27tilføjet af

500 mille hèr - 500 mille dèr !

Vores velfærdsminister Karen Jespersen har, som den god-hjertede kvinde hun er gennemtrumfet et forlig, således at der på den nye finanslov, er afsat en halv milliard til de hjemløse. Pengene går til et projekt, som sikrer at vore arme medborgere, får større mulighed for at komme inden døre.
Samtidig må den undrende danske skatteyder, stiltiende affinde sig med at de radikale og den øvrige venstrefløj gennemtvinger, at der ydes en halv milliard i bistand til et islamistisk, korrupt militær diktatur, -som nu yderligere har erklæret Danmark krig! - Den Sudanske regering udmærker sig yderligere ved sin direkte medskyld i det folkemord, som finder sted i Dafur, hvor den også forhindrer FN og EU adgang til området, for at kunne yde deres hjælp.
Hèr bør det påpeges at en betragtelig andel af den ulandsbistand, som Danmark øser ud sker udelukkende for at tilfredsstille de mange, uvidende danskeres dårlige samvittighed, -hvilken opfattelse de er blevet hjernevasket til, igennem vedvarende, kynisk, venstreorienteret agitation!
Men medgive må man vel? -det holder godhedsindustrien igang, ikke?
realisten.
tilføjet af

Man kan ikke

gemmentvinge noget, hvis man er i mindretal i folketinget. Så det må ske med regeringens garant DFs fulde opbakning.
"-hvilken opfattelse de er blevet hjernevasket til, igennem vedvarende, kynisk, venstreorienteret agitation!"
Ja, i dot kommende tusindårsrige skal der ike være plads til blød humanisme. Der skal tænkes krig, vold og ødelæggelse? Eller hvad jer DFister nu går og bryder jeres ekstrabladlæsende hoveder (høveder?) med.
tilføjet af

Glem nu ikke de

5,3 Milliard, som Danmark har lovet at støtte selvstyret i Palæstina med over de næste 3 år.. det er sandelig også en anseelig sum som kunne gøre mange gode ting i lille danmark i stedet for at blive fyldt i lommerne på et folk der reelt kun har had tilovers for os og helst ser halsen skåret over på os alle sammen... Tankevækkende, ikke..?? Men det tror jeg at gamle fru Jensen på 4. sal gerne undværer sin iøvrigt stærkt reducerede hjemmepleje for.
tilføjet af

sikke en gang

piss at skrive.
Du får det til at lyde som om alle DFér er idioter, men jeg kan fortælle dig at min IQ ligger meget langt over middle, og jeg stemmer da DF. En anden ting er at jeg er ordblind, og ikke kan stave om så det gjaldte mit liv :-)
tilføjet af

Vidste du at

95% af alle mennesker tror de er klogere end gennemsnittet?
Dfs vælgergruppe er i øvrigt bestående af den absolut dårligst uddannede del af befolkningen, samt med en af de laveste vælgergruppe indkomster.
tilføjet af

der er grænser

for hvad regeringen kan trumfe igennem, -og ønsker at lave om på bistandsområdet.
Danmark har altid ligget langt over hvad FN anbefaler i procent af bruttonationalproduktet/capita - regeringen satte vores totale bidrag en smule ned, men vi ligger stadig flot over det anbefalede. det gav stort ramaskrig fra oppositionen, som til gengæld mente at DK skulle sætte vores bidrag yderlige op, så vi lå som nummer eet i verden.
DF trækker i den anden retning, og mener at vi skal sørge for være egne syge og svage først, før vi spilder penge på korrupte styrer i Afrika, hvor store dele af stats ulandshjælpen bevisligt er spildt! (nu tales der ikke om røde kors m.m.)
der skal i høj grad være plads for humanisme, men på de rigtige præmisser, hvor det batter og ikke hvor det letter på samvittigheden.
det kræver professionelle eksperter, som ved! og ikke højtråbende idealister som bare ønsker at få deres vilje uandet konsekvenserne, og de gavnlige følger!
mvh
tilføjet af

Sagde du 5,3 milliard?

Nej det var jeg ikke opmærksom på, -du gode Semiramis! -Og de truer os med kaniner, bomber, raketter, selvmordsattentater, håndgranater, knive og knytnæver.
Det bliver værre og værre. Nogen må da gribe ind?
mvh.
realisten.
tilføjet af

Ååårh stavningen

går da godt nok.
mvh
tilføjet af

Du er snot dum

at skrive noget sådant. Jeg stemmer DF, og i kraft af min stilling, kan jeg meget vel være din chef.
Min indkomst vil du nok misunde, så i stedet for at lufte din manglende intilligens, skulle du i stedet forholde dig til tråden.
Havde det været nemmere for dig, hvis det havde været tegnet for dig?
tilføjet af

Ja fakta

Har i DFister jo ofte svært ved at forholde jer til.
Men kan i øvrigt ikke lufte sin manglende int[e]lligens. Det er en selvmodsigelse. Men det er du naturligvis godt klar over, i din uendelige visdom ;-)
tilføjet af

Misundelse

er en grim ting........
tilføjet af

Det har du

sikkert mulighed for at dokumentere, ellers må jeg tro, at du er så dum, at du ikke kan finde ud af at stemme, men i stedet samler på brosten.
tilføjet af

Ham der

har da vist fået en af sine egne brosten i hovedet?
tilføjet af

Køb

statistisk årsbog, så kan du selv slå det op.
"Du er dum, og lugter, rigtigt meget, ja du gør så, etc., etc.)"
tilføjet af

gribe ind ?

det bliver da kun når den menige borger griber ind og standser dette galimatias og så er det jo selvfølgelig selvtægt, men det kommer,er jeg bange for
tilføjet af

det er meget muligt

men jeg har igennem mit virke i Forsvaret blevet udsat for flere slags "tests" for at undersøge netop dette :-)
tilføjet af

DF's trylleri

Det er altså "kun" 139 mill..
Kniber det med realismen igen?
tilføjet af

Nej, det er det ikke!

