15tilføjet af

Snydt af elektriker

Jeg er så træt af håndværkere.... jeg har ret dårlige erfaringer med en elektriker - firmaet connected.dk - som jeg fik kontakt til gennem byggestart.dk
Der er nu gået et halvt år siden vi begyndte på en ret simpel opgave, og det er endnu ikke færdigt. Jeg har ringet og mailet til ham 20-30 gange og haft to aftaler med ham, men begge gange brændte han mig af, selvfølgelig uden at ringe og give besked.
Vi skal flytte fra lejligheden nu, og må betale en anden elektriker for at lave det færdigt, fordi vi selvfølgelig ikke kan overdrage den med løse ledninger hængende ud af væggene.
Jeg har været så dum at betale for hele opgaven på én gang, selv om det skulle laves over to omgange... nu viser det sig, at manden har snydt mig godt og grundigt. Oven i købet endte den færdige regning med at blive over 50% højere, end vi havde aftalt. Ærgerlige lærepenge :(
Så jeg vil absolut ikke anbefale connected.dk til andre.
tilføjet af

desværre

kender mange til den slag håndværkere, og det gør jeg såmænd også.
Men det er en god regel, at de ikke får hele beløbet før atbejdet er afsluttet. Du ka sige til den næste håndværker, at sådan gør du pga dårlige erfaringer, og siger han nej til det , så find du en anden. Sådan gør jeg altid
tilføjet af

Fint..

At du beretter om det,så vi andre kan holde os væk.Jeg håber du får lavet det du har betalt for.
tilføjet af

Vent bare...

Om 10 år, når der ikke kan bygges mere i Danmark, så får håndværkerpiben en anden lyd ;o)
tilføjet af

At betale forud.....

Betragter en håndværker som en gave, gør det aldrig mere....
;-))
tilføjet af

Kender ikke byggestart,dk

Men du kan da starte med at skrive til dem og forklare dem problemerne, så de kan fjerne deres anbefaling, eller hvad de har, af ham.
Dernæst så findes der talrige aviser man kan skrive om den slags hændelser til, og da det jo er agurketid, så tager de sikkert imod den slags med kyshånd, og lidt offentlig omtale, plejer at få firmaerne op af stolen.
Din opgave er nok for lille til at TV gider interessere sig for det, men de skal såmænd nok henvende sig til dig, hvis de tilfældivis er ved at lave en udsendelse om den slags firmaer.
tilføjet af

Der lige en ting jeg ikke forstår

hvordan kan regningen "ende med" at blive 50% dýrere end aftalt, når beløbet er betalt forlods?
tilføjet af

Hvis du vil gå videre

så har jeg lige set på TV2s Text TV at de på side 336 søger ofre for dårlige håndværkere, så du kan da prøve at sende dem en mail og se om det er noget de vil interessere sig for.
tilføjet af

Tak for svar

Hej alle,
tak for jeres svar og opbakning.
Jeg har prøvet at henvende mig til byggestart.dk tre gange nu, men de tager desværre heller ikke så alvorligt på, at en af deres samarbejdspartnere snyder kunderne. Tværtimod anbefalede en af deres såkaldte "servicemedarbejdere" mig i dag, at jeg opgiver at klage og i stedet betaler en ny elektriker for at gøre opgaven færdig. Han sagde, at han ville viderebringe min klage, men uden at oplyse mit navn til elektrikeren... årsagen var, at der er "eksempler på, at folk bliver truet", hvis de klager, sagde han.
Jeg er fuldstændig målløs! Og blev enormt vred over at få den behandling.
Kunne egentlig godt tænke mig at høre, om der er andre herinde der har oplevelser - gode eller dårlige - med byggestart.dk. Når man fx klikker sig ind på "Ris & Ros"-delen på deres hjemmeside, er der (surprise, surprise!) kun ros og ikke én eneste utilfreds kunde. Godt nok har jeg selv beskrevet mine dårlige erfaringer på deres side, men det mente de åbenbart ikke, at de ville have stående.
tilføjet af

Inflation, velsagtens...

Han havde været forbi og kigge på det for at give et tilbud inden han gik i gang ... på det tidspunkt sagde han et beløb, men vi endte senere med at få et girokort der var en hel del højere. Og så blev arbejdet heller ikke gjort færdigt.
Slår mig selv godt og grundigt i hovedet nu :/
Morale: betal ALDRIG en håndværker forud!!!!
tilføjet af

