18tilføjet af

Gode håndværkere!!!!

Har et par spørgsmål omkring håndværkere da der er mange der klager over dårlige håndværkere hvor finder i dem????
hvorfor bliver de ikke stoppet lige så snart i kan se at det er sjusk????
Er det på regning i snakker om???
Eller er det bare os der har været heldige?? Vi har fundet et lille firma med et par unge friske knægte til at sætte huset i stand og det må siges at bære frugt 🙂 vi var selv i tvivl da de dykkede op men havde ringet rundt til nogle stykker og ja nogle kom ikke andre kom men vendte ikke tilbage. så vi tænkte at de skulle have en chance og tjekkede dem i dansk byggeri men uden held. Men prisen var iorden og de kom så og gik igang
og ja dem holder vi fast på til de er færdige, alt har været på skrift under hele forløbet og med mange gode inputs fra de 2 knægte som knokler dagen lang og efter vores mening er værd at vente på de kommer når det er aftalt og køre når de er færdige🙂 hilsen de glade
vender gerne tilbage med nr hvis det er ok med de 2 herlige knægte
tilføjet af

Hvordan opdager man det er sjusk?

Jeg kan ikke se forskel på en rørtang og en rød pølse og er bestemt af den boglige type. Jeg opdagede da ikke at den danske murer satte et brugt toilet op som var limet sammen med silicone og derfor gav mig en vandskade efter et års tid.
tilføjet af

Dejligt at høre

Det er dejligt at høre. Endelig nogle der er tilfredse. Godt at høre om nogle knægte, der kan og gider. Fint i har det hele på skrift, det har jeg rådet til mange gange i dette forum.
Held og lykke med projektet, og et skulderklap til de to gutter🙂
tilføjet af

Surt

Nej det er heller ikke nemt. Sådan har jeg det med biler, aner ikke et klap om dem. Bare de kører og ikke lugter af røg, kan der være meget i vejen, jeg ikke opdager.
Jeg håber du har en faktura fra ham med siliconesprøjten, for så er han erstatningspligtig, for at montere sådan noget lort.
En murer, der monterer toiletter, har jeg aldrig hørt om, fortæl, fortæl.
Mht forskel på rørtang og rød pølse vil jeg regne med at du opdager forskellen, når du dypper i ketchuppen🙂
tilføjet af

Tidspres.

Ødelægger meget godt håndværk, mesteren giver et for lille tilbud for at få arbejdet, og bagefter sparker han svendene i r.... så de ikke kan nå at lave arbejdet ordentligt, og folkene bliver hurtigt slidt ned, mange dygtige håndværker stopper allerrede midt i 40erne, og finder et mindre krævende arbejde, som f.eks vicevært eller noget ved kommunen, der var den gamle joke om kommunalarbejder, en Amerikansk berømt tegner var kommet til København for at tegne springvand mm, da hun så ser en statue begynder han at tegne den, og i det samme kommer københavns borgmester forbi, og hun siger til borgermesteren at det er den mest livarktige statue hun nogensinde hat set, når det der er ingen statue det er en kommunalarbejder på arkord.
tilføjet af

Du har måske ret.

i din version.
Jeg kender også en anden :
En svend søger arbejde, og fortæller at han aldrig har lavet andet en flisearbejde og spjæld. Fint han får jobbet. Første gang han er ude på egen hånd slipper han ikke så heldigt fra det, og det koster mester penge. Næste gang laver han noget værre svineri, og bliver væk fra arbejde i et par dage, tredie gang går dagen med lange pauser, sms beskeder og telefonsnakkeri. Så fjerde gang føler han et pres fra mester, der ikke gider mere af et fis.
Jeg har haft flere af slagsen. Når jeg så er sluppet af med dem, kan jeg gå rundt og høre, at nu er de der og der og der og er verdensmestre i alle fagets facetter. Bare ikke så længe af gangen. Men der er ingen undskyldning overfor kunden for ikke, at have styr på papir, folk og kvalitet.
Jeg har også haft folk, der praler til højre og venstre om, hvad de kan nå på en week-end, sort. Men på en uge i firmaet når de kun det halve, det hænger jo ikke sammen. Bagefter skal man så høre rundt omkring, at deres mester ikke kan regne, og er for billig gang på gang.
Måske er der nogen gange noget om det, du skriver, men der findes også en anden side af sagen.🙂
tilføjet af

