6tilføjet af

Husk: 150 busser til Kbh tirsdag

Til alle ledige, børnefamilier m.v.
------------------------------------
150 busser med demonstranter
150 busser fra hele landet kører tirsdag morgen mod København for at bringe demonstranter til Christiansborg Slotsplads, hvor LO og FTF har arrangeret stor demonstration mod regeringens nedskæringer.
tilføjet af

hvem betaler?

er det fagforeningerne der betaler biletterne?
Er det min fagforening, altså mig, der er med til at financere en demonstration mod en regering jeg støtter?
Jeg er ikke socialdemokrat eller SFér, hvorfor skulle jeg så demonstrere eller give støtte.
tilføjet af

prøv dette

som børne fam at betale jeres udgifter selv........der er andre grupper der trænger meget mere inegn støtte herfra
tilføjet af

hvad tid?

er det med Madsens bustrafik? kommer vi forbi en idylerisk Dansk købstad og bliver bespist med en gang flæskesteg mod sovs og kartofler? ligesom dangang med Martens?
Kan vi nå at shoppe på strøget eller må vi ikke forlade selskabet medens der bliver demonstreret? Bliver der holdt peptalk på vejen ind til staden? Får vi en enkelt pilsner eller to? Hvad skal vi have at spise?
Engang i 30érne var der også arrangerede demonstrationer, i et land lidt syd for grænsen, det førte ikke noget godt med sig.
tilføjet af

desværre

min fagforening har indkaldt mig til samtale på tirsdag.
tilføjet af

Gæst

Har engang støttet regeringen - men har skiftet for et par måneder siden. Alt har altid ramt mig - og det gør det endnu engang. Så det kan snart være nok.
tilføjet af

så kan

du melde dig ind i bed og arbejde .
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.