30tilføjet af

65.000 arbejdsløse kommer snart i arbejde

Vores prognose for dansk økonomi er positiv, og vi forventer en vækst, der vil øge beskæftigelsen med 65.000 personer fra 2014 til 2016, siger overvismand Hans Jørgen Whitta Jacobsen.
Vismændene spår i deres rapport, at væksten i privatforbruget vil stige med 1,6 procent i år, 2,8 procent næste år og 3,2 procent i 2016.
Man må nok sige, at den højeste økonomiske ekspertise i Danmark står i kontrast til de økonomiske mærkemænd, som slår deres folder på SOL debat.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/05/27/170039.htm
Det betyder sandsynligvis, at vi går til valg næste gang i starten af en højkonjunktur.
Er det ikke dejligt?
tilføjet af

Hmmm

Jeg går ind for, at der skal være et relativt stort antal arbejdsløse i Danmark, da det er med til at fastholde vores samfund som klasseopdelt. Det er sundt for os alle. Et samfund uden arbejdsløshed ville flyde alt for meget. Det er fint at eksempelvis de unge ikke har til salt til et æg, så de kan lære lidt om vigtigheden af arbejde, i stedet for at suge på labben fra os med penge. Fandeme nej om jeg vil rende og dele ud af min kæmpe formue til de doven fattige.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Selvmodsigende

Når de arbejdsløse kommer i arbejde, skal de ikke have understøttelse, men bidrager tværtimod til statskassen, når de betaler skatter og afgifter.
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Det er ej det, jeg kommenterer på. Jeg mener, det er bedst for et samfund at have en velafgrænset underklasse.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Du vil altså gerne have tvungen arbejdsløshed, men på samme tid, vil du ikke betale til de ledige. Det giver ingen mening.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Jo, for de ledige må da så sandelig finde andre måder at overleve på, end at skulle nasse på min kæmpe formue. Så må de tigge, være daglejere eller andet, der lærer dem noget om værdien af at have et arbejde. Den slags opbygger karakter. Og det er præcis det de sløve unge har brug for. Overse nu ikke det væsentlige.
Ps: siden du beholder min overskrift er du vel enig deri.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Godt vi har vismændene

Jo, for de ledige må da så sandelig finde andre måder at overleve på, end at skulle nasse på min kæmpe formue. Så må de tigge, være daglejere eller andet, der lærer dem noget om værdien af at have et arbejde. Den slags opbygger karakter. Og det er præcis det de sløve unge har brug for. Overse nu ikke det væsentlige.
Ps: siden du beholder min overskrift er du vel enig deri.
Kærlig hilsen Albert Johansen

Hvis du have magt, så ville vi hurtigt få revolution, og det kan man næsten ikke bebrejde dem, der må se børnene sulte, for selv en bavian kæmper for sine unger.
Du ville miste dine surt sammensparede skillinger.
tilføjet af

Så kommer DF'erne måske i arbejde

Dejligt 🙂
tilføjet af

Nå da??

Du skulle fandmene bare lige se dem prøve - de ville simpelthen få røven på komedie hurtigere, end du kan nå at sige "kærnemælkssuppe" 😃 😃 😃
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Det bliver ikke nødvendigt

DF har lover de svage grupper i samfundet 155 milliarder, når de kommer til - og det er ikke så lidt - al den stund vores samlede forsvarsbudget er på ca. 21 mia, og indvandrerne koster 16 milliarder i sociale udgifter (til sammenligning) 😃
Dansk Folkeparti har bl.a. fortrudt, at de skar dagpengeperioden ned til 2 år, og vil nu forlænge den til 4 år igen.
De svage får det som blommen i et æg, og dem med penge, skal have 155 milliarder op af lommen 😉
tilføjet af

Det bliver ikke nødvendigt

Du skulle fandmene bare lige se dem prøve - de ville simpelthen få røven på komedie hurtigere, end du kan nå at sige "kærnemælkssuppe" 😃 😃 😃
Kærlig hilsen Albert Johansen

Den kommentar var selvfølgelig til din overskrift.
Er du sådan en slags mafioso, som kan ordne det halve af Brønshøj?
tilføjet af