Øv Øv

Det lyder som om at der er meget mangel på gode folk eller er det kun de dårlige historier der når til folket????
(10 gode ting til at opveje 1 dårlig)
er det sådan det skal forståes
tilføjet af

Til muremesteren

Har et spørgsmål omkring billeder disse to knægte vi har gående tager en del billeder af de forskellige ting de går og laver og har ikke lige spurgt dem hvad disse skal bruges til har du nogen ide om til hvad???
ved de har taget mange under vejs med hensyn til vores tilbygning samt badeværelse???
blandt andet ved våderums sikring eller hvad det hedder samt en masse af beslag ved noget limtræ der er blevet lagt op ude i tilbygningen er dette for deres egen skyld at disse billeder bliver taget i tilfælde af noget skulle gå galt???
eller almen interesse
tilføjet af

meget at lave=

så får du også de svende der skulle kører lastbil.......i nordsjælland er mange svende ca 15% dummere end bølge pap
ps akkord har altid været noget lort
tilføjet af

Noget rigtigt i det

Man skal nemlig passe på, når det går over stok og sten, ikke at miste overblikket og bare ansætte i blinde. Så er det bedre, at sige nej til arbejde.
Jeg har heller aldrig været særlig begejstret for akkordarbejde. Jeg mener der er for meget pengefokus og for lidt kvalitetefokus. Det er ihverttilfælde min oplevelse af det, men mange andre kan mestre både penge og god kvalitet, så det er ok. Men jeg gør det helst ikke.
tilføjet af

Ligner godt håndværk

Hej nu har jeg har jeg fuldt jeres debatter omkring gode/dårlige håndværkere og er blevet anbefaldet et par knægte som er forholdsvis nystartet har set noget af deres arb rundt omkring og har fundet frem til deres hjemmeside http://www.123hjemmeside.dk/multi-haandvaerkerne er der nogen der kan sige go/no go på noget af dette arb de har billeder af her kan forstå efter at have snakket med dem at deres hjemme side ikke er færdig endnu samt ikke alle færdige billeder er lagt ind. Men også at de køre på stort set hele sjælland!! (er dette et problem da de kommer syd fra)og vi selv bor i kbh
mvh per og anne
håber på hjælp
tilføjet af

Se her

1. Er de medlemmer af Dansk Byggeri ?
2. Er der nogen garanti for, at de faktisk har lavet det på billederne, hvor❓Jeg har en hjemmeside med copyright på, men sandelig om jeg ikke måtte true en med sagsanlæg, før han fjernede mine billeder fra sin side.
3. Få alt på skrift ihht AB92 uanset hvad og hvem de er.
Billeder er taknemmelige, så hør dem bare hvor de forskellige ting er lavet. Hvad er jeres fornemmelse af firmaet og dem, der anbefaler dem ?
tilføjet af

Lyder fornuftigt.

Jeg vil tro de fotograferer, for at kunne dokumentere, hvordan det er lavet hvis, der senere skulle komme f.eks skader eller garantisager. Det kunne være at en evt køber senere vil have garanti for, at der er monteret membran, så det er helt fint de filmer, jo mere jo bedre.
For år tilbage lavede vi et betongulv på 4. sal, hvor vi ikke filmede. For ikke så længe siden ringede sælgeren af lejligheden, han er advokat og spurgte om jeg ville skrive under på, at der var membran. Det ville jeg fordi jeg ved vi altid gør det. Men et billede ville have været ret godt.
Dernæst kan det være de vil bruge billederne på deres hjemmeside, så fremtidige kunder kan se, hvad de tidligere har lavet. Det gør jeg også ofte.
Jeg syntes det hele lyder som om i kan være glade og trygge ved samarbejdet.
tilføjet af