Er du nu sikker

på at det er et tilbud han har givet?
Og har du noget på papir?
Mange glemmer at der er FORSKEL på f.eks et overslag og et TILBUD.
Det kan meget vel være et overslag han har givet. Hvilket vil sige det sagtens kan komme til at koste mere.
Og hvis det er et tilbud, har du så fået skrevet ned hvad der skulle laves for den pris?
Og hvis det er et tilbud, har han så været nødt til at lave mere end det der står, pga uforudsete ting, som måske kan være med til at gøre prisen højere?
Mange folk ringer efter en håndværker, får vedkommende ud at kigge og spørger hvad det vil koste. Hvis han så svarer ca 10.000 så regner folk bare automatisk med at det er det det koster, uden dog at havde noget på skrift. Det skal man ikke altid regne med.
Nu kender vi jo og så kun din side af sagen;) Det er let nok at udstille håndværkeren som den store synder. Hvilket ofte er det der sker, når folk ikke sørger for at være ordentligt informeret om hvad der er hvad.
Jeg siger ikke du ikke er blevet snydt, det kan meget vel være.
Men jeg ved som håndværkersvend at det er let at dømme håndværkeren, selvom det måske er kundens egen skyld langt hen ad vejen.
Et eksempel: Jeg skal male et hus indvendigt til en bestemt tid. Kunden skal selv sætte paneler osv op, som jeg skal male. Trods for jeg siger et par uger i forvejen at de skal være oppe til den og den dato, ellers går jeg i stå og jeg samtidig undervejs flere gange siger at nu skal de snart op de paneler så sker der intet. Den dag, der skal males paneler, er de endnu ikke sat op. Dvs arbejdet bliver forsinket. Men her er det let at sige at håndværkeren ikke overholder tidsplanen, selvom det er kundens egen skyld.
¨
Der er mange af den slags eksempler.
-Eller kunder man aftaler med er hjemme på et bestemt tidspunkt, og så er de der sku ikke.
-Eller kunder der regner med de kan få en håndværker ud med det samme.
-Eller kunder der midt i arbejdet skal ud og gå deres daglige tur, og så må der ikke være håndværkeret i beboelsen osv osv osv
-Eller kunder, der render i vejen.
-Kunder der tror man kan male en stue der er fyldt op med møbler, som kun er trukket 20 cm ud fra væggen.
Jeg kan fortælle ligeså mange historier om vanvittige kunder, som I kan om vanvittige håndværkere. Det går bestemt begge veje.
tilføjet af

Hør så her igen, igen, igen

"50 % højere end aftalt" osv osv.
Ja, det er noget møg.
MEN.
Til dig og alle andre : Indgå KUN skriftlige aftaler !
Ikke noget med venneaftaler over en kop kaffe, hos den hyggelige kunde. Jeg laver kun skriftlige aftaler uanset hvad. Jeg har nogle ganske få gange lavet mundtlige aftaler med nye kunder, og hver gang tror de en hel masse andet end det vi aftalte (eller også husker jeg forkert) Så tror de prisen er inkl moms, at fliserne er med i timeprisen og andet sjovt. Det er til begges bedste med skriftlige aftaler.
Mundtlige aftaler. Hvad skal bevise aftalens indhold❓Skal håndværkeren have kr 8000,00 + moms og en uge i Hartzen sammen med kunden for udskiftning af en kontakt❓Eller var det kr 800,00 inkl moms en kop kaffe❓Jeg kan sagtens være hellig, men tro mig jeg taler af erfaring. Jeg ser tingene fra håndværkerens side (der findes selvfølgelig idioter blandt håndværkere, som jeg ikke forsvarer) og jeg kender i stribevis af historier om kunder, der ikke er ret fine i kanten. Tandlægen, der holder kr 40.000 tilbage overfor en tømrer, fordi han ikke er tilfreds med et støbt gulv som tømreren ikke har lavet. Kundens argument var "jamen tømreren var den sidste entreprenør jeg skylder penge, så han må bidrage til festen" (eller noget lign.) Alle aftaler var skriftlige, så kunden stod dårligt og vi håndværkere kunne ikke snyde med noget som helst. Jeg kan levende forestille mig sagens udvikling, hvis aftalerne ikke havde været skriftlige. Så var håndværkerne blevet snydt så det drev, men skulle alligevel stille fuld garanti.Jeg har en vis skepsis, overfor kunder der bare bestiller og bestiller. Derfor laver jeg kun skriftlige aftaler til alles bedste. Nogle vil ikke have alt det skriveri, dem dropper jeg. Bedre held næste gang
tilføjet af

Ikke lige dem, men noget lign.

Gratis tilbud, og hvad de ellers kalder sig, løber mig jævnligt på dørerne. Jeg gider ikke deres fis og ballade. Der er ikke noget der er gratis i livet.
TV udsendelser❓Roooolig nu !
Lav skriftlige aftaler, så stopper hyleriet omgående.
tilføjet af

Noget i den stil

Kunne jeg også have skrevet. Godt maler
tilføjet af

Brug bygge-tjek.dk

Så undgår du at blive snydt.
tilføjet af

Brug Sikkerbyg.dk de har styr på det

Hvis du næste gang bruger Sikkerbyg.dk så kan du være helt sikker på at du ikke bliver snydt, har brugt dem til en maleropgave som jeg skulle ha udført på østerbro, der fik jeg tilbud fra 3 forskellige malere, men det bedste af det hele det var at sikkerbyg sørgede for at jeg fik forsikring, kontrakt på malerfirmaet og så håndterede de alle betalingerne og ikke nok med det til sidst kom sikkerbyg og tjekkede det udførte arbejde for at sikre at alt var som det skulle være. det kan man da kalde ordentlig service.
Så jeg kan kun anbefale sikkerbyg til alle hvis de skal bruge en håndværker, de har sgu styr på det hele.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.