14tilføjet af

8.000 indvandrerkvinder vil ikke arbejde

Der skriges efter hænder til at passe de ældre, syge og samlebåndene på landets virksomheder. Alligevel står to ud af tre ledige indvandrerkvinder i Danmark reelt ikke til rådighed for arbejdsmarkedet – selvom de sagtens kunne hoppe i arbejdstøjet. De vil tilsyneladende ikke finde et job.
Hele 34 procent af de ledige indvandrerkvinder siger, at de slet ikke ønsker et job. Yderligere 23 procent siger, at de ikke har søgt et job i en måned. Og ekstra 7 procent siger, at de ikke kan tiltræde en ledig stilling med to ugers varsel.
Til sammenligning står 66,5 procent af de ledige danske kvinder til rådighed for arbejdsmarkedet.
Det viser en særkørsel af Danmarks Statistiks Arbejdskraftundersøgelse, som i dag bliver omtalt i Dansk Arbejdsgiverforenings blad Agenda.
»Når det er nødvendigt at hive arbejdskraft fra udlandet til Danmark, er det jo et paradoks, at vi allerede har mennesker i dette land, som kan og burde arbejde,« siger integrationskonsulent Manu Sareen.
Antallet af ledige indvandrerkvinder, der ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet er i alt knap 8.000, oplyser Dansk Arbejdsgiverforening. Og det er vel at mærke ikke svage indvandrerkvinder, der er tale om. Alle kvinderne i undersøgelsen er såkaldt 'arbejdsmarkedsparate'. Det vil sige kvinder, der enten er på dagpenge eller er kontanthjælpsmodtagere fra matchgruppe 1 til 3 – altså personer, der ikke har sociale, fysiske eller psykiske problemer.
Manu Sareen ser flere forklaringer på problemet. For det første er nogle af kvinderne ikke godt nok kvalificeret til et job. For det andet ønsker nogle indvandrermænd, at deres ægtefæller bliver derhjemme. I andre familier er der ikke tradition for at få børnene passet i daginstitution.
»Og så er der desværre nogle familier, der har så mange børn, at det ikke kan betale sig at arbejde på grund af de børnepenge, fripladser og boligtilskuddene, som familien får,« siger Manu Sareen.
Lektor ved Syddansk Universitet, Mehmet Ümit Necef, forklarer til Agenda, at nogle indvandrerkvinder ligefrem har indrettet deres liv, så de ikke skal arbejde.
Mens indvandrerkvinderne ikke er interesserede i at arbejde, er deres ægtefæller lige så interesserede som danske mænd i samme situation.
Kilde: http://avisen.dk/blogs/artikel/8000-indvandrerkvinder-vil-arbejde-121207.aspx#379758
Kommentar: Hvordan pokker kan det lade sig gøre? Én ting er, at 2/3 ikke gider at arbejde (Vorherre bevares - har intet tilovers for denne samfundsskadelige og egoistiske holdning). Men HVORFOR tillader sagsbehandlerne i de respektive kommuner/jobcentre, at disse kvinder - for nogens vedkommende - i ÅREVIS kan gå derhjemme og fede den... på skatteydernes regning? Samtlige af deres sagsbehandlere kan vel ikke være Radikale - ell.?
Jeg undrer mig især, da jeg har en veninde, der blev ledig d. 30/11 - og starter i nyt job d. 1/1... men alligevel efter blot 2½ uges ledighed skal til jobsamtale i Jobcentret, medbringende 2 jobs hun SKAL søge (ellers får det konsekvenser for hendes dagpenge). Samme sanktioner for hendes dagpenge gør sig gældende, hvis hun udebliver fra jobsamtalen.
Disse sanktioner kan man jo mene om, hvad man vil. Jeg synes for så vidt det er i orden, at der er en vis kontrol af de ledige - da der jo desværre er nogle snyltere imellem - men også at disse regler bør gælde ALLE - uanset etnicitet, faggruppe - og hvilken sagsbehandler man har.
Men det er tilsyneladende ikke tilfældet. Har du et bud på, hvordan det hænger sammen?
tilføjet af

Har du nogensinde

været i tvivl om at disse kvinder absolut ikke står til rædighed. De grabber til sig, men vil ikke lave noget. De malker det danske system......Forøvrigt er der mange af dem der ikke må arbejde for deres mænd, for så lærer de samtidig om rettigheder som kvinder, og det vil de ikke have......Men de må meget gerne hive kontanthjælpen/dagpengene hjem...
tilføjet af

Tror du ikke, at mange af disse

sagsbehandlere prøver at slippe utroligt let igennem deres daglige "arbejde".. Eller også er de ligefrem bange for at leve op til det ansvar og de forpligtigelser som deres job og dermed deres løn kræver af dem.
tilføjet af

for det første

vidste vi ikke at muslimske kvinder ifølge arabisk kultur lever i næsten haremslignende tilstande hvor de ikke er vandt til at forlade hjemmet, hvor de flittigt tager sig af børn og hjem .
Hvis vi viste det, hvorfor har vi så importeret dem. Havde vores "Ansvarlige" mangel på kendskab?
Får en bistandsklient kontanthjælp hvis hun nægter at tage tilbudt arbejde?
Hvis hun derimod bliver understøttet af sin mand, hvem kan så ha ondt i røven af det?
tilføjet af

Hvor er jeg glad ,o)

At Danskere, ikke afspejler dit livssyn, at du stå alene i dit syge syn af hvordan verden fungerer.
Jeg beklager, mit svar er lidt negativt, men for pokkers, hvor er du et negativt, sur opstød, som gang på gang kommer med gyle, negative indlæg, provokationer, anti indvandre kretik, osv. osv.
Må Jule lyset ramme dit hjerte, må noget positivt sker i dit liv, må livet komme med noget godt for dig.
Du trænger til noget godt, og positivt.
Livet må har været hård for dig.
Godt jul
vh
TOm
tilføjet af