svar

som nævnt tidligere har jeg set noget af deres arb før og i mine øjne ser det fornuftigt ud det jeg har set, er ikke i tvivl om at det er deres billeder der er taget efter nærmere snak med dem idag men en ting er mine øjne en anden ting er en håndværkeres. Mit spørgsmål er bare om dette ser fornuftigt ud da vi overvejer noget ligende og med hensyn til byg og garanti er de ikke medlem.
Men at lave noget på skrift var helt okey siger de, da de helst ikke laver noget uden at det er på skrift med mindre det er nogle af de faste kunder gennem længere tid
de siger det samme som dig ingen skrift ingen arb Men høre da lige om de vil udlevere kundens tlf nr på noget af det de har lavet før evt bekræftelse af deres arb
man kan jo ikke være for sikker i dagens danmark
tilføjet af

He he!

Tja... der er mange måder at gøre reklame for sig selv på.
Dine indlæg "per og anne" lidt længere nede, gør det næsten, men også kun næsten, helt overbevisende 😉
Godt forsøgt🙂
Hilsen
Mureren
tilføjet af

Hej De glade

God måde at få tlf. nummeret sneget ind på, nu ingen selv har bedt om det. Hvorfor kan tlf. nr. iøvrigt ikke spores igennem oplysningen, og hovsa😮.... der er søreme helder ingen adresse på hjemmesiden. Aaaah... på nær lige hotmailadressen selvfølgelig 😉
Multi-Håndværkerne??? Ej😖... lyder næsten for godt til at være sandt, ikke?
Hilsen
Mureren
tilføjet af

Hovsa

Nu er mobilnummeret der ikke kunne spores, samt hotmail adressen søreme forsvundet fra hjemmesiden!
Billederne er fine, men fuldstændig værdiløse som referencer, da ingen har mulgighed for at følge op på dem. At du smider et tlf. ind til en "kunde" hjælper heller ikke meget på troværdigheden. Jeg har også set meget flot og specielt byggeri rundt omkring. Efter min mening er ALLE billederne lidt for meget og kun af specielt arbejde. Der mangler ligesom lidt fra noget mere alm.... du ved... ligesom billederne i galleriet på hjemmesiden hos Kim Skovgård Hansen (firmaet du også bruger som reference). En lille start er at kontakte Kim for at høre nærmere ind til Kasper Munk og Thomas Christensen, såfremt nogen ønsker at prøve kræfter med et nystartet firma der ud fra lidt indlæg på sol.dk og en mangelfuld hjemmeside, ikke virker særlig seriøse.
Gør nu som Murermesteren anbefaler, hvis du oprigtigt gerne vil have et seriøst firma op at stå.
Bare min mening.
Hilsen
Mureren
tilføjet af

Hvad er sjusk???

Som maler oplever man ofte kunder der faktisk ved MEGET bedre hvordan man f.eks maler, end den maler de har bestilt gør... Man kan så undre sig over, hvorfor de hyrer en maler.... Mange gange kan man faktisk, gøre folk pænt til grin hvis man ville. I langt de fleste tilfælde er Deres Bauhauss og Bilka viden INTET værd, men selvfølgelig gør man ikke en kunde til grin.
Kan give et helt konkret eksempel på noget kunden mente var sjusk... Og som intet havde med sjusk at gøre.
Firmaet var sat til at dampe tapet af og sætte rutex op i en entre, kunden skulle så herefter selv male det. Fair nok. En maler bliver sendt ud, ordner det han skal ordne.
1 mdr senere ringer kunden. Rutex var gået op i samlingerne. Fair nok. Mester kigger på det, og en del af det skal laves om. Jeg bliver sendt derud, (den anden maler var blevet fyret, grundet mangel på arbejde) tager rutexen ned og sætter noget nyt op. Forklar kunden at det kan være sjusk, men at det ligeså godt kan være uvidenhed fra ham der har sat det op. Nå, men den her kunde ved jo ALT om malerarbejde... Eller noget. Han har nemlig selv engang arbejdet som ufaglært autolaker....! Øh.... Og hvad har det lige at gøre med rutex arbejde. Men kunde venlig som man er, holder man sin mund.
1 mdr senere bliver jeg sendt ud til samme kunde igen. Der er problemer med det samme rutex, som jeg ellers havde lavet om. Kunden var gået i gang med at male det... Så kan der ske det, at rutexen løfter sig, så der komme små luftbobler, men disse lægger sig ind igen når det er helt tørt. Men, kunden mente det var sjusk! Så han havde revet flere baner i stykker pga naturlige luftlommer!!! Altså, måtte jeg endnu engang tage baner af og sætte nye op. I realiteten kunne man havde nægtet dette fra firmaet, da det jo er hans egen fejl, men firmaet er jo kundeminded!!! I dette tilfælde for meget, mener jeg! Jeg forklarer ham pænt, hvad der sker når rutex bliver malet, men han tror ikke helt på det er sandheden. Jeg siger på en pæn måde til ham inden jeg går: Nu kan du male det igen, og se om det samme sker. Hvis det gør det, holder du lige snitterne fra de luftbobler og venter til malingen er tørret op, og ser om de så er der...
Har ikke hørt mere fra den bedrevidende kunde!
-
En anden kunde kom stormende ned til mig da han så mig på gaden. (Arbejder meget i samme område for en boligforening, så kender mange af beboerne) Han havde fornylig fået lavet temmelig meget malerarbejde i sin lejlighed, og han mente altså at den pris mester havde taget var ALT ALT for meget. (Tror det var 18.000) Han havde nemlig lige aftenen i forvejen set et program om dårlige/langsomme håndværkere på TV2. Han ville jo nemt havde kunnet lavet det arbejde meget hurtigere end vi andre. Så han ville forlange at få 7.000 retur!!!! Øh... Nå nå... Det har jeg ingen anelse om (jeg laver bare arbejdet, jeg indkræver ikke penge) men sagde venligt til ham at så måtte han ringe ned til mester. Det ville han også gøre! Jep, det kan da godt være du er heldig at få et afslag i prisen, men tvivler. I en venlig samtale forklarede jeg ham, at ud fra prisen og det han havde fået lavet, så skulle han nok ikke regne med han andre steder ville kunne få dete meget billigere.... Manden ringede aldrig og krævede penge tilbage, underligt nok.
Hvis han selv var så hurtig og dygtig, kan man jo også undre sig over, hvorfor han ikke selv gjorde og sparede 18.000....? Manden havde tid nok, han var førtidspensionist.
-
Sådan er der så mange kunder! Hvilket murermesteren sikkert vil kunne nikke genkendende til.
Nogle gange kan der være tale om sjusk, både i arbejde men også i at der er skrevet for mange timer på regningen.
Men mange gange, er det også kunderne der er "bedrevidende". Sommetider glemmer de jo man også skal havde penge for køretid osv.
Og ofte er det nok også den "bedrevidende" kunde der spreder rygte om dårligt arbejde og sjusk, i stedet for at se lidt indad også! Eller f.eks lige fortælle at håndværkeren så rent faktisk også var ude og lave det om, uden brok...
Om året kommer jeg vel igennem 40-50 lejligheder, hvor der kan være meget forskel på hvad der skal laves af malerarbejde. Det sker vel en gang eller to om året, at jeg er ude og lave noget om efter mig selv, jeg er ikke som håndværker fejlfri. Men oftest er det virkelig pelliteser! Det kan f.eks være, at jeg ikke havde fået tørret nogle stænk maling af et spejl (der var så små jeg dårligt ku se dem), et toilet og en enkelt, næsten microskopisk klat maling i en vask. Ja, det er da selvfølgelig min fejl, men helt ærligt at ringe og skabe sig over det og sige at hele lejligheden er sat ind i maling! Det havde ikke taget hende 5 min at tørre det af med en svamp.
Alle disse historier er der masser af.
Men hvad er sjusk? Bare sommetider, burde en kunde spørge sig selv, er det nu også sjusk??? Eller er det bare mig der er krakiler.


Dette er blot et af mange eksempler
tilføjet af

firmaet gået konkurs?

kan ik komme hen til siden mere nemlig
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.