9tilføjet af

Billigste i benzin OG drift, til max 15.000

Hey
Jeg er på udkig efter en bil til, næsten hver weekend, at skulle besøge venner og familie (ca 170 km tur-retur)
Anyway, så er jeg studerende og har ikke mange penge, så bilen skal være billig i drift og reperation. Den må højst koste 15.000, måske nogle få tusinde mere, men thats it.
Jeg har selv overvejet:
Opel Corsa
Peugeot 205
og Toyota corolla (den der mange brian'er kører rundt i)
Hvad siger I?
tilføjet af

toyota

uden at skulle gøre mig til ekspert, men er der ikke noget med at peugeot er dyr i reservedele?! men så længe den ikke går i stykker er det jo ligegyldig.. men stadig..
ellers vil jeg foreslå en toyota, de laver gode biler, er nok ikke blandt de billigste, men det er kram!
mh Jacob
tilføjet af

Absolut Toyota

Det er en helt anderledes og bedre kvalitet en Peugeot
tilføjet af

Toyota

Med de krav du har så helt klart Toyotaen eller en anden asiatisk bil...
tilføjet af

Jeg tror det vil blive svært

at finde en Peugeot 205 til 15.000 medmindre det er et vrag og jeg forstår det sådan, at din bil skal på værksted, hvis der skal laves noget.
Jeg har haft begge dele - ikke lige en 205 og heller ikke en corolla, men en Carina og en 306 diesel.
Jeg hadede Carinaen af et godt hjerte fordi den var en stor bil, men kom til at sætte pris på den undervejs. Det eneste der nogenside er lavet på den er udstødning og kobling og det bliver jo svært at undgå. Den var hammerbillig i værkstedsregninger.
Peugeoten elskede jeg fra første øjekast og jeg kørte knapt 300.000 i den uden at have andre reparationer end sliddele. Den er solgt nu med en km-tæller på 416.000 for kr. 16.500 - og den ville jeg ikke købe, hvis jeg var dig.
Til dit brug ville jeg også sige toyota, men ellers er der jo altid en kadett 1.3 - den kan fås for 8000 - nysynet. Den er vist det billigste, jeg nogensiden har kørt i. Rigtig hattebil.
tilføjet af

Corsa?

Er der sådan i kan specificere hvilken toyota model i mener?
Og hvad med corsa'en. (altså fra 1992 og opefter)? den kører jo pænt langt på literen
tilføjet af

Toyota corolla

Jeg har en corolla fra 1994, måske over dit prisleje, men den er ikke ivrig efter at komme
til mekaniker. Jeg plejer at køre volvo, og dermed være vandt til mekanikerregninger.
Det er kun småting der har været med corollaen.
Jeg har altid været volvofanatiker, men Toyotaens holdbarhed har fået mig til at skifte mening. Min næste bil bliver en Toyota Avensis, pga. jeg skal have plads til børn og klapvogn.
Normalt skal man slet ikke tage bilforhandleres ord for gode varer, men jeg hørte en udtale:
"skal du have en bil under 50.000, skal det være Toyota, det holder".
Intet varer evigt, så er du ude at kigge på en
Corolla, SKAL du købe den FRA 1991 og opefter.
De tidligere modeller døjer med rust i fjedertårnene.
Så Tidligst 1991!
Hilsen
Thorben
http://grillbarguiden.dk
tilføjet af

Se her Kristian

jeg kiggede lige hurtigt på bilbasen:
model 1992, nysynet, 12000 kr, i Randers, Privat mand ikke forhandler, har kørt langt men motorne er gode i corollaerne, måske skulle man lige få kigget på tandremmen.
Dette er et godt bud, udfra dine ønsker
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showpics.asp?id=1035663&page=1
tilføjet af

re: corolla

Hej torben
Tak for svarerne de hjalp en hel del.
Og jeg må også sige at de corsa'er jeg har set på har været fra 91 og opefter.
Derudover har jeg også overvejet en Fiat punto 1,1 (fra 94) som godnok lige ligger på 18.000, men kører så også 15,4 på literen og skulle vist også være billig i reservedele?
tilføjet af

Fiat punto

Hej Kristian.
Jeg er ikke nogen bilekspert, men:
Det er vist fint at de reservedele til Fiaten er billige, for så vidt jeg ved, så får Puntoen
brug for dem.
Du skal måske starte en ny tråd om Fiat Punto for at høre noget mere om den.
Jeg ved ikke overvældende meget, men helt stabile er jeg ikke sikker på de er. Men hvad er stabilt når man snakker ca. 15 år på bagklappen?
Det lyder ellers som gode tal for den Punto.
Corsa mener jeg ikke er et dårligt køb.
Hilsen Thorben
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.