Ååhh Tom hvor er det dejligt

at du forstår problemerne som indvandrere skal møde fra nogle danskere, heroppe i vores kolde land.
Vi skal bare se positivt på det hele, for så skal alting nok gå. De har det så hårdt de stakkels indvandre kninder... tænk bare hvor varmt der må være inde i sådan en burka tingest som de jo skal have på når de går ud af deres hjem. Vi MÅ respektere deres religion så meget, så vi ikke skal kyle dem ud på arbejdsmarkedet når de nu ikke må pga deres religion.
Hvis jeg skulle bo i deres varme land hvor de jo er flygtet fra, så tror jeg heller ikke vil bryde mig om at arbejde. Sidst jeg var på ferie i Tyrkiet lavede jeg jo heller ikke andet end at hygge mig hele dagen, imens de indfødte sled.
Vi skal være meget mere forstående heroppe i Danmark.
Se også mit svar i en anden tråd http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=176&posting=1215532 ... jeg tror at vi 2 deler synspunkterne på det her emne.
Hvor er det dejligt forfriskende med så positivt og optimistisk et livssyn som du besidder.
Fortsat god aften til dig, Tom.
Knuz
Anonym
tilføjet af

Klog !!! på din måde ,o)

Hmmm, må jeg bruge Woody Allen gang kloge ord.!! o))
"" Intet, som er værd at vide, kan forstås med hjernen. Alt virkelig værdifuldt er nødt til at komme ind i dig gennem en anden åbning.o)""

Tja, ængstelligheden grad er målestok for inteligensen, skrev Nietzche
Hvordan synes du det kører lige for tiden??
Godt Jul til dig og alle du elsker.
vh
Tom
tilføjet af

er det ikke race

diskrimination saa det basker? Fik de ikke (indvandrene) fortalt da de kom til landet,at det er kotyme at begge arbejder? de har bragt landsbysamfundet de kommer fra til DK og samtlige sagsbehandlere syntes aabenbart det er ok.Det er det ikke,saa hvis ikke de vil arbejde,maa der skaeres i kontanthjaelpen,saa let er det.Her i DK lever vi efter andre regler og jo før de forstaar det jo bedre for alle.
tilføjet af

ja det er

så skide synd for det lort, jeg ville da rejse hjem hvis jeg fik sådan en behandling som de gør her i Danmark. -;) idiot
tilføjet af

du er fandme

os dum, vi har sgu da ikke importeret det lort herop, de kom selv, desværre
tilføjet af

jojo

de vil nok ikk arbejde!!! hmm så send dem hjem ....
desuden gider vi heller ikk arbejde sammen med nogen i burka man kan jo ikk se hvem er hvem *LOL*
tilføjet af

lige et

øjeblik ...hvis deres mænd forsørger dem og de går hjemme og passer deres egne børn kan kummunen ikke blande sig
de kan ikke få bistandshjælp hvis deres mænd arbejder
tilføjet af

Av min arm.

Nej man hører jo lidt om det hver dag, men de mener vel at de arbejder med at opdrage deres børn, og lave mad til overmuslimen, men hvad havde man tænkt sig når man åbner døren for alverdens folk, for dem er landet jo bare et tag selv bord, det må være lidt som at have vundet i lotto.MVH Hans.
tilføjet af

Vi har et problem/dilemma,

Vi kan ikke tvinge muslimske kvinder ud på arbejdsmarkedet, hvis de går hjemme og IKKE modtager nogen hjælp fra det offentlige.
Aligevel deltager en sådan 0 skatteyder på lige fod med alle andre i samfundsstøtten fra det offentlige sundhedsvæsen eller skal jeg blot det offentlige samfund.
Men får en muslimsk indvandre kvinde offentlig hjælp, og reelt ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, er det helt galt, og der SKAL strammes op/skæres ned i støtten, lige til vi når nul punktet, for a begrænse samfundsskaden.
Men det løser stadig ikke problemet med 0 skatteyderen.
Man kan med rette så sige: Hvad med den rige hjemmegående danske husmor?
Hun er jo osse 0 skatteyder?
Nemli´ og det er her vi får et dillemma!
tilføjet af

De gider ikke at arbejde , kan man bare mene det.

Eller lille far vil ikke have at deres kone arbejder , han er også arbejdsløs , og skal have en tjener til det hele.
Kommunerne har deres egne arbejdspladser , det kan enhver klare. De kan nemt lave et eller andet projekt , det gjorde de med den store arbejdsløshed vi har haft.
Alle andre får valget , enten tager du et arbejde - bliver aktiveret , eller også klappes kassen i.
Nu er der også noget med de 300 timers arbejde eller halv kontanthjælp.
Det skal også kritiseres af visse mennesker , der ikke kan lide den nuværende regering og Dansk folkeparti.
Bare se og få dem ud og lave noget - sådan er det for alle andre mennesker. Gad vide hvorfor sagsbehandlerne lader indvandrer kvinderne være passive , de er meget hårde overfor alle andre mennesker med deres arbejdstvang.
www.ladk.dk er der de lave satser i menuen til venstre ( og arbejdstvang ).
Der er også mange beretninger om , hvordan kommunerne mishandler deres kontanthjælps modtagere.
Og så kan visse mennesker få kontanthjælp , sende mange penge hjem til oprindelseslandet , og opholde sig i et andet land.
Hvis de ikke kan få lov til det , bliver vi kaldt for racister.
Se og få dem aktiveret. Jeg har selv prøvet kommunens tvangsaktivering og en meget lille indtægt. Samt at man ikke må have formue - det er også bilen.
Der er manglende arbejdskraft.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.