5tilføjet af

250/300 tusinde arb.løse/bijobber

Hvis cirka 250 tusinde er tilmeldt Arbejdsformidlingen og cirka 300 tusinde bijobber så forklarer det jo arbejdsløsheden !
Det er vel forholdsvist enkelt , de der er ildsjæle og som gerne vil bibeholde et eller andet bijob kan så passende bare gå ned i ordinær arbejdstid så der bliver plads til nogle andre . . !❓- Men det forudsætter vilje og sammenhold , teamworkkkkkkk ! Jo flere der er i arbejde jo flere har og får samfundsmæssige værdifulde kompetencer ! ?
tilføjet af

Tror du

Tror du der er en af dem der gider lappe min cykel?
tilføjet af

At dele arbejdet der er

får vi sgu ingen til i dette egoland.
mange arbejder betydeligt emre end 37 timer om ugen i dette land og solidaritet der koster dem deres bijob er der ikke plads til.
Alle elsker regeringen for at sige ting som, yde for at nyde, noget for noget og alle de andre floskler som folket tilsyneladende æder råt.
Floskler giver ikke penge til huslejen og brød på bordet.
Derfor:
http://www.argumentet.dk/demonstration/
tilføjet af

få da fingeren ud

og lap den skide cykel selv det gør vi andre når vi efter en lang arbejdsdag endelig har lidt tid ca. kl. 2100 du har hele dagen kom igang
tilføjet af

Jeg morer mig højlydt

over de mennesker der proklamerer at de er trætte af at knokle røven ud af bukserne, mens de arbejdsløse bare sidder på bænken og drikker øller og piller næse.
Jamen for pokker da. De fleste arbejdsløse ville da ofre det ene øje og den højre arm, hvis det kunne bringe dem i job (hvad det næppe kan, men metaforen er da god nok).
Grunden til at folk slider og slæber og får stress bunder først og fremmest i deres hungren efter materielle goder. Overarbejde er ekstra penge ned i foret. Man skal have et smart køkken, et hjem spækket med elektronik og to smarte biler. Mere vil have mere!
Har man bare en gang i sit liv prøvet at være på dagpenge, vil man hurtigt opdage at det er et temmeligt kedeligt liv man lever og at der ikke er mange penge at rutte med.
Det fleste arbejdsløse er det ikke af lyst, men fordi der ikke er nogen der gider at ansætte dem. At hakke på de arbejdsløse og at påstå at der er arbejde til alle der gider er simpelthen for tåbeligt.
tilføjet af

Ja bare sig til

Jeg er en ivrig motionscyklist (et eller andet skal man jo have tiden til at gå med) og jeg vil højest sandsynligt kunne lappe din cykel på 10 minutter.
Jeg runder op til en halv time og dertil kommer transporten. Jeg bor i Århus og jeg forventer at du betaler transporten til og fra det sted i verden hvor din punkterede cykel står. Dertil kommer at jeg vil have 120 kr/timen. En halv time koster derfor 60 kr. Jeg vil gøre det sort til 120*(1-0,42)=69,6kr/timen, hvilket betyder at du cirka kommer til at betale 35 kr.
Så du siger bare til moster!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.