8tilføjet af

Er du klar til en sjov udfordring??

Hej Alle Sjove/Positive/Glade mennesker :D
Da jeg selv er uddannet salgsassistent, og både har arbejdet i specialbutik og siddet i kassen i et supermarkede, er jeg temmelig interesseret i kunder/ekspedienter opførsler overfor hinanden alt efter hvor man arbejder osv.
Der findes en hjemmeside: www.haderkunder.dk
Da jeg arbejdede i specialbutik hadede jeg denne side og synes egentlig, at havde ekspedienter de opfattelser om kunder, skulle de bare fyres!
Men da jeg kom "i kassen" kunne jeg pludselig genkende mange af de udsagn der er skrevet på hjemmesiden og fandt deres "Top Trættende" enormt morsomme. Og selv har jeg siddet og bidt tænderne sammen overfor kunder der i løbet af en dag, kunne komme med samme "åndssvage" vittigheder - dog ved jeg at vittighederne er sagt i en god ånd, og i et forsøg på at gøre ekspedienters dag lettere og sjovere - dog kun med irritation til følge *fnis*
Her er så min udfordring: Tjek Top Trættende :http://www.haderkunder.dk/?side=topliste.php Og husk mange af dem, næste gang du går ud og handler.
Hvad sker der hvis du fyrer samtlige "jokes" af overfor sammme ekspedient? Eksploderer han/hun eller bryder han/hun bar totalt sammen af grin?
Har man siddet i kassen i et supermarked GARANTERER jeg at man kender til samtlige jokes...
Fx.
Du kommer til kassen, smiler stort og siger hej (Du er jo ikke ude på at være ond)
Ekspedienten: "Det blir 175 kr."
Dig: "Ligeud?"
Ekspedienten: "Ja.."
Dig: "så skal jeg lige ha en skrab - med gevinst tak"
Ekspedienten "Så blir det 205 kr."
Du sætter dit dankort i og siger ingenting, som om ekspedienten er synsk og ved at du skal ha den på beløbet.
Ekspedienten: "På beløbet??"
Dig: "Ja tak" - "Jeg har 5kr. vil du ha' dem?"
Ekspedienten blir nok forviret nu. Betalingen går igennem og du fortsætter:
Dig: "Ved du hvad, stik mig lige en pose" (den koster penge, og er højest sansynligt placeret så du selv kan ta' den)
Ekspedienten forsøger så nok at få handlen afsluttet:
Ekspedienten: "Vil du ha' bonen med?"
Dig: "Nej tak, jeg kan ikk trække den fra i skat alligevel"
Fortæl så lige herinde hvordan ekspedienten reagerede hva'?!
Synes det kunne være vildt skægt at prøve!!
tilføjet af

Hvis ekspedienten sidder i "min" Netto

Så vil svaret være:
"Nej, og jeg kan da slet ikke, men min papirskurv er ved at brække sig, så hvis du vil være så venlig at tage dit lort med ud af butikken, TAK!!"
"Og næste gang du kommer, så brug lige den her" samtidig med ekspedienten peger på mig med en "hertil går mine vare skiller".
tilføjet af

Har du overvejet

... at finde et andet sted at handle? Hehe...
Jeg sys' måske ikk det lyder som om de er særlig serviceminded i "din" netto - eller også er de bar' enormt trætte at tilværelsen??
Det er nok det værste ved, at man ansætter unge i fritidsjob ved siden af studierne...
tilføjet af

Nogen ting følges bare me d faget

Se det i øjenene nogen ting følger med faget.
Jeg ser den side som en måde at afreagere på og egentligt harmløs.
Den mulighed har lærer ikke, ihvertfald ikke af hvad jeg ved. Når de skide forældre ikke fatter at opdrage deres afkom til at kunne funktionere i en klasse uden at sabotere undervisningen.
Og man kan jo blive ved med at finde eksempler. Min point er at kan du ikke lide lugten i bagerriet er det bedre at komme videre med et andet fag hvor kundekontakten er mindre. Ikke at hensyn til kunderne. Men af hensyn til dig. Du får jo ødelagt dit gode humør af at ikke at kunne lide den del af dit job. Det er intet job det værd.
tilføjet af

Hvis man hader kunder...

