2tilføjet af

Alarm 112

Nu finder jeg det på tide at der skal indsættes læger, sygeplejersker eller Falck-reddere til at betjene opkald til 112 - hvor der ønskes ambulance. Det sker ofte at der bruges ambulancer til at transportere berusede unge mennesker fra diverse feststeder, disse ambulancer kunne måske ønskes andre steder hvor de var mere tiltrængte - dette må de tidlige nævnte personer være noget bedre til at vurdere, frem for en politibetjent, som jo ikke har nogen nævneværdig uddannelse inden for dette område, de besidder vel knap nok et almindeligt førstehjælpskursus, hvis de skulle have et så er det måske ikke blevet opfrisket i mange år.
tilføjet af

hmm

De ambulancer der "transpoterer" unge mennesker fra feststeder, er der nu ikke så mange af, Og når de endelig kommer, er det fordi der er brug for dem! Flere af mine venner er blevet afvist når de har ringet, og har selv måttet tage en taxa til skadestuen.
Desuden, tror du så ikke der er styr på det??
tilføjet af

Enig!

Jeg vil nu give Karina ret!
Som almindelig, ung festlad person siger mine erfaringer også at politiet dømmer meget hårdt når/hvis de finder en ung person der ligger i rendestenen og har fået lidt for meget af de våde varer. Med dette siger jeg, at der rent faktisk skal MEGET til før politet beslutter sig for at be om assistance i form af en ambulance, ved fulde personer.
M.h.t. politiets færdigheder indenfor førstehjælp, er det lidt for hårde antagelser, at sige at de ikke kan deres førstehjælp. Det tror jeg nu ikke vi skal bekymre os om! Politiet er mange gange de første på stedet ved f.eks. ulykker; og så er det en nødvendighed at kunne førstehjælp. Men uden at kende reglerne helt specifik, vil jeg også benytte min forstand og antage at dette IKKE er noget problem.
Jeg tror heller ikke at der er grundlag for bekymringer om de personer der end måtte sidde i den anden ende når der bliver kaldt 112! De skal nok besidde det der kræves...
Tak!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.