulle lalre hjem.
Poul Jørgensen
tilføjet af

Beklager min ven

Beklager min ven Poul.
Sådan som du udlægger det, spiller klaveret ikke.
Jeg kan måske forklare dig det på en anden måde.
Hvis cyklisten har for 10 kr. skyld, hvis man nu kan have det,
så har bilisten for 100 kr.skyld.
Det har han, fordi han har omvendt culpa d.v.s.
han har omvendt bevisbyrde.
Han skal bevise, at han ikke kunne undgå dette uheld,
men det kan han ikke, for det er jo netop sket!
Cyklisten er kun en meget lille slyngel,
der kan få lovens mindste bøde,
eller måske slet ingen bøde.
Beklager Poul.
Jura er en underlig ting!
M.v .h.
Charlee
[sup][sup]Der er på tur sydover og skal fiske sild man-tirsdag.[/sup][/sup]

For du fatter jo intet, uanset hvordan man prøver at forklare dig noget, så fatter du intet, du er ret uhyggelig (undskyld det men) dum.
Se nu skal jeg prøve at forklare dig noget, også skal du høre efter, se selve kørebanen (det vil sige vejen), den er forbeholdt bilerene, underligt nok ikke ?, det er jo ligesom dem der betaler for den, men.
Se i loven står der, at alt hvad der er på vejen i lygtetænningstiden skal være makeret, og det skal være med enten lys eller et reflaks, hvis det er på en oplyst vej, så kan man nøges med et refleks, men ellers skal der afmærkes med LYS, og i højre side SKAL der når det står inden i højre side være afmærket med et rødt lys og hvis det står i venstre side skal der være afmærket med et hvidt lys.
Det vil sige sig, at hvis du F. eks har en bil ståendene i vejkanten om natten på en ikke oplyst vej, så skal den havde mindst pakeringslyset tændt, og det skal efter færdselsloven kunne ses mindst 300 meter væk, og bilen skal stå i kørsels retningen, altså med højre side af bilen ind imod vejkandten.
Man må ikke efterlade noget på vejen om natten uden det er afmærket, og man må ikke transpotere noget efter lygtetænningstiden uden det er mongatet med lys, om dagen kan man bruge reflekser, hvilket der også skal være om natten i lygtetænningstiden.
Nu kan du så godt forstå det, IKKE ????, så selvfølgeligt må man ikke køre på en cykel ude lys om natten, det er strafbart, kællingen var sikkert på vej hjem fra et værtshus i en ordentlig brandert, og hun havde nok pantsat sine nefalygter for en bajer ekstra inden hun skulle lalre hjem.
Poul Jørgensen
tilføjet af

Stop så poul og svar på ens spørgsmål

Det er såre simpel det du skal gøre.
DU har påstået, at fodgænger SKAL bruge refleks, når det er mørkt.
SÅ DET ENESTE DU SKAL GØRE, ER AT KOMME MED ET LINK TIL FÆRDSELSLOVEN, HVOR DET ER BESKREVET.
Og meget typisk for dig, når du er ved at være trængt op i krog på grund af dine evindelige fejlfortolkninger af diverse love og regler, ja så bliver du personlig og og beskylder én for alt muligt, som intet har med emnet at gøre.
Venter også spændt på dit svar.
tilføjet af

Og et PS

Hvis du ikke vil/kan besvare mit spørgsmål med et link til færdselsloven, betragter jeg det som en indrømmelse fra din side og at det var noget vrøvl det du skrev om fodgængere og refleks
tilføjet af

Og et PS

@hr. jansen
Og hvis du ikke her på solen,
forklarer mig, hvorfor månen er lavet af grøn ost,
så betragter jeg det, som en fallit erklæring af dig? 😉

Charlee



Hvis du ikke vil/kan besvare mit spørgsmål med et link til færdselsloven, betragter jeg det som en indrømmelse fra din side og at det var noget vrøvl det du skrev om fodgængere og refleks
tilføjet af

Charlee???

- I dag kan man med en rigtig god advokat vinde den selv mest kompliceret sag. - Det handler kun om penge, og en advokat som er særligt god til at have det førende ord, og dermed fører retssagen. Og sådan er det!
- Emilie.
tilføjet af

Nu er du jo barnlig

og så for du et barnligt svar.......
Det er simpelhen fordi den er lavet af grøn ost. At den så ser gul ud, det er bare synsbedrag.
Så ingen falliterklæring fra min side
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..


Det er simpelhen fordi den er lavet af grøn ost. At den så ser gul ud, det er bare synsbedrag.

Det er nu ikke synsbedrag.
For mange år siden var Grøn Alpeost (en herlig spise) meget grøn, men der må have været et sundhedsfarligt farvemiddel i den som de har fjernet idet den de sidste 20 år har været temmelig bleg.
tilføjet af

Hvis du F. eks

Stiller din bil på en oplyst vej, men forenden i den forkerte retning, imod trafikken, og din bil står under en gadelampe, så er det Ok efter færdselsloven, og ingen kan gøre dig noget for det, men så måske Pga et tortenvejr, så ryger strømmen, gadelyset går ud, punkt 1. du kan så pludseligt får en bøde for at holde ulovligt, punkt 2, hvis der så er en der kører ind i din bil, eller bare galt Pga din bil, så får du hele skylden for ulykken, med mindre.
At ham der kørte ind i din bil havde drukket 3 øl F. eks, selv de indsnævringer der er i mange byer i dag, de er i teorien ulovlige, de skal være belyst, jeg ved de i nogle byer har taget højte for det og har sat små blink på kanten af dem, som blinker gult i kørselsretningen og hvidt i den modsatte side, men det er langt fra alle steder det er sådanne, men får man ødelagt sin bil Pga sådanne en indsnævring, så er kommunen erstatningspligtig.
Jeg ved bilisten nok vil få skylden for at havde bulret den skide mørklagte cykelist ned, men hvor er det retfærdige i det, cykelisten har jo selv hele skylden, cykelisten kunne bare havde ladet være med at pantsætte sine nefalygter for den sidste øl.
Dengang den første trafikant blev straffet for at havde lavet noget galt i trafikken var der jo ikke engang nogle biler, så selvfølgeligt kan og bør cykelisten straffes for at havde kørt uden lys, det er jo ulovligt, og man kan altså ikke straffe 2 for den samme ting, vi har ikke koletiv afstraffelse i Danmark, ikke engang i militæret må man straffe kolektivt.
Og da der i færdselsloven er mulighed for at straffe cykelisten for at havde været årsagen til ulykken Pga hun overtrådte færdselsloven og kørte uden lys, så kan og bør man ikke også straffe bilisten for at havde kørt ind i noget som han Pga ikke kunne se det Pga det ikke efter færdselsloven var mongatet med de lovpligtige lygter.
Ham der "dreng Jansen" beder om et link, ja men er linket ikke selve færdselsloven, alt hvad der er på kørebanen om natten i mørke skal være afmærket, men enten reflekser eller lys ?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Du kan sgu selv finde det.

Men jeg skal hjælpe dig, for det trænger du da vist til !.
Heste har altid gennem loven været beskyttet som en blødtrafikant, men selv de har skulle havde både refleks og lys på i lygtetændningstiden, så kan du vel selv regne resten ud, eller det kan du måske ikke 😃 .
Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

Poul altså, Du er jo vokset op dengang at det var lovbefalet at der skulle gå en mand foran en bil og advare andre med et rødt flag.
Jeg vil ikke kalde en hest for en "blød trafikant", hvis Du kører ind i en krikke med 100 km/t i Din staniol-øse tror jeg nok at køretøjet og indholdet krøller lige så meget sammen som hesten, og desuden, hvem fuck rider eller kører i hestevogn i buldrende mørke i dag, medmindre de bor længere ude end kragernes medbragte madpakker rækker ?
Det er ikke lovbefalet at bløde trafikanter som fodgængere skal bære refleks, kun en anbefaling.
tilføjet af

Hvis du F. eks

Denne tråd kommer godt nok langt omkring...
PJ, du må IKKE parkere din bil i "den forkerte" side af vejen altså med forenden imod kørselsretningen og det vil udløse en bøde hvis det altså bliver opdaget og selvfølgelig afhængig af hvor det sker.
På en villavej vil der næppe ske alverden selvom politiet kom forbi på patrulje.
Jeg har været passager i en bil der fik en bøde for det i Jægergårdsgade i Århus så jeg garanterer for at det er ulovligt, uanset om der er gadebelysning eller ej.
tilføjet af

NEJ ,jeg kan/vil ikke

Og du ved også hvorfor.
FORDI DEN LOV IKKE FINDES.
Og se lige engang. Ikke engang mit meget simple spørgsmål, kunne du svarer på.
Sikke dog en måde at debattere på.
Endnu engang er du kommet med fuldkomne forkerte facts i dine indlæg og det kunne jeg måske tilgive dig, men at du aldrig vil indrømme dine fejl, DET ER FANDME FOR DÅRLIGT OG ØDELÆGGENDE FOR ENHVER DEBAT.
tilføjet af

Hvordan står jeg her? retssag..

du kan evt prøve at kontakt gratisrethjæp som evt findes degulesider
tilføjet af

Nå, så skal jeg lige have på puklen igen

PÅ GRUND AF, AT JEG HAR PÅPEGET DINE ÅBENLYSE FEJLOPLYSNINGER I DIT INDLÆG.
Men bliv du bare ved med det, poul.
Jo flere som læser om det, des bedre.
tilføjet af

Charlee???

Nej sådan virker det ikke her i Dk.
Du ser for mange amerikanske film.
M.v.h.
Charlee



- I dag kan man med en rigtig god advokat vinde den selv mest kompliceret sag. - Det handler kun om penge, og en advokat som er særligt god til at have det førende ord, og dermed fører retssagen. Og sådan er det!
- Emilie.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.