...skal man ikke arbejde i en butik. Ekspedienter/kassemedarbejdere/osv. er ikke perfekte, og det er kunder heller ikke.
Jeg kan da godt se, at det måske kan være belastende at høre den samme kommentar/vittighed for x. gang en dag, men i den situation hører det altså med bare at bide det i sig - og måske endda smile sødt, fordi det jo er velment fra kundens side.
Grunden til at du oplever en forskel på at arbejde i specialbutik og sidde ved en kasse hænger sammen med hele situationen. I specialbutikken kommer man som regel med en idé om, hvad man vil have, og ekspedienten kan så komme med forskellige forslag, som så ender med, at kunden som regel køber noget, eller også siger pænt tak for hjælpen, men fandt ikke lige det man havde tænkt sig. Her er der en naturlig samtale om en vare, og så bliver samtalen også ret naturlig.
Supermarkeder derimod er butikslivets "fabriksgulve". Her er det ikke længere kunden, som er omdrejningspunktet. Her skal der bare så mange som muligt igennem med så få medarbejdere som muligt, så varerne kan blive så billige som muligt. Nu er der ikke længere nær så naturlige muligheder for at få en samtale i gang. Men vi er stadig mennesker, og mennesker er sociale og vil gerne være venlige overfor dem, vi møder, og det kan der komme en masse unaturlige kommentarer ud af. Og det må vi og alle kassemedarbejdere så leve med!
mvh hønemor1001
tilføjet af

SV: Eyez

NEJ NEJ NEJ. hvor har du lige henstillet det øvreste?
har du overvejet du også selv er kunde engang imellem.
og ubevist om man vil, lave du selv de "fejl" som du skriver eller bare andre udsagn inde fra den side.
jeg siger ikke at kunder ikke kan komme med nogle underlige spørgsmål.
men de ved ikke hvordan jeres forretningsgang er. de har et mål om at få opfyldt deres behov. og det skal i hjælpe dem med. det er jo derfor i er der med at lede dem på vej til det.
du nævner blandt andet et skrabbekort eller hvad de hedder.
de fortæller dig sådan set bare at de ikke kan lade være med at købe dem
selv om de godt ved de ikke vinder.
jeg synges sku du skulle tag den HG om igen. og finde ud af hvad serivce faktisk går ud på.
//Rom
tilføjet af

SV: Eyez

og at tolke hvad de faktisk siger til dig.

//Rom
tilføjet af

Med den indstilling til kunderne

som dit link henviser til, vil jeg anbefale jer kassedamer-mænd at finde jer et andet arbejde. I hader jeres arbejde, og derfor hader i de stakkels kunder, der er med til at sikre i har et arbejde med fast indtægt. Tag jer en uddannelse i stedet, men det er måske for krævende 😮
Fortår du mon pointen❓🙂
tilføjet af

Misforstået?

Øøøh har folk totalt misforstået mit indlæg??
Jeg har ALDRIG sagt jeg hader kunder - uden dem havde vi intet job. Desuden har jeg altid udvist professionel service og haft mange hyggelige samtaler med stamkunder osv. Sågar fået gaver da jeg fik min egen butik.
Det jeg skriver om er, at jeg altid har været fascineret af kunder og ekspedienters forhold alt efter hvor man er ansat. Jeg forundres over både kunder og ekspedienter der udelukkende tænker på dem selv, og enten yder latterlig service fordi de er ligeglade eller er en uforskammet kunde fordi man har en dårlig dag.
Selv er jeg god til at tackle forskellige situationer og elsker at hjælpe, da jeg tror på god karma - og hader at alle folk er så reserverede og mekaniske at man næsten ikke engang kan smile til hinanden mere.
Hjemmesiden jeg hentyder til er i forbindelse med min udfordring. Fordi jeg genkender flere af deres udsagn som kassedame, men bestemt også i hvilken ånd de siges af kunderne, fordi jeg selv fyrer jokes af - fordi jeg synes det er skægt at vide at enhver kassedame har hørt disse OG åbenbart hader nogle dem så meget at man laver en hjemmeside om det.
Derfor forestiller jeg mig en kunde der kom hen til mig i kassen og fyrede samtlige jokes af FORDI han må ha' læst elskerkunder.dk. Jeg ville ikke kunne blive sur (som nogen nok ville), men derimod fnise lidt af det hele.
Det kunne være sjovt at høre andre ekspedienters reaktioner hvis man var modig nok til at fyre samtlige jokes af...
Så forstår ikke jeres svar??
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.