Der er tale om ialt en halv milliard giv og tag 10%, med lån og renters rente. .Du glemmer også de underforståede beløb som staten donerer til røde kors, folkekirkens nødhjælp, Caritas og hvad ved jeg, læger uden grænser, - etc. -hvor staten gerne runder dobbelt op ved indsamlinger og lignende.
Og det sidste man så hører er at Sudan har en mamut gæld til Danmark, som de vægrer sig ved at betale! - Hvor er DIN realitetssans?
Og ja, hvor er det grueligt sørgeligt at se de uendeligt fattige sultne individer, som lider p.g.a. et sindsygt islamisk styre, -som du sidder her at forsøge at forsvare, ved at forvirre begrebene! -har du det godt?
så når du taler om kun 139 millioner? - har du så udvalgt een eller anden del donation??
realisten.
tilføjet af

Ja enten dèt...

eller hvad???????
mvh
tilføjet af

Hvor ser du

"Og ja, hvor er det grueligt sørgeligt at se de uendeligt fattige sultne individer, som lider p.g.a. et sindsygt islamisk styre, -som du sidder her at forsøge at forsvare, ved at forvirre begrebene! -har du det godt?"
Jeg forsvarer det styre?
Du opfinder sgu' selv noget, og påstår andre mener det. Du er da en særling.
Det største problem er vel ikke, at de sulter, hvis de ikke får pengene, men at regeringen tager pengene, bruger dem på bomber, og kaster dem i hovedet på de der var tiltænkt de penge.
Jeg tog det årlige tilskud, som er 139 mill. Eller var. Hvem ved.
Nå opfind nu en holdning mere til mig Mr. "realist"
tilføjet af

det glæder mig at Sosserne og Helle

er ved at vågne op hvis de så også undsiger EU
behøver jeg måske slet ikke at stemme på DF.
tilføjet af

nu er vi jo tilbage med denne intetsigende

Sol Pingpong, jeg er klog du er dum , nej det er dig som er dum , nej det er dig Æhbæh hahahahahah, ih hvor er det irriterende, kan i ikke indse at det ikke er at debattere.
tilføjet af

jeg retter normalt ikke

skrivefejl, men i dette tilfælde må jeg gribe ind da vedkommende påstår at besidde høj QI
og samtidig forsvare DF.
Det hedder; jeg er blevet udsat, ikke jeg har, det er ikke en stavefejl men en formuleringsfejl, stop du latterliggører jo DF,
men det var måske også din mening, Hmm meget smart.
tilføjet af

I stedet for Ulandshjælp

som kun smider penge ud til korrupte embedsmænd og deres familier samt danske entrepenørfirmaers bygning af pissoirer, burde man frigive folkepensionisters ret til at få deres penge udbetalt i Ulande.

Efter hvad de valgte ville de få meget mere ud af deres penge og det ville lokalbefolkningen også ved at udleje deres huse og sælge deres varer,
de ville blive anset som good will repræsentanter for Danmark og få en langt mere spændende alderdom.
Jeg selv vil meget gerne stå forrest på listen, jeg savner de lunkne tropehaves morild og den dovne brises raslen i bananpalmerne.
At vores boligspekulanter ville tabe på det er så en anden sag.
tilføjet af

som kaniner , Aristoteles

ikke med kaniner.
tilføjet af

verden er ond

og det hjælper ikke at gøre den bedre eller anderledes.
en milliard mennesker eller mindre eller flere sulter? - pga af korrupte idioter, som er komplet ligeglade, eller måske bevidst kører på det, fordi det er fjenden eller en anden stamme, eller religiøs fraktion.
DERFOR taler du som en håbløs amatør og jeg som den realist som feks har været i netop Sudan 12 gange. situationen er uoverskuelig.
der er realistisk set kun een mulighed -og det er at angribe med alt vestlige isenkram som haves og udradere styre og hær..
så kunne man FORSØGE at redde dafur og resten af sudan med uanede af milliarder dollars -opbygning og genopbygning.
men er du klar over at sudan er afrikas største land og det ligner råbjerg mile fra toppen, -hele landet, sand, og sand, minus et par hundrede meter på hver side af nilen. og så de få fatamoganaer du måtte møde.
Og skulle du så efter fem-otte år have nogenlunde styr på det ved vestlig dominans. og vesten trak sig ud, ville en ny tyran tage over, og......
mvh.
tilføjet af

Nej, så er

Venstre en oplagt mulighed.
mvh
tilføjet af

Prøv at læs min kommentar igen

I stedet for at vrøvle løs som du nu engang har forstand til.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.