3tilføjet af

Turistboom i Danmark i 2019?

Danmark skal sammen med Tyskland være værter for mændenes håndbold VM i 2019. Det kan give et godt boost til turismen i Danmark, men hvordan skal vi sikre os, at dem der dukker op i forbindelse med VM også for fremtiden har lyst til at tage til Danmark?
Vi har lidt mere end 5 år til at forberede os, og vi får dermed muligheden for at forsøge at rebrande Danmark som værende et land turisterne elsker frem for den nuværende status som et land turisterne ikke bryder sig om.
tilføjet af

Turistboom i Danmark i 2019?

Jeg har såmænd ikke rigtig nogle kommentarer til selve dit indlæg, men jeg morer mig da lidt over dit profilnavn her i gruppen...
Straffespark i håndbold, har man nu hørt så galt 😉
tilføjet af

Vi kunne sætte momsen og skatten ned

alting må forekomme urimeligt dyrt for en udlænding i Danmark.
Udover at forringe væksten og konkurrenceevnen skræmmer det også turisterne væk fra Danmark.
tilføjet af

godt indlæg

Så meget dyre er vi heller ikke. Men vi kunne gøre det samme som tyskerne, og afskaffe momsen på hotel og overnatning. Jeg er både kommet og har boet en del år på Mallorca, og de har ikke mangel på turister. Og når man regner det hele sammen, er det ikke meget dyre, at være turist dernede. Men til gengæld, har de noget mere sol at byde på. I Danmark er der mange afgiftsfrie parkeringspladser. Vi har "gratis" vand i vandhanerne. Priserne er inkl. betjening. Det eneste sted billisten skal af med penge, er over Storebæltsbroen. Vi har en pæn, ren natur, og de fleste byer og gader er fine rene. Det er relativt sikkert at bevæge sig rundt. Og man skal ikke køre langt, for at finde strand og vand. Man kan købe øl fra 15 kr. og opefter på en bar. Og spise sig mæt, for 75,- kr. og opefter. Med lidt held, har vi fri hash, inden håndbolden starter, så har vi noget at byde på, som ingen andre har i Europa, efter at det nu er blevet forbudt i Amsterdam, at sælge til turister. 😖
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.