Så kommer DF'erne måske i arbejde

Dejligt 🙂

Hvorfor skal de det, og synes du bare at det ville være dejligt, for så slipper du ❓
tilføjet af

65.000 arbejdsløse kommer snart i arbejde

Vores prognose for dansk økonomi er positiv, og vi forventer en vækst, der vil øge beskæftigelsen med 65.000 personer fra 2014 til 2016, siger overvismand Hans Jørgen Whitta Jacobsen.
Vismændene spår i deres rapport, at væksten i privatforbruget vil stige med 1,6 procent i år, 2,8 procent næste år og 3,2 procent i 2016.
Man må nok sige, at den højeste økonomiske ekspertise i Danmark står i kontrast til de økonomiske mærkemænd, som slår deres folder på SOL debat.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/05/27/170039.htm
Det betyder sandsynligvis, at vi går til valg næste gang i starten af en højkonjunktur.
Er det ikke dejligt?

I så fald må det være fordi de "økonomiske mærkemænd" på SOL er klogere. Der er vel efterhånden blevet meldt ud fra "offentligheden" 10-12 gange at nu går det fremad og arbejdsløsheden falder (både under både daværende og nuværende regering) og de har endnu ikke haft ret, men siger de det mange gange nok skal de jo nok få ret på et tidspunkt.
tilføjet af

Det bliver ikke nødvendigt

[quote="Albert Johansen" post=2819773]Du skulle fandmene bare lige se dem prøve - de ville simpelthen få røven på komedie hurtigere, end du kan nå at sige "kærnemælkssuppe" 😃 😃 😃
Kærlig hilsen Albert Johansen[/quote]
Den kommentar var selvfølgelig til din overskrift.
Er du sådan en slags mafioso, som kan ordne det halve af Brønshøj?

Ikke kun det halve...det dobbelte af Brønshøj! 😉
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Jo, for de ledige må da så sandelig finde andre måder at overleve på, end at skulle nasse på min kæmpe formue. Så må de tigge, være daglejere eller andet, der lærer dem noget om værdien af at have et arbejde. Den slags opbygger karakter. Og det er præcis det de sløve unge har brug for. Overse nu ikke det væsentlige.
Ps: siden du beholder min overskrift er du vel enig deri.
Kærlig hilsen Albert Johansen

Det du går ind for, er altså sådan en slags militærtræning, hvor de først skal nebrydes, for derefter at blive opbygget. Og helst i dit glansbillede.
Når jeg lader en overskrift være, så skyldes det nu mere, at jeg ikke tager svaret seriøst.
Husk nu at grave din kæmpe formue ned et sted, som du kan huske, når du bliver dement.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Det bliver ikke nødvendigt

DF har lover de svage grupper i samfundet 155 milliarder, når de kommer til - og det er ikke så lidt - al den stund vores samlede forsvarsbudget er på ca. 21 mia, og indvandrerne koster 16 milliarder i sociale udgifter (til sammenligning) 😃
Dansk Folkeparti har bl.a. fortrudt, at de skar dagpengeperioden ned til 2 år, og vil nu forlænge den til 4 år igen.
De svage får det som blommen i et æg, og dem med penge, skal have 155 milliarder op af lommen 😉


SÅ går det ud over Alberts formue ... [(:]
tilføjet af

Det bliver ikke nødvendigt

Jeg er da skam alle tider blevet betragtet som en vigtig og mægtig mand her i mit elskede Brønshøj. Tak.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Du har ret i, at de unge mennesker bør leve under ringe kår her i samfundet. Jeg bryder mig virkelig ej om ungdommen nu om stunder, så den slags er de altså så ganske selv uden om.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Hmmm

Nej hvor kunne det være sundt for dig at prøve (måske igen) at være på bunden af samfundet og have velbjergede gamle gubber sparke til dig !!!
Du vil blive som et nyt (og bedre) menneske !
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Ja ja man kan mene hvad man vil - men hvis det er vrøvl man mener bliver det stadig det det er: Vrøvl !!!
http://www.ted.com/talks/richard_wilkinson?quote=1138
(spamfrit)
tilføjet af

Det bliver ikke nødvendigt

ala vaba kum asala vift 😃
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Jeg vrøvler ej, men fremfører tværtom mine saglige argumenter.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Saglig❓Find lige en ordbog - Løse antagelser som ikke kan eftervises i virkeligheden, er blot tro ! -
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Du har ret i, at de unge mennesker bør leve under ringe kår her i samfundet. Jeg bryder mig virkelig ej om ungdommen nu om stunder, så den slags er de altså så ganske selv uden om.
Kærlig hilsen Albert Johansen

Ja, det kommer så fra en gammel, som bliver betjent - og modtager forsørgelse i.f.a folkepension mm - af unge, som driver dette samfund (politi, hospitaler, cafeteriaer, vejarbejde, brandvæsen, biblioteker, svømmehaller, motionshold, rejsebureauer). Tager af den ene hånd - og snapper efter den anden hånd. Utak er sandelig verdensløn!
tilføjet af

Selvmodsigende

Når de arbejdsløse kommer i arbejde, skal de ikke have understøttelse, men bidrager tværtimod til statskassen, når de betaler skatter og afgifter.


SÅ mangler vi bare at alle vores "gæster" OGSÅ kommer i arbejde ... 😃 😉
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

De sløve unge bidrager med intet til dette samfund!
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

Det ved du vist alt om, hva'? 😃 😃 😃
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Hmmm

Ved du hvad? Jeg har allerede en gang været med til at bygge dette land op, og det er mere, end man kan sige om dig og fin generation. I er vel sådan nogle lallende unge mennesker med blomster i håret, som da ej vil arbejde hårdt og længe. Den slags bidrager ej til samfundet.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Har ej noget med sagen at gøre

I så fald bør du straks verificere dit eget aktiv !
tilføjet af

Vel er de da mørkemænd

Med de økonomiske mørkemænd her på SOL debat, mener jeg nogen, som helst ser, at det går dårligt i Danmark, fordi vi har en rød regering.
Mørkemændene har ikke haft ret hidtil, for økonomien er forbedret. Væksten i bruttonationalproduktet er et mål for aktivitetsniveauet i økonomien, og udviklingen ser sådan ud:
2008 2009 2010 2011 2012 2013
-0,8% -5,7% 1,6% 1,1% 0,6% 1,6%
http://www.eu-oplysningen.dk/fakta/tal/BNP_vaekst/
Fordi de er mørkemænd med et fragmenteret samfundssyn, bruger de andre argumenter, og ser i stedet på udviklingen i beskæftigelsen - idet de bruger fragmenterne til at sammensætte "dagens ret".
Arbejdsløsheden er den laveste i fire år, men mørkemændene peger på, at beskæftigelsen ikke er steget, og de har også forklaringen på den uoverensstemmelse: De arbejdsløse falder ud af dagpengesystemet (hvilket er regeringens skyld).
Ved andre lejligheder kan mørkemændene imidlertid se andre fragmenter, og det sker, når de andre fragmenter kan bruges til at sprede mørke i danskernes humør.
Det sker f.eks., når de de ældre ses som en byrde, fordi danskerne føder for få børn (og derfor er de nye årgange på arbejdsmarkedet mindre end de store årgange, som forlader arbejdsmarkedet så vi bliver nødt til at skære ned på velfærden).
Hvis de nu ikke havde været mørkemænd, så havde de også husket, at de nye årgange på arbejdsmarkedet er mindre end de store årgange som forlader arbejdsmarkedet, når vi snakker om beskæftigelse og økonomisk vækst.
Mørkemændene havde også erindret det fragment, som hedder produktivitet (vi bliver næsten nødt til at øge produktiviteten ved at indføre ny teknologi, hvis mørkemændene ikke skal få ret i, at de ældre bliver en byrde i fremtiden - industrirobotter sveder nemlig ikke).
Her er Berlinske Business netop kommet med en artikel, som sætter mørkemændene i skammekrogen: Produktivitet overrasker med pæn fremgang
tilføjet af

Jobmål for 2014 nået på fem måneder

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.