2tilføjet af

Farvel Nørrebro 2200

“Mit forhold til Nørrebro var ellers kærlighed ved første blik. Jeg flyttede ind i min første lejlighed et par måneder før studiestart i sommeren 1995, og fandt bydelen et slaraffenland af mulighed. Man kunne både gå på værtshus en tirsdag nat kl. 2, shoppe eksotiske krydderier hos sin lokale grønthandler, nyde Assistens Kirkegårdens historiske have og være trendy på cafeerne omkring Skt. Hans Torv.”
I knap 15 år har jeg boet i min elskede bydel. Været på første parket til dramaet om ungdomshuset, set Nørrebrogade blive smadret gentagne gange men også nydt elektroniske musikfestivaler, gay pride-parader, gadeloppemarkeder og økologiske markedsdage. På en eller anden måde har Nørrebro altid kunne rumme alle de modsætningsfyldte strømninger, der stritter i øst og vest, og hverken min familie eller jeg har nogen sinde følt os truet eller utrygge ved at færdes på Nørrebro – heller ikke om natten”.
“Politikerne snakker om mere politi og højere straffe. Ingen taler om hvorfor vi er endt, hvor vi er, eller gør noget for at give de unge et alternativ til at blive en del af bandeopgøret. Hvem gør noget? Skynd jer, inden det er for sent”.
http://www.berlingske.dk/kommentarer/farvel-til-2200
Når du, din super sentimentale Enhedslister, snakker om “dit nørrebro” skulle du have et los i røven så hårdt at du ikke kunne skide i en måned.
Der har aldrig været et “dit Nørrebro”, det har altid været vores, os der voksede op og levede på Nørrebro fra barnsben men det har du og dine ligesindede ødelagt for altid.
Ødelagt med jeres import, først af jer selv, sidenhen importen af de uintegrerbare fra fredens religion.
Og nu flygter du så fordi du høster frugten af din egen dumhed, det er til at grine af, det er latterligt, omend forståeligt, at du ikke ønsker at dine børn vokse op sammen med og gå i de samme skoler som de uintegterbare, men skylden, er helt og aldeles din egen.
Men lur mig om du ikke i fremtiden vil forlange større indvandring, større “forskellighed” og flere voldsparat narkohandlere importeret fra fredens religion.
Men, vid dig ikke sikker i dit villaeksil, næste gang bliver du formodentligt nød at bygger et hegn omkring din bolig “for ikke at blive forstyrret af udefrakommende”.
PS:
Hvis du havde bare en smule integritet ville du lade lejligheden stå tom for ikke at andre skulle komme for skade at blive beriget.
🙁
tilføjet af

Tårerne triller -

- om det er af grin eller det modsatte, det kan jeg ikke lige afgøre nu.....
FOR SATAN! - du rammer bare lige i bulls eye med din beskrivelse af hvor 'forfærdeligt' det må være - sådan at måtte enhedsliste-af fra det åh-så-hyggelige Nørrebronx....
Ja, det er ikke godt når man pisser så meget i sin egen kurv at man til sidst ikke kan holde stanken ud....
Nå, men man ka' jo altid lige tage volvoen ind til det gamle hood - bare så'n for lige at købe lidt krydderier eller se et par homoer på en fjerbeklædt blokvogn....
Held og lykke med ligusterhækken.....
tilføjet af

Vesterbro er også ødelagt

Så kom alle middelklassefamilierne fra provinsen, og nu er Istedgade og hele kvarteret totalt ødelagt af caffelatte caféer med rygeforbud, og bumserne og grønlænderne er henvist til en lille metal indhegnet skammekrog på Enghave Plads. Gid alle disse grimme provinsrøvhuller dog ville tage hjem til hvor de kom fra og lade Vesterbro være. Ingen gode fester mere, for børnene skal have ro til at sove, så naboklager er hverdag.
Snart nedlægger de vel også Christiania i deres stupide normalitetskrav, fordi de forventer at vi alle render rundt med barnevogne og skal i seng før midnat.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.