10tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Et enkelt spørgsmål:
Kan du tage 200 armbøjninger.?
Hvis ikke hvad hindre dig så i at tage 200 armbøjninger.?
Jeg er Psykoterapeut og har kundehenvendelser fra hele verden, fordi jeg kan nogle meget specielle ting.
En af de ting som har gjort mig til det, er at jeg er glad for er at lærer nye ting.
Så da jeg sad og så tegnefilm her til morgen, så hørte jeg at superskurkene kunne give andre superkræfter.
Så begyndte jeg at tænke, kan jeg få superkræfter.?
For at starte et sted, så tænkte jeg måske er det en mental barrier jeg har, som hindre mig i at tage 200 armbøjninger i træk.
Jeg har så fjernet den, men så tænke jeg måske er der andre, som også gerne vil tage 200 armbøjninger i træk.
Ja, der findes en app, og flere hjemmesider omkring dette.
Men jeg er jo psykoterapeut, (og bodybuilder), så jeg fokusere på det mentale, og derefter det fysiske.
Jeg havde en mental begrænsning med min håndvægt.
Jeg troede at min max vægt var omkring 25 kg, så jeg holdt mig ligge under på 24,5 kg.
Det var kun en mental ting, fordi da jeg fjernede den, så gik jeg op på 35 kg på en måned.
Jeg er så nede på 27 kg, fordi jeg træner hjemme og ikke har flere vægte at sætte på den størstes vægt. (Jeg ville havde to medium på 18 kg til freestanding curls?.)
Så her er spørgsmålet igen:
Hvad hindre dig i at tage 200 push-ups i træk.?
Jeg tog 20 armbøjninger i træk i torsdags, og jeg skal træne i aften.
Så jeg er lidt spændt på om min grænse har flyttede sig.
tilføjet af

Forkølet...............

Et enkelt spørgsmål:
Kan du tage 200 armbøjninger.?
Hvis ikke hvad hindre dig så i at tage 200 armbøjninger.?
Jeg er Psykoterapeut og har kundehenvendelser fra hele verden, fordi jeg kan nogle meget specielle ting.
En af de ting som har gjort mig til det, er at jeg er glad for er at lærer nye ting.
Så da jeg sad og så tegnefilm her til morgen, så hørte jeg at superskurkene kunne give andre superkræfter.
Så begyndte jeg at tænke, kan jeg få superkræfter.?
For at starte et sted, så tænkte jeg måske er det en mental barrier jeg har, som hindre mig i at tage 200 armbøjninger i træk.
Jeg har så fjernet den, men så tænke jeg måske er der andre, som også gerne vil tage 200 armbøjninger i træk.
Ja, der findes en app, og flere hjemmesider omkring dette.
Men jeg er jo psykoterapeut, (og bodybuilder), så jeg fokusere på det mentale, og derefter det fysiske.
Jeg havde en mental begrænsning med min håndvægt.
Jeg troede at min max vægt var omkring 25 kg, så jeg holdt mig ligge under på 24,5 kg.
Det var kun en mental ting, fordi da jeg fjernede den, så gik jeg op på 35 kg på en måned.
Jeg er så nede på 27 kg, fordi jeg træner hjemme og ikke har flere vægte at sætte på den størstes vægt. (Jeg ville havde to medium på 18 kg til freestanding curls?.)
Så her er spørgsmålet igen:
Hvad hindre dig i at tage 200 push-ups i træk.?
Jeg tog 20 armbøjninger i træk i torsdags, og jeg skal træne i aften.
Så jeg er lidt spændt på om min grænse har flyttede sig.


Du bliver da forkølet når du motionerer i træk 😃
Kan du ikke lukke døre og vinduer [???]
tilføjet af

I 1984 tog jeg 100-.

Med venstre arm, også løb jeg 10-Km, så tog jeg 100- med højre arm, så løb jeg tilbage, også tog jeg 100-, denne gang med begge arme, så JO!, skide 200- armbøjninger er intet, hvis man må bruge begge arme.
OK!, nu var jeg så ikke i træning, jeg var ret meget ude af "form", så dagen efter havde jeg "lidt" problemer med at knappe min skjorte, armene ville ikke ind på midten af min brystkasse, men så kan man sgu lære det, alt med måde.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Nej men det kan trænes hvilket dog er dumt.
Du tager jo heller ikke 1000 gentagelser med en vægt på 1kg. Man øger jo vægten og nøjes med 12-25 gentagelser.
Gør dine armbøjninger svære. Det giver mere i sidste ende
tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Push up! ... er det ikke noget med BH´er ?? ... [(:]
tilføjet af

Næh

Push up! ... er det ikke noget med BH´er ?? ... [(:]

Det er noget en orne gør med tænderne.
tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Hmmm 200 armbøjninger er nok lidt vildt overdrevet. Det du skriver om, er mind over matter. Altså sindets styrke. Det er da rigtigt at sindet betyder noget, men du kommer ikke uden om naturlovene, ved at tænke dig stærkere. Du kan jo heller ikke tænke dig til at blive vægtløs vel.
Jeg har styrketrænet i mange år, og jeg kan da bestemt ikke tage 200 armbøjninger. Det betyder jo også meget hvad du vejer, altså hvilken vægt du skal presse op, og efter mange år, har man en større muskelmasse, og vejer derfor mere.
Ligeledes betyder det noget, hvordan du tager dine armbøjninger mm. Er du helt oppe på tærene, og gør du det langsomt, som er nødvendigt hvis man ønsker muskeltilvækst.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Ja, der er noget mental og "mind over matter".
Det er det som jeg finder interessant.
Jeg fik taget 45 normal og 60 på knæene.
Jeg har en lille skade i hånden
Jeg plejer kun at tage 20 normale og 20 på knæ.
Ideen var at presse mig selv, og kigge efter om der var noget mental som blokerede for det.
Min rekord med styrke træning er 3 timer og 45 minutter.
Karmeitza: Det er da sørgelig at Du er så svag.
tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Ja, der er noget mental og "mind over matter".
Det er det som jeg finder interessant.
Jeg fik taget 45 normal og 60 på knæene.
Jeg har en lille skade i hånden
Jeg plejer kun at tage 20 normale og 20 på knæ.
Ideen var at presse mig selv, og kigge efter om der var noget mental som blokerede for det.
Min rekord med styrke træning er 3 timer og 45 minutter.
Karmeitza: Det er da sørgelig at Du er så svag.

Hellere svag, end tosset og forkølet [!] [->]
tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Hej JesperSb
Der er unægtelig en psykisk del i hvad man kan klare, men man kommer ikke uden om kroppens fysiologi, og de dertilhørende naturlove.
Når du laver armbøjninger, så svarer det til bænkpres. Hvis du ønsker muskeltilvækst, så skal du tage 10-12 gentagelser, over 3 sæt. Så kan du langsom tage lidt flere (op til 15), og derefter lægge mere vægt på.
At stræbe mod 200 armbøjninger giver ikke den store muskel/styrke-tilvækst, det er nærmere kardiotræning.
Som sagt skal armbøjningerne tages langsomt. Langsomt op og langsomt ned. Det gælder ligeledes også for bænkpres. Så når man aldrig op på 200 armbøjninger.
Når vi taler armbøjninger, så betyder ens kropsvægt(muskler vejer mere end fedt) meget.
Held og lykke med dit eksperiment, og skriv endelig igen om resultatet.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Kan du tage 200 push-up i træk.?

Desværre 174 er min max
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.