9tilføjet af

ftg - Hvad står der i 5.Moseb.18:22....................

..........I jeres bibel?
Hvis der står det samme som i Den Kristne Bibel!
Hvordan Kan I som de mest Bibel-Kyndige i landet, Fuldstændig Ignorere Denne SÅ vigtige Tekst, i Jeres Propaganda/Missioneren her på Debatten?
En forklaring er ønskværdig!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

link

5.mosebog kap 18v22 Hvis en profet taler i Herrens navn og hans ord ikke indtræffer og går i opfyldelse, da er det et ord, som Herren ikke har talt. I formastelighed har profeten talt; fra ham behøver du ikke at frygte noget."
tilføjet af

Hej anonymus - Har du sådan ..............................

.............en Jehovas Vidners bibel?
I så fald Hvilken Edition/udgave er det?
Hvor mange gange er "Harmageddon" nævnt?

Med venlig hilsen

jalmar
tilføjet af

desværre

linket er fra den protestantiske bibel... ikke JV.
tilføjet af

anonymus -- Det var ærgerligt.............

.......Men jeg ønsker dig alligevel en god dag!

Med venlig hilsen

jalmar
tilføjet af

5. Mosebog 18:22

Jeg er et Jehovas vidne og jeg har en bibel her.
5. Mosebog 18:22
Når det som profeten taler i Jehovas navn ikke sker eller går i opfyldelse, da er det et ord som Jehova ikke har talt. Profeten har talt formasteligt. Du skal ikke lade dig skramme af ham.
Det er det der står i bibeloversættelsen "Ny verden-oversættelsen af de hellige skrifter", som er den bibel jom Jehovas vidner bruger.
tilføjet af

TAK -Jehovas Vidne Vil du så.........................

..........være venlig at svare mig på, hvor mange gange, "Harmageddon" er nævnt i Jeres bibel?

På forhånd Tak!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

hej

ja det vil jeg også gerne vide!
Håber da nogle af jer svarer jalmar!
Guds fred og alt godt!
katarin@
tilføjet af

Der står

I JV's Bibel er 5 Mos 18:22 oversat således:
"Når det som profeten taler i Jehovas navn ikke sker eller går i opfyldelse, da er det et ord som Jehova ikke har talt. Profeten har talt formasteligt. Du skal ikke lade dig skræmme af ham"
tilføjet af

Det ved jeg ikke

Jeg må erlig indrømme at jeg ikke har talt dem, men det er et forholdsvit fote brugt ord
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.