14tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

Hej med jer
jeg er ryger. og jeg er også pensionist. jeg har ikke særlig mange penge. jeg har ikke råd til at betale mere for mine cigaretter. og jeg er altså blevet for gammel til at stoppe. jeg kan ikke lide at de skal koste 100kr. jeg har ikke råd. lad mig nu bare beholde mine cigaretter. til den pris de har. de er allerede dyre nok. jeg gider ikke at andre skal blande sig. har i råd til de nye priser?
http://www.bt.dk/politik/eksperter-haev-prisen-paa-en-pakke-cigaretter-til-100-kroner
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

Jeg er såmænd også imod tåbelige stigninger på tobaksafgifterne, velvidende at rygning næppe er det sundeste tidsfordriv, men nu har polikerne fundet (endnu) en måde at besværliggøre vi rygeres liv på.
Men mon ikke grænsehandlen og smugleriet især fra østlandene vil eksplodere, hvis prisen sættes så massivt op?
I betragtning af at "ungdommen" ikke lovligt kan skaffe sig cigaretter og det ikke længere er in og polisk korrekt at ryge, må det være den ældre generation der ryger, og de vil med tiden uddø alligevel.
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

Hej med jer
jeg er ryger. og jeg er også pensionist. jeg har ikke særlig mange penge. jeg har ikke råd til at betale mere for mine cigaretter. og jeg er altså blevet for gammel til at stoppe. jeg kan ikke lide at de skal koste 100kr. jeg har ikke råd. lad mig nu bare beholde mine cigaretter. til den pris de har. de er allerede dyre nok. jeg gider ikke at andre skal blande sig. har i råd til de nye priser?
http://www.bt.dk/politik/eksperter-haev-prisen-paa-en-pakke-cigaretter-til-100-kroner

Tjah!
Du skriver:
"de skal koste 100kr. jeg har ikke råd."
I så fald må du jo stoppe dit rygeri, længere er den vel ikke.
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

jeg skriver at jeg IKKE KAN LI at de skal koste 100kr. er det virkelig løsningen for en folkepensionist som mig der har røget hele livet?
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

Jo det vil kun give en større indkomst til div bander.
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

Hej, forvent ikke et ordenligt svar fra ham af.
Det ville være tåbeligt og sætte prisen højere op da de kun ville give div bander flere penge mellem hænderne pga smueling.
Mht til dit rygeri, rygning er jo i sidste ende et valg og hvis du ikke har råd til og ryge pga prisen så må du jo stoppe selvom du har røget hele livet.
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

Og hvis uigennemtæknte forslag kostede en krone, måtte du holde dig fra tasterne !
Tag evt en smøg i den lange pause [:X]
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

jeg skriver at jeg IKKE KAN LI at de skal koste 100kr. er det virkelig løsningen for en folkepensionist som mig der har røget hele livet?


Det må være/blive dit problem og ikke andres.
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

En hund er urealistisk, men de kan let komme til at koste 60 kr som de gør i England/Irland.
tilføjet af

Køb dig en speedbåd

Se positivt på det, som pensionist vil du kunne tjene en pæn ekstraskilling ved at tage indkøbsbussen til Tyskland et par gange om ugen og tage alle de cigaretter med hjem du overhovedet må.
tilføjet af

Min Onkel !.

Hed "Ricardo", det vil sige sig, det var det navn han "arbejdede" under, han havde X-antal både der sejlede til polen og hentede smøger og sprut, bådene blev kaldt "smugler", og se så lige, jeg har en BÅD.....
Den er Ca. 11-meter og har en 340-Hk V8 motor, den kan lige klare 100-Kmt på vandet, og der er masser af plads i båden, der er plads til mindst 8-M3 af et eller andet, og den ene V8 kan jo sagtens få selskab af en til V8èr, og den V8èr der ligger i båden, den kan man sagtens få til at yde 1.200-Hk, der skal bare en kompresser på, og med 2 V8èr, så har man pludseligt ret meget fart på den "lille" båd, også kan man hurtigt tjene mange penge.
For alle vil købe billige smøger, selv politikkerne og politiet, bare der ikke er nogen der ser det.
Nu skal de jo også passe på, hæver de prisen på smøger nok, så stopper folk jo med at ryge, og så får staten jo ikke de penge ind i afgifter, men så hæver de nok afgiften på VAND igen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Min Onkel !.

Din onkel nævnte dig aldrig i vore samtaler Poul.
Men lad mig høre fra dig når du kommer hjem med læsset.
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

lige nu kommer der mange penge i statskassen for de smøger, hvis de stiger til 100 kr. vil det måske hindre nogle unge at starte, men sikkert ikke, for det vil jo blive smugler smø´ger over alt og så får stats kassen pludselig slet ingen penge, at bruge til at behandle rygerlunger for.
tilføjet af

100kr for en pakke smørger?

hvis du stiger i skat fordi de ikke får skattekronerne ind når smøgerne bliver handlet andre steder bliver det dit problem.
[quote="Jensen55" post=2794655]jeg skriver at jeg IKKE KAN LI at de skal koste 100kr. er det virkelig løsningen for en folkepensionist som mig der har røget hele livet?[/quote]

Det må være/blive dit problem og ikke andres.
tilføjet af

Stop ..

Jeg synes, du skal holde op med at ryge - uanset hvad det koster.
Min mor holdt op efter 56 år. Senere fik hun lungecancer og KOL - tja, det er et mirakel, at hun stadig lever. Det gør hun altså mærkeligt nok, men hun havde aldrig klaret den, hvis hun ikke var stoppet.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.