4tilføjet af

er visse offentlige ansatte ikke selv skyld i vold

Jeg mener når man overhører hvor skrankepave-agtige og upersonlige en del offentligt ansatte behandler deres medmennesker(de som egentlig betaler den offentlig ansattes løn gennem skat og afgifter), så er det klart, at så er det jo desværre klart at der kan opstå uheldige situationer som kan medføre vold.
Hvorfor er det så svært at indse at hvis man er ansat i Kommune, så skal og bør man tiltale folk i et ordentlig tonefald, men det har mange som er ansat i Kommunen ikke lært. De tror hvis man ringer til Kommunen at de kan behandle folk som idioter. Derfor burde det ik komme som et chock for nogen, at ved at behandle mennesker dårligt, at nogen af disse har en meget lav tollerance terskel, at de kan ty til vold.
Hvorfor er det så svært at forstå?
tilføjet af

øretæve indbydende

personer støder man på. jeg ramte en forleden hos skat i forbindelse med omreg. af bil, en møgkælling af format. Sur mokke, totalt uden empati for andre, og her specifikt min situation. Mer led personnage....søg under "offentlig ansat" alternativ "skrankejomfurie"
Så har man ikke lyst til at betale skat.
tilføjet af

Nu siger jeg ik

at folk fortjener at blive udsat for vold, men derimod siger jeg at hvis de offentlige ansatte som bevidst behandler alle som idioter, at kunne undgå at de en dag bliver udsat for vold, hvis disse kunne lære at behandle borgerne ordentligt.
tilføjet af

ikke alle offentlige ansatte er ubehagelige

men flertallet af de ansatte er det, det er vel også derfor de kun kan blive ansat på kommunerne.
det hedder sig at de skal hjælpe og vejlede borgerene, men det gør de ikke, hvis en borger ikke har kendskab til hvilke rettigheder vedkommende har, så bliver han ikke oplyst om dette.
alle udlændinge kan få en pjece på deres eget sprog, og hvis der er behov for det, så stiller kommunen også en tolk til rådighed.
som en dansker der er kommet i klemme i systemet, skal man bede om hele samtalen skriftlig, eller oplyse at man optager samtalen, dette kan den kommunale rådgiver nægte at give tilladelse til.
kommunerne har et telefonsystem som gør, at hvis en person ringer for tit til sagsbehandleren, så bliver vedkommende stillet i en telefon kø, eller afvist automatisk.
mange klienter må vente i timevis på en afgørelse, og i de fleste tilfælde får de ikke noget økonomisk ud af det.
sidst jeg var på kommunen for at hente diverse oplysninger om en familie adresse, sad der en ung mor ude i indgangspartiet med 2 små børn, der er ingen kaffemaskine eller sodavand tilstede, og det var tydeligt at de alle 3 var forhutlede og sultne, så jeg gav dem penge til mad, moderen fortalte at de havde ventet i 3 timer, men stadig intet svar.
jeg mener at den kommunale lov skal laves om, så personalet ikke bare kan gemme sig bag ved en tavshedspligt, denne pligt er udelukkende for at beskytte dem selv, så hvis en part i en sag går til pressen, så skal kommunen oplyse alle de relevante dokumenter de har på vedkommende, man burde kun have tavshedspligt hvis det inddrager andre personer, som ikke er ansat i kommunen.
vi har offentlighed i forvaltninge, dog kan sagsbehandlerne nægte at udlevere dokumenter hvor de selv er modparten i en sag, det har vi jo tydeligt set med alle de misbrug der har været af børn.
en 86 årig mand her i kommunen havde haft 86 forskellige hjemmehjælpere på 3 måneder, hvor er familien, og hvorfor bliver det acepteret, er der ingen naboer der intereseret sig for omsorgen af den omtalte mand.
de ældre betaler i dyre domme for noget såkaldt micromad, som man slet ikke må servere for grise, det omtalte foder bliver købt hjem som et næsten færdigt produkt, kartoffelmosen er lavet af pulver, og bliver brun efter kort tid, kartoflerne er vacumpakkede skrællede og kogte, og uhyre giftige, det skal skylles i mindst 5 hold vand, inden de kan varmes op.
jeg var en overgang på et aktiveringscenter i Godthåb der hedder Pilutaq_blomsten_ de ældre sad og hyggede sig med at skrælle kartofler og de var lykkelige for at hjælpe til.
efter morgenmaden og frokosten spillede de kort eller sang i kor, og om sommeren blev alle sejlet ind i godthåbsfjorden til nogle bygninger som kommunen havde.
dem i kørestol kom også med, og båden var lavet af aluminium, og lavet på den måde at man kunne sænke stævnen, så kørestolsbrugere selv kunne køre ombord__fra båden.
der var lejrbål og sang, og masser af frisk vand, så de handicappede og ældre var virkelig trætte om aftenen, ikke noget med sovepiller fordi personalet skulle holde fri.
tilføjet af

hunnerne er værst

hunnerne er de værste; især df-hunnerne
det er også bizart at socialpolitikken & samfundsøkonomiske problemer kan spille os ud mod hinanden
man kan jo vel klage formelt uden at det medfører sanktioner; der er jo interne kommunale nævn og råd man som borger skal og kan klage til, hvis ansatte opfører sig forkert; det bør forklares/dokumenteres hvordan disse ansatte har opført sig forkert ??
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.