12tilføjet af

Dominio de Pingus 1999

Hej...
Jeg ligger inde med en PINGUS 1999... Jeg ville lige vide om nogen herinde kender en ca. pris på vinen nu?! Det skal lige siges at det ikke er den billige "Flor de Pingus", men derimod "Dominio de Pingus"... Og det var en 1999'er...
tilføjet af

tillykke!!

det er intet mindre end en kanonvin du har på lager, jeg kender ikke prisen på en 1999, men årgang 2000 koster tæt på 700 kroner, så det gør 99`ern nok også. Det er simpelthen én af de absolut bedste Spanske vine der kan købes.
tilføjet af

WOW - hvad koster den?

Jeg kan forstå at du er tilkommet denne ædle vin på metoder, vi ikke i SOL praler af!.
Men jeg er ganske interesseret, gider du lige skrive et prisforslag?
vh/Profeten
tilføjet af

Hmmm..

Altså, det ved jeg ikke helt endnu... Nogle folk siger den stiger meget i værdi.. Så det vil jeg lige tænke lidt over..
tilføjet af

Prisen på Pingus.

Hej Du.
Super Brugsen i Hørsholm har haft Pingus 1999 til 3999,- men den er hvis nok pt.udsolgt.
pris 1997 =2500
pris 1998 =3000
pris 2000 =3500
skål.....
tilføjet af

pingus

Pingus er ikke nem at prissætte, da der ikke produceres så mange af dem.
De tidligere nævnte 700,- er for Flor de Pingus, hvis ikke, køber jeg lageret.
Her er der dog en pris på førstevinen:
http://www.theis-vine.dk/idd32.asp?i_url=vhbeskr.asp&vid=174
tilføjet af

flore de pingus

ca. 850
tilføjet af

Pris Pingus 1999

Sidst jeg var i Las Palmas så jeg den til 1.038,49 euros, altså DKK 7.750-. Det er ca. 3 måneder siden. Har lige set prisen på 2005 aftapningen til 540,- euros. Det er ikke nogen billig vin, men skulle være en meget stor oplevelse. Find en god stund hvor du og dine kan nyde et godt glas vin, og glem alt om at sælge eller bytte den væk. En sådan oplevelse får man kun en gang i livet!
Jens
tilføjet af

20K idag

tilføjet af

Du forstår jo ikke en skid :)

Det er ikke "Flor De Pingus" som ikke skal opfattes som anden vinen, druerne kommer bare fra en anden mark.
En pingus fra 1999 ligger på 7500-8000 kr. idag.
Flor de pingus, de ligger i 2005 årgange på mellem 700 og 1000 kr.
De andre er ikke til at opdrive, men flor ligger på fra 700 til 2000 kr.
tilføjet af

Pingus fra 1999 smagt i 2011

Har smagt Pingus 1999 idag, oppe imod Alto PS 2005, Valbuena Magnum 2004..
Samt Flor Pingus 2008..
Flor Pingus er som sagt vild og voldsom endnu..
Alto PS er dobbelt så kraftig som de andre, og Valbuena er saftevand.. ;)
Men Pingus 1999 er ikke specielt "wow" mild krydderi og frugt, og snert af bordeaux over sig med "hest" i smagen..
For dyrt når man ikke får en "Wow faktor"
tilføjet af

Pingus

Den er præcist lige så meget værd, som du kan få en til at betale for den, og ikke én krone mere eller mindre ;)
Spøg til side. Pingus er generelt ret svære, at værdisætte. Særligt når vi ikke aner en klap om dit eksemplar. At folk roder sig ud i at sætte pris på den siger desværre bare alt om deres manglende kendskab til vin. En person, der har forstand på vin, vil altid stille et bestemt spørgsmål, inden han/hun vover sig ud i et prisforslag: Hvordan har vinen været opbevaret?
Har den været opbevaret optimalt, går Pingus'er i og omkring 1999 årgangen i øvrigt til et sted mellem 3000 og godt 5000 pr. flaske, når de bliver handlet i DK for tiden. Hvis altså man kender den rette køber eller har tålmodighed til at finde ham. Skal man hurtigt af med en flaske burde de fleste kunne finde en køber på en eftermiddag, hvis man er villig til at slippe den for 2000 - 3000.
tilføjet af

Dominio de Pingus 1999

Pingus er en herlig vin. Jeg har flere årgange til at ligge, da jeg har været heldig til at købe dem til nogenlunde rimelige priser( omkring 800-100 dkr) desværre har en del af flaskerne været behæftet med fejl og smagt mindre godt. Holdbarheden er heller ikke lang de første jeg købte var 2003 ( også de første der blev lavet) ja enten mangler de lagring eller de mangler frugten, syren og viskositet. Min erfaring siger mig at syren ikke kommer og dermed bliver det en frugtbombe uden syre, snakker vi amerikansk CS . Jeg har stadig 5 flasker fra 2003 så det bliver spændende eller skuffende at smage dem de næste 5 år. Ikke vin favorit vin langtfra